صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس | نگاهی به علل بروز این مشکل

دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس | نگاهی به علل بروز این مشکل

چرا داده‌های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس متفاوت هستند؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی باشید که در زمینه طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات در گوگل ادز فعالیت می‌کنند، احتمالاً این پرسش برای شما هم ایجاد شده است که چرا در برخی از موارد داده‌های گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس با یکدیگر مطابقت ندارند؟ متفاوت‌بودن داده‌های موجود در گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس می‌توانند شما را در تحلیل صحیح کمپین‌های تبلیغاتی و بهینه‌سازی صحیح آن‌ها با مشکل مواجه کنند. به همین علت، شما باید دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس را شناسایی کرده و برای برطرف‌کردن آن‌ها تلاش کنید. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با اصلی‌ترین دلایل عدم تطابق داد‌ه‌های گوگل آنالیتیکس با گوگل ادز آشنا کنیم.

دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس چه مواردی هستند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، بروز اختلاف میان داده‌های گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ازآنجاکه تفاوت داده‌های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، ممکن است پیداکردن ریشه اصلی بروز این مشکل برای شما کمی زمان‌بر باشد. در برخی از موارد، ممکن است شما مجبور شوید که تمامی دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید ریشه عدم مطابقت داده‌های گوگل آنالیتیکس با گوگل ادز را شناسایی کنید.

در ادامه به برخی از متداول‌ترین دلایل اختلاف داده‌های Google ads و Google Analytics آشنا می‌شویم:

  • عدم اتصال حساب گوگل ادز به ابزار گوگل آنالیتیکس
  • متصل‌کردن یک حساب گوگل ادز اشتباه به ابزار گوگل آنالیتیکس
  • متصل‌کردن چندین اکانت گوگل ادز به یک View مشترک در گوگل آنالیتیکس
  • کلیک‌کردن چندباره یک کاربر بر روی یک تبلیغ
  • فیلترنشدن سشن گوگل آنالیتیکس برای کلیک‌های نامعتبر روی تبلیغات
  • عدم وجود کد رهگیری گوگل آنالیتیکس در صفحات فرود
  • اجرانشدن کد رهگیری گوگل آنالیتیکس در صفحات فرود
  • اجراشدن چندین کد رهگیری مختلف گوگل آنالیتیکس در صفحه‌های فرود
  • عدم اعمال محدودیت فیلترهای مربوط به View روی داده‌های گوگل آنالیتیکس
  • فرایند برچسب‌گذاری به‌صورت دستی (UTM) به‌درستی انجام نشده باشد
  • استفاده از برچسب‌گذاری دستی و خودکار به‌صورت هم‌زمان می‌تواند باعث ایجاد اختلاف میان داده‌های گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس شود
  • حذف‌شدن پارامتر GCLID به‌خاطر Redirect

عدم اتصال حساب گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس باعث تفاوت داده‌ها می‌شود

یکی از دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس به متصل‌نشدن صحیح حساب شما در سرویس گوگل ادز به GA مربوط می‌شود. اگر اکانت شما در گوگل ادز به GA متصل نباشد، تمام ترافیک گوگل ادز در GA به‌عنوان ترافیک ارگانیک در نظر گرفته خواهد شد. بروز این مشکل می‌تواند باعث شود که در گزارش‌ها و تحلیل‌های ارائه‌شدن توسط گوگل آنالیتیکس، آمارهای مربوط به‌حساب گوگل ادز برابر با صفر در نظر گرفته شود. درصورتی‌که بروز این مشکل، برای رفع آن باید حساب خود در Google ads را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.

عدم اتصال حساب گوگل ادز به گوگل آنالیتیکس باعث تفاوت داده‌ها می‌شود

ممکن است گوگل آنالیتیکس را به‌حساب اشتباهی متصل کرده باشید

یکی دیگر از دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس که معمولاً برای آن دسته از کاربرانی رخ می‌دهد که دارای چند اکانت گوگل ادز مختلف هستند، این است که اکانت گوگل ادز اشتباهی را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. این مورد بیشتر برای آن دسته از کاربرانی به وجود می‌آید که وظیفه مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی مختلف را برعهده دارند؛ بنابراین برای جلوگیری از بروز اختلاف میان داده‌های اکانت گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس، حتماً اطمینان حاصل کنید که حساب کاربری موردنظر را که تبلیغات شما در حال حاضر بر روی آن فعال است، به گوگل آنالیتیکس متصل کرده باشید.

متصل‌کردن چند اکانت به یک View؛ از دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس

بسیاری از کارشناسان گوگل ادز به کاربرانی که قصد راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در این سرویس را دارند، پیشنهاد می‌کنند که از متصل‌کردن یا پیونددادن چند اکانت گوگل ادز به تنها یک view در گوگل آنالیتیکس خودداری کنید. زیرا پیونددادن چند اکانت مختلف به یک View در گوگل آنالیتیکس یکی از دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس است. البته توجه داشته باشید که در برخی از موارد، شما نیاز دارید که چند اکانت را به یک ویو گوگل آنالیتیکس متصل کنید.

متصل‌کردن چند اکانت به یک View؛ از دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس

فیلترنشدن کلیک‌های نامعتبر باعث تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس می‌شود

همان‌طور که می‌دانید، گوگل ادز تمامی کلیک‌های نامعتبر یا همان Invalid Clicks را فیلتر می‌کند. اما گوگل آنالیتیکس از چنین قابلیتی برخوردار نیست و نمی‌تواند سشن‌های نامعتبر حاصل‌شده از چنین کلیک‌هایی را فیلتر کند. در نتیجه گوگل آنالیتیکس حتی برای کلیک‌های نامعتبر نیز سشن‌ها را ردیابی و سپس گزارش می‌کند؛ بنابراین اگر حساب شما در گوگل ادز کلیک‌های نامعتبر فراوانی را دریافت کند، ممکن است شاهد ایجاد اختلاف میان داده‌های این حساب با گوگل آنالیتیکس باشید.

فیلترنشدن کلیک‌های نامعتبر باعث تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس می‌شود

اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی با مجموعه ادستیتو

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در تحلیل نتایج و داده‌های به‌دست‌آمده از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل به کاربران کمک می‌کند. در برخی از موارد، این امکان وجود دارد که میان داده‌های حساب گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس اختلاف‌هایی ایجاد شود. اتصال حساب کاربری اشتباه، اتصال چندین حساب کاربری به یک View و… از جمله دلایل تفاوت داده های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس به شمار می‌آیند.

ادستیتو به‌عنوان یکی از برترین مجریان تبلیغات در گوگل و پارتنر رسمی این کمپانی در کشور ایران شناخته می‌شود. درصورتی‌که برای اجرا، تحلیل داده‌ها یا بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در مجموعه ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا عدم وجود کد رهگیری در صفحات ورود می‌تواند باعث ایجاد اختلاف میان داده‌ها شود؟

درصورتی‌که صفحات فرود شما حاوی کد رهگیری گوگل آنالیتیکس نباشند، این ابزار نمی‌تواند سشن‌ها را ردیابی کند و در نتیجه باعث ایجاد اختلاف میان داده‌ها می‌شود.

آیا UTM نادرست می‌تواند باعث تفاوت داده‌های گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس شود؟

درصورتی‌که شما در برچسب‌گذاری URLها به‌صورت دستی دچار اشتباه شوید، داده‌های گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس دچار اختلاف می‌شوند.

چرا آمار مربوط به کلیک‌ها و سشن‌ها متفاوت است؟

دلیل وجود تفاوت میان کلیک‌ها و سشن‌ها متفاوت‌بودن این دو معیار با یکدیگر است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید