صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه | با راهکارهای کاربردی

تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه | با راهکارهای کاربردی

تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه؛ پربازده و سودآور

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در تبلیغات گوگل ادز دوبرابر هزینه شده است. به همین دلیل افزایش بازدید از کمپین‌های تبلیغاتی در موتورهای جست‌وجو سود بالایی را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. برای بهره‌مندی از این مزیت نیازی به افزایش بودجه تبلیغات برای رقابت با دیگر رقبا در بستر تبلیغاتی گوگل نیست. فقط کافی است با استراتژی‌هایی آشنا باشید که شانس شما را برای پیروزی در مزایده‌های گوگل ادز بدون افزایش بودجه به وجود می‌آورند. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت ادستیتو به بررسی اهمیت تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه اضافی می‌پردازیم.

چرا تعیین هدف و استراتژی رقابت در تبلیغات گوگل اهمیت دارد؟

گوگل  ادز یک بازار رقابتی است. به همین دلیل برای موفقیت در تعیین هدف و رقابت در این بستر تبلیغاتی، باید رویکرد جامعی را دنبال کرد. تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه به درک چگونگی عملکرد الگوریتم، ایجاد استراتژی قوی بر اساس آن، روش استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و به‌کارگیری تاکتیک‌های در دسترس کمک فراوانی می‌کند.

راهکارهای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه اضافی

افزودن بودجه بیشتر به کمپین تبلیغاتی گوگل همیشه ضامن بهبود عملکرد تبلیغاتی شما نیست. برخی از موقعیت‌ها نیاز به افزایش بودجه دارند؛ اما پیش‌پرداخت هزینه‌های اضافی برای تبلیغات در کمپین تبلیغاتی گوگل، می‌توانید از راهکارهایی مفید استفاده کنید تا بدون افزایش هزینه‌ها، راندمان تبلیغاتی کسب‌وکار خود را افزایش دهید. در ادامه به مهم‌ترین راهکارها در این زمینه اشاره می‌کنیم.

بررسی تنظیمات

تجزیه‌وتحلیل تنظیمات به نظر یک چیز بدیهی است؛ اما در تلاش برای یافتن علت اصلی عملکرد یک کمپین ضعیف، معمولاً ساده‌ترین پاسخ‌ها را نادیده می‌گیریم. با اختصاص تنظیماتی مضر برای بازده تبلیغات، مطمئن شوید که عملکرد خود را ناخواسته محدود نکرده‌اید.

برخی از نمونه‌های این موضوع عبارت‌اند از:

  • تعیین اهدافی که استراتژی‌های پیشنهادی شما را محدود می‌کنند
  • عدم اجازه به گوگل ادز برای ارائه بهترین عملکرد تبلیغاتی
  • انتخاب شبکه‌های اشتباه برای کمپین

راهکارهای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه اضافی

محدودکردن موقعیت جغرافیایی برای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل

هدف‌گذاری جغرافیایی خود را در نظر بگیرید. اگر هدف بسیار محدودی دارید، ممکن است مخاطبان شما برای اجرای آن بسیار کوچک باشند؛ به‌ویژه اگر از کلمات کلیدی اختصاصی استفاده کنید. از سوی دیگر در صورت برخورداری از بودجه محدود و تمایل به پوشش جغرافیای بزرگی از مخاطبان، باید بررسی کنید که بهترین عملکرد تبلیغاتی شما در کدام منطقه است و برای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه، هزینه تبلیغاتی خود را بر نقاط موردنظر محدود کنید.

امتحان استراتژی پیشنهادی متفاوت

گوگل ادز طیف متنوعی از استراتژی‌های پیشنهادی را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد. این استراتژی‌ها شامل راهکارهای دستی و خودکاری می‌شوند که برای درک مزایا و معایب همه آن‌ها باید وقت بگذارید. شما باید این روش‌های پیشنهادی متفاوت را در کمپین‌های خود، آزمایش کنید. همچنین باید زمان زیادی را برای تکمیل الگوریتم یادگیری به کمپین‌های خود اختصاص دهید تا عملکرد تبلیغاتی بدون افزایش بودجه افزایش یابد.

امتیاز کیفیت خود را بررسی کنید

امتیاز کیفیت معیاری است که توسط گوگل در مقیاس 1-10 انجام می‌شود. این امتیاز نشان می‌دهد شما به طور متوسط به چه اندازه‌ای صلاحیت استفاد از یک کلمه کلیدی را دارید. تبلیغات خود را جذاب کرده و در تمام آن‌ها کلمات کلیدی را درج کنید. اگر تبلیغات جذابی نداشته باشید، به احتمال زیاد با نرخ کلیک پایین روبه‌رو می‌شوید.

امتیاز کیفیت خود را بررسی کنید

به‌طورکلی عوامل مؤثر بر تعیین امتیاز کیفیت عبارت‌اند از:

  • ارتباط آگهی
  • تجربه کاربری صفحه فرود
  • نرخ کلیک (CTR) مورد انتظار

ارتقا یا محدودکردن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقشی مهم در تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه اضافی بر عهده دارند. باید دقیقاً با شناخت نیازهای مخاطبان کلمات کلیدی را انتخاب کنید که شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. بااین‌حال برای ارتقا یا محدودکردن کلمات کلیدی باید به سه نکته اصلی توجه داشته باشید.

این نکات عبارت‌اند از:

  • در صورت داشتن تعداد کلمات بسیار کم یا محدودشدن کلمات کلیدی باید از طریق گزارش کلمات جست‌وجو، برنامه‌ریز کلمه کلیدی یا رفتن به سایت دیگر مطمئن شوید که آیا عبارات مرتبطی وجود دارد که ممکن است ازدست‌داده باشید یا خیر؟
  • داشتن کلمات کلیدی بیش از حد در حساب شما عملکرد تبلیغاتی را محدود می‌کند. شما باید ابتدا روی باارزش‌ترین کلمات کلیدی تمرکز کنید و بعد از مشاهده جریانی از سرنخ‌ها، آن را گسترش دهید
  • فهرست‌ کلیدواژه‌های منفی را به طور مرتب به‌روزرسانی کنید تا تعادل خوبی بین کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

تمرکز بر افزایش نرخ کلیک تبلیغات

نرخ کلیک بالا تعداد بازدید موردنظر شما را افزایش می‌دهد. این موضوع باعث افزایش کیفیت تبلیغات شما و پیش‌گرفتن از رقبایتان می‌شود. برای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل بدون بودجه اضافی با کمک نرخ کلیک تبلیغات راهکارهای مناسبی در دسترس هستند که عبارت‌اند از:

  • استفاده از برنامه‌های افزودنی برای بهبود نرخ کلیک
  • به‌کارگیری کال تو اکشن (CTA) قوی
  • استفاده از اعداد در تبلیغات
  • متمایزکردن تبلیغات

تمرکز بر افزایش نرخ کلیک تبلیغات

ادستیتو؛ ضامن افزایش بازدید تبلیغات در سیستم تبلیغاتی گوگل

مجموعه ادستیتو پارتنر رسمی گوگل در ایران است که بستری مناسب را برای استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی آنلاین گوگل مانند گوگل ادز در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. کارشناسان مجموعه ما بااطلاع کامل از استراتژی‌های تبلیغاتی، مانع از صرف هزینه‌های بالا برای تعیین هدف و رقابت در تبلیغات گوگل می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر و سپردن فرایند تبلیغاتی کمپین‌های خود به ادستیتو، با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

 

سؤالات متداول

چگونه می‌توان در تعیین هدف و رقابت برای تبلیغات گوگل صرفه‌جویی کرد؟

تنظیم بودجه روزانه، استفاده از تنظیمات پیشنهادی، به‌کارگیری نرخ ردیابی تبدیل، استفاده از کلمات کلیدی منفی، نظارت همیشگی بر کمپین‌ها و… از صرف هزینه‌ اضافی در گوگل ادز جلوگیری می‌کند.

چگونه در تبلیغات گوگل بدون افزایش قیمت پیشنهادی خود می‌توان رقابت کرد؟

افزایش امتیاز کیفیت، تمرکز بر روی افزایش نرخ کلیک، بهبود ارتباط آگاهی با کلمه کلیدی، تکمیل تجربه کاربری صفحه لندینگ، بهینه‌سازی کلمات کلیدی و… از جمله این موارد هستند.

چرا گوگل ادز بیشتر از بودجه من هزینه می‌کند؟

هزینه‌های کمپین توسط گوگل برای روزهایی از ماه بهینه می‌شوند؛ به همین دلیل متناسب با عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ممکن است در روزهایی از مقدار مورد انتظار شما هزینه بیشتری مصرف شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید