صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل | مزایای استفاده از این سرویس در تبلیغات

تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل | مزایای استفاده از این سرویس در تبلیغات

گوگل amp چه تأثیری در تبلیغات گوگل دارد؟

احتمالاً شما هم در هنگام مراجعه به وب‌سایت‌های مختلف به دلیل طولانی‌شدن مدت‌زمان انتظار جهت انتقال به صفحه موردنظر از تصمیم خود منصرف شده‌اید. این امر می‌تواند یک شکست کامل برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی و مدیران وب‌سایت‌های مختلف باشد. زیرا در صورت بروز این مشکل، حجم زیادی از ترافیک سایت از بین می‌رود و کاربران تمایل پیدا می‌کنند که به سراغ گزینه‌های جایگزین که همان رقبای شما هستند بروند. این موضوع می‌تواند تبلیغات گوگل شما در گوگل را بی‌اثر کند و صرفاً باعث افزایش هزینه‌های شما شود. سرویس گوگل amp به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی مختلف کمک می‌کند تا کمتر با چنین مشکلی مواجه شوند. در این مطلب با تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل آشنا می‌شویم.

سرویس گوگل amp چیست؟

پیش‌ازاین که به تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل بپردازیم، باید با مفهوم و کاربرد این سرویس گوگل آشنا شویم. کلمه AMP که مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages است، در زبان فارسی و در میان کاربران ایرانی با نام صفحات موبایلی پرشتاب شناخته می‌شود. در واقع سرویس amp نوعی نسخه اصلاح‌شده از همان HTML است که حتی برنامه‌نویسان می‌توانند برای کدنویسی وب‌سایت‌های موردنظر نیز از آن استفاده کنند. اما سؤالی که برای بسیاری از کاربران و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به وجود می‌آید، این است که سرویس گوگل amp چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، احتمالاً خود شما هم در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های مختلف با مشکل تأخیر شدید در لود شدن صفحات مختلف مواجه شده‌اید. کاربرد اصلی سرویس گوگل amp این است که می‌تواند با حذف کدهای سنگینی که مانع از نمایش سریع صفحات مختلف یک وب‌سایت می‌شوند، سرعت لود شدن این صفحات مختلف را افزایش دهند. در نتیجه کاربران می‌توانند در مدت‌زمان کوتاه‌تری به صفحات موردنظر خود منتقل شوند.

سرویس گوگل amp چیست؟

شاید در نگاه اول، کارکرد و تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل از چشم صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی پنهان بماند، اما زمانی که این افراد بااهمیت سرویس amp و نقش آن در جلوگیری از کاهش شدید ترافیک وب‌سایت‌ها آشنا می‌شوند، به سراغ بهره‌مندی از امکانات منحصربه‌فرد این سرویس جذاب می‌روند.

سرویس amp چگونه کار می‌کند؟

اکنون که با مفهوم و کاربرد سرویس گوگل amp آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که دریابیم این سرویس چگونه می‌تواند باعث افزایش سرعت وب‌سایت‌های مختلف در نسخه‌های موبایلی شود. در واقع، اکنون باید به این سؤال پاسخ دهیم که سرویس amp چگونه کار می‌کند؟

کارشناسان و متخصصانی که در زمینه بررسی تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل فعالیت می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس amp به‌عنوان یک پروژه متن‌باز (Open Source) می‌تواند بخش‌های غیرضروری کدهایی را که باعث افزایش حجم صفحه‌های مختلف یک وبسایت می‌شوند، حذف کند. به این صورت سرعت نمایش سایت در نسخه‌های موبایلی افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه زمانی که کاربران با مشاهده تبلیغات شما در گوگل بر روی آن‌ها کلیک می‌کنند، با سرعت بیشتری به صفحه فرود موردنظر منتقل می‌شوند. همین امر باعث افزایش ترافیک وب‌سایت موردنظر خواهد شد.

بخش‌هایی از کدهایی که توسط سرویس amp گوگل حذف می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • تصاویری که حجم بسیار بالایی دارند
  • صفحه‌های چندگانه
  • افزونه‌های مختلف که چندان کاربردی نیستند

حذف‌کردن این کدهای اضافی نه‌تنها به ساده‌کردن زیرساخت صفحات وبسایت کمک می‌کند، بلکه می‌تواند باعث افزایش سرعت بارگذاری در وب‌سایت موردنظر شود. به‌طورکلی، هر کسب‌وکاری که برای راه‌اندازی و مدیریت خود از سرویس amp گوگل استفاده می‌کند، سرعت لود شدن وب‌سایت بر روی نسخه‌های موبایل را افزایش داده و وب‌سایت خود را با این دستگاه‌ها سازگارتر می‌کند.

سرویس amp چگونه کار می‌کند؟

تأثیر گوگل amp در افزایش نرخ تبدیل

همان‌طور که اشاره کردیم، اصلی‌ترین کاربرد سرویس گوگل amp افزایش سرعت وب‌سایت است. امروزه تعداد زیادی از کاربران برای دسترسی به وب سایت‌های مختلف و برطرف‌کردن نیازهای خود از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند. در نتیجه برای این که بتوانیم نرخ تبدیل تبلیغات در گوگل را افزایش دهیم، باید به سراغ استفاده از امکانات سرویس amp برویم.

اگر به دنبال نقش و تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که مطابق نتایج تحقیقات انجام‌شده، بیشتر کاربران به وب‌سایت‌های مختلف تنها سه ثانیه فرصت می‌دهند تا محتوای خود را به آن‌ها نمایش دهند. درصورتی‌که وبسایت کسب‌وکار آنلاین شما از سرعت لازم برخوردار نباشد، بخش بزرگی از مخاطبان هدف خود را از دست می‌دهید. این امر به معنای ماهش نرخ تبدیل تبلیغات در گوگل ادز خواهد بود.

تأثیر گوگل amp در پیشگیری از هدررفتن بودجه تبلیغات گوگل

متأسفانه، نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های مختلف باعث کاهش سرعت آن وب‌سایت می‌شود. در نتیجه بسیاری از کاربران به‌منظور بهبود سرعت بارگذاری صفحات مختلف از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند. به این صورت بخش بزرگی از هزینه شما برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در وب‌سایت‌های مختلف به هدر خواهد رفت.

یکی از کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها برای برطرف‌کردن این معضل بزرگ، استفاده از سرویس گوگل amp است. در واقع می‌توان تأثیر گوگل amp در تبلیغات گوگل را کمک به افزایش بازدهی تبلیغات و درآمدزایی بیشتر از این طریق دانست. در نتیجه استفاده از گوگل amp می‌تواند به شما کمک کند که بودجه خود را به‌درستی مدیریت کنید. همچنین این سرویس از هدررفتن سرمایه شما برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل جلوگیری می‌کند.

تأثیر گوگل amp در پیشگیری از هدررفتن بودجه تبلیغات گوگل

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی پربازده در گوگل با خدمات ادستیتو

سرویس amp گوگل برای اولین بار در سال 2015 و با هدف بهبود تجربه کاربری و افزایش سرعت بارگیری صفحات وبسایت‌ها معرفی شد. امروزه تمامی کارشناسان گوگل ادز و صاحبان کسب‌کارهای اینترنتی با تاثیر مثبت گوگل amp در تبلیغات گوگل به خوبی آشنا هستند و به منظور افزایش نرخ تبدیل و بهبود تجربه کاربری از این سرویس استفاده می‌کنند.

در صورتی که قصد راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی پربازده در گوگل را دارید، می‌توانید از خدمات متنوع مجموعه ادستیتو بهره‌مند شوید. ما در ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، بهترین خدمات را با کمترین هزینه ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهیم.

سؤالات متداول

استفاده از سرویس گوگل amp چه مزایایی دارد؟

کمک به بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو، افزایش ضریب بازگشت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و… از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس amp به شمار می‌آیند.

آیا سرویس amp گوگل به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند؟

سرویس amp می‌تواند با حذف کدهای اضافه و غیرضروری به بهبود تجربه کاربری کمک کند.

گوگل amp چگونه باعث افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود؟

گوگل Amp با افزایش سرعت بارگذاری صفحات مختلف وب‌سایت می‌تواند به افزایش ترافیک کمک کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید