صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته | جزو پیشنهادهای اول گوگل باشید

بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته | جزو پیشنهادهای اول گوگل باشید

بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته برای کسب نتایج درخشان

صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین تمایل دارند تا وب‌سایت آن‌ها در صف اول موتورهای جستجو قرار داشته باشد. به همین دلیل نیز همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که وب‌سایت آن‌ها از نظر فنی برای موتور جستجو قابل‌فهم بوده و با منطق گوگل هم‌راستا باشد. برای رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل به الگوریتم‌های مختلفی توجه می‌شود. در واقع ارزیابی کیفی سایت و حفظ ارتباط موضوعی میان صفحات هم توسط همین الگوریتم‌ها صورت می‌گیرد. باتوجه‌به اهمیت بالای الگوریتم‌ها در زمینه بهینه‌سازی کردن تبلیغات گوگل در این مطلب از مجموعه ادستیتو شما را با چگونگی بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته آشنا می‌کنیم.

منظور از بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته چیست؟

درک ماهیت الگوریتم‌های گوگل به بهینه سازی هرچه بهتر تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته آن کمک بسیار زیادی می‌کند. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و فرمول‌هایی که به‌صورت کاملاً دقیق و مرحله‌به‌مرحله اجرایی می‌شوند، تعریف عمومی الگوریتم است. این دستوالعمل‌ها، هدف خاصی دارند. در ضمن نقطه آغازین و پایانی آن‌ها نیز مشخص است.

منظور از بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته چیست؟

الگوریتم‌های گوگل باهدف بهینه‌سازی و سئو در گوگل مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ یعنی فرایندی که تمامی موتورهای گوگل تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت‌های مختلف را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهند. به‌این‌ترتیب خزنده موتورهای جستجو نیز تمامی اطلاعات و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را ذخیره می‌کند. الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل مجموعه‌ای از استانداردهای کدنویسی شده هستند. این الگوریتم‌ها مرتبط‌ترین نتایج را در خصوص تبلیغات یک کسب‌وکار به شما نشان می‌دهند.

نتایج هر سرچی نیز در بسیاری از اوقات به موارد زیر ارتباط پیدا می‌کند:

  • عبارت یا کلمه کلیدی سرچ شده
  • مرتبط بودن محتوای وب‌سایت با عبارت جستجو شده
  • کیفیت محتوایی که ایندکس می‌شود
  • کدنویسی و ناوبری وب‌سایت
  • کمیت و کیفیت بک‌لینک‌هایی که وب‌سایت‌ها دریافت کرده‌اند
  • لوکیشن و زبان جستجوی شما

نگاهی به الگوریتم های پیشرفته گوگل برای بهینه سازی تبلیغ با آن‌ها

یکی از الگوریتم های پیشرفته به‌منظور بهینه سازی تبلیغ گوگل که کار با آن حتماً پیشنهاد می‌شود، الگوریتم پاندا است. سرویس گوگل به‌منظور برخورد با محتوای بی‌ارزش، کپی و همین‌طور اسپم، اندکی بعد از معرفی‌کردن الگوریتم کافئین، این الگوریتم را معرفی کرد. تا امروز هم آپدیت‌های زیادی برای آن منتشر شده است. بعضی از افراد محتوای کم‌ارزش را با محتوایی با تعداد کلمات کم، اشتباه می‌کنند.

نگاهی به الگوریتم های پیشرفته گوگل برای بهینه سازی تبلیغ با آن‌ها

در بیشتر موارد تعداد بالایی از صفحات با تعداد کلمات پایین (300 تا 400) به سوال مشخصی پاسخ دقیقی داده‌اند. الگوریتم پاندا تا سال 2016 تنها حدود 28 بار آپدیت شد. هر روز هم دقیق‌تر از روز قبل، محتوا‌های کرول شده را تحت نظر می‌گیرد. در ادامه این بخش سایر نکات مهمی که باید در خصوص بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته بدانید را به شما معرفی می‌کنیم.

الگوریتم پنگوئن باهدف برخورد با تکنیک‌های اصلی سئو کلاه‌سیاه ایجاد شد

یکی از الگوریتم های پیشرفته گوگل که بهینه سازی تبلیغ را با آن انجام می‌دهند، الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم در سال 2012 باهدف برخورد با تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه و جریمه‌کردن سایت‌هایی با بهینه‌سازی بیش از اندازه، کیورد استافینگ تأسیس شد. الگوریتم پنگوئن در حقیقت شرایطی را فراهم می‌کند که در آن امکان ساخت تعداد زیادی لینک‌سازی اسپم مثل لینک‌های کامنتی، فوتر و وب‌سایت‌های لینک فرام فراهم می‌شود. با این الگوریتم کاربر می‌تواند وارد سایت‌هایی شود که علی‌رغم تکرار کلمه کلیدی و لینک‌های زیاد  و محتوای باکیفیت پایین به صدر نتایج جستجوی گوگل رسیده‌اند.

الگوریتم کبوتر نتایج جستجو را طبق پارامترهای جغرافیایی نشان می‌دهد

اگر می‌خواهید بهینه سازی تبلیغ گوگل را با الگوریتم های پیشرفته انجام دهید، چه انتخابی بهتر از کبوتر؟ در جولای سال 2014 میلادی بود که با معرفی این الگوریتم، عوامل جغرافیایی در زمینه معرفی یک کسب‌وکار و به‌طورکلی کسب‌وکارهای محلی موردتوجه قرار گرفتند. برای مثال زمانی که شما در گوگل عبارت رستوران دریایی را جستجو کنید، می‌توانید نزدیک‌ترین رستوران‌ها را به منطقه سکونت خود مشاهده کنید. یعنی علاوه بر نقشه گوگل، به شکل مرتب شده بر اساس امتیازات و نزدیکی به شما، این کسب‌وکارها و تبلیغات آن‌ها بالاتر از سایر نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته مانند مرغ مگس‌خوار

مرغ مگس‌‌خوار دقت بالایی دارد. این دقت بالا، باعث شده که تغییرات قابل‌توجهی در نتایج جستجو ایجاد شود. از سال 2013 میلادی کمپانی گوگل به شکل رسمی این الگوریتم را مورد تایید قرار داد. شخصی‌سازی کردن نتایج به منظور بهبود رابط کاربری در میلیاردها جستجو دیده شده است.

در واقع الگوریتم مرغ مگس‌خوار با قابلیت‌های بالایی که در سرچ معنایی دارد می‌تواند در بسیاری از موارد، هدف جستجوی کاربران را از کلمات کلیدی گوناگون متوجه شود. برای نمونه “شیر جنگل”، “شیر آب” و “شیر خوراکی” سه چیز متفاوت از کلمه “شیر” هستند. درصورتی‌که هر یک از آن‌ها را جستجو کنید، مرغ مگس‌خوار گوگل دست‌به‌کار شده و به‌سرعت منظور شما را از سرچ متوجه می‌شود.

الگوریتم مدیک شرایط مناسبی را برای وب‌سایت‌های مرتبط با پزشکی فراهم کرده است

یکی دیگر از الگوریتم های پیشرفته گوگل به‌منظور بهینه‌سازی تبلیغ با آن، الگوریتم مدیک است. این الگوریتم که در سال 2018 معرفی شد، منجر به ایجاد تغییرات مثبت و چشمگیری برای وب‌سایت‌های مرتبط با سلامت و پزشکی شد.

الگوریتم مدیک شرایط مناسبی را برای وب‌سایت‌های مرتبط با پزشکی فراهم کرده است

با ادستیتو تبلیغات شما در گوگل همیشه در صدر قرار دارد

به‌طورکلی بهینه سازی تبلیغ گوگل با الگوریتم های پیشرفته باهدف بهینه‌سازی، سئو در گوگل استفاده می‌شوند، موتورهای گوگل طبق آن‌ها وب‌سایت را آنالیز می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم در واقع دربرگیرنده معادلات و انواع تابع است که برای کاربران به نمایش در می‌آید. مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران و دارنده شرکت رسمی در کشور آمریکا انواع خدمات بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به شما ارائه می‌کند. با بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل اد مجموعه ما می‌توانید بیشترین نمایش وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو داشته باشید.

 

سؤالات متداول

محاسبه امتیاز المان‌های گوگل چطور انجام می‌شود؟

در ابتدا معدل امتیاز برای سایت محاسبه می‌شود. سپس بررسی صفحات به شکل مجزا انجام و مجموع امتیازات لحاظ می‌شوند. اگر امتیاز از میانگین تعیین شد، یعنی که سایت موردنظر کیفیت بالاتری دارد. همچنین، در طراحی آن نکات اساسی رعایت شده اند. به‌این‌ترتیب سایت چه در زمینه تبلیغ گوگل و چه در زمینه سئو می‌‌‌تواند رتبه بهتری را به دست بیاورد.

الگوریتم‌های گوگل چه تأثیری بر گوگل ادوردز دارند؟

در زمان تغییر الگوریتم‌های گوگل این احتمال وجود دارد که رتبه ارگانیک سایت کاهش پیدا کند و این کاهش رتبه می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها برای تبلیغ در گوگل شود.

الگوریتم برت چه ویژگی‌هایی دارد؟

الگوریتم برت به گوگل کمک می‌کند تا درک واضحی از ساختار زبانی و دستوری طبیعی زبان کشورهای مختلف داشته باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید