صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی | مزایا و زمینه‌های قابل‌استفاده در تبلیغات

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی | مزایا و زمینه‌های قابل‌استفاده در تبلیغات

چطور می‌توان از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین گوگل ادز استفاده کرد؟

باتوجه‌به اینکه هوش مصنوعی عملکرد جهان امروزی را متحول کرده است، این «ابر هوش» بر هوش انسانی نیز غلبه خواهد کرد و بیشتر کارهایی که امروز انجام می‌دهیم، منسوخ خواهند شد. ازاین‌گذشته، هوش مصنوعی به ساده‌سازی گردش کار، بهینه‌سازی عملیات و کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف و بهره‌وری و کارایی بیشتر نیز کمک کرده است. گوگل به‌عنوان پیشرفته‌ترین ابزار بازاریابی برای مشاغل، به طور پیوسته روی تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. بدین ترتیب می‌توان از این ابزار نوین برای کمپین‌های گوگل ادز و تبلیغات گوگل نیز استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی بپردازیم.

مزایای ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال برای کسب‌وکارها است تا برای خود، تبلیغاتی پویا در صفحات نتایج موتور جست‌وجو ایجاد کنند. گوگل برخلاف دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، با جست‌وجوی کاربر برای کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی خاص، نتایج خاص و مرتبط‌تری را به ارمغان می‌آورد. براین‌اساس، کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات هدفمندی را برای مخاطبان خود ایجاد کنند که لیدهای بیشتری به دنبال خواهند داشت. در سال 2011، گوگل پروژه‌ای موسوم به «مغز گوگل» را آغاز کرد و به مدت یک سال، یک «شبکه عصبی» ساخت. گوگل با به‌روزرسانی‌های منظم الگوریتم خود، از هوش مصنوعی برای درک آنچه کاربر می‌خواهد جست‌وجو کند، بهره می‌گیرد.

هوش مصنوعی به گوگل ادز اجازه می‌دهد تا صفحات فرود و متن آگهی را تجزیه‌وتحلیل کند تا با جست‌وجوهای کاربران مطابقت داشته باشند. به‌این‌ترتیب، تبلیغات مرتبط به بینندگان نشان داده می‌شود و این مسئله باعث افزایش تبدیل خواهد شد، ضمن آنکه یک عامل اصلی در بهبود تجربه کاربر و اطمینان از استفاده بهینه از بودجه تبلیغات به شمار می‌رود. سایر مزایای ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

  • خلاقیت تبلیغاتی بهتر
  • هدف‌گیری دقیق مخاطب
  • تولید داده‌های عملکرد به‌صورت بی‌درنگ
  • افزایش رقابت‌پذیری
  • تجربه کاربری بهتر
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها

روش‌هایی برای ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی

همان‌طور که اشاره شد، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین گوگل ادز، شما می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنید، تبلیغاتتان را به طور مؤثر هدف قرار دهید و نیز تصمیمات آگاهانه بگیرید. در ادامه به شرح روش‌هایی برای ایجاد گوگل ادز با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

همان‌طور که اشاره شد، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین گوگل ادز، شما می‌توانید کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنید، تبلیغاتتان را به طور مؤثر هدف قرار دهید و نیز تصمیمات آگاهانه بگیرید. در ادامه به شرح روش‌هایی برای ایجاد گوگل ادز با هوش مصنوعی می‌پردازیم.

کنترل بودجه

بازاریابان و کسب‌وکارها می‌توانند از هوش مصنوعی در ماژول بودجه‌بندی خود بهره گیرند و عملکرد کمپین را در هر لحظه مدیریت کنند. همه ما می‌دانیم که عملکرد ضعیف در تبلیغات گوگل فقط پول شما را هدر می‌دهد؛ هر چند که دوری از این معضل کار دشواری است. با یک مدل تبلیغات سنتی، تداوم این تبلیغات درآمد چندانی به همراه نخواهد داشت.

اما با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کمپین تبلیغاتی خودکار شما خواهد دانست که چه زمانی تبلیغات ضعیف را متوقف کند و بودجه را بر اساس آن تنظیم نماید. بدین ترتیب بودجه دیگر به طور مساوی بین کمپین‌های گوگل ادز تقسیم نمی‌شود؛ بلکه بر اساس عملکرد آنها تخصیص پیدا می‌کند.

بنابراین، تبلیغات با عملکرد ضعیف بودجه کمتری دریافت می‌کنند، ضمن اینکه به کمپین‌هایی با عملکرد بالا بودجه بیشتری اختصاص داده می‌شود. همچنین اگر یک کمپین نتواند کلیک در پی داشته باشد، سیستم اتوماسیون آن را به طور کامل متوقف خواهد کرد. درحالی‌که هوش مصنوعی کارهای جادویی خود را انجام می‌دهد، کل تیم بازاریابی شما می‌تواند به امور دیگر بپردازد.

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی با رویکرد هدف‌گیری در تبلیغات

اگرچه می‌توانید تبلیغات را با استفاده از روش‌های دیگر نیز بهینه‌سازی کنید، اما تنها در صورتی درآمد ایجاد خواهد شد که در زمان مناسب به دست افراد مناسب برسد. با هدف‌گیری در گوگل ادز و مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها می‌توانند رفتار کاربر، جمعیت‌شناسی، تاریخچه جست‌وجو و غیره را تجزیه‌وتحلیل کنند. در نتیجه، تبلیغ شما برای کسانی که احتمال دارد به لید تبدیل شوند، قابل‌مشاهده خواهد بود.

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی با رویکرد هدف‌گیری در تبلیغات

پیشنهاد قیمت خودکار

پیشنهاد قیمت، مقدار پولی را که برای لیدها و کلیک‌ها پرداخت می‌کنید، نشان می‌دهد. واضح است که هیچ صاحب آگهی نمی‌خواهد برای کلیک‌ها بیش از حد هزینه کند. اما از سوی دیگر اگر پیشنهاد قیمت شما خیلی پایین باشد، ممکن است رقبایتان شما را از میدان خارج کنند.

در اینجا است که پیشنهاد قیمت هوشمند گوگل ادز به‌عنوان یک ابزار خودکار هوش مصنوعی که قیمت‌ها را بر اساس رفتار کاربر و جمعیت‌شناسی تنظیم می‌کند، وارد عمل می‌شود. این ویژگی تضمین می‌کند که تأکید بیشتری بر پیشنهاد قیمت روی افرادی که احتمالاً به مشتری تبدیل می‌شوند وجود دارد و نه افرادی که علاقه چندانی به کسب‌وکار شما ندارند. با استفاده از صفحات فرود بهینه، حتی می‌توانید کارایی این استراتژی پیشنهاد قیمت را افزایش دهید. علاوه بر این، مدل‌های اتوماسیون می‌توانند تغییرات قیمت را نیز پیش‌بینی کنند، به ارزیابی داده‌ها بپردازند و به تغییرات بازار پاسخ دهند. با انجام این کار، هوش مصنوعی تضمین می‌کند که کمپین گوگل ادز شما همیشه مرتبط باقی خواهد ماند.

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی باهدف تبلیغات پویا

کمپین‌های جست‌وجوی پویا به طور خودکار محتوا را بر اساس مکان تبلیغات تولید می‌کنند و برای هدف قراردادن کاربران مرتبطی که احتمالاً تبدیل خواهند شد، از صفحات فرود و محتوای آنها بهره می‌گیرند. این رویکرد در مورد فایل‌های ویدئویی نیز کاربرد دارد و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا تبلیغات پویا و جذابی برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی باهدف تبلیغات پویا

در ادامه، گوگل از ابزارهای تبلیغاتی دیگر مانند تست A/B استفاده می‌کند تا مطمئن شود آگهی شما به دست افراد مناسب می‌رسد. علاوه بر این، گوگل همچنان به ارزیابی عملکرد قبلی خود ادامه می‌دهد که منجر به تبلیغات بهتر و جذب مشتریان وفادار می‌شود. با توسعه بیشتر، گوگل به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا زمان روز، آب‌وهوا و سایر عوامل را انتخاب کنند و درعین‌حال تبلیغات مرتبطی برای مخاطبان هدف خود ایجاد نمایند.

تبلیغات جست‌وجوی واکنش‌گرا

آگهی‌های واکنش‌گرا به طور خودکار محتوا (و گاهی اوقات قالب) را برای مطابقت با درخواست جست‌وجوی کاربر تنظیم می‌کنند. این کار امکان‌پذیر است؛ زیرا الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند رفتار جست‌وجوی کاربر را بررسی کرده و محتوای تبلیغات را براین‌اساس بهینه کنند. این رویکرد نیز درست مانند هوش مصنوعی، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند تا با نمایش تبلیغات خود به مخاطبان مدنظر، از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را ببرند.

ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی جهت بهینه‌سازی تبلیغات

کسب‌وکارها با استفاده از هوش مصنوعی در گوگل ادز می‌توانند داده‌های عملکرد تبلیغات موجود خود را تجزیه‌وتحلیل کنند و تنظیمات لازم مانند ویرایش متن آگهی، بازنویسی سرفصل‌ها یا تغییر گزینه‌های هدف را نیز انجام دهند. با اجرای این اصلاحات، شرکت شما می‌تواند به طور مؤثر بودجه تبلیغاتی خود را تخصیص دهد و عملکرد تبلیغات موجود را به حداکثر برساند.

بازاریابی مجدد از ابزارهای هوش مصنوعی

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا با وجود مقاومت در برابر تمایل شدید برای افزودن یک کالا به سبد خرید، اما همچنان آن محصول را در مرورگر خود مشاهده می‌کنید؟ بازاریابی مجدد به این شیوه عمل می‌کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی افرادی را شناسایی می‌کنند که درگذشته با کسب‌وکار شما تعامل داشته‌اند و حتی علاقه اندکی نیز به محصولات یا خدماتتان نشان داده‌اند. بله، کامپیوتر/موبایلتان همیشه شما را زیر نظر دارد! در واقع بازاریابی مجدد یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای کسب‌وکارها است تا بینندگان علاقه‌مند را دنبال و سپس از آنها سود کسب کنند.

بازاریابی مجدد از ابزارهای هوش مصنوعی 

ادستیتو؛ همراه شما برای ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گوگل برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ارائه اطلاعات بینش و ارائه توصیه‌هایی به تبلیغ‌کنندگان از فناوری هوشمند استفاده می‌کند. از طریق ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی می‌توان استراتژی‌های پیشنهاد قیمت را بهینه کرد، عملکرد تبلیغات را بهبود بخشید و به نتایج بهتر دست پیدا کرد. ادستیتو نماینده رسمی و شریک گوگل ادز در حوزه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا برای ایجاد کمپین گوگل ادز با جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید.

 

سؤالات متداول

منظور از ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی چیست؟

گوگل ابزار جدیدی را معرفی کرده است که برای عملکرد بهتر تبلیغات از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این ابزارها برای بهبود هدف‌گیری، بهینه‌سازی کمپین‌ها و ارائه نتایج چشمگیر از فناوری نوآورانه استفاده می‌کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین ایجاد گوگل چه مزایایی دارد؟

از میان مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین گوگل ادز می‌توان به خلاقیت تبلیغاتی بهتر، هدف‌گیری دقیق مخاطب، تولید داده‌های عملکرد به‌صورت بی‌درنگ، افزایش رقابت‌پذیری، تجربه کاربری بهتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد.

در چه زمینه‌هایی می‌توان از هوش مصنوعی برای ایجاد کمپین گوگل ادز استفاده کرد؟

کنترل بودجه، پیشنهاد قیمت خودکار، تبلیغات پویا، تبلیغات جست‌وجوی واکنش‌گرا، بهینه‌سازی تبلیغات و بازاریابی مجدد از جمله مواردی هستند که برای ایجاد کمپین گوگل ادز می‌توان در آنها از هوش مصنوعی استفاده کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید