صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل | کدام روش برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟

تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل | کدام روش برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است؟

تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل چه تفاوتی دارند؟

تبلیغات کلیکی و نمایشی دو نوع پرطرف‌دار تبلیغات در گوگل هستند که یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در تبلیغات کلیکی، به‌محض این که مخاطبان هدف روی لینک موردنظر کلیک کنند، صاحب کسب‌وکار باید هزینه آن کلیک را به گوگل پرداخت کند. اما روش پرداخت هزینه در تبلیغات نمایشی به این صورت نیست. البته تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل تنها به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. این دو روش تبلیغاتی از نظر میزان افزایش آگاهی از برند، اثرگذاری آن‌ها در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف و… نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلب، با تفاوت‌های اصلی تبلیغات نمایشی و کلیکی در گوگل آشنا می‌شویم.

تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل از نظر هزینه

مدیریت هزینه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران و صاحبان کسب‌وکارها به شمار می‌آید. کسب‌وکارهای مختلف برای تبلیغات در سرویس تبلیغاتی گوگل معمولاً بودجه محدودی را در اختیار دارند و برای دستیابی به اهداف خود، باید این بودجه را به بهترین روش ممکن مدیریت کنند. بودجه موردنیاز یکی از مواردی است که باعث تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، شما در تبلیغات کلیکی به‌ازای هر کلیکی که مخاطبان هدف بر روی لینک موردنظر شما انجام می‌دهند، باید هزینه مشخصی را به سرویس تبلیغاتی گوگل پرداخت کنید؛ بنابراین اگر شما بتوانید در مرحله هدف‌گذاری برای مخاطبان عملکرد درستی داشته باشید، هر کلیک می‌تواند برای شما سودآور باشد و منجر به کسب درآمد شود.

در نقطه مقابل، در تبلیغات نمایشی گوگل شما باید هزینه تبلیغات خود را به‌ازای یک مدت‌زمان معین یا به‌ازای تعداد معینی از نمایش پرداخت کنید. در نتیجه این امکان وجود دارد که در بازه زمانی معین شده، تبلیغات نمایشی نتوانند به آن مقداری که شما برای نمایش‌دادن آن‌ها در گوگل هزینه کرده‌اید، برای کسب‌وکار شما سودآور باشند.

 محدودیت زمانی در تبلیغات نمایشی و کلیکی

محدودیت زمانی در نمایش تبلیغات یکی دیگر از مواردی است که باعث تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل می‌شود. به‌طورکلی، شما برای تبلیغات کلیکی با محدودیت زمانی مواجه نیستید و تا زمانی که بتوانید بودجه موردنیاز برای تبلیغات کلیکی را تأمین کنید، این تبلیغات در گوگل نمایش داده خواهند شد. اما تبلیغات نمایشی در گوگل با محدودیت زمانی مواجه هستند و تنها در یک بازه زمانی معین (به‌عنوان‌مثال، به مدت یک ماه) نمایش داده می‌شوند.

 محدودیت زمانی در تبلیغات نمایشی و کلیکی

تأثیرگذاری تبلیغات کلیکی و نمایشی بر آگاهی از برند

آگاهی از برند یکی از مفاهیم کلیدی در دیجیتال مارکتینگ است که صاحبان کسب‌وکارهای مختلف به‌خوبی به آن آشنا هستند. میزان اثرگذاری بر افزایش آگاهی از برند از دیگر پارامترهایی است که باعث تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایش در گوگل شده است.

شما برای انتخاب روش مناسب تبلیغات در گوگل ادز، باید پیش از هر چیز هدف خود از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید. اگر هدف شما از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل افزایش آگاهی از برند است، تبلیغات نمایشی می‌تواند برای شما گزینه مناسب‌تری باشد. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید در یک ویدئوی چندثانیه‌ای مخاطبان را با خدمات و محصولات کسب‌وکار خود آشنا کنید. درحالی‌که این امکان در تبلیغات کلیکی برای شما فراهم نیست.

انتخاب روش مناسب برای تبلیغات باتوجه‌به ابعاد کسب‌وکار

ابعاد کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند در انتخاب تبلیغات کلیکی یا نمایشی تأثیرگذار باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر شما صاحب یک کسب‌وکار بزرگ و شناخته‌شده هستید و اطمینان دارید که تعداد زیادی از مخاطبان از تبلیغات شما در گوگل بازدید می‌کنند، می‌توانید از تبلیغات نمایشی استفاده کنید. به این صورت شما می‌توانید با پرداخت هزینه تبلیغات بر اساس مدت‌زمان، در یک بازه زمانی مشخص به‌ازای دریافت کلیک‌های بیشتر، هزینه کمتری را پرداخت کنید. اما اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به سراغ تبلیغات کلیکی بروید.

انتخاب روش مناسب برای تبلیغات باتوجه‌به ابعاد کسب‌وکار

تأثیر نوع کسب‌وکار بر انتخاب روش تبلیغات در گوگل

همان‌طور که اشاره کردیم، تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل تنها به بحث هزینه‌ها و بودجه کسب‌وکار محدود نمی‌شود. نوع کسب‌وکار شما نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در انتخاب روش مناسب تبلیغات در گوگل تأثیرگذار باشد.

تبلیغات کلیکی بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب هستند که در زمینه ارائه خدمات و به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند. زیرا مشتریان صرفاً به‌خاطر نیاز به دریافت خدمات خاصی به سراغ این کسب‌وکارها می‌روند و تقریباً گزینه‌های محدودتری را در اختیار دارند. در نقطه مقابل، تبلیغات نمایشی برای کسب‌وکارهایی مناسب هستند که در زمینه عرضه و فروش محصولات فعالیت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی باید برای نمایش محصولات خود از تبلیغات نمایشی استفاده کند.

از تبلیغات نمایشی استفاده کنیم یا تبلیغات کلیکی؟

به‌طورکلی، زمانی که مزایا و معایب تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که تبلیغات کلیکی برای بسیاری از کسب‌وکارها روش مؤثرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری به شمار می‌آید. البته بسیاری از کارشناسان گوگل ادز پیشنهاد می‌کنند که برای توسعه کسب‌وکار و افزایش شانس موفقیت، در کنار تبلیغات کلیکی از تبلیغات نمایشی نیز استفاده کنید.

از تبلیغات نمایشی استفاده کنیم یا تبلیغات کلیکی؟

تبلیغات در گوگل با مجموعه ادستیتو

تبلیغات کلیکی و نمایشی دو روش اصلی برای تبلیغات در گوگل هستند. بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش آگاهی از برند یا درآمد خود از این تبلیغات استفاده می‌کنند. البته برای انتخاب روش مناسب برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی باید با تفاوت تبلیغات کلیکی و نمایشی در گوگل آشنا بود و باتوجه‌به مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها، بهترین گزینه را برای کسب‌وکار خود انتخاب کرد.

مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در کشور ایران، خدمات تبلیغات در گوگل ادز را به کسب‌وکارهای فیزیکی و مجازی ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود در گوگل با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

تبلیغات کلیکی هزینه کمتری دارد یا تبلیغات نمایشی؟

اگر برای مخاطبان خود هدف‌گذاری دقیقی را انجام داده باشید، تبلیغات کلیکی برای کسب‌وکار شما هزینه کمتری خواهد داشت.

بهترین روش تبلیغات برای فروشگاه‌های فیزیکی کدام است؟

کارشناسان گوگل ادز پیشنهاد می‌کنند که برای کسب‌وکارهای فیزیکی از تبلیغات نمایشی استفاده کنید.

روش مناسب تبلیغات در گوگل برای کسب‌وکارهای کوچک کدام است؟

اگر کسب‌وکار نوپای شما در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کند، بهترین گزینه برای شما تبلیغات کلیکی است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید