صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغ در گوگل با لیر یا دلار ؟

تبلیغ در گوگل با لیر یا دلار

در تمامی مقاله‌هایی که تا به امروز در مورد تبلیغات آنلاین گوگل خواندیم، به این نتیجه رسیدیم که داشتن تبلیغات آنلاین دارای هزینه خاص خود است. در این مقاله قصد داریم تا با هم در رابطه با ارزهایی که برای پرداخت در تبلیغات گوگل مناسب هستند، صحبت کنیم؛ بنابراین به سراغ بررسی تبلیغ در گوگل با لیر و دلار می‌رویم. پس این مقاله را تا انتها بخوانید و به پاسخ این سؤال که تبلیغ در گوگل با لیر یا دلار مناسب‌تر است، برسید.

تبلیغ در گوگل با لیر یا دلار ؟

اولین چیزی که در اینجا به نظر می‌رسد این است که تبلیغات در گوگل با دلار، لیر یا دیگر ارزها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ دومین موضوعی که به آن فکر می‌کنیم این است که آیا تبلیغاتی در گوگل وجود دارد که هم بازده خوب و هم هزینه کمتری را برای ما به همراه داشته باشد؟ قطعاً همه ما می‌توانیم بهترین تبلیغات را با کمترین هزینه در شبکه‌های اجتماعی و گوگل ادز انجام دهیم، اما این کار نه تنها با داشتن استراتژی تبلیغاتی عالی بلکه با انتخاب بهترین ارز برای پرداخت امکان‌پذیر است.

ارزهای تبلیغات در گوگل

ارزهای تبلیغات در گوگل

از آنجایی که گوگل دارای سرویس‌های تبلیغاتی خاصی است؛ بنابراین نیاز دارد تا نمایندگی‌های خاصی را در سراسر دنیا به صورت نمایندگی‌های رسمی خود انتخاب کند. در نتیجه ارائه این سرویس‌ها که اغلب رقابتی هستند تنها با قیمت‌گذاری انجام می‌شود و این قیمت‌گذاری بر اساس ارز کشوری که کاربرد در آن حضور دارد، صورت می‌گیرد. ما در زمان ساخت اکانت اختصاصی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز کاملاً رایگان عمل می‌کنیم، اما برای زمانی که می‌خواهیم یک تبلیغات را بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر، تعداد سرنخ‌ها و غیره انجام دهیم، باید هزینه‌ای را به گوگل پرداخت کنیم. در اصل نیاز داریم که اکانت کاربری خود را شارژ کنیم و برای این کار نیاز است تا از نمایندگی‌های مجاز گوگل در کشور خود کمک بگیریم.

انتخاب ارز در زمان تشکیل اکانت کاربری

یکی از کارهایی که در زمان ساخت اکانت کاربری گوگل باید انجام دهیم انتخاب ارز است. از آنجایی که تمامی نرخ‌های تبلیغاتی گوگل بر اساس دلار محاسبه می‌شوند؛غ بنابراین انتخاب ارزهای مختلف در زمانی که می‌خواهیم تبلیغی را برای گوگل آماده کنیم، تفاوتی ندارد. به بیان ساده‌تر اگر هزینه‌ی یک کلیک را برای کلمه­کلیدی که مد نظر داریم برای مثال ۲۰ لیتر در نظر بگیریم در زمانی که تبلیغ ما پرداختی را برای گوگل انجام می‌دهد این ۲۰ لیر به ازای دلار برای ما محاسبه می‌شود. این موضوع دقیقاً وابسته به زمانی است که ما می‌خواهیم اکانت خود را شارژ کنیم. یکی از ویژگی‌های تبلیغات در گوگل و پرداخت برای آنها این است که هزینه تبلیغات آخر ما نسبت به هزینه تبلیغ‌های قبلی بیشتر باشد. این موضوع به بخش Promotion گوگل مربوط می‌شود. در واقع این بخش با بررسی مبلغ‌های تبلیغات ما میزان ارزش و اهمیت اکانت را می‌سنجد و طبق این بررسی و سنجش‌ها، رتبه‌بندی‌ها را انجام می‌دهد. با توجه به موضوعاتی که تاکنون صحبت کرده‌ایم قطعاً به این نتیجه می‌رسیم که بهترین ارز، ارزی است که ثبات بیشتری داشته باشد. کمی که دقتمان را بیشتر کنیم به این نتیجه می‌رسیم که باید به سراغ بررسی تغییرات لیر و دلار در یک سال اخیر برویم.

از آنجایی که اتفاقات بسیاری در کشور ترکیه رخ داد، قیمت لیر تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. در همین بخش باید در نظر داشته باشیم زمانی که یک ارز در مدت یک سال اخیر تغییرات زیادی داشته باشد برای داشتن تبلیغات در گوگل مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است به سراغ ارزی برویم که کمترین تغییرات و بیشترین تأثیر را داشته باشد.

حتماً تا اینجای کار به این سوال می­رسیم که آیا امکان تغییر ارز برای ما وجود دارد یا خیر؟

و اما جواب سوال!

چگونه ارز را در تبلیغات گوگل تغییر دهیم؟

با تغییرات ارزهای هر کشور، بیشتر بازاریابان دیجیتال و صاحبان مشاغل در سراسر جهان به این سؤال می‌رسند که چگونه ارز را در تبلیغات گوگل تغییر دهیم؟ در این بخش از مقاله به این سؤال که چگونه می‌توانیم ارزی را که با آن هزینه‌های تبلیغاتی خود در گوگل ادز را پرداخت می‌کنیم تغییر دهیم و آیا این کار امکان­پذیر است؟

مروری سریع ارزهای موجود در تبلیغات گوگل

ارزهایی که در تبلیغات گوگل پشتیبانی می‌شوند، متفاوت هستند و به کشوری که حساب کاربری خود را در آن ایجاد کرده‌ایم بستگی دارد. یورو، دلار آمریکا، پوند بریتانیا، دلار کانادا، روپیه، لیر ترکیه، دلار هنگ‌کنگ و غیره از جمله ارزهای هستند که در گوگل ادز پشتیبانی می‌شوند.

تبلیغات گوگل

تغییر واحد ارز در تبلیغات گوگل

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم ارز پیش‌فرض ما در طول فرایند ایجاد حساب تبلیغاتی انتخاب و تنظیم می‌شود. این واحد پولی پیش‌فرض تعیین می‌کند که در زمان اجرای یک تبلیغ چگونه صورت حساب خود را دریافت می‌کنیم؛ بنابراین این ارز پیش‌فرض را نمی‌توانیم بعد از انتخاب آن تغییر دهیم و باید در انتخاب تنظیمات ارز خود دقت بیشتری داشته باشیم. اگر بعد از مدتی نیاز باشد تا عرض خود را تغییر دهیم ممکن است لازم باشد تا یک حساب کاربری جدید در گوگل با تنظیمات ارزی جدید ایجاد کنیم. در حالی که نمی‌توانیم واحد پول خود را در حساب تبلیغاتی تغییر دهیم می‌توانیم در گوگل ادز منیجر، از ارزهایی که در آیتم‌های ردیفی برای تغییر ارزی که پیشنهاد داده‌ایم، استفاده کنیم.

تغییر ارز با Google ads manager

Google ads manager با حساب گوگل ادز معمولی تفاوت دارد. با استفاده از Google ads manager می‌توانیم بیش از یک حساب تبلیغاتی را مدیریت و کنترل کنیم. به زبان ساده Google ads manager  یک حساب کاربری برای حساب‌های معمولی گوگل ادز است. از طریق ادز منیجر می‌توانیم حساب‌های تبلیغاتی که داریم را اداره کرده و به این ترتیب کمپین‌های جدید را نیز راه‌اندازی کنیم.

در گوگل ادز منیجر می‌توانیم ارزها را در تحویل یا گزارش درآمد مورد استفاده قرار دهیم. در برخی از موارد از این قیمت‌گذاری‌ها به عنوان یک معیار برای ارائه آگهی‌های خلاقانه استفاده می‌شود. قیمت‌گذاری در گوگل ادز منیجر معمولاً بر اساس ارز پیش‌فرض اولیه صورت می‌گیرد. زمانی که در گوگل ادز منیجر به عنوان مدیر فعالیت می‌کنید به راحتی می‌توانید که ارزها را تغییر دهید و یا ارزهای اضافی را حذف و یا اضافه کنید. این اضافه و استفاده کردن ارزها در گوگل ادز منیجر توسط ارزهای ثانویه انجام می­شود که می‌توانیم آنها را به مناقصه با ارز‌های مختلف اضافه کنیم. زمانی که ما یک ارز ثانویه برای حساب کاربری خود تنظیم می‌کنیم گوگل ادز منیجر به صورت خودکار ارز ثانویه را معادل ارز اصلی پیش‌فرض تبدیل می‌کند و این نرخ تبدیل ارز به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

گوگل ادز منیجر

نتیجه‌گیری

تبلیغات گوگل با لیر و دلار سختی‌های خاص خود را دارد. چرا که باید Promotion ارزش هر یک از آنها را بر اساس افت‌وخیزهایی که در سال اخیر داشته‌اند، بسنجد. ما نیز باید ارزی را انتخاب کنیم که در یک سال گذشته افت‌وخیز کمتری را نسبت به ارز دیگر داشته باشد. در این یک سال دلار و لیر دارای افت‌وخیزهای زیادی بودند. دلار افزایش چشمگیری نسبت به دیگر ارزها و سال‌های دیگر داشته و در مقابل آن لیر ترکیه روندی نزولی را طی کرده است. بر اساس کشوری که در آن حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌ایم باید تلاش کنیم تا ارزی را در نظر بگیریم که ارزش بیشتری داشته باشد و امنیت و ثبات بیشتری را در روند تبلیغاتی ما به وجود آورد. با توجه به لیر و دلار، به نظر می‌رسد که انتخاب دلار بهتر است و مهم‌ترین نتایج را برای ما به همراه دارد. در نتیجه برای اینکه بتوانیم ارز مورد نظر خود را در حساب گوگل خود تغییر دهیم استفاده از گوگل ادز منیجر برای ما نیاز است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید