صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات داینامیک گوگل | یکی از انواع روش‌های گوگل ادز برای صاحبان کسب‌وکار

تبلیغات داینامیک گوگل

تبلیغات داینامیک گوگل چطور می‌توانند به سودآوری شما کمک کنند؟

تبلیغات داینامیک گوگل، ساده‌ترین روش برای یافتن مشتریانی است که دقیقا آنچه ارائه می‌دهید را در گوگل ادز جست‌وجو می‌کنند. این کمپین برای هدف قرار دادن تبلیغات شما، از محتوای وب‌سایت‌تان استفاده می‌کند. این روش می‌تواند در پر کردن شکاف کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی‌تان بسیار مفید واقع شوند. هدلاین‌های تبلیغات داینامیک گوگل و صفحات فرود نیز با استفاده از محتوای وب‌سایت شما تولید می‌شوند. بدین ترتیب تبلیغات شما همچنان مرتبط خواهند بود، ضمن آنکه در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌شود. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که یک شرح مبتکرانه به آن اضافه کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی تبلیغات داینامیک گوگل بپردازیم.

منظور از تبلیغات داینامیک گوگل چیست؟

منظور از تبلیغات داینامیک گوگل چیست؟

تبلیغات داینامیک گوگل، نوعی از آگهی‌ها را شامل می‌شود که می‌توانند در هنگام جست‌وجوی عبارات مختلف توسط کاربر، به او نمایش داده شوند. در آگهی‌های معمول در گوگل ادز، شما کلمات کلیدی را مشخص می‌کنید تا در هنگام جست‌وجوی آن کلمات، آگهی‌های شما به کاربر نمایش داده شود. اما در تبلیغات داینامیک گوگل، شما صفحات مختلف وب‌سایت‌تان را به گوگل معرفی می‌کنید. سپس بر اساس محتوای صفحات مشخص‌شده، در هنگامی که کاربر جست‌وجویی مرتبط با محتوای صفحه شما در گوگل انجام می‌دهد، آگهی شما به کاربر نمایش داده می‌شود.

نکته کلیدی این است که شما به‌جای مشخص کردن کلمات کلیدی، نشانی‌های موردنظر خود را به گوگل معرفی می‌کنید. در این نوع از تبلیغات، شما می‌توانید برای هر نشانی، هزینه‌ای را تعیین کنید. این مبلغ در واقع هزینه هر کلیک کاربر روی آگهی داینامیک شما در هنگام جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن نشانی خاص است.

تبلیغات داینامیک گوگل چگونه عمل می‌کنند؟

وقتی فردی در گوگل به جست‌وجوی عبارت‌هایی می‌پردازد که با عبارات پرکاربرد در وب‌سایت شما مشابهت دارند، گوگل ادز از این عبارات برای انتخاب یک صفحه فرود از وب‌سایت شما استفاده می‌کند. بدین ترتیب برای تبلیغ شما یک عنوان واضح و مرتبط ایجاد می‌شود.

برای نمونه، فرض کنیم شما صاحب یک فروشگاه زنجیره‌ای لوکس هستید. شخصی که در گوگل عبارت «فروشگاه لوکس اصفهان» را جست‌وجو می‌کند، تبلیغ شما را با عنوان «فروشگاه لوکس – اصفهان» می‌بیند. او روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و به سایت شما هدایت می‌شود؛ صفحه‌ای که به معرفی فروشگاه لوکس شما در اصفهان اختصاص دارد.

به این ترتیب، تبلیغات داینامیک می‌توانند خیلی سریع مشتریان بالقوه را به آنچه که انتظار دیدنش را دارند، هدایت کنند؛ یعنی سایت شما. باید گفت شما مسئول محتوایی هستید که در تبلیغ دیده می‌شود. از این رو، هنگام انتخاب صفحات فرود، باید درنظر داشته باشید که مهم‌ترین محتوایی که برای تولید عنوان تبلیغات شما استفاده می‌شود، همان عنوان HTML صفحه شما است.

هدف‌گذاری تبلیغات داینامیک گوگل

هدف‌گذاری تبلیغات داینامیک گوگل چگونه انجام می‌شود؟

تبلیغات داینامیک گوگل برای هدف قراردادن تبلیغات شما در جست‌وجوها، از محتوای صفحات فرود در وب‌سایت‌تان استفاده می‌کند. می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف هدف‌‌گذاری، تعیین کنید که از کدام صفحات فرود برای تبلیغات داینامیک گوگل استفاده ‌شود.

برای این کار، می‌توانید گروه‌هایی از آدرس‌های وب را با اهداف مختلف مانند URL_Contains یا Categories مشخص کنید. همچنین می‌توانید یا URLهای خاصی را با URL_Equals یا فیدهای صفحه، هدف‌گذاری کنید. برای مثال، هدف‌گذاری با URL_Contains آدرس صفحات حاوی محتوای خاصی را هدف قرار می‌دهد. در ادامه مطلب به توضیح هر یک از این روش‌های هدف‌گذاری می‌پردازیم.

هدف‌گذاری با URL_Equals

هدف‌گذاری با استفاده از URL_Equals به این صورت است که آدرس صفحات مجزای وب‌سایت شما هدف قرار داده می‌شوند. به‌عنوان نمونه، اگر در تبلیغات داینامیک گوگل تازه‌کار هستید و می‌خواهید آن را تست کنید، می‌توانید یک URL_Equals برای صفحه اصلی وب‌سایت‌تان درست کنید.

هدف‌گذاری با Categories

در هدف‌گذاری با Categories، مجموعه‌هایی از صفحات فرود توسط گوگل ادز از وب‌سایت شما براساس موضوع مرتب می‌شوند. سپس شما تصمیم می‌گیرید که کدام مجموعه از صفحات را هدف قرار دهید، چگونه صفحات مشابه را گروه‌بندی کنید و سپس به تنظیم جزئیات بپردازید.

اگر می‌خواهید خیلی سریع از تبلیغات داینامیک استفاده کنید، در این‌صورت می‌توانید از دسته «Landing pages from your standard ad groups» استفاده کنید. این دسته، تمام صفحات وب سایت‌تان را که در حال‌حاضر تبلیغاتی روی آنها اجرا کرده باشید، هدف قرار می‌دهد.

با این روش هدف‌گذاری، به راحتی می‌توانید میزان ترافیک در صفحاتی که قبلا به عنوان صفحه فرود در گروه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی مشخص کرده‌اید را بالا ببرید. گفتنی است دسته‌هایی مانند « Landing pages from your standard ad groups» فقط برای دامنه‌هایی در دسترس هستند که گوگل ادز توانسته است آنها را دسته‌بندی کند.

هدف‌گذاری با Page feed

هدف‌گذاری با Page feed

در هدف‌گذاری با Page feed برای متمرکز کردن هدف‌گذاری و کنترل آن، می‌توانید یک اسپردشیت از URL‌ها آپلود کنید. سپس قادر خواهید بود تمام فید یا بخش‌هایی از آن را هدف قرار دهید. برای نمونه، می‌توانید صفحات مربوط به «محصولات دارای نظرات 5 ستاره» یا «هتل‌های دارای کافی شاپ» را برچسب‌گذاری کنید و نشانی‌های وب را فقط با آن برچسب‌ها هدف قرار دهید.

تاثیر هدلاین‌ها در تبلیغات داینامیک گوگل

منظور از هدلاین‌ها در تبلیغات داینامیک، عناوینی است که به صورت پویا تولید می‌شوند. در واقع این عناوین، جست‌وجوهای مرتبط را بر اساس جست‌وجوی کاربر و متنی که بیشترین ارتباط را با صفحه فرود یا دامنه شما دارد، هدف قرار می‌دهند.

هنگامی که صفحه، دامنه، وب‌سایت یا فید محصول خود را ارسال می‌کنید، فناوری خزش در صفحات وب گوگل، متنی پیدا می‌کند که می‌تواند برای هدلاین‌های مرتبط با محتوای صفحه استفاده شود. این کار سرانجام می‌تواند جست‌وجوهای بیشتری را به سمت صفحه شما هدایت کند.

البته این امکان وجود دارد که متن گرفته‌شده از وب‌سایت شما، به‌منظور پیشگیری از نقض سیاست‌های ادیتوریال گوگل، تغییرات جزئی پیدا کند (مثل تغییر حروف بزرگ یا حذف نویسه‌های پشتیبانی‌نشده). پس نمی‌توان دقیقا مشخص کرد که کدام عنوان در تبلیغ شما نمایش داده می‌شود؛ چرا که ممکن است برای نمایش بهتر عنوان براساس موضوع جست‌وجو، محتوای صفحه و پیروی از سیاست یکپارچگی تبلیغات گوگل، تغییراتی روی آن انجام شود.

توصیه می‌شود که برای افزایش کارآیی هدلاین‌های تبلیغات داینامیک گوگل، در هدلاین‌ها و عناوین وب‌سایت‌تان، حتما قوانین ویرایش خلاق استاندارد گوگل را دنبال کنید. همچنین خوب است که دعوت‌به‌اقدام منحصربه‌فردی داشته باشید و عناوین و هدلاین‌های وب‌سایت‌تان را نیز به 60 تا 90 کاراکتر محدود کنید.

تبلیغات داینامیک گوگل

تبلیغات داینامیک گوگل به همراه سئو یعنی کلید موفقیت

تبلیغات داینامیک گوگل در صفحاتی که به خوبی سئو شده‌اند، عملکرد مطلوبی دارد. بدین ترتیب گوگل خواهد توانست اصطلاحات صفحه وب شما را به خوبی شناسایی کند. اما این تبلیغات در وب‌سایت‌هایی که حاوی محتوای ویدئویی یا تصاویر فلش هستند، عملکرد رضایت‌بخشی ندارد. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از تبلیغات داینامیک گوگل، حتما سیاست‌های گوگل ادز را مرور کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما با قوانین غول جست‌وجو کاملا سازگار هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید