صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات شاپینگ گوگل | سکوی پرتاب کسب‌وکار شما به صدر نتایج جستجوی گوگل

تبلیغات شاپینگ گوگل | سکوی پرتاب کسب‌وکار شما به صدر نتایج جستجوی گوگل

تبلیغات شاپینگ گوگل یک استراتژی مؤثر برای دیجیتال مارکتینگ هستند

درصورتی‌که صاحب یک کسب‌وکار آنلاین باشید، قطعاً می‌دانید که تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه کار چالش‌برانگیزی است. امروزه با دیدن تبلیغات گوگل تمامی مشتریان در زمان جستجوی محصولات پیش از خرید تمایل دارند تا قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند. به همین خاطر کمپانی گوگل با معرفی سرویس تبلیغات شاپینگ گوگول هم کار مشتریان و هم کار کسب‌وکارهای آنلاین را ساده‌تر کرده است. در این مطلب از سایت ادستیتو قصد داریم شما را با تبلیغات شاپینگ گوگل آشنا کنیم.

منظور از Google Shopping چیست؟

تبلیغات شاپینگ گوگل زیر مجموعه‌ای از گوگل ادز هستند که به شما امکان تبلیغ آن دسته از محصولات تجارت الکترونیک را می‌دهد که به یک جستجوی ارگانیک خاص در موتور جستجو وابستگی دارند. این دسته از تبلیغات به طور معمولاً به شکل یک کادر برجسته در سمت راست بالای صفحات نتایج ظاهر می‌شوند. این برنامه در آغاز برای تمامی کسب‌وکارها رایگان بود.

اما گوگل از سال 2013 تمامی تبلیغ‌کنندگان را موظف کرد تا به ازای دریافت هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت کنند. گوگل شاپینگ با سایر پلتفرم‌های گوگل مانند Google Ads و Google Merchant Center نیز همکاری دارد. در نتیجه می‌توان گفت از نظر بازاریابی مثل بازاری است که در آن موتور جستجو به شما ویترینی برای نمایش محصولات‌ شما به کاربران می‌دهد. در ادامه هم آن‌ها می‌توانند محصولات را در وبسایت مربوطه خریداری کنند.

منظور از Google Shopping چیست؟

مزایای تبلیغات شاپینگ گوگل کدام موارد هستند؟

سیستم گوگل شاپینگ نوعی سیستم مدیریتی محتوای مربوط به فروش محصولات است که به شما امکان ارائه اطلاعاتی مانند تصویر محصول، قیمت و همین‌طور نام فروشگاه را می‌دهد. به‌این‌ترتیب به شکل مستقیم در نتایج جستجویی که کاربران به‌قصد خرید سرچ می‌کنند، محصول شما به نمایش در می‌آید. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که گوگل شاپینگ نیز مانند بسیاری از ابزارهای آنلاین فروش جنبه‌های مثبت بسیاری دارند.

مزایای تبلیغات شاپینگ گوگل کدام موارد هستند؟

از جمله مزایای تبلیغات شاپینگ گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذابیت بالاتر برای مخاطب: تبلیغ محصول با تصویر، جذابیت بسیاری بیشتری نسبت به تبلیغات متنی دارد. در ضمن تصویر مکمل مناسبی برای توضیحات یک محصول است
  • شانس برای خرید از کسب‌وکار بالا بالاتر می‌رود: آن دسته از مخاطبانی که فروشگاه شما را با گوگل شاپینگ پیدا می‌کنند، تمایل بالاتری نسبت به خرید دارند
  • اعتماد کاربر به برند شما بیشتر می‌شود: زمانی که یک محصول توسط تبلیغات شاپینگ گوگل نمایش داده می‌شود، اعتماد مخاطبان نسبت به برند شما افزایش پیدا می‌کند
  • بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرید: با این روش محصولات از نظر بصری بهتر و بالاتر از سایر محصولات به نمایش در می‌آیند. در نتیجه اگر تابه‌حال موفق نشده‌اید که به شکل ارگانیک جایگاه خود را پیدا کنید، استفاده از این ابزار یک مزیت بزرگ برای شما به شمار می‌رود
  • تکمیل روش‌های بازاریابی دیجیتال: اگر در حال حاضر روی استراتژی‌های دیگر مثل تولید محتوا یا بازاریابی درون‌گرا متمرکز هستید و به نتایج خوبی رسیده‌اید، لوگوی برند و فروش آنلاین با ظاهرشدن در تبلیغات شاپینگ گوگل تقویت می‌شود
  • شناخت بهتر پرسونای مخاطب: این سیستم تبلیغاتی به شما کمک می‌کند اطلاعات مفیدی را در خصوص رفتار بازدیدکنندگان به دست بیاورید

چند ترفند طلایی به‌منظور افزایش آمار فروش در گوگل شاپینگ

دقیقاً شبیه به یک وب‌سایت شما باید تمامی اطلاعات موردنیاز در خصوص محصولات برند خود را باهدف جذب مشتریان بالقوه بهینه‌سازی کنید. باتوجه‌به این مسئله، در این بخش قصد داریم چند ترفند مؤثر برای فروش بیشتر در تبلیغات شاپینگ گوگل را به شما معرفی کنیم.

چند ترفند طلایی به‌منظور افزایش آمار فروش در گوگل شاپینگ

از جمله این نکات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از تیترهای بهینه که ایدئال باشند
  • به‌کارگیری تصاویری جذاب و باکیفیت
  • مشخص‌کردن کلمات کلیدی منفی
  • توجه به مسئله کپی‌رایتینگ
  • شروع به کار با محصولات پربازده برند
  • استفاده از قابلیت رتبه و نظرات مشتریان

چگونگی ثبت‌نام در سرویس Google Shopping

نخستین مرحله از ثبت‌نام در سرویس Google Shopping، ایجاد حساب کاربری در Google Merchant Center است. در ادامه باید اطلاعاتی از قبیل نام، کشور و منطقه زمانی را کامل کنید. سپس باید انتخاب کنید که مشتریان شما در کجا خریدهای خود را انجام دهند. درصورتی‌که می‌خواهید در فهرست پستی Google Merchant Center عضویت داشته باشید، باید ابتدا شرایط را پذیرفته و سپس روی ساخت اکانت کلیک کنید.

چگونگی ثبت‌نام در سرویس Google Shopping

در این مرحله اطلاعاتی که باید تکمیل کنید شامل موارد زیر هستند:

  • آدرس دقیق شرکت
  • شماره‌تلفن به‌منظور تأییدیه اکانت
  • آدرس وب‌سایت شما

در مرحله بعدی هم باید تأیید کنید که دامنه آنلاین‌شاپی که شما قصد ثبت آن را دارید واقعاً به شما تعلق دارد. این کار را می‌توانید به سه روش زیر انجام دهید:

  • آپلود یک فایل بر روی سرور
  • اعتبارسنجی هویتی با گوگل تگ منیجر یا گوگل آنالیتیکس
  • افزودن یک تگ HTML

دومین مرحله آپلود اطلاعات مربوط به کالا در Google Merchant Center است

در این قسمت شما باید یک سند txt. یا xml. حاوی اطلاعات مربوط به تمام محصولات‌ را در پروفایل Google Merchant Center خود آپلود ‌کنید. شما معمولاً این کار را می‌توانید به کمک یک صفحه‌ گسترده انجام دهید. در صورت داشتن کالاهایی با تعداد بالا این کار زمان زیادی طول خواهد کشید.

اکانت خود در گوگل ادز را باید به گوگل شاپینگ متصل کنید

سومین مرحله از ثبت‌نام در سرویس تبلیغات گوگل شاپینگ، متصل‌کردن حساب کاربری گوگل ادز به گوگل شاپینگ است. این مرحله به‌منظور اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل شاپینگ ضرورت دارد. به این منظور باید وارد بخش تنظیمات Google Merchant Center شده و روی گزینه گوگل ادز کلیک نمایید.

نوبت به آماده‌کردن کمپین می‌رسد

درصورتی‌که قبلاً با سرویس گوگل ادز کارکرده باشید حتماً در جریان هستید که باید به بخش کمپین رفته و روی کمپین جدید کلیک و سپس خرید را انتخاب کنید. در ادامه کار شما به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن باید نام شرکت و کشوری که قرار است در آن فروش را انجام دهید، اضافه کنید. در این مرحله باید هزینه هر کلیک را مشخص کرده و حداکثر بودجه قابل‌پرداخت روزانه را محدود کنید.

نوبت به آماده‌کردن کمپین می‌رسد

با تبلیغات شاپینگ گوگل کسب‌وکار شما در چشم است

گوگل شاپینگ یک ابزار کارآمد به‌منظور دسترسی به مخاطبان هدف و جلب‌توجه و رضایت آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. این روش همچنین نرخ بازگشت سرمایه بسیار مناسبی دارد. ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی کمپانی گوگل در ایران پرسودترین خدمات تبلیغات گوگل را دارد و با ارائه راهکارهای خلاقانه و درعین‌حال هوشمند به هرچه بهتر دیده‌شدن کسب‌وکار شما کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان در خصوص تبلیغات شاپینگ گوگل می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

سؤالات متداول

هدف استفاده از تبلیغات شاپینگ گوگل چیست؟

هدف اصلی سرویس گوگل شاپینگ این است که کاربران دیگر مجبور نشوند برای مقایسه قیمت‌ها و محصولات به فروشگاه‌های مختلف وارد شوند.

گوگل شاپینگ چگونه عمل می‌کند؟

تبلیغات سیستم گوگل شاپینگ به کاربران محصولات شما را در نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که این تبلیغات بر اساس اطلاعاتی مثل عنوان، توضیحات، تصاویر و قیمت‌های محصول شما نمایش داده خواهند شد. در نهایت باتوجه‌به عملکرد تبلیغات، میزان کلیک‌ها اندازه‌گیری شده و شما می‌توانید بهینه‌سازی کنید.

چگونه می‌توان نرخ فروش را در تبلیغات شاپینگ گوگل افزایش داد؟

استفاده از تیترهای بهینه که ایده آل باشند، استفاده از تصاویر جذاب و باکیفیت و همچنین تعیین کلمات کلیدی منفی از جمله راهکارهای افزایش نرخ فروش در سیستم تبلیغات فروشگاهی گوگل هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید