صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات در جیمیل | نکات و روش‌های پیاده‌سازی یک کمپین موفق

تبلیغات در جیمیل | نکات و روش‌های پیاده‌سازی یک کمپین موفق

تبلیغات در جیمیل؛ حوزه‌ای جذاب برای معرفی کسب‌وکار

آیا می‌دانید که افراد هر هفته بین 10 تا 60 دقیقه به ایمیل‌های خود نگاه می‌کنند؟ همین نکته می‌تواند بازاریابی ایمیلی را به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال فوق‌العاده برای تجارت شما تبدیل کند. اما برای استفاده از بازاریابی ایمیل سنتی، به لیستی از نشانی‌های ایمیل نیاز دارید تا آنها را هدف قرار دهید. این نوع از تبلیغات گوگل ترکیبی از بازاریابی ایمیل سنتی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) است، به شما این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن فهرستی از آدرس‌های خاص، اینباکس کاربران را هدف قرار دهید. در این مطلب قصد داریم به نکات تبلیغات در جیمیل بپردازیم.

منظور از تبلیغات در جیمیل چیست؟

تبلیغات جیمیل نوعی کمپین تبلیغات پولی است که می‌توانید از طریق گوگل آنها را راه‌اندازی کنید. این تبلیغات در صندوق ورودی کاربران جیمیل ظاهر می‌شود. مانند سایر تبلیغات پولی در گوگل، می‌توانید کمپین‌های تبلیغ جیمیل را در گوگل ادز راه‌اندازی کنید. تبلیغات جیمیل در قالبی بسیار شبیه به ایمیل‌های معمولی ظاهر می‌شوند و به شکلی جمع‌وجور در بالای برگه Promotions کاربران دیده می‌شوند.

با کلیک بر روی این نوع تبلیغات، به یک ایمیل واقعی تبدیل می‌شوند. این تبلیغات معمولاً حاوی یک تصویر، یک پیشنهاد یا تبلیغ خاص و یک دعوت به عمل (CTA) هستند. تبلیغات جیمیل می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های مختلف، از جمله جمعیت‌شناسی و کلمات کلیدی که جستجو کرده‌اند، هدف قرار دهند.

در هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی جیمیل، می‌توانید به گوگل بگویید که چه نوع مخاطبی را می‌خواهید هدف قرار دهید و سپس تبلیغات شما در صندوق ورودی جیمیل کاربرانی که با این توضیحات مطابقت دارند، نمایش داده می‌شود. با اینکه این تبلیغات کم‌وبیش مانند تبلیغات PPC کار می‌کنند، اما آنها مانند ایمیل‌های معمولی قالب‌بندی می‌شوند.

روش تنظیم تبلیغات جیمیل

اگر می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی جیمیل راه‌اندازی کنید، اولین قدم این است که یک حساب کاربری یا اکانت تبلیغات گوگل ایجاد کنید. پس از باز کردن چنین حسابی، می‌توانید شروع به ایجاد و استفاده از تبلیغ جیمیل کنید. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی جیمیل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Campaigns بروید و روی دکمه “+ Campaign” کلیک کنید
  • از منوی کشویی که ظاهر می‌شود، گزینه Display Network Only را انتخاب کنید
  • در صفحه بعدی، باید اطلاعات مختلفی را ارائه دهید. کار را با نام‌گذاری کمپین خود، انتخاب گزینه All features برای نوع کمپین، و انتخاب مکان‌هایی که می‌خواهید هدف قرار دهید یا حذف کنید، شروع کنید
  • در پایین صفحه، استراتژی تبلیغاتی پیشنهادی خود را انتخاب کنید. این استراتژی هم می‌تواند به‌صورت دستی اجرا شود (هر پیشنهاد جداگانه را خودتان تنظیم کنید) و هم به شکل خودکار. همچنین می‌توانید بر اساس بودجه کمپین خود، حداکثر مبلغی را که می‌خواهید برای تبلیغاتتان پیشنهاد دهید، تنظیم کنید
  • سپس هر افزونه تبلیغاتی یا تنظیمات پیشرفته‌ای را که می‌خواهید در کمپین خود داشته باشید، انتخاب کنید. این موارد به شما امکان می‌دهند کارهایی مانند بهینه‌سازی کلیک‌ها یا گسترش تبلیغات خود با شماره‌تلفن خود را انجام دهید
  • در پایان با انتخاب «استفاده از روش هدف‌یابی متفاوت»، انتخاب گزینه Placements و افزودن google.com به‌عنوان مکان انتخابی، هدف خود را تنظیم کنید

روش تنظیم تبلیغات جیمیل

سایر نکات راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی جیمیل

تا اینجا کلیات راه‌اندازی تبلیغ جیمیل را بررسی کردیم. هنگامی که مراحل بالا را طی کردید، می‌توانید کمپینتان را تأیید کنید. اکنون زمان آن است که خود تبلیغات را ایجاد کنید. برای هر تبلیغی که ایجاد می‌کنید، باید مراحل زیر را نیز دنبال کنید:

  • به برگه Ads بروید، روی دکمه + Ad کلیک کنید و از منوی کشویی ظاهر شده Ad gallery را انتخاب کنید
  • روی «تبلیغات جیمیل» یا همان Gmail ads در گالری تبلیغات کلیک کنید
  • از میان چهار قالب تبلیغاتی (جیمیل، محصول واحد، چندین محصول جیمیل، و آپلود کد HTML سفارشی) یکی را انتخاب کنید
  • با پر کردن تمام اطلاعات موردنیاز در کادرهای سمت چپ، تبلیغ خود را بسازید و تصویر یا فایل‌های HTML مناسب را آپلود کنید
  • پس از پایان راه‌اندازی تبلیغ، روی گزینه Select an ad group کلیک کنید تا آن را به گروه تبلیغاتی مناسب اضافه کنید

نکاتی برای استفاده از تبلیغات در جیمیل

هنگامی که تعدادی از تبلیغات گوگل را در حال اجرا دارید، می‌توانید شاهد نتایج باشید. اما راه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را بهبود ببخشید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی به عمل بیاورید. در ادامه به سه نکته برای تبلیغات جیمیل اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند بیشترین بهره را از کمپین‌های خود ببرید.

نکاتی برای استفاده از تبلیغات در جیمیل

با کمپین تبلیغاتی جیمیل خود مانند تبلیغات PPC رفتار کنید

باتوجه‌به اینکه تبلیغات جیمیل به‌ازای هر کلیک پرداخت می‌شوند و در گوگل ادز مدیریت می‌شوند، جای تعجب نیست که ساختار آنها بسیار شبیه به تبلیغات استاندارد PPC گوگل باشد. به همین دلیل، شما باید رویکردی مشابه برای بهینه‌سازی آنها داشته باشید. تبلیغ جیمیل به‌صورت کاملاً جمع‌وجور نمایش داده می‌شوند و تنها با یک عنوان و یک توضیح کوتاه به کاربران می‌گویند که چه محتوایی دارند.

همان‌طور که با نتیجه جستجوی گوگل PPC رفتار می‌کنید با این موضوع نیز برخورد داشته باشید؛ یعنی استفاده از یک عنوان و توضیحات قانع‌کننده برای جذب کاربر. زمانی که کاربران روی تبلیغ جیمیل شما کلیک می‌کنند، درست مانند کلیک‌کردن روی یک تبلیغ PPC برای بازدید از صفحه فرود است. بنابراین تبلیغات خود را مانند صفحات فرود طراحی کنید. از تصاویر جذاب استفاده کنید و همه چیز را روی یک CTA متمرکز کنید که می‌خواهید کاربران روی آن کلیک کنند.

دامنه‌های مرتبط را هدف قرار دهید

وقتی نوبت به هدف قراردادن مخاطبان می‌رسد، گزینه‌های مختلفی در پیشرو دارید. اما یکی از ویژگی‌های هدف‌گیری که باید از آن استفاده کنید، هدف‌گیری دامنه است. هدف‌گیری دامنه قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد کاربران را بر اساس دامنه‌هایی که درگذشته بازدید کرده‌اند، هدف قرار دهید.

شما می‌توانید دامنه وب‌سایت خاصی را برای هدف انتخاب کنید و گوگل بر اساس کاربرانی که اخیراً از آن دامنه بازدید کرده‌اند، مخاطب را هدف قرار می‌دهد. یکی از کاربردهای مفید این ویژگی، هدف قراردادن دامنه وب‌سایت خودتان و همچنین رقبایتان است. کاربرانی که از هر یک از این وب‌سایت‌ها بازدید کرده‌اند، احتمالاً به محصولات یا خدمات شما نیز علاقه‌مند هستند.

از معیارهای ردیابی جیمیل استفاده کنید

آخرین نکته برای تبلیغ جیمیل این است که پیشرفت کمپین‌های تبلیغاتی خود را پیگیری کنید. گوگل ادز به شما امکان می‌دهد چندین معیار مربوط به تبلیغ جیمیل خود را ردیابی کنید و این ویژگی برای کسب‌وکار شما کاملاً مفید است. برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما منجر به نتایج مطلوب شود، باید نتایج تحلیل را بررسی کنید تا ببینید چه مواردی درستکار می‌کنند، چه چیزی نیست و امکان بهبود چه مواردی وجود دارد. چند معیار که در هنگام تبلیغات در جیمیل می‌توانید از آنها استفاده کنید، عبارت‌اند از:

  • معیار Cost-per-click (CPC)
  • معیار Conversion rate
  • معیار Impressions
  • معیار Click-through rate (CTR)

از معیارهای ردیابی جیمیل استفاده کنید

تبلیغات در جیمیل با استفاده از خدمات ادستیتو

تبلیغات جیمیل شاخه‌ای تعاملی از تبلیغات گوگل است که در تبلیغات و تب‌های Social صندوق ورودی جیمیل ظاهر می‌شود. مشتریان بالقوه می‌توانند با تبلیغ شما به شکل متفاوتی تعامل داشته باشند. در برخی موارد تبلیغ جیمیل افراد را مستقیماً به صفحه فرود شما می‌برد. همچنین می‌توانید با استفاده از ویدئوها و تصاویر، مطالب تبلیغاتی جداگانه ایجاد کنید که یکی از مزیت‌های اصلی کمپین جیمیل است. مزیت دیگر تبلیغ جیمیل این است که می‌توانید محتوای جذابی برای تبلیغ برند خود ایجاد کنید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. درصورتی‌که تمایل به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی جیمیل دارید، ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا تبلیغ شما با محتوایی جذاب و به بهترین شکل ممکن در پیشروی کاربران قرار بگیرد.

 

سؤالات متداول

منظور از تبلیغ در جیمیل چیست؟

نوعی تبلیغات پولی است که می‌توانید از طریق گوگل آنها را راه‌اندازی کنید. سپس این تبلیغات در صندوق ورودی کاربران جیمیل ظاهر می‌شود.

آیا تبلیغ جیمیل قابل سفارشی‌سازی است؟

بله تبلیغ جی‌میل می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های مختلف، از جمله جمعیت‌شناسی و کلمات کلیدی که جستجو کرده‌اند، هدف قرار دهند.

برای استفاده از تبلیغ در جیمیل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

توصیه می‌شود با کمپین تبلیغاتی جی‌میل خود مانند تبلیغات PPC رفتار کنید، دامنه‌های مرتبط را هدف قرار دهید و همچنین از معیارهای ردیابی جی‌میل استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید