صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغ در گوگل برای دامنه ir | آیا تبلیغ در این دامنه امکان‌پذیر است؟

تبلیغ در گوگل برای دامنه ir | آیا تبلیغ در این دامنه امکان‌پذیر است؟

شرایط تبلیغ در گوگل برای دامنه ir چگونه است؟

در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیر کسب‌وکارهای آنلاین و افزایش محبوبیت آن‌ها در میان کاربران گوگل بوده‌ایم. به همین علت، بسیاری از صاحبان این کسب‌وکارهای اینترنتی به سراغ استفاده از خدمات سرویس تبلیغات گوگل یعنی گوگل ادز رفته‌اند. شما می‌توانید در این سرویس تبلیغاتی با پرداخت هزینه تبلیغات میزان ترافیک، فروش، آگاهی از برند و… را افزایش دهید. معمولاً کسب‌وکارهایی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود در کشور ایران را دارند، برای ایجاد وب‌سایت به سراغ دامنه ir می‌روند. سؤالی که برای این دسته از صاحبان کسب‌وکارها به وجود می‌آید، این است که آیا تبلیغ در گوگل برای دامنه ir امکان‌پذیر است؟ در این مطلب، قصد داریم تا شما را با قوانین و موضع گوگل نسبت به دامنه ir آشنا کنیم.

چرا کسب‌وکارهای ایرانی به سراغ دامنه ir می‌روند؟

پیش‌ازاین که به قوانین مربوط به تبلیغ در گوگل برای دامنه ir بپردازیم، باید به سؤال مهم دیگری پاسخ بدهیم. همان‌طور که می‌دانید، به دلیل تحریم‌های موجود، کاربران ایرانی در تمامی پلتفرم‌ها و سرویس‌ها با محدودیت‌های خاصی مواجه هستند. راه‌اندازی وب‌سایت بر روی دامنه ir نیز از این قاعده جدا نیست. سالی که به وجود می‌آید این است که چرا کاربران ایرانی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین را دارند، به سراغ ایجاد وب‌سایت بر روی این دامنه می‌روند؟

پاسخ این سؤال بسیار ساده است. هزینه شما برای خریداری دامنه آی آر با هزینه خرید سایر دامنه‌های شناخته‌شده مانند دامنه com قابل‌مقایسه نیست. پایین‌بودن هزینه خریداری دامنه ir اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن در میان کسب‌وکارهای ایرانی به شمار می‌آید. در واقع شما می‌توانید با خرید دامنه آی آر هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید. زیرا قیمت دامنه‌های بین‌المللی مانند com چندین برابر قیمت خرید این دامنه است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این دامنه در میان کاربران ایرانی، امکان بهبود رتبه وبسایت در جستجوهای محلی است. در واقع با راه‌اندازی وب‌سایت کسب‌وکار آنلاین بر روی دامنه آی آر شما در صفحه نتایج جستجوی کاربران ساکن ایران در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرید. این دو عامل باعث شده است که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی برای راه‌اندازی وبسایت خود به سراغ دامنه ir بروند. البته درصورتی‌که برای افزایش ترافیک وب‌سایت یا فروش محصولات و خدمات قصد تبلیغ در گوگل برای دامنه ir را داشته باشید، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

چرا کسب‌وکارهای ایرانی به سراغ دامنه ir می‌روند؟

آیا تبلیغ در گوگل برای دامنه ir امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، کاربران ایرانی با طیف وسیعی از تحریم‌های بین‌المللی مواجه هستند. این تحریم‌ها فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرم‌ها و سرویس‌های مختلف را به‌شدت محدود می‌کنند. گوگل نیز از این قاعده جدا نیست و تحریم‌های مختلفی را برای این دسته از کاربران خود در نظر گرفته است. به‌عنوان‌مثال، شما نمی‌توانید با آی پی کشور ایران از خدمات و امکانات گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. در چند سال اخیر، خدمات گوگل ادز نیز به لیست تحریم‌ها اضافه شده است.

بنابراین، در حال حاضر امکان تبلیغ در گوگل برای دامنه ir به‌هیچ‌عنوان فراهم نیست. تا پیش از سال 2020 میلادی امکان استفاده از خدمات گوگل ادز برای کاربران ایرانی فراهم بود. اما در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها گوگل به وبسایت‌هایی با دامنه آی آر اجازه راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی را نمی‌دهد.

آیا تبلیغ در گوگل برای دامنه ir امکان‌پذیر است؟

درصورتی‌که قصد داشته باشید برای وب‌سایت با دامنه آی آر وارد حساب کاربری گوگل ادز شوید و شروع به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کنید، گوگل اجازه انتشار هیچ‌گونه تبلیغ و آگهی را به شما نخواهد داد. همچنین انجام این کار باعث مسدود یا همان Suspend شدن حساب کاربری شما در گوگل ادز می‌شود. حتی ممکن است شما بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی موردنظر خود را تا حد به‌پیش ببرید. اما مطمئن باشید که گوگل به تبلیغات شما اجازه نمایش نخواهد داد.

شما به‌عنوان یک کسب‌وکار اینترنتی باید به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر به نحوی بتوانید به تبلیغ در گوگل برای دامنه ir بپردازید، به‌صورت آشکار قوانین شرکت گوگل را نقض کرده‌اید. نقض قوانین گوگل می‌تواند بهای سنگین و تبعات جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرگز برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای وب‌سایت‌هایی با دامنه آی آر تلاش نکنید.

راه‌حل مناسب برای کاربران ایرانی به‌منظور تبلیغ در گوگل

یک راه‌حل ساده و کاربردی برای این که امکان تبلیغ در گوگل برای کسب‌وکار آنلاین شما فراهم شود، این است که برای راه‌اندازی وب‌سایت خود به سراغ دامنه‌های بین‌المللی بروید. طیف وسیعی از دامنه‌های بین‌المللی وجود دارند که شما می‌توانید برای راه‌اندازی وبسایت کسب‌وکار خود به سراغ آن‌ها بروید. هر چند بهترین و شناخته‌شده‌ترین گزینه برای شما دامنه دات‌کام است، اما شما می‌توانید از سایر دامنه‌های بین‌المللی نیز برای راه‌اندازی وب‌سایت خود استفاده کنید.

در ادامه با برخی از این دامنه‌ها آشنا می‌شویم:

  • دامنه net
  • دامنه org
  • دامنه info
  • دامنه co

راه‌حل مناسب برای کاربران ایرانی به‌منظور تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل را به مجموعه ادستیتو بسپارید!

به دلیل محبوبیت بالای کسب‌وکارهای آنلاین در میان کاربران اینترنت، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی نیز به سراغ توسعه کسب‌وکار و راه‌اندازی بخش فروش و ارائه خدمات به‌صورت آنلاین رفته‌اند. هر چند راه‌اندازی وبسایت در دامنه آی آر برای کسب‌وکارهای ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به بهبود رتبه‌بندی آن‌ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند، اما متأسفانه به دلیل تحریم‌های موجود، در حال حاضر امکان تبلیغ در گوگل برای دامنه ir فراهم نیست. به همین علت کسب‌وکارهای ایرانی باید به سراغ استفاده از دامنه‌های بین‌المللی بروند.

مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران و ارائه‌دهنده برترین خدمت در زمینه راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی شناخته می‌شود. درصورتی‌که قصد دارید برای افزایش ترافیک وب‌سایت و میزان فروش خدمات و محصولات خود به سراغ تبلیغ در گوگل بروید، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا تبلیغ در گوگل برای دامنه ir امکان‌پذیر نیست؟

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، وب‌سایت‌هایی با دامنه آی آر اجازه انتشار تبلیغات در گوگل را ندارند. به همین علت کسب‌وکارهای ایرانی باید به سراغ دامنه‌های بین‌المللی بروند.

چگونه می‌توانیم نسبت به خرید دامنه‌های بین‌المللی اقدام کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش دامنه، به‌راحتی نسبت به خرید دامنه بین‌المللی موردنظر خود اقدام کنید.

آیا امکان استفاده از خدمات گوگل ادز برای کاربران ایرانی فراهم است؟

بله کاربران ایرانی می‌توانند برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل از خدمات مجموعه‌های فعال در این حوزه استفاده کنند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید