صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت | روش‌هایی مؤثر برای بهبود ایجاد ترافیک ارگانیک

تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت | روش‌هایی مؤثر برای بهبود ایجاد ترافیک ارگانیک

تبلیغات گوگل روی سئوی سایت تأثیر غیرمستقیم دارد

گوگل اعلام کرده است که تبلیغات گوگل به طور مستقیم روی عملکرد سئو (رتبه‌بندی جست‌وجوی ارگانیک) تأثیر ندارد. بااین‌حال، راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از تبلیغات گوگل برای بهبود نتایج سئو خود استفاده کنید. تبلیغات گوگل همچنین می‌توانند به تعادل ماهیت طولانی‌مدت سئو کمک کنند. بنابراین این کمپین‌ها می‌توانند در کوتاه‌کردن بازه زمانی موردنیاز و نهایتاً ایجاد ترافیک و کانورژن مفید واقع شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت بپردازیم.

چگونه تبلیغات گوگل می‌تواند سئوی شما را بهبود دهد؟

تأثیر تبلیغات گوگل روی سئو، درست مانند این است که زمان صرف‌شده را با هزینه مقایسه کنیم. سئو تلاشی مقرون‌به‌صرفه (شاید کاملاً رایگان) است، اما مدتی طول ‌می‌کشد تا بتوانید شاهد نتیجه قابل‌توجهی از سئو باشید. از طرف دیگر، تا زمانی که بودجه لازم را داشته باشید، تبلیغات گوگل عملاً دستیابی به نتایج آنی را تضمین می‌کند. بااین‌حال، اگر به‌خوبی کمپین خود را مدیریت نکنید، استفاده از تبلیغات گوگل می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد. بنابراین، نکته کلیدی در اینجا یافتن تعادل مناسب میان این دو مورد است. در ادامه به شرح برخی از راهکارهای بهینه می‌پردازیم که با استفاده از آنها شاهد تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت خود باشید.

چگونه تبلیغات گوگل می‌تواند سئوی شما را بهبود دهد؟

تحقیق و تست واژگان کلیدی هدف

یکی از بزرگ‌ترین تأثیرهای تبلیغات گوگل روی سئوی سایت، تحقیق در مورد واژگان کلیدی است. واژگان کلیدی پایه بسیار مهمی برای کمپین سئو و همین‌طور تبلیغات گوگل تشکیل می‌دهند و بدون هدف قراردادن واژگان کلیدی مناسب، سود زیادی از کمپین سئوی سایت خود دریافت نخواهید کرد. ابزار برنامه‌ریز واژگان کلیدی تبلیغات گوگل یکی از ابزارهای محبوب برای تحقیق واژگان کلیدی است.

بهتر است توجه داشته باشید که داده‌های حجم واژه کلیدی که توسط Keyword Planner برگردانده می‌شود، صرفاً بازه‌هایی هستند و معمولاً نادرست هستند. پس برای دریافت نتایج دقیق‌تر، از ابزاری مانند Keysearch یا SE Ranking استفاده کنید.

البته استفاده از Keyword Planner نیز بسیار ساده است: صرفاً URL خود و یا برخی از ایده‌های واژه کلیدی را وارد کنید و سپس Keyword Planner به طور خودکار پیشنهادهایی تولید می‌کند. سپس می‌توانید واژگان کلیدی موردنظر خود را بر اساس این اصول فیلتر کنید:

  • واژه کلیدی باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد. معمولاً این میزان ارتباط از طریق حجم جست‌وجوی ماهانه سنجیده می‌شود
  • واژه کلیدی باید با کسب‌وکار شما مرتبط باشد. تمام واژگان کلیدی که برای مخاطبان شما محبوب هستند، نمی‌توانند با برند شما مرتبط باشند
  • بسته به جدول زمان‌بندی و بودجه، رقابت برای واژه کلیدی باید قابل‌مدیریت باشد

استفاده از تبلیغات گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که واژه کلیدی‌تان چقدر با مخاطب هدف مرتبط است، نرخ تبدیل و نرخ کلیک چه میزان است و اینکه کلمه کلیدی هدف تا چه حد رقابتی است. به‌عنوان‌مثال، هر چقدر که CPC بالاتر باشد، واژه کلیدی نیز رقابتی‌تر خواهد بود.

کلیک‌های تبلیغاتی برای ایجاد بک‌لینک؛ تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت

بک‌لینک‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی در سئو هستند و بر کسی پوشیده نیست که لینک‌سازی در حال حاضر از هر زمان دیگر چالش‌برانگیزتر است. توجه به این نکته ضروری است که امروزه کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی مهم‌تر از کمیت آنها است و دریافت لینک از سایت‌های معتبر و باکیفیت، کار بسیار دشواری است.

با این اوصاف، زمانی که شخصی با کلیک روی تبلیغات گوگل PPC پولی شما از سایتتان بازدید می‌کند، این احتمال وجود دارد که سایت شما را لینک کند و یا سایت شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. برعکس این حالت نیز وجود دارد: زمانی که شخصی هنگام جست‌وجوی کلمات کلیدی خاص، یک نتیجه ارگانیک را در SERP ببیند و سپس تبلیغی از همان کسب‌وکار را مشاهده کند، به‌احتمال زیاد روی تبلیغ کلیک خواهد کرد.

کلیک‌های تبلیغاتی برای ایجاد بک‌لینک؛ تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت

مشاهده هم‌زمان یک آگهی و یک نتیجه ارگانیک، این تصور را برای کاربر ایجاد می‌کند که نام تجاری شما قابل‌اعتماد است. این مسئله می‌تواند باعث شود که بسیاری از جست‌وجوگران روی آن کلیک کنند. پس این مورد را می‌توان تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت در نظر گرفت. به‌عبارت‌دیگر، در غیر این صورت، آنها کلیک نمی‌کردند. همچنین، حتی زمانی که جست‌وجوگر مذکور روی تبلیغ شما کلیک یا محتوای شما را لینک نکند، این احتمال وجود دارد که همچنان روی نتیجه ارگانیک شما کلیک کند و ترافیک ارگانیک ارزشمندی برای شما به ارمغان بیاورد که در ادامه مطلب نیز به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از نرخ کلیک ارگانیک؛ تأثیر مهم تبلیغات گوگل روی سئوی سایت

جذاب و بهینه بودن عنوان (هدینگ) و توضیحات متای شما مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده نرخ کلیک ارگانیک است. کمپین تبلیغات گوگل شما نیز به‌طورکلی بستر خوبی برای آزمودن و جمع‌آوری‌کردن داده‌ها برای بهبود متن آگهی است.

اگر تبلیغات گوگل شما نرخ کلیک بالایی داشته باشد، یعنی اینکه یک متن آگهی خوب نوشته شده است. بنابراین می‌توانید از همان رویکرد در عنوان و توضیحات متا برای محتوای سایت خود نیز استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند به طور قابل‌توجهی نرخ کلیک جست‌وجوی ارگانیک شما را بهبود بخشد. این مسئله نه‌تنها ترافیک بیشتری از نتایج صفحه گوگل ارگانیک را روانه سایت شما می‌کند، بلکه به بهبود رتبه صفحه گوگل شما نیز کمک می‌کند و یک ‌چرخه مثبت در پی خواهد داشت.

به‌خاطر داشته باشید که نرخ کلیک ارگانیک به لطف ابزار Rankbrain گوگل که یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است، اکنون یک عامل مهم در رتبه‌بندی به شمار می‌رود. یعنی حتی درصورتی‌که در صفحه نتایج گوگل رتبه نسبتاً بالایی داشته باشید؛ اما نرخ کلیک شما به‌اندازه کافی بالا نباشد، ممکن است تنزل رتبه پیدا کنید. بنابراین، حساب تبلیغات گوگل باید بررسی و از داده‌ها برای یافتن روندهای روز یا عوامل رایج تبلیغات با عملکرد نرخ کلیک بالا بهره ببرید.

شما می‌توانید از این بینش‌ها برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی محتوا برای SaaS خود استفاده کنید تا نرخ کلیک ارگانیک بالاتری داشته باشید. اگر در ابتدا نمی‌توانید هیچ داده قابل استفاده‌ای پیدا کنید، می‌توانید تبلیغات بیشتری قرار دهید و در صورت نیاز دست به آزمایش بیشتری بزنید.

استفاده از نرخ کلیک ارگانیک؛ تأثیر مهم تبلیغات گوگل روی سئوی سایت

تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت را دست‌کم نگیرید

با اینکه تبلیغات گوگل به طور مستقیم روی سئوی سایت تأثیر ندارد، اما راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به طور غیرمستقیم روی عملکرد سئو شما اثرگذار باشند. تبلیغات گوگل می‌تواند به نمایش محتوای شما به کاربران بیشتری کمک کند. این مسئله به نوبه خود می‌تواند احتمال اشتراک‌گذاری یا لینک دادن به محتوای شما را افزایش دهد. در این فرایند بک‌لینک‌های ارزشمندی ایجاد می‌شوند.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران در زمینه تبلیغات کلیکی است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از روش‌هایی که امتحان خود را به‌خوبی پس داده‌اند، شاهد تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت خود باشید. بدین ترتیب می‌توانید برای سایت خود ترافیک ارگانیک ایجاد کنید و به سودآوری بیشتری برسید.

 

سؤالات متداول

آیا تبلیغات گوگل به طور مستقیم روی سئوی سایت تأثیر دارد؟

خیر، گوگل بارها اعلام کرده است که تبلیغات گوگل تأثیر مستقیمی روی سئوی سایت ندارد. بااین‌حال، با استفاده از برخی از روش‌ها می‌تواند از تبلیغات گوگل برای بهبود سئوی سایت استفاده کرد.

با چه روش‌هایی می‌توان شاهد تأثیر تبلیغات گوگل روی سئوی سایت بود؟

تحقیق و تست کلمات کلیدی، کلیک‌های تبلیغاتی برای ایجاد بک‌لینک، تقویت نرخ کلیک ارگانیک و استفاده از فرصت‌های بازاریابی مجدد از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای بهبود سئوی سایت استفاده کرد.

نرخ کلیک ارگانیک چگونه به بهبود سئوی سایت کمک می‌کند؟

نرخ کلیک بالای تبلیغات گوگل، یعنی اینکه یک متن آگهی خوب نوشته شده است. بنابراین می‌توانید از همان رویکرد در عنوان و توضیحات متا برای محتوای سایت خود نیز استفاده کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید