صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل | از کلمات کلیدی منفی تا تغییر استراتژی کمپین

ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل | از کلمات کلیدی منفی تا تغییر استراتژی کمپین

ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل اهمیت برای صاحبین کسب‌وکارها

امروزه تبلیغات گوگل به یکی از روش‌های شاخص تبلیغاتی انواع کسب‌وکارها تبدیل شده است. هزینه این تبلیغات بر اساس تعداد کلیک‌های دریافتی محاسبه و به‌ازای هر کلیک نیز هزینه‌ای معین از شما کسر می‌شود. در دنیای بیکران گوگل ادز کسب‌وکارهایی که هزینه‌های خود را کنترل می‌کنند پیروز رقابت هستند. همنین، با هزینه کمتر نتیجه بهتری از تبلیغات گوگل نسبت به سایر رقبا را دریافت کنند. در این مطلب از سایت ادستیتو با ما همراه باشید تا ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل را به شما معرفی کنیم.

ترفندهای طلایی کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

درصورتی‌که قصد انجام تبلیغات آنلاین را داشته باشید، چه در گوگل و چه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین به‌احتمال فراوان اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند این است که چطور می‌توانیم هم هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی را کاهش بدهیم. هم اینکه شاهد اثربخشی تبلیغات در افزایش میزان فروش و ترافیک سایت باشیم.

پیش از معرفی این راهکارها می‌خواهیم عوامل مؤثر بر قیمت تبلیغات گوگل ادز را بررسی کنیم:

  • هزینه به‌ازای هر اقدام
  • هزینه به‌ازای هر کلیک
  • هزینه‌های مرتبط با جذب مشتری
  • نوع کسب‌وکار
  • چگونگی مدیریت حساب و میزان تخصص
  • چرخه عمر مشتریان
  • ترند بازار

ترفندهای طلایی کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

بررسی کلمات کلیدی یکی از ترفندهای مؤثر برای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است

کلمات کلیدی نخستین و مهم‌ترین گام برای شروع یک تبلیغات گوگل اصولی و استاندارد است. به علت وجود انطباق‌های مختلف برای کلمات کلیدی در گوگل ادز، انتخاب نوع کلمات کلیدی تأثیر فراوانی در تبلیغات گوگل دارد. از طرفی انتخاب صحیح کلمات پر جستجو و درعین‌حال هدفمند و دقیق احتیاج به تجربه و هوشمندی بالا و همین‌طور شناخت دقیق نوع مخاطبان شما دارد.

ارزیابی سرچ ترم‌ها و به‌کارگیری کلمات کلیدی منفی

انتخاب کلمات صحیح در تبلیغات گوگل می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما شود. از طرفی تطبیق اشتباه برای یک کلمه و انتخاب کلماتی که برای شما کلیک‌های بیهوده‌ای به همراه دارد می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر هزینه تبلیغات برای شما شود. چرا که ممکن است درصد بالایی از کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند اصلاً قصد خرید و یا بهره‌مندی از خدمات شما را نداشته باشند و صرفاً به‌منظور خواندن یک مقاله و یا یافتن پاسخی برای سؤال خود وارد سایت کسب‌وکار شما شده‌اند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم کلماتی را به‌عنوان کلمات کلیدی خود استفاده کنید که شانس جذب مشتری در آن کلمات در مقایسه با دیگر کلمات بیشتر است. همواره به‌خاطر داشته باشید به هر میزان که کلمه کلیدی مدنظر شما کلی‌تر باشد، میزان سرچ بالاتری نیز خواهید داشت.

زمان‌بندی اصولی از ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است

از دیگر ترفندهای کاربردی به‌منظور کاهش هزینه تبلیغات در گوگل می‌توانیم به زمان‌بندی درست در تبلیغات گوگل اشاره کنیم. به‌طورکلی نمایش داده شدن تبلیغات در مواقعی که شما قادر به پاسخگویی نیستید، نتیجه‌ای جز اتلاف بودجه برای شما نخواهد داشت.

زمان‌بندی اصولی از ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است

از فیلترهای مختلفی برای هدف قراردادن مخاطبان خود استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات یک کسب‌وکار در گوگل ادز می‌شود، به‌کارگیری فیلترهای مختلف به‌منظور هدف‌گیری هر چه دقیق‌تر مخاطبان است. به این منظور می‌توانید مخاطبان خود را از لحاظ سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و بسیاری از موارد دیگر فیلتر کنید تا تبلیغات شما تنها به مشتریان واقعی نشان داده شوند. اصولاً هدف‌گیری مخاطبان در گوگل ادز از نمایش‌دادن تبلیغات شما به طیف گسترده و غیرهدفمند مخاطبان جلوگیری کرده و همین شرایط نیز باعث می‌شود تا هزینه شما صرف مشتریان واقعی کسب‌وکارتان شود.

منظور از امتیاز کیفی گوگل یا Quality Score چیست؟

بدون شک امتیاز کیفی گوگل یا همان Quality Score را تأثیرگذارترین عامل در هزینه تبلیغات گوگل معرفی کرد که بهینه‌سازی آن می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات شود. در همین خصوص یکی از مواد مهمی که تأثیر بسیاری در امتیاز کیفی دارد، کیفیت صفحات فرود است.

به‌طورکلی صفحه رود تبلیغات شما باید بتواند نیاز کاربران را به‌خوبی پاسخ بدهد، سرعت لود آن بالا باشد و محتوای آن نیز به طور کامل مرتب با سرچ کاربر باشد. از طرفی کاربران باید بتوانند به‌سادگی خرید خود را انجام داده و با شماره‌های سایت تماس بگیرند و بسیاری از موارد دیگر. درصورتی‌که به نکات گفته برای صفحات لندینگ توجه نشود، این مسئله باعث می‌شود کلیک کاربر و کسر هزینه از بودجه برای شما نتیجه‌ای به همراه نداشته باشد.

منظور از امتیاز کیفی گوگل یا Quality Score چیست؟

به‌کارگیری انطباق‌های مختلف برای کلمات کلیدی

یکی دیگر از ترفندهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل، استفاده از انطباق‌های مختلف برای کلمات کلیدی است. به‌طورکلی گوگل ادز به‌منظور نمایش کیوردها چند حالت مختلف دارد که باتوجه‌به میزان رقابت و هدفمندی که تبلیغات دارند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در شرایطی که احتمال دریافت کلیک‌های نامعتبر تبلیغات بالا باشد باید تا جایی که امکان دارد به سراغ حالت‌های Phrase و Exact بروید. از جمله حالت‌های مختلف کلمات کلیدی نیز می‌توانیم به Broad، Broad Modify، Phrase و Exact اشاره کنیم.

بررسی متون تبلیغ یکی از ترفندهای مؤثر کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است

در گروه‌های تبلیغاتی بهتر است از چندین متن استفاده کنید. این کار علاوه بر نمایش بهتر تبلیغ در نتایج جستجو به عملکرد کمپین نیز کمک زیادی می‌کند و شما می‌توانید به‌سادگی آن دسته از متون تبلیغاتی که با استقبال کمتری مواجه شده‌اند را بشناسید. لازم به توضیح است که ارتباط بین کلیدواژه‌ها با متون تبلیغاتی باعث ارتقایافتن نرخ کلیک یا Ctr می‌شود که یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در کاهش هزینه‌های کلیک است.

بررسی متون تبلیغ یکی از ترفندهای مؤثر کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است

کاهش هزینه تبلیغات در گوگل با خدمات مجموعه ادستیتو

برای اینکه از سودآور بودن تبلیغات کلیکی اطمینان حاصل کنید، تنها کاری که باید رقبای خود یا مقدار سرچ محصول یا خدمات آن‌ها را در گوگل مورد بررسی قرار دهید. درصورتی‌که رقبای شما در گوگل رتبه بالایی دارند و یا از تبلیغات گوگل ادز استفاده کرده‌اند شما هم می‌توانید برای افزایش تعداد مشتریان و توسعه کسب‌وکار از تبلیغات استفاده کنید. شما با استفاده از راهنمایی‌های مشاوران مجموعه ادستیتو می‌توانید بیشترین سوددهی را از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز داشته باشید.

 

سؤالات متداول

منظور از کلمات کلیدی منفی چیست؟

کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که در صورت اضافه‌شدن به کمپین از نمایش تبلیغ به کاربران با استفاده از کلیدواژه از پیش تعیین شده پیشگیری می‌کند.

بهینه‌سازی اکانت گوگل ادز از چه نظر اهمیت دارد؟

بهینه‌سازی اکانت ادوردز علاوه بر اینکه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما شود، هدفمند شدن تبلیغات و سودآوری بیشتر را به دنبال دارد.

اهمیت عبارات جستجو توسط کاربران در چیست؟

شما بعد از مدتی می‌توانید در ستون Search Terms به لیست انبوهی از جستجوهای کاربران که باعث نمایش تبلیغات شما شده است، دسترسی داشته باشید. با بررسی این بخش فهرست کیوردهایی که تمایلی به نمایش تبلیغ با آن‌ها ندارید را پیدا کرده و در قسمت کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید