صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات هوشمند گوگل | آیا استفاده از این روش تبلیغ، هوشمندانه است؟

تبلیغات هوشمند گوگل | آیا استفاده از این روش تبلیغ، هوشمندانه است؟

تبلیغات هوشمند؛ جدیدترین روش تبلیغ در گوگل

یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغ در گوگل ایجاد کمپین‌های تبلیغات هوشمند است. در این روش از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد نتایج بهتر استفاده می‌شود. این روش تبلیغات گوگل موافقان و مخالفان بسیاری دارد. برخی آن را آینده بازاریابی آنلاین می‌دانند و برخی دیگر معتقد هستند، نتایج این کمپین‌ها مطابق با انتظارات نبوده است؛ بنابراین در این مطلب با تبلیغات هوشمند گوگل آشنا می‌شویم.

تبلیغات هوشمند گوگل چیست؟

هدف اساسی از راه‌اندازی پلتفرم AdWords Express در سال 2011 این بود، گوگل بتواند پلتفرم تبلیغاتی خود را با ویژگی‌های بصری و راهکارهای خودکارسازی ارائه دهد. در واقع هدف اصلی، ساده‌سازی کارها برای کاربران بود. بااین‌حال در کمپین‌هایی مانند کمپین سرچ، موارد متنوعی برای مدیریت و ایجاد تنظیمات وجود دارند.

از طرف دیگر داشبورد هم برای کاربران جدید، بسیار پیچیده است. بر همین اساس شرکت گوگل، کمپین تبلیغات هوشمند خود را طراحی و معرفی کرد. کمپین تبلیغ هوشمند، یکی از انواع کمپین‌های گوگل ادز است، که از هوش مصنوعی و ابزارهای خودکارسازی برای مدیریت برخی از کمپین‌های PPC استفاده می‌کند.

از جمله مواردی در این کمپین‌ها خودکارسازی شده‌اند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • انتخاب استراتژی مناقصه
  • هدف قراردادن مخاطب
  • ایجاد تبلیغات

تبلیغات هوشمند گوگل | آیا استفاده از این روش تبلیغ، هوشمندانه است؟

 

روش دسترسی به کمپین‌ تبلیغات هوشمند

همان‌طور که گفتیم، پلتفرم AdWords Express از سال 2011 کار خود را شروع کرد؛ اما در سال 2019، گوگل آن را به یک کمپین تبدیل کرد. بنابراین دیگر نیازی به یک داشبورد مجزا برای AdWords Express ندارید، بلکه از طریق همان داشبورد اصلی گوگل ادز، باید کمپین هوشمند را انتخاب کنید.

تبلیغات هوشمند گوگل کجا نمایش داده می‌شوند؟

بعد از راه‌اندازی کمپین تبلیغات هوشمند، تبلیغات شما در دو شبکه جستجوی گوگل و نیز شبکه نمایش ظاهر می‌شوند. شبکه جستجو شامل Google Maps و Google Images است و شبکه نمایش نیز پلتفرم‌های جی‌میل و یوتیوب را در برمی‌گیرد. در ضمن در این روش تبلیغ برای راه‌اندازی کمپین هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و تنها هزینه‌ای که وجود دارد همان هزینه به‌ازای کلیک است.

تبلیغات هوشمند گوگل به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

راه‌اندازی کمپین هوشمند به معنای ایجاد یک تجربه کاربری آسان است. این کمپین عموماً به سه گروه از افراد پیشنهاد می‌شود؛ افرادی که بودجه کمی دارند؛ افرادی که زمان کافی برای مدیریت کمپین ندارند و نیز افرادی که با فنون تبلیغات PPC آشنایی ندارند. در تمامی این موارد، هوش مصنوعی کمپین هوشمند به شما کمک می‌کند تا فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهید. از طرف دیگر می‌توان این کمپین را تنها در مدت 15 دقیقه راه‌اندازی کنید.

تبلیغات هوشمند گوگل چطور کار می‌کند؟

در حال حاضر این امکان ایجاد شده است که کاربران گوگل ادز کمپین‌های تبلیغاتی را در حالت هوشمند راه‌اندازی کنند. در این حالت، کمپین‌های مختلف، مانند کمپین جستجو نیز به طور هوشمند راه‌اندازی و مدیریت می‌شوند. با راه‌اندازی کمپین در این روش، هوش مصنوعی با روش یادگیری ماشین، مدیریت را شروع کرده و بهترین تنظیمات را ایجاد می‌کند. برای مثال، هوش مصنوعی نتایج تبلیغات در کانال‌های مختلف و کلیدواژه‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کند و تبلیغات را بهینه‌سازی می‌کند. از طرف دیگر به دلیل مدیریت هوشمند، شما شاخص‌های کمتری را در پنل مشاهده می‌کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به نرخ کلیک و تبدیل اشاره کرد.

تبلیغات هوشمند چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

شرکت گوگل متناسب با نیازهای کاربران گوگل ادز، تکنیک‌ها، کمپین‌ها و ابزارهای تحلیلی مختلفی را معرفی کرده است. این شرکت همچنین تلاش می‌کند تنوع بیشتری در نوع کمپین و قابلیت‌های گزارش‌دهی ایجاد کند. با این حال کار با بسیاری از کمپین‌های گوگل برای بازاریابان تازه‌کار و افرادی که وقت محدودی دارند، دشوار است؛ بنابراین این افراد می‌توانند کمپین هوشمند را انتخاب کنند.

در ادامه با برخی از مزایای این کمپین آشنا می‌شویم:

  • راه‌اندازی کمپین هوشمند آسان و سریع است. شما می‌توانید بعد از ایجاد یک حساب گوگل ادز، در زمان بسیاری کوتاهی این کمپین را راه‌اندازی کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.
  • بهینه‌سازی کمپین تبلیغ در گوگل، کاری زمان‌بر است. بازاریابان برای بهینه‌سازی همواره باید به مواردی مانند هدف‌گذاری مخاطب، مقایسه نتایج با اهداف، زمان‌بندی تبلیغات، نرخ تبدیل و موارد دیگر دقت کنند. درحالی‌که با انتخاب کمپین هوشمند، بهینه‌سازی‌ها به طور خودکار انجام می‌شوند.
  • در کمپین هوشمند، داشبورد شما نیز ساده‌تر از داشبورد کمپین‌های دیگر است. زیرا هوش مصنوعی مدیریت بسیاری از موارد را برعهده‌ دارد؛ بنابراین بسیاری از جزئیات و شاخص‌ها را در داشبورد، به شما نشان نمی‎‌دهد.

تبلیغات هوشمند چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

 

معایب کمپین‌های تبلیغات هوشمند گوگل

علاوه بر مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کمپین هوشمند، معایبی هم دارد. یکی از معایب عمده این روش این است که شما به داده‌های کمتری دسترسی دارید. این یعنی نمی‌توانید در این روش، گزارش‌های حرفه‌ای و با جزئیات متعدد را ایجاد یا دریافت کنید. همچنین دسترسی کمتری برای ایجاد تنظیمات و کنترل داده‌ها دارید. از طرف دیگر حتی بازاریابان تازه‌کار بعد از گذشت چند هفته آن‌قدر تجربه پیدا می‌کنند که می‌دانند کدام تکنیک بهتر است.

اما در حالت تبلیغات هوشمند نمی‌توانند ایده‌های خود را به کار بگیرند. نکته دیگر این که در کمپین هوشمند، شما کنترل کمتری بر روی تبلیغات دارید. برای مثال، مکان نمایش توسط شما انتخاب نمی‌شود. همچنین برای انتخاب کلمات کلیدی منفی که یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهینه‌سازی کمپین است، در این کمپین، دست شما باز نیست.

برای مثال شما می‌توانید با بررسی برخی از عبارت‌های کلیدی و برداشتن علامت کنار آن‌ها، آن‌ها را از کمپین حذف کنید. اما دیگر نمی‌توانید کلمات کلیدی منفی را خودتان معرفی کنید. یک مشکل دیگر کمپین هوشمند این است که هر کمپین هوشمند برای هدف‌گیری جغرافیایی تنها تا مسافت 64 کیلومتر کار می‌کند؛ بنابراین اگر یک شعبه دیگر از کسب‌وکار خود را در مسافتی بیش از این و مثلاً در شهری دیگر افتتاح کرده‌ باشید، برای آن شعبه باید یک کمپین جدید هوشمند را ایجاد کنید!

معایب کمپین‌های تبلیغات هوشمند گوگل

 

ادستیتو و انتخاب کمپین تبلیغات هوشمند

کمپین تبلیغات هوشمند نیز مانند دیگر کمپین‌های تبلیغات گوگل، دارای محدودیت‌ها، مزایا و معایبی است. برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب این کمپین، بهترین راهکار این است که نیازها و منابع خود و همچنین سطح تجربه خود در استفاده از تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک را بررسی کنید. اگر تصور می‌کنید، زمان و تجربه کافی ندارید، کمپین هوشمند، راهکاری مناسب است. در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود از راهکارهای دیگر گوگل ادز برای تبلیغات استفاده کنید. قبل از انجام هرکاری پیشنهاد ما به شما گرفتن مشاوره رایگان از ادستیتو درباره تبلیغات در گوگل ادز می باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید