صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات درون ویدئویی گوگل | مزایا و کاربردهای این سبک از تبلیغات شرکت گوگل

تبلیغات درون ویدئویی گوگل | مزایا و کاربردهای این سبک از تبلیغات شرکت گوگل

تبلیغات درون ویدئویی گوگل ؛ روشی عالی برای جذب مشتری

آیا آخرین باری که یک روز کامل بدون تماشای ویدئو سپری کرده‌اید را به خاطر دارید؟ تنها 75 سال پیش هیچ یک از مردم عادی به تلویزیون دسترسی نداشتند و امروزه افراد بدون تماشای ویدئو نمی‌توانند روز خود را سپری کنند! حتی تصور آن نیز عجیب است. طبق آخرین نظرسنجی‌ها در سال 2022، مردم به‌طور متوسط در هر هفته حدود 19 ساعت ویدئو آنلاین تماشا می‌کنند و قطعاً در میان تمام این ویدئوها، ویدئوهای تبلیغاتی نیز وجود دارند. دقیقاً به همین خاطر است که تبلیغات درون ویدئویی گوگل روشی عالی برای جذب مشتری، افزایش آگاهی از برند و برندسازی به‌شمار می‌آیند. در این مطلب از ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، تبلیغات درون ویدئویی گوگل و مزایای آن‌ها را به شمار معرفی می‌کنیم.

تبلیغات درون ویدئویی گوگل چه هستند؟

شاید جالب باشد که بدانید شما قطعاً تبلیغات درون ویدئویی گوگل را مشاهده کرده‌اید؛ حتی اگر نمی‌دانستید که در حال تماشای آن‌ها هستید. به‌طور کلی تمام ویدئوهای تبلیغاتی که در میان دیگر محتواهای ویدئویی پخش می‌شوند، جزو تبلیغات درون ویدئویی گو‌گل هستند. این تبلیغات دارای سه فرم قبل از پخش، در حین پخش و پس از پخش ویدئو هستند و هر یک از آن‌ها کاربرد و مزایای مخصوص به خود را دارند. همچنین تبلیغات درون ویدئویی گو‌گل (Google In-Stream Ads) به دو دسته قابل ردکردن و غیر قابل ردکردن تقسیم می‌شوند.

تبلیغات درون ویدئویی گوگل چه هستند؟

در ادامه با انواع تبلیغات درون ویدئویی گوگل آشنا می‌شویم:

  • تبلیغات درون ویدئویی قبل از پخش: به تبلیغات ویدئویی که عموماً بین 15 تا 20 ثانیه طول می‌کشند گفته می‌شوند که در بسیاری از موارد غیر قابل ردکردن هستند. این تبلیغات قبل از پخش ویدئوی اصلی برای مخاطب پخش می‌شوند. یعنی مخاطب نمی‌تواند آن‌ها را رد کرده و باید تمام آن را تماشا کند تا بتواند ویدئو موردنظر خود را ببیند. باید اشاره کرد که تبلیغات طولانی‌تر از 15 تا 20 ثانیه قابل ردکردن هستند
  • تبلیغات درون ویدئویی حین پخش: یکی دیگر از انواع تبلیغات درون ویدئویی گوگل که در حین پخش ویدئو اصلی برای مخاطب نمایش داده می‌شوند
  • تبلیغات درون ویدئویی پس از پخش: این نوع تبلیغات درون ویدئویی گوگل نیز پس از پایان پخش ویدئو اصلی نمایش داده می‌شوند

در زمینه انتخاب بهترین نوع تبلیغات درون ویدئویی گوگل بحث‌های زیادی وجود دارد. اما طبق آخرین تحقیقات، تبلیغات درون ویدئویی گوگل قبل از پخش، مزاحمت کم‌تری برای مخاطبین ایجاد می‌کنند و در نتیجه بازدهی بیشتری خواهند داشت. در همین تحقیقات مشخص شد که 69 درصد افراد می‌توانستند تبلیغات قبل از پخش را به یاد بیاورند؛ اما این مقدار برای تبلیغات حین پخش تنها 41 درصد بود.

مزایای تبلیغات درون ویدئویی گوگل

همان‌طور که عنوان شد، کاربران اینترنت به محتواهای ویدئویی علاقه زیادی دارند و به همین خاطر تبلیغات درون ویدئویی گوگل قطعاً کارایی بسیار بالایی در جذب مشتری و افزایش فروش خواهند داشت. اما چرا بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال انجام تبلیغات درون ویدئویی گو‌گل هستند؟ در ادامه به این سؤال بسیار مهم با بررسی مزایای این سرویس تبلیغات گوگل پاسخ می‌دهیم.

تبلیغات درون ویدئویی گوگل منعطف هستند

شما می‌توانید تمام پارامترهای موردنظر خود در تبلیغات درون ویدئویی گوگل را شخصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توان مدت‌زمان ویدئو را کم یا زیاد کرد تا نرخ تعامل بینندگان بیشتر شود. از طرف دیگر، شما می‌توانید که تبلیغ شما قابل ردکردن یا غیر قابل ردکردن باشد. اگر ویدئو تبلیغاتی شما کوتاه و تأثیرگذار است، تبلیغات غیر قابل ردکردن گزینه‌ای بسیار عالی به‌شمار می‌آیند.

مزایای تبلیغات درون ویدئویی گوگل

افزایش آگاهی از برند

تبلیغات درون ویدئویی گوگل بهترین گزینه برای افزایش آگاهی از برند هستند. برای درک بهتر این نکته تنها کافی است سری به وب‌سایت یوتیوب زده و تعداد ویوهای یک ویدئو نسبتاً محبوب را مشاهده کنید. بسیاری از ویدئوهای معمولی این شبکه اجتماعی چندین هزار ویو دارند و شما با تبلیغات درون ویدئویی در یوتیوب می‌توانید نرخ آگاهی از برند خود را به‌شدت افزایش دهید.

دسترسی دقیق به مخاطبین هدف

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات درون ویدئویی گوگل این است که شما از طریق این تبلیغات می‌توانید دقیقاً انتخاب کنید که تبلیغتان برای گروهی خاص از مخاطبین نمایش داده شود. با استفاده از این سرویس تبلیغاتی گوگل، امکان انتخاب سن، موقعیت مکانی، زبان، جنسیت و… مخاطبین هدف وجود دارد. برای مثال فرض کنید که می‌خواهید یک محصول جوان‌پسندانه را تبلیغ کنید، در این صورت می‌توانید بازه سنی مخاطبین هدف خود را بین 16 تا 26 سال تعیین کرده و یک ویدئو تبلیغاتی بسیار مؤثر داشته باشید.

مخاطبین با اشتیاق تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند

بینندگانی که تبلیغات درون ویدئویی را تماشا می‌کنند، به‌خصوص تبلیغات غیر قابل ردشدن، دلیلی برای ادامه دادن به تماشای تبلیغات شما دارند. آن‌ها می‌خواهند بعد از تماشای تبلیغ شما، محتوای موردنظرشان را تماشا کنند. در این شرایط اگر تبلیغ شما بتواند با بیننده یک ارتباط مناسب ایجاد کند، قطعاً حس کنجکاوی را درون او تحریک می‌کند.

آمادگی مخاطبین برای تماشای تبلیغات درون ویدئویی

یکی دیگر از مزایای تبلیغات درون ویدئویی گوگل این است که مخاطبین از قبل از پخش تبلیغ، آماده تماشای یک ویدئو آنلاین هستند و شرایط آن‌ها برای تماشا و گوش‌کردن به تبلیغ شما کاملاً ایده‌آل است. درصورتی‌که تبلیغات پاپ‌آپ ویدئویی اصلاً چنین شرایطی ندارند و تنها برای مخاطب مزاحمت ایجاد می‌کنند.

آیا تبلیغات درون ویدئویی گوگل بدون نقص هستند؟

با وجود مزایای بی‌شمار تبلیغات درون ویدئویی گوگل، باید گفت که این سرویس تبلیغات گوگل بدون نقص نیست. برای مثال، برای اجرای این تبلیغات شما به وب‌سایت‌ها محدودی مانند یوتیوب دسترسی دارید و نمی‌توانید در وب‌سایت‌های دیگر چنین تبلیغاتی انجام دهید. هرچند که تعداد کاربران یوتیوب به‌شدت بالا است و می‌تواند این نقطه‌ضعف را به‌خوبی پوشش دهد. یکی دیگر از معایب تبلیغات درون ویدئویی گوگل، مزاحمت آن‌ها برای افرادی است که می‌خواهند هرچه سریع‌تر محتوای ویدئویی موردعلاقه خود را تماشا کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که از ویدئوهای کوتاه برای تبلیغات درون ویدئویی گوگل استفاده کنید.

آیا تبلیغات درون ویدئویی گوگل بدون نقص هستند؟

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق با کمک ادستیتو

به علت وجود برخی محدودیت‌ها، تبلیغات درون ویدئویی گوگل برای کسب‌وکارهای ایرانی گزینه‌ای مناسب به‌شمار نمی‌آید. به همین خاطر کسب‌وکارهای ایرانی بهتر است به سراغ دیگر ابزارهای تبلیغات گوگل مانند گوگل ادز بروند. اگر می‌خواهید تبلیغات موفق در گوگل داشته باشید، می‌توانید از خدمات ما در ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی این کمپانی در ایران استفاده کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا پربازده‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی را در گوگل اجرا کرده و نرخ بازدید و فروش خود را به‌خوبی افزایش دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید