صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات نمایشی | اهمیت استفاده از تبلیغات CPM در کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات نمایشی | اهمیت استفاده از تبلیغات CPM در کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات نمایشی یا CPM چیست؟

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های مختلف فعالیت کرده باشید، احتمالاً بارها با اصطلاح تبلیغات نمایشی مواجه شده‌اید. تبلیغات CPM یا همان نمایشی نوعی از تبلیغات گوگل به شمار می‌آیند که کاربران می‌توانند بر اساس پرداخت هزینه مشخصی تبلیغات خود را به تعداد موردنظر در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف به نمایش درآورند.

در این روش تبلیغات آنلاین، کاربر در ازای هر 1000 نمایش باید هزینه مشخصی را پرداخت کند. برخلاف تبلیغات کلیکی که به محض کلیک کردن مخاطبان هزینه تبلیغات از حساب شما کسر می‌شود، در تبلیغات CPM تا زمانی که تبلیغات شما برای کاربر نمایش داده نشوند، ملزم به پرداخت هزینه نیستید.

تبلیغات نمایشی چه انواعی دارد؟

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت تبلیغات نمایشی در میان افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ شده، تنوع بالای این دسته از تبلیغات است. شما می‌توانید باتوجه‌به نیازها و اهداف تعیین‌شده، برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی به سراغ انواع مختلفی از تبلیغات CPM بروید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تبلیغات CPM تنها به نمایش تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های مختلف محدود می‌شود. اما در حقیقت این‌طور نیست و شما برای استفاده از این روش تبلیغات آنلاین گزینه‌های متنوعی را در اختیار دارید.

در ادامه با برخی از مهم‌ترین انواع تبلیغات CPM آشنا می‌شویم:

  • تبلیغات بنری: یکی از قدیمی‌ترین نوع تبلیغات که به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تبلیغات CPM شناخته می‌شود. استفاده از تبلیغات بنری در شبکه نمایش گوگل، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، شبکه مخاطبان مایکروسافت و… امری مرسوم و متداول است
  • تبلیغات واکنش‌گرا: یکی از بهترین روش‌های موجود برای تبلیغات اینترنتی بر اساس ویژگی‌های مخاطبان هدف استفاده از تبلیغات واکنش‌گرا است. در این روش شما عناوین، تصاویر و لوگوی موردنظر را در اختیار سرویس تبلیغاتی گوگل قرار می‌دهید و گوگل ادز تصمیم‌گیری می‌کند که چه ترکیبی از آن‌ها را در زمان مناسب برای مخاطبان شما به نمایش درآورد
  • تبلیغات نمایشی همسان: به آن دسته از تبلیغاتی که محتوا و شکل ظاهری آن‌ها به طور کامل با محتوای سایت میزبان هماهنگ است، تبلیغات همسان گفته می‌شود. این دسته از تبلیغات به افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل کمک می‌کنند
  • تبلیغات ویدئویی: یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای جذب مخاطبان هدف استفاده از تبلیغات ویدئویی است. در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یا آپارات معمولاً با این دسته از تبلیغات CPM مواجه می‌شویم. با استفاده از تبلیغات ویدئویی می‌توان تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید محصولات و استفاده از خدمات کرد

تبلیغات نمایشی چه انواعی دارد؟

دلایل اهمیت تبلیغات نمایشی

افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی فعالیت می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی تعیین اهداف اصلی است. به‌عنوان‌مثال، شما باید قبل از هر چیز تعیین کنید که آیا هدف شما از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی افزایش ترافیک وب‌سایت و فروش محصولات است یا این که قصد برندسازی و افزایش آگاهی از برند را دارید؟ پاسخ به این سؤالات می‌تواند به شما در راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق کمک کند. در ادامه با دلایل اهمیت تبلیغات نمایشی و نقش آن‌ها در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی آشنا می‌شویم.

کمک به برندسازی و افزایش آگاهی از برند

اگر به دنبال یک روش به‌صرفه و اقتصادی برای برندسازی و افزایش آگاهی از برند هستید، تبلیغات نمایشی می‌توانند برای کمپین تبلیغاتی شما بسیار مؤثر باشند. شما برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند نیازی به دریافت کلیک از سوی کاربران ندارید. در واقع شما می‌توانید صرفاً با نمایش تبلیغات به کاربران به هدف اصلی خود که همان برندسازی و افزایش آگاهی از برند است، دست پیدا کنید. در چنین مواقعی تبلیغات CPM عملکرد قابل‌قبولی دارند و می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی باعث افزایش آگاهی از برند شوند.

کمک به برندسازی و افزایش آگاهی از برند

نقش تبلیغات CPM در شناخت پرسونای مخاطبان هدف

یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر و پربازده، آشنایی کامل مخاطبان هدف و شناخت ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها است. تبلیغات نمایشی می‌توانند در مسیر شناخت پرسونای مخاطبان هدف به شما کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید از طریق انتشار تبلیغات CPM در دو وب‌سایت متفاوت که مخاطبان مختص به خود را دارند، مشاهده کنید که تبلیغات شما در کدام یک از این وب‌سایت‌ها بازخورد مثبت و بهتری دارد. به این صورت می‌توانید یک گام دیگر به شناخت دقیق پرسونای مخاطبان هدف خود نزدیک‌تر شوید.

افزایش نرخ تبدیل تبلیغات

شما می‌توانید با بهینه‌سازی تبلیغات CPM و به نمایش درآوردن تبلیغات برای مخاطبان هدف خود، نرخ تبدیل تبلیغات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. برخی از سرویس‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که با بهینه‌سازی کمپین‌ها، تبلیغات خود را تنها برای مخاطبان هدف خود به نمایش درآورید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید نمایش تبلیغات را به مناطق جغرافیایی، بازه‌های زمانی یا گروه‌های سنی خاص محدود کنید. برای بهینه‌سازی هر چه‌بهتر تبلیغات می‌توانید از یک متخصص یا کارشناس گوگل ادز کمک بگیرید.

افزایش نرخ تبدیل تبلیغات

 

تبلیغات در گوگل با خدمات متنوع مجموعه ادستیتو

تبلیغات نمایشی یا همان CPM نوع خاصی از تبلیغات آنلاین است که کاربران در ازای هر 1000 نمایش باید مبلغ مشخصی را به پلتفرم یا سرویس تبلیغاتی مورد نظر پرداخت کنند. بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات CPM را به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای برندسازی و افزایش آگاهی از برند می‌دانند. پیشنهاد می‌شود که برای بهینه‌سازی تبلیغات CPM در سرویس‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز از خدمات کارشناسان باتجربه یک مجموعه فعال در این حوزه کمک بگیرید.

ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل و یکی از برترین ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به تبلیغات آنلاین شناخته می‌شود. اگر شما نیز قصد ایجاد تبلیغات CPM هدفمند به‌منظور افزایش آگاهی از برند خود را دارید، می‌توانید برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بهترین گزینه برای تبلیغات CPM کدام پلتفرم است؟

 گوگل ادز، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک به‌عنوان بهترین و مشهورترین پلتفرم‌های برای تبلیغات CPM و افزایش آگاهی از برند شناخته می‌شوند.

آیا شناخت پرسونای مخاطبان هدف می‌تواند به کاهش هزینه تبلیغات کمک کند؟

بدون شک شما می‌توانید با شناخت دقیق پرسونای مخاطبان هدف و بهینه‌سازی تبلیغات نمایشی، هزینه مربوط به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی را کاهش دهید.

چه عواملی می‌توانند هزینه تبلیغات CPM را افزایش دهند؟

تعداد تبلیغات در هر صفحه، نوع دستگاه مخاطبان، کوکی‌ها، قالب و اندازه آگهی، جایگاه نمایش تبلیغات و… از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث افزایش هزینه تبلیغات CPM شوند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید