صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل | چطور می‌توان این گواهینامه را اخذ کرد؟

تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل | چطور می‌توان این گواهینامه را اخذ کرد؟

گواهینامه SSL و تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل

یکی از موارد مهم برای هر وب‌سایت، فراهم کردن یک محیط امن برای کاربرانی است که وارد آن می‌شوند و قصد دارند خرید کنند. گوگل در سال 2017 به کاربران خود اعلام کرد سایت‌هایی که گواهینامه SSL ندارند، در مرورگر کروم و در کنار سایت آنها عبارت ناامن یا Not secure نمایش داده خواهد شد. گرفتن این گواهینامه باعث بهبود شرایط وب‌سایت شما می‌شود و مهم‌ترین تأثیر آن را می‌توان افزایش اطمینان کاربران به وب‌سایت شما دانست. همچنین وب‌سایت‌هایی که این گواهینامه را دارند، از دید گوگل کیفیت مناسبی خواهند داشت. در این مطلب قصد داریم به تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل بپردازیم.

گواهینامه SSL چیست؟

عبارت SSL مخفف عبارت انگلیسی Secure Socket Layer است و معنای آن لایه اتصال امن است. در واقع SSL یک پروتکل ارتباطی میان گیرنده و ارائه‌دهنده سرویس و یک‌لایه امنیتی است که ایمنی لازم را برای ورود به وب‌سایت تضمین می‌کند. این گواهینامه، پس از نصب روی وب سرور، پروتکل https را فعال می‌کند و باعث امنیت کامل وب‌سایت می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، تمامی ارتباطات میان وب‌سایت و رایانه شما برای امنیت رمزگذاری شده است.

در واقع عبارت https که در آدرس برخی از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنید، همان گواهینامه فعال‌شده SSL است و یک قفل سبز نیز در کنار نام وب‌سایت دیده می‌شود. معمولاً از این پروتکل برای بالابردن امنیت تراکنش‌های مالی، ورود به سیستم‌ها و انتقال داده‌ها در شبکه استفاده می‌شود. به همین خاطر شما نیز در هنگام ایجاد وب‌سایت خود از طریق یک فروشگاه‌ساز رایگان، بهتر است دریافت گواهینامه SSL را در نظر داشته باشید.

مزایای داشتن گواهینامه SSL

داشتن گواهینامه SSL علاوه بر جلب‌اعتماد کاربران و مشتریان بالقوه می‌تواند مزایای دیگری را نیز برای صاحب کسب‌وکار و وب‌سایت به همراه داشته باشد. از میان سایر مزایای گواهینامه SSL برای نتایج تبلیغات گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتقای امنیت وب‌سایت
  • رمزگذاری در هنگام انتقال اطلاعات بین کاربران و سرور
  • هویت بخشیدن به وب‌سایت شما در موتورهای جستجو

مزایای داشتن گواهینامه SSL

آیا داشتن گواهینامه SSL برای تبلیغات گوگل ضروری است؟

همان‌طور که گفته شد، مرورگر کروم پروتکل http به‌ویژه سایت‌هایی که دارای فیلدهای ورود، فرم‌ و… هستند را به شکل ناامن نشان می‌دهد و این مسئله می‌تواند نگرانی کاربران را در پی داشته باشد. ازاین‌رو کاربران به‌سختی می‌توانند به چنین سایت‌هایی اطمینان داشته باشند و اطلاعات شخصی خود مانند رمز، شماره کارت‌بانکی و… را وارد کنند. در اینجا است که کسب اعتماد برای وب‌سایت‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

به همین خاطر توصیه می‌شود کسانی که کسب‌وکار خود را در گوگل ادز تبلیغ می‌کنند و در پروتکل https تغییرات ایجاد کرده‌اند، روی تبلیغات خود نیز این تغییرات را اعمال کنند. به‌روزرسانی از پروتکل http به https در گوگل ادز، یک URL جدید به شمار می‌رود. بسیاری از این تغییرات را می‌توان در ابزار ویرایشگر گوگل ادز و با ابزار جستجو/جایگزین (find/replace) به‌راحتی انجام داد. باید توجه داشت که این نکته شامل تمام موارد از جمله اعمال تغییرات در متون تبلیغاتی، لینک‌ها و URLها نیز می‌شود.

پس از به‌روزرسانی، گوگل کاربران را از http به پیوندهای https هدایت می‌کند. به عبارت دیگر اگر وب‌سایت شما دو URL داشته باشد (یکی برای http و دیگری برای https)، گوگل کاربران را به نسخه https هدایت می‌کند. بدین ترتیب داشتن گواهینامه SSL برای همه بازاریاب‌هایی که می‌خواهند کمپین‌های تبلیغاتی موفق گوگل را اجرا کنند، اهمیت دارد. به همین دلیل و باتوجه‌به تأکید زیاد گوگل روی این گواهینامه، دریافت آن قبل یا در حین اجرای کمپین گوگل ادز می‌تواند تأثیر زیادی روی نتایج داشته باشد. گفتنی است وب‌سایت‌های دارای درگاه پرداخت باید گواهینامه SSL را دریافت کنند.

آیا داشتن گواهینامه SSL برای تبلیغات گوگل ضروری است؟

نصب گواهینامه SSL روی وب سرور

توصیه می‌شود که برای داشتن ارتباطی ایمن و قابل‌اعتماد با مرورگرهای مختلف، حتماً گواهینامه SSL را روی وب سرور خود نصب کنید. با این کار امنیت میان مرورگر و سرور تضمین خواهد شد و این کار جلب‌اعتماد مشتریان را نیز در پی خواهد داشت. برای اینکه بتوانید با پروتکل SSL ارتباط برقرار کنید، باید یک گواهینامه SSL که از سوی سازمان تولیدکننده آن امضا شده است را روی وب‌سایت خود نصب کنید.

برای دریافت گواهینامه SSL ساده‌ترین راه این است که از شرکت سرور خود بخواهید در هنگام راه‌اندازی سرور برای شما، آن را روی وب‌سایتتان نصب کند. بااین‌وجود، درصورتی‌که این شرکت از گواهینامه SSL  پشتیبانی نکند، می‌توانید آن را از شرکت دیگری که از گواهینامه SSL پشتیبانی می‌کند، خریداری کنید. پس از اینکه این گواهینامه را روی سرور خود نصب کردید، پروتکل اپلیکیشن (http) به https تغییر می‌کند. اکنون کاربران سایت قفل سبزرنگ را در مرورگر خود می‌بینند؛ بنابراین اگر تمایل دارید خرید و ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی شما برای مشتریان رونق پیدا کند، بهتر است در ابتدا امنیت تراکنش‌های مالی آنلاین را با گواهینامه ssl تأمین کنید.

آیا گواهینامه SSL روی سئو تأثیر دارد؟

جایگاه یک وب‌سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل، رتبه‌بندی سئو آن وب سایت نام دارد. در واقع نتایجی که گوگل برای هر جستجو به کاربران نشان می‌دهد، تصادفی نیست؛ بلکه بر اساس رتبه وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شوند. حقیقت این است که در صفحه نتایج جستجوی هر عبارت یا کلمه، بیشترین ورودی‌ها و ترافیک، برای وب سایت‌هایی است که در صفحه اول نتیجه جستجو قرار دارند؛ یعنی وب‌سایتی که بالاترین رتبه سئو را جستجوی آن کلمه یا عبارت خاص دارد.

به همین دلیل، تمرکز بر بهبود سئو وب‌سایت بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر، فعال‌بودن SSL در وب‌سایت شما، یکی از عوامل اصلی‌ در بهبود سئو به شمار می‌رود. به همین دلیل با داشتن گواهینامه SSL حتی پس از کمپین تبلیغاتی گوگل نیز امکان قرارگرفتن وب‌سایت شما در صدر نتایج جستجو وجود دارد.

آیا گواهینامه SSL روی سئو تأثیر دارد؟

تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل را دست‌کم نگیرید

به‌خاطر داشته باشید که اگر وب‌سایت شما نتواند امنیت کاربران را تأمین کند، آنها از خرید و واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی خود خودداری خواهند کرد. یکی از راه‌های جلب‌اعتماد مشتریان که می‌تواند روی نتایج گوگل ادز تأثیر داشته باشد، گرفتن گواهینامه SSL است. ادستیتو پارتنر رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با تازه‌ترین فناوری‌ها و الزامات گوگل، اثربخش‌ترین کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید و شاهد نتایج شگفت‌انگیز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تأثیر گواهینامه SSL روی نتایج تبلیغات گوگل لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

سؤالات متداول

منظور از گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه SSL یک پروتکل ارتباطی میان گیرنده و ارائه‌دهنده سرویس و یک‌لایه امنیتی است که ایمنی لازم را برای ورود به وب‌سایت تضمین می‌کند.

داشتن گواهینامه SSL چه تأثیری روی نتایج تبلیغات گوگل می‌گذارد؟

داشتن گواهینامه SSL باعث جلب‌اعتماد کاربران و مشتریان بالقوه برای خرید از یک وب‌سایت می‌شود، ضمن آنکه باعث بهبود سئو نیز خواهد شد. همچنین برای وب‌سایت‌های دارای درگاه پرداخت، داشتن گواهینامه SSL الزامی است.

چطور می‌توان گواهینامه SSL را کسب کرد؟

ساده‌ترین راه برای دریافت گواهینامه SSL این است که از شرکت سرور خود بخواهید آن را روی وب‌سایتتان نصب کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید