صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 | گوگل چگونه کاربران و صاحبان آگهی را شگفت‌زده کرد؟

تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 | گوگل چگونه کاربران و صاحبان آگهی را شگفت‌زده کرد؟

تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 نویدبخش تبلیغات بهتر هستند

افرادی که با گوگل آشنایی دارند، می‌دانند که الگوریتم‌ها و ربات‌های گوگل همواره در مسیر پیشرفت حرکت می‌کنند. در سال ۲۰۲۲، مشکلات به وجود آمده در زنجیره تأمین و توزیع، تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان و همچنین تورم‌ روزافزون، به کسب‌وکارها و به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک فشار زیادی وارد کرد. به همین خاطر گوگل قابلیت‌‌های جدیدی به پلتفرم تبلیغات گوگل خود اضافه کرده است. تغییرات جدید گوگل ادز در سال 2023 توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 بپردازیم.

تغییرات در هدف‌گیری مخاطب؛ از مهم‌ترین تغییرات جدید گوگل ادز در 2023

اولین به‌روزرسانی مهم گوگل ادز در سال 2023 را می‌توان تغییر در شیوه هدف‌گیری مخاطبان دانست. سال‌ها است که گوگل برای تسهیل دسترسی صاحبان آگهی به مخاطبان موردنظر، از ترفند مخاطبان مشابه استفاده می‌کند. در واقع این مخاطبان سنگ بنای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل به شمار می‌روند. اما استانداردهای جدید در زمینه حریم خصوصی باعث شدند تا گوگل اعلام کند قصد دارد در سال 2023 از مخاطبان مشابه برای راه‌حل‌های جذب مخاطب صرف نظر کند.

بدین ترتیب از شروع سال جدید، گوگل ادز ویژگی مخاطبان مشابه خود را برای هدف‌یابی و گزارش‌دهی به‌تدریج حذف کرد و در ماه اوت کاملاً از صحنه کنار رفت. بدین ترتیب کمپین‌های تبلیغات آنلاین دارای بخش‌های مشابه فعال، تا اول ماه اوت فرصت داشتند که از این ابزار قبل از حذف رسمی آن استفاده کنند. مزیت اصلی این تغییر گوگل ادز، این است که استفاده از انواع مختلف کمپین‌ها می‌تواند ابزاری قدرتمند در دستیابی به مخاطبان هدف و بهینه‌سازی برای اهداف تجاری باشد.

تغییرات در هدف‌گیری مخاطب؛ از مهم‌ترین تغییرات جدید گوگل ادز در 2023

تبلیغات خرید گسترده و هوشمند

در دنیای دیجیتال امروزی، تبلیغات خرید هوشمند یکی از ابزارهای قدرتمند برای کمک به کسب‌وکارها است. یکی از تغییرات جدید گوگل ادز در 2023، ارتقای این تبلیغات و تبدیل آنها به کمپین‌های Performance Max است که می‌توانند اثربخشی بیشتری داشته باشند. از طرف دیگر، ارائه گوگل ادز موسوم به سرچ ریسپانسیو، به یک استاندارد و معیار مهم برای تبلیغات گوگل تبدیل شده است. این مساله باعث شده است تا تبلیغات متنی کنار گذاشته شود؛ تا آنجا که دیگر نمی‌توانید تبلیغات متنی گسترش‌یافته و دلخواه خود را منتشر کنید. در واقع جای آگهی‌های گسترده متنی را تبلیغات ریسپانسیو و واکنش‌گرا گرفته است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند.

یکی از مزایای تبلیغات واکنش‌گرا این است که یک تجربه پویا و مرتبط برای جست‌وجوگران ایجاد می‌کند. این نوع تبلیغات با ارائه چندین عنوان تبلیغات متنی گسترده به همراه توضیحات مرتبط، می‌تواند تأثیرگذارتر باشند. گفتنی است کمپین‌های تبلیغاتی Performance Max همه‌کاره هستند و باهدف به حداکثر رساندن کارایی طراحی شده‌اند. این کمپین‌ها می‌توانند آگهی گوگل ادز شما را در پلتفرم‌های مختلف نمایش دهند؛ از جمله:

  • سرویس یوتیوب
  • صفحه جستجوی گوگل
  • صفحات فروشگاهی گوگل
  • سرویس جی‌میل
  • نقشه‌های گوگل

تبلیغات صوتی برای یوتیوب

یکی دیگر از تغییرات جدید گوگل ادز در 2023، فراهم کردن قابلیت تبلیغات صوتی برای یوتیوب است. این ویژگی، فرصت جدیدی برای آگهی‌دهندگان کسب‌وکارها باز می‌کند؛ به طوری که می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت برای بازدیدکنندگان و کاربران یوتیوب، با قرار دادن موسیقی و پادکست، در گوگل ادز برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنند. این کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات خود را در یوتیوب و از طریق «مجموعه علاقه‌مندی‌های موسیقی» و همچنین «صفحه‌های پادکست انتخابی» مورد هدف قرار دهند.

تبلیغات صوتی برای یوتیوب

امکان درج نام تجاری و لوگو در گوگل ادز در 2023

تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 سعی دارند تجربیات دیداری کاربران را در صدر جدول اهداف گوگل قرار دهند. بدین ترتیب در به‌روزرسانی 2023 گوگل ادز، نام‌های تجاری و آرم‌ها در نتایج جست‌وجو برجسته می‌شوند تا تشخیص آنها در یک نگاه برای کاربران آسان‌تر شود. این به‌روزرسانی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوند و برند آنها در پلتفرم جستجوی گوگل به رسمیت شناخته شود.

معرفی Voiceover برای تبلیغات ویدئویی؛ از تغییرات جدید گوگل ادز در 2023

گوگل در چند ماه گذشته، برای محتوای تبلیغات ویدئویی خود مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را راه‌اندازی کرد تا صاحبان آگهی با راحتی هرچه بیشتری بتوانند تبلیغ خود را نمایش دهند. می‌توان گفت پیشگامانه‌ترین تغییرات جدید گوگل ادز در 2023، امکان افزودن صدا به تبلیغات ویدیویی یوتیوب بدون نیاز به هیچ‌گونه فرایند ویرایش اضافی است. تغییرات جدید گوگل ادز این امکان را در اختیار آگهی‌دهندگان قرار می‌دهند تا برای صداگذاری خود به مجموعه‌ای از هشت صدای مختلف دسترسی داشته باشند.

جلوگیری از سوءاستفاده رقبا در صفحات نتایج موتور جستجو

گوگل در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که برنامه راستی‌آزمایی تبلیغ‌کننده خود را توسعه می‌دهد تا کاربران شاهد شفافیت بیشتری باشند. با این تلاش‌ها، گوگل My Ad Center را راه‌اندازی کرد و به جستجوگران اجازه داد تا بتوانند شیوه دسترسی صاحبان آگهی به آنها را بررسی کنند. یکی از ویژگی‌های «مای اد سنتر»، یک ابزار قدرتمند و جدید موسوم به Advertiser Pages است و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا تمامی تبلیغات دیگری را که صاحب آگهی در طی ۳۰ روز گذشته اجرا کرده است، مشاهده کنند.

برای دیدن صفحه صاحب آگهی، باید روی سه‌نقطه انباشته در کنار یک تبلیغ کلیک کنید تا جزئیات آگهی‌دهندگان تأییدشده مانند نام تجاری قانونی و مکان آنها را ببینید. همچنین، می‌توانید روی «مشاهده تبلیغات بیشتر توسط این صاحب آگهی» نیز کلیک کنید و نتایج را ببینید.

جلوگیری از سوءاستفاده رقبا در صفحات نتایج موتور جستجو

کمپین مناقصه هوشمند با قابلیت تطابق گسترده

یکی دیگر از تغییرات جدید گوگل ادز در 2023، ترکیب کردن کمپین‌های Smart Bidding و Broad Match است. مناقصه هوشمند گوگل با فناوری یادگیری ماشینی و اتوماسیون خود، تا حد بسیار زیادی کارایی را افزایش می‌دهد. این به‌روزرسانی می‌تواند صدها سیگنال را در نظر بگیرد و از آنها استفاده کند. این در حالی است که که مناقصه دستی فاقد این ویژگی بود. شما می‌توانید با گنجاندن ترکیبی از کمپین‌های Smart Bidding و Broad Match در کمپین‌های دیجیتال خود، هم‌زمان با جمع‌آوری داده‌های بیشتر توسط فناوری یادگیری ماشین گوگل، پتانسیل تبدیل‌های موردنظر خود را نیز افزایش دهید.

کمپین مناقصه هوشمند با قابلیت تطابق گسترده

از تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 برای تبلیغات کسب‌وکارتان استفاده کنید

گوگل همواره برای جلب رضایت حداکثری جست‌وجوگران و همچنین صاحبان آگهی، به‌روزرسانی‌هایی در پلتفرم گوگل ادز معرفی می‌کند. به همین دلیل در سال 2023 نیز شاهد تغییرات مهمی در گوگل ادز بودیم. اما این روند همین‌جا متوقف نمی‌شود و در سال‌های پیش رو نیز باید منتظر تغییرات بیشتر باشیم.

ادستیتو نماینده انحصاری در زمینه گوگل ادز در ایران است. ما در گوگل ادز به شما کمک می‌کنیم تا باتوجه‌به بودجه‌ای که برای تبلیغات گوگل در نظر دارید، با بهره‌گیری از جدیدترین تغییرات گوگل ادز، کارآمدترین تبلیغات را در این پلتفرم اجرا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره به‌روزرسانی‌های گوگل ادز در سال 2023 لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 چه مواردی هستند؟

از میان مهم‌ترین تغییرات جدید گوگل ادز در 2023 می‌توان به این موارد اشاره کرد: تغییرات در هدف‌گیری مخاطب، تبلیغات خرید گسترده و هوشمند، امکان تبلیغات صوتی برای یوتیوب، قابلیت درج نام تجاری و لوگوی جدید، ویژگی‌های Voiceover برای تبلیغات ویدیویی، کمپین مناقصه هوشمند با قابلیت تطابق گسترده

و امکان جلوگیری از سو استفاده رقبا در صفحات نتایج موتور جستجو نام برد.

کمپین‌های تبلیغاتی Performance Max در چه پلتفرم‌هایی قابل‌مشاهده هستند؟

کمپین‌های تبلیغاتی Performance Max می‌توانند آگهی گوگل ادز شما را در پلتفرم‌های مختلف از جمله یوتیوب، صفحه جستجوی گوگل، صفحات فروشگاهی گوگل، جی‌میل و نقشه‌های گوگل نمایش دهند.

تبلیغات واکنش‌گرا در گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

تبلیغات واکنش‌گرا یک تجربه پویا و مرتبط برای جست‌وجوگران ایجاد می‌کنند. این نوع تبلیغات با ارائه چندین عنوان تبلیغات متنی گسترده به همراه توضیحات مرتبط، می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید