صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل | کاربرد این تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل | کاربرد این تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل؛ یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی

تبلیغات بنری به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین انواع تبلیغات در گوگل شناخته می‌شود که باگذشت نزدیک به سه دهه از ظهور آن، همچنان در دیجیتال مارکتینگ و برندسازی توسط کسب‌وکارهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.  جالب است بدانید که از تبلیغات بنری برای نخستین‌بار در سال 1994 میلادی استفاده شد. بسیاری از کسب‌وکارهایی که قصد توسعه فعالیت خود در فضای آنلاین را دارند، به دنبال طراحی و راه‌اندازی بهترین کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل هستند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به اهداف خود دست پیدا کنند. آشنایی با مزایا و دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل می‌تواند شما را تشویق به استفاده از این تبلیغات در کمپین‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های بازاریابی کند.

تبلیغات بنری گوگل چیست؟

احتمالاً شما هم هنگامی که مشغول وب‌گردی و جستجو در وب‌سایت‌های مختلف بوده‌اید، بارها با تصاویر ثابت یا متحرکی مواجه شده‌اید که با کلیک‌کردن بر روی آن‌ها به صفحات هدف دیگری هدایت می‌شوید. در اصطلاح به این تصاویر بنر و به این نوع از تبلیغات در گوگل تبلیغات بنری گفته می‌شود. تبلیغات بنری به‌عنوان یکی از مؤثرترین و محبوب‌ترین روش‌های تبلیغاتی در فضای اینترنت شناخته می‌شوند.

اگر بخواهید به دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل پی ببرید، ابتدا باید به درک عمیق‌تری از مفهوم و نقش این تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی برسید. به زبان ساده، تبلیغات بنری همان نقشی را در دیجیتال مارکتینگ بر عهده دارند که در دنیای فیزیکی بر عهده بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی است. افرادی که قصد استفاده از تبلیغات بنری در استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را دارند، معمولاً به سراغ وب‌سایت‌هایی می‌روند که بازدید زیادی داشته و همچنین در میان مخاطبان هدف کسب‌وکار موردنظر محبوب باشند.

تبلیغات بنری گوگل چیست؟

مهم‌تری دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل

شاید در نگاه اول برای شما عجیب به نظر برسد که چگونه یک بنر تبلیغاتی که در فضای اینترنت و در یک وب‌سایت دیگر به نمایش در می‌آید، می‌تواند برای کسب‌وکار موردنظر مؤثر باشد. در واقع ممکن است که در ابتدا دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل برای شما گنگ و غیرمنطقی به نظر برسد. اما زمانی که شما با مزایای این روش تبلیغاتی در گوگل آشنا شوید، می‌توانید به اهمیت و نقش این روش تبلیغاتی پی ببرید.

برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات بنری عبارت‌اند از:

  • ایجاد آگاهی از برند
  • افزایش فروش محصولات و خدمات کسب‌وکار موردنظر
  • کمک به جمع‌آوری لید
  • افزایش ترافیک وب سایت مورد نظر
  • امکان استفاده از تبلیغات بنری در ریمارکتینگ
  • امکان ایجاد تبلیغات تصویری جذاب
  • بهینه‌سازی تبلیغات و مدیریت صحیح بودجه
  • تنوع بالای تبلیغات
  • نمایش تبلیغات در سطحی وسیع

نقش استفاده از تبلیغات بنری گوگل در ایجاد آگاهی از برند

بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری را به عنوان مؤثرترین روش برای ایجاد آگاهی از برند می‌شناسند. همان‌طور که اشاره کردیم، این تبلیغات تصویر محور هستند و شما می‌توانید با استفاده از این تبلیغات محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه معرفی کنید. هر چند ایجاد آگاهی از برند با تبلیغات کلیکی نیز امکان‌پذیر است، اما این روش به‌اندازه تبلیغات بنری اثرگذاری ندارد. به‌خصوص زمانی که شما قصد فروش محصولات خاصی را داشته باشید. در نتیجه یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل نقش مهم آن در ایجاد و افزایش آگاهی از برند است.

تبلیغات بنری در گوگل باعث افزایش ترافیک می‌شود

افزایش ترافیک برای برخی از وب‌سایت‌ها در اولویت قرار دارد. به‌عنوان‌مثال، وب‌سایت‌های خبری قصدی برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خاصی به مخاطبان خود را ندارند و صرفاً به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت خود هستند. افزایش ترافیک برای کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین‌شاپ‌ها نیز بسیار مهم است. زیرا افزایش ترافیک می‌تواند در ادامه باعث افزایش فروش محصولات شما شود.

مهم‌تری دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل

امکان نمایش تبلیغات بنری در سطحی وسیع

شما می‌توانید تبلیغات بنری خود را در بیش از 2 میلیون وبسایت گوگل و بیشا از 600 هزار اپلیکیشن مختلف نمایش دهید. در واقع این اپلیکیشن‌ها  وبسایت‌ها نزدیک به 90 درصد از کاربران شبکه اینترنت را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. یکی از دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل نیز همین عامل است. زیرا شما می‌توانید از طریق نمایش تبلیغات خود در وبسایت‌های پربازدید مخاطبان هدف خود را به راحتی به صفحه ورود مورد نظر خود هدایت کنید و باعث افزایش ترافیک وبسایت شوید.

استفاده از تبلیغات بنری در گوگل برای ریمارکتینگ

ریمارکتینگ یکی از مفاهیم اساسی و مهم در مباحث دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. تصور کنید که شما توانسته‌اید با استفاده از روش‌های مختلف محصولات خود را به فروش برسانید. چگونه می‌توانید مشتریانی که از شما محصولی را خریداری کرده‌اند را دوباره ترغیب به خرید کنید؟ در چنین مواقعی ریمارکتینگ وارد عمل می‌شود و می‌تواند باعث بازگشت مشتریان و خرید مجدد شود.

یکی از بهترین ابزارها برای ریمارکتینگ تبلیغات بنری است. شما می‌توانید از طریق تبلیغات بنری محصولات جدید خود را برای مشتریان پیشین به نمایش درآورید. به این صورت می‌توانید این کاربران را ترغیب کنید که مجدداً محصولات شما را خریداری کنند.

استفاده از تبلیغات بنری در گوگل برای ریمارکتینگ

طراحی و اجرای تبلیغات بنری با خدمات ادستیتو

افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، به خوبی با مزایا و دلایل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل آشنا هستند. این تبلیغات نه تنها باعث ایجاد آگاهی از برند و افزایش ترافیک و بازدید وب‌سایت می‌شود، بلکه می‌تواند در ریمارکتینگ و بازاریابی مجدد نیز به شما کمک کند. البته برای طراحی و اجرای تبلیغات بنری هدفمند، شما به یک تیم متخصص و باتجربه نیاز دارید.

مجموعه ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، تمامی خدمات مربوط به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل را با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. درصورتی‌که قصد ایجاد تبلیغات بنری در گوگل را دارید، می‌توانید برای کسب مشاوره با کارشناسان ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا تبلیغات بنری می‌تواند باعث افزایش فروش محصولات شود؟

شما می‌توانید با معرفی و نمایش محصولات خود در قالب تبلیغات بنری میزان فروش کسب‌وکار خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

چگونه می‌توان از تبلیغات بنری برای جمع‌آوری لید استفاده کرد؟

شما می‌توانید با طراحی یک صفحه فرود جذاب و در ازای پیشنهاد برخی خدمات، اقدام به دریافت لید کنید.

آیا تبلیغات بنری تنوع بالایی دارد؟

به دلیل تصویر محور بودن تبلیغات بنری، شما می‌توانید در طراحی و اجرای این تبلیغات خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید