صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بهبود CTR تبلیغات گوگل | با چه ترفندهایی می‌توان نرخ کلیک را افزایش داد؟

بهبود CTR تبلیغات گوگل | با چه ترفندهایی می‌توان نرخ کلیک را افزایش داد؟

بهبود CTR تبلیغات گوگل؛ روشی ایده‌آل برای بهتر شناخته‌شدن کسب‌وکار

یکی از پارامتر‌های مهم در تبلیغات گوگل CTR یا نرخ کلیک است. فرقی نمی‌کند شما به ‌دنبال رتبه بهتر در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل هستید یا می‌خواهید تبلیغاتتان دیده شود؛ در هر حالت، معمولاً باید به CTR تبلیغات گوگل توجه ویژه داشته باشید. البته نرخ کلیک در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است و عوامل مختلفی بر آن تأثیر می‌گذارند. آیا شما هم می‌خواهید نرخ کلیکتان بهبود پیدا کند؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی روش‌های بهبود CTR تبلیغات گوگل بپردازیم.

منظور از CTR تبلیغات گوگل چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

عبارت CTR مخفف عبارت Click Through Rate به معنی نرخ کلیک است. این پارامتر، نشان‌دهنده نسبت افرادی است که تبلیغات مربوط به بنر، ویدئو و یا صفحه شما را مشاهده و روی آن کلیک کرده‌اند به کل افرادی که تبلیغات شما را صرفاً دیده‌اند. به‌عنوان نمونه، ممکن است تبلیغات وب‌سایت شما در گوگل، در طول یک روز 100 بار نمایش داده شود ولی تنها 20 نفر از کاربرانی که آن را دیده‌اند، روی آن کلیک کنند. در این صورت نرخ کلیک تبلیغات شما 20 درصد خواهد بود.

اهمیت CTR در تبلیغات گوگل و روش‌های بهبود آن

نرخ کلیک در تبلیغات گوگل به‌ازای هر کلمه کلیدی تعریف می‌شود. هر بار که کاربری یکی از کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو کند و وب‌سایت شما به او نمایش داده شود، چه کاربر روی آگهی شما کلیک کند و چه نسبت به آن بی‌اهمیت باشد، روی CTR تبلیغات گوگل شما تأثیرگذار خواهد بود. در ادامه مطلب به معرفی ترفندهایی برای بهسازی CTR تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی؛ مهم‌ترین راه برای بهبود CTR تبلیغات گوگل

در تبلیغات گوگل باید کلیدواژه‌هایی نمایش داده شوند که شانس بالایی برای جذب مشتری دارند. به همین خاطر توصیه می‌شود کلماتی که نمایش و کلیک بیهوده به همراه دارند را حذف کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید از کیورد پلنر گوگل استفاده کنید.

استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی؛ مهم‌ترین راه برای بهبود CTR تبلیغات گوگل

استفاده از کلمات کلیدی منفی

یکی از نکات مهم در بهسازی CTR تبلیغات گوگل، استفاده از کلمات کلیدی منفی است. این کلمات نه‌تنها از هدررفت هزینه شما جلوگیری می‌کنند، بلکه به دلیل عدم نمایش آگهی در هنگام جست‌وجو‌های غیرمرتبط، می‌توانند در افزایش CTR تبلیغات گوگل شما نیز مفید واقع شوند.

بهبود امتیاز کیفی؛ از روش‌های افزایش CTR تبلیغات گوگل

امتیاز کیفی معیاری است که گوگل اهمیت زیادی برای آن قایل است. برای امتیازدهی، به هر کلمه کلیدی عددی بین ۰ تا ۱۰ تعلق می‌گیرد که میزان مرتبط بودن و کیفیت آگهی شما را مشخص می‌کند. گوگل بدین ترتیب پیش‌بینی می‌کند درصورتی‌که کاربر روی آگهی شما کلیک کند، وارد چه سایتی می‌شود و چه مسیری را طی خواهد کرد.

تبلیغات گوگل با امتیاز کیفی بالا، به رتبه‌های بالاتری در تبلیغات دست پیدا می‌کنند و هزینه به‌ازای هر کلیک آنها نیز کمتر خواهد بود. ازآنجایی‌که این تبلیغات جایگاه ویژه‌ای در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل دارند، نرخ کلیک بالاتری نیز خواهند داشت. عوامل متعددی در بهسازی امتیاز کیفی گوگل مؤثر هستند؛ از جمله صفحات فرود، موضوع تبلیغ، کلمه کلیدی، عنوان، URL و غیره.

استفاده از افزونه‌های گوگل ادز

هر قدر تبلیغات گوگل شما در برابر دیدگان کاربران گسترده‌تر باشد، شانس بیشتری برای دریافت کلیک از سوی آنها خواهید داشت. استفاده از افزونه‌های تبلیغات گوگل باعث گسترده‌تر شدن متن آگهی تبلیغاتی شما می‌شود. این مسئله می‌تواند در بهبود CTR تبلیغات گوگل نقش مهمی بازی کند.

استفاده از افزونه‌های گوگل ادز

استفاده از کلیدواژه اصلی در توضیحات آگهی تبلیغاتی

هر چه که متن آگهی شما به عبارت جستجو شده توسط کاربر نزدیک‌تر باشد، شانس بیشتری برای جذب کاربر و بهسازی CTR خواهید داشت. یکی از مواردی که باعث جلب‌اعتماد کاربر می‌شود و او را به کلیک‌کردن روی آگهی شما ترغیب می‌کند، استفاده از عین عبارت جستجو شده در متن آگهی تبلیغاتی است. توجه به این نکته می‌تواند به بهبود CTR تبلیغات گوگل شما کمک شایانی کند.

استفاده از استراتژی‌های مناقصه هوشمند

برای بهبود CTR تبلیغات گوگل می‌توانید از استراتژی‌های مناقصه هوشمند استفاده کنید. در این فرایند، زمانی که تبلیغات شما آماده می‌شوند و درخواست تبلیغ ارسال می‌کنید، گوگل به‌صورت خودکار وارد عمل می‌شود. در واقع گوگل برای انتشار آگهی شما، آن را در مزایده‌هایی وارد می‌کند که احتمال کلیک روی آنها بالا است.

شرکت‌کردن در مناقصه‌هایی که با آگهی شما مرتبط هستند، می‌تواند زمینه‌ساز بهسازی CTR تبلیغات گوگل شما بشود. در حال حاضر، استراتژی‌‌های مناقصه موجود، اگرچه دقیق و هوشمند هستند، اما شاید کامل نباشند. باید توجه داشت که اگر از این روش‌ها به شکل مناسب استفاده شود، می‌توانند نقش مهمی در بهبود CTR تبلیغات گوگل شما داشته باشند.

استفاده از دعوت به عمل مناسب در آگهی

دعوت به عمل یعنی از کاربر بخواهید تا کاری را انجام دهد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید بگویید: «برای دریافت تخفیفات ویژه امروز کلیک کنید» یا «ارسال رایگان برای خرید امروز!». گذاشتن دکمه‌ای برای دانلود فایل یا کتاب، می‌تواند کاربران را به کلیک روی سایت شما ترغیب کند.

استفاده از دعوت به عمل مناسب در آگهی

با خدمات ادستیتو بهبود CTR تبلیغات گوگل را تضمین کنید!

برای اینکه وب‌سایت شما اولین آگهی در صفحه جستجوی گوگل باشد، می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. اما باتوجه‌به رقابت زیاد میان کسب‌وکارها، تنها تبلیغات کافی نیست و باید CTR تبلیغات گوگل خود را نیز بهسازی کنید.

ادستیتو نماینده انحصاری گوگل در زمینه تبلیغات اینترنتی در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا علاوه بر این که آگهی شما در بالای صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل قرار بگیرد، با اجرای ترفندهایی بتوانید CTR تبلیغات گوگل خود را نیز بهبود بخشید.

 

سؤالات متداول

منظور از CTR چیست؟

منظور از CTR نسبت افرادی است که تبلیغات مربوط به بنر، ویدئو و یا صفحه شما را مشاهده و روی آن کلیک کرده‌اند به کل افرادی که تبلیغات شما را صرفاً دیده‌اند.

بهبود CTR تبلیغات گوگل تا چه حد مهم است؟

هر بار که کاربر کلمه کلیدی شما را در گوگل جستجو کند و وب‌سایت شما به او نمایش داده شود، چه روی آگهی شما کلیک کند و چه نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، روی CTR تبلیغات گوگل شما تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل بهبود CTR می‌تواند نتایج مثبتی در تبلیغات گوگل داشته باشد.

با چه روش‌هایی می‌توان CTR تبلیغات گوگل را بهبود داد؟

از میان روش‌های افزایش CTR تبلیغات گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده هوشمندانه از کلمات کلیدی، استفاده از کلمات کلیدی منفی، بهبود امتیاز کیفی، استفاده از افزونه‌های گوگل ادز، استفاده از کلیدواژه اصلی در توضیحات آگهی تبلیغاتی، استفاده از استراتژی‌های مناقصه هوشمند و استفاده از دعوت به عمل مناسب در آگهی.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید