صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی | انتخاب بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی | انتخاب بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ

عملکرد گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی تفاوت دارد

تبلیغات مهم‌ترین عامل شهرت برندها و افزایش فروش به شمار می‌رود. رشد امکانات مجازی و استفاده از بسترهای آنلاین برای معرفی خدمات و محصولات کسب‌وکارها، تبلیغات گوگل را به راهکاری مطمئن برای فروش محصولات، برندسازی، افزایش بازدید سایت و… تبدیل کرده است. امکانات گوگل به‌عنوان معتبرترین پلتفرم تبلیغات آنلاین، در معرفی برندها و افزایش سودآوری آن‌ها نقش مهمی بر عهده دارند. حتی بدون توجه به استفاده از راهکارهای سئو، می‌توان از مزایای گوگل ادز یا گوگل ادسنس استفاده کرد. بر همین اساس شناخت تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی به مدیریت مناسب کمپین‌ها و به‌کارگیری بهترین استراتژی کمک قابل‌توجهی می‌کند.

انواع سرویس‌های تبلیغاتی گوگل

پلتفرم گوگل برای بهبود ترافیک وب‌سایت‌ها و افزایش بازدید از کمپین‌های تبلیغاتی، امکانات مختلفی را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد. امکانات این سرویس‌ها در افزایش بازدهی و سودآوری کمپین‌ها نقش مهمی بر عهده دارند. گوگل ادز و گوگل ادسنس (AdSence) معتبرترین روش‌های ثبت آگهی آنلاین هستند که با استفاده از هر دو روش می‌توان راندمان اقتصادی برندها را افزایش داد. اصلی‌ترین تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی در شیوه کار این سرویس‌ها با یکدیگر است.

به‌طورکلی در گوگل ادز تنها امکان ثبت آگهی و خرید پکیج‌های تبلیغاتی برای بهبود وضعیت کسب‌وکار یا وب‌سایت وجود دارد. درحالی‌که با امکانات گوگل ادسنس می‌توانید تبلیغات متنوعی را ارائه کنید و از این پلتفرم کسب درآمد داشته باشید.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل برای کسب‌وکارها عبارت‌‌اند از:

  • ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان و شناخت نیازهای آن‌‌های برای ارائه خدمات بهتر
  • امکان معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکارها به مشتریان
  • به‌کارگیری روش‌های نوین و متعدد برای رشد مارکتینگ
  • پایداری در فضای رقابتی بازار

مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز با دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی

گوگل ادز که قبلاً گوگل ادوردز (Google AdWords) نامیده می‌شد، پلتفرم تبلیغات آنلاین گوگل است. این بستر امکان معرفی کسب‌و‌کارها و تبلیغات برندها را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) و در سایر وب‌سایت‌هایی به وجود می‌آورد که بخشی از شبکه تبلیغاتی گوگل هستند. بر همین اساس برای شناخت بهتر عملکرد این پلتفرم، در ادامه به تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز با دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی

  • هدف‌گذاری تبلیغات

تبلیغات گوگل گزینه‌های هدفمند پیشرفته‌ای را بر اساس کلمات کلیدی، موقعیت مکانی، تقاضا، علایق و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این گزینه‌ها به کمپین‌ها اجازه می‌دهند تا به مخاطبانی دسترسی داشته باشند که به‌صورت فعال محصولات یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار آن‌ها را جستجو می‌کنند. سایر روش‌های تبلیغاتی نیز ممکن است هدف‌گذاری محدودی داشته باشند؛ اما امکانات گوگل ادز در مقایسه با آن‌ها بیشتر است.

  • ساختار مدون هزینه تبلیغات

عملکرد تبلیغات گوگل بر اساس مدل پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) است. در این نوع تبلیغات، صاحبان کمپین‌ها زمانی مبلغ تبلیغات را می‌پردازند که بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ آن‌ها کلیک کنند. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات در مقایسه با روش‌های سنتی نشر آگهی‌ها می‌شود. بر همین اساس یک تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی متغیر بودن هزینه تبلیغات در گوگل ادز است. درحالی‌که در روش‌های سنتی تبلیغ‌کنندگان باید بر اساس ثبت تبلیغات هزینه‌های ثابتی بپردازند.

  • فرمت تبلیغات؛ تنوعی از امکانات تبلیغاتی با قابلیت‌های گوگل ادز

گوگل ادز فرمت‌های تبلیغاتی مختلفی از جمله تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات خرید و تبلیغات اپلیکیشن را ارائه می‌دهد. این موضوع امکان انتخاب بهترین شیوه تبلیغات متناسب با اهداف بازاریابی تبلیغ‌کنندگان را به وجود می‌آورد. انواع دیگر تبلیغات نیز می‌توانند متناسب با مدیوم‌ها مختلف در دسترس کمپین‌های تبلیغاتی قرار بگیرند.

برخی از این تبلیغات عبارت‌اند از:

  1. تبلیغات بنری
  2. تبلیغات تلویزیونی
  3. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و رادیویی
  • ارزیابی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی

مهم‌ترین تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی ارزیابی عملکرد کمپین‌ها، تجزیه‌وتحلیل فرایند بازاریابی و ارائه گزارشی جامع به تبلیغ‌کنندگان برای بهره‌وری بهتر تبلیغات است. هوش مصنوعی گوگل ادز با استفاده از بازدید وب‌سایت، تعداد کلیک‌ها، نرخ تبدیل‌ها و سایر معیارهای مرتبط شرایط مناسبی را برای بهینه‌سازی بهتر کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند. سایر روش‌های تبلیغاتی معمولاً چنین عملکرد دقیق و سریعی را ندارند.

ارزیابی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی

  • انعطاف‌پذیری و کنترل بهتر؛ مزیتی برای سازماندهی کمپین‌ها

صاحبان کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز امکان مدیریت بودجه، تعیین مکان‌های تبلیغاتی، زمان‌بندی آگهی‌ها و تعیین گزینه‌های هدف را دارند. باتکیه‌بر این ویژگی‌ها آن‌ها می‌توانند کمپین‌های خود را بر اساس عملکرد تنظیم کنند، هدفشان را بر روی مکان‌ها یا دستگاه‌های خاصی قرار دهند و محدودیت‌هایی را نیز برای هزینه‌ها تعیین کنند. این سطح از انعطاف‌پذیری و مدیریت در دیگر انواع تبلیغات در دسترس نیستند.

  • دسترسی و مقیاس‌پذیری تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی

گوگل یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجو با پایگاه کاربران گسترده است. در واقع تبلیغات گوگل پتانسیل بالایی برای دسترسی به مخاطبان متنوعی دارند. علاوه بر این، سیستم تبلیغاتی گوگل از موتور جستجوی آن فراتر رفته است و به آگهی‌ها در بسیاری از وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه نیز اجازه نمایش داده می‌شود. گستردگی و مقیاس، تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی است که سودآوری بیشتری را نصیب برندها می‌کند.

دسترسی و مقیاس‌پذیری تفاوت گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی

استفاده از جدیدترین استراتژی‌های تبلیغات در گوگل با خدمات ادستیتو

ادستیتو نماینده و پارتنر رسمی گوگل در ایران است که در زمینه طراحی سایت، خدمات سئو، تبلیغات در گوگل و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند. مجموعه ما با ایجاد بیش از 520 کمپین تبلیغاتی با اهداف مختلف، نقش مهمی در شهرت برندها، معرفی خدمات و افزایش سودآوری کسب‌وکارها بر عهده دارد.

ادستیتو با پشتیبانی 24 ساعته و ارائه مشاوره رایگان به مشتریان و تحلیل دقیق فرایند کسب‌وکار شما بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای شهرت برند به کار می‌گیرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مزایای فوق‌العاده تبلیغ در گوگل ادز فرایند ایجاد و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود را به مجموعه ما بسپارید.

 

سؤالات متداول

انواع سرویس‌های تبلیغاتی گوگل چه سرویس‌هایی هستند؟

گوگل ادز و گوگل ادسنس از مهم‌ترین بسترهای تبلیغات در گوگل هستند.

مهم‌ترین تفاوت‌های گوگل ادز با سایر روش‌های تبلیغاتی چه تفاوت‌هایی هستند؟

هدف‌گذاری تبلیغات، ساختار مدون هزینه‌ها، فرمت متنوع تبلیغات، تحلیل عملکرد، انعطاف‌پذیری و دسترسی مهم‌ترین تفاوت‌ها در این زمینه به شمار می‌آیند.

در گوگل ادز چند نوع فرمت تبلیغاتی برای معرفی برندها و کسب‌وکارها وجود دارد؟

تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات خرید و تبلیغات اپلیکیشن از جمله مهم‌ترین امکانات گوگل ادز برای تبلیغات هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید