صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل | چطور می‌توانیم کمپین خود را بهینه‌سازی کنیم؟

دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل | چطور می‌توانیم کمپین خود را بهینه‌سازی کنیم؟

چرا برخی از تبلیغات گوگل با عدم موفقیت روبرو می‌شوند؟

به لطف تبلیغات در گوگل ، محبوبیت یک وب‌سایت می‌تواند به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند؛ زیرا تبلیغات گوگل در لحظات مناسبی جای‌گذاری می‌شوند. هنگامی که کاربر وب کلمات کلیدی خاصی را جستجو می‌کند، تبلیغی ظاهر می‌شود که می‌تواند روی آن کلیک کند. در صورت بازاریابی درست و استفاده مناسب از امکانات تبلیغات گوگل، محبوبیت یک وب‌سایت می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد. بااین‌حال، مانند بسیاری از انواع شیوه‌های تبلیغاتی، یک کمپین در تبلیغات گوگل ممکن است بنا به دلایل مختلفی شکست بخورد. در این مطلب قصد داریم به دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل بپردازیم.

درک ناکافی از سیستم؛ از دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل

شرکتی که در تبلیغات گوگل یک کمپین راه‌اندازی می‌کند، ممکن است نداند که چگونه از آن به طور کامل استفاده کند. آنها ممکن است ادعا کنند که متخصص هستند، اما دقیقاً برعکس می‌تواند صادق باشد. با مراجعه به شرکتی که شریک معتبر تبلیغات گوگل است، پشتیبانی آنها سودهای زیادی را به همراه خواهد داشت، به‌خصوص که آنها می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که تأثیر قوی دارد.

نامرتبط بودن صفحه فرود؛ از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت تبلیغات گوگل

گوگل در هنگام قضاوت درباره شایستگی رتبه‌بندی تبلیغات شما در نتایج جستجوی پولی، صرفاً به مرتبط بودن پیام تبلیغاتی شما توجه نمی‌کند، بلکه میزان مرتبط بودن صفحه فرود شما نیز برای گوگل مهم است. در واقع اگر صفحه فرود شما نتواند به کاربران کمک کند تا آنچه را که در پی آن هستند پیدا کنند، در تبلیغات کلیکی موفقیت چندانی حاصل نخواهید کرد.

به همین خاطر، لازم است به هر یک از کلمات کلیدی که با تبلیغات گوگل خود هدف قرار داده‌اید، دقت کافی داشته باشید. برای این کار، باید به کاربرانی فکر کنید که این کلمات کلیدی را برای هدف قراردادن آنها در نظر گرفته‌اید. آنها چه مشکلی دارند و برای حل آن به دنبال چه چیزی هستند؟ برای کمک به آنها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

نامرتبط بودن صفحه فرود؛ از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت تبلیغات گوگل

کیفیت پایین متن آگهی در عدم موفقیت تبلیغات گوگل

متنی که در صفحات فرود است باید بتواند به فروش منجر یا تبدیل شود. مهم نیست که چند نفر از یک صفحه بازدید می‌کنند؛ زیرا یک کاربر وب انفرادی نیز می‌تواند به یک مشتری بالقوه تبدیل شود. حتی اگر تعداد کمی از افراد از یک وب‌سایت بازدید کنند، باید به خریدار تبدیل شوند نه تماشاگر. بدین ترتیب، محتوایی که در یک صفحه فرود قرار دارد باید با تبلیغاتی که شخصی برای رسیدن به آنجا کلیک می‌کند، مرتبط باشد.

عدم هدف‌گیری جغرافیایی؛ از دیگر دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل

اگر یک شرکت در خدمات محلی تخصص دارد، تبلیغاتی که در گوگل درج می‌کند نیز باید منعکس‌کننده آن باشد. هنگامی که یک وب‌سایت که محصولات یا خدمات آن صرفاً برای ایرانیان است برای مخاطبان بین‌المللی تبلیغ می‌شود، می‌تواند اتلاف فرصت باشد. یک شرکت ساختمانی در شیراز که نمی‌تواند خدماتی را در خارج از استان فارس ارائه دهد، نباید برای کاربران وب ساکن تبریز هستند نمایش داده شود.

ناتوانی در ردیابی و بهینه‌سازی عملکرد در عدم موفقیت تبلیغات گوگل

برای افزایش بازگشت سرمایه، باید به عملکرد همه جنبه‌های تبلیغات گوگل خود توجه داشته باشید. حتی زمانی که چندین آگهی در چندین موتور جستجو قرار می‌گیرد، باید آنها را ردیابی کرد. هر گونه تنظیمی که باید انجام شود را می‌توان شناسایی کرد تا اشتباهات کنونی در آینده تکرار نشوند. اگر یک تبلیغ خاص بسیار موفق باشد، می‌توان از آن در بخش‌های دیگر یک وب‌سایت نیز الگوبرداری کرد.

ناتوانی در ردیابی و بهینه‌سازی عملکرد

ردیابی ناقص تبدیل؛ از دلایل آشکار عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل

یکی از بزرگ‌ترین دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل، ردیابی ناقص تبدیل یا کانورژن است. آمار نشان می‌دهد که 57.7 درصد از کمپین‌های تبلیغات گوگل هیچ نوع ردیابی تبدیل ندارند. علاوه بر این، تقریبا نیمی از آنها تنظیمات ردیابی تبدیل ضعیف و نیمه‌کاره‌ای دارند که در نهایت تبدیل‌ها را با دقت ثبت نمی‌کنند. بزرگترین دلیل شکست بسیاری از کمپین‌های تبلیغات گوگل این است که کسب‌وکارها و فعالین در بازاریابی دیجیتال در وهله اول راهی برای ردیابی تعداد تبدیل واقعی ندارند.

عدم موفقیت تبلیغات گوگل با نرخ تبدیل پایین

نرخ تبدیل ضعیف نیز از دیگر دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل است. بررسی‌های انجام شده روی دو هزار حساب گوگل ادز نشان می‌دهند که میانگین نرخ تبدیل در تمام آنها فقط 2.18 درصد بود. دلیل این مساله را می‌توان به چند مورد نسبت داد که عبارتند از:

  • انتخاب ضعیف کلمات کلیدی
  • متن‌های تبلیغاتی بی‌اثر
  • آزمون A/B ناکافی

اگر راهی برای دانستن دقیق میزان تبدیل ندارید و اینکه آیا قیف فروش شما لو می‌رود یا خیر، همیشه نرخ تبدیل ضعیفی خواهید داشت. از سوی دیگر، با این که نرخ تبدیل در بررسی فوق تنها 2.18 درصد بود، اما میانگین نرخ تبدیل برای حساب‌هایی با تنظیمات ردیابی دقیق حداقل 20 ثبت شد؛ یعنی یک تفاوت بزرگ!

ناکارآمدی هزینه تبلیغات در عدم موفقیت تبلیغات گوگل

برخی حساب‌ها مبلغ زیادی را صرف عبارات جستجویی می‌کنند که تبدیل نمی‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود بیشتر کمپین‌های تبلیغات گوگل شکست بخورند. این مسئله را می‌توان بار دیگر به یک سیستم ردیابی تبدیل ضعیف نسبت داد. اگر دقیقاً نمی‌دانید کدام کلمات کلیدی در فروش و تبدیل شما نقش دارند، نمی‌توانید کلمات کلیدی و عبارات جستجویی را که عملکرد خوبی ندارند حذف کنید.

خوشبختانه، این یکی از آن مسائلی است که با نصب یک سیستم ردیابی تبدیل مؤثر، به‌راحتی قابل‌حل است. تبلیغات گوگل عبارات جستجویی را که افراد برای یافتن تبلیغات شما استفاده می‌کنند به شما می‌گوید. سپس می‌توانید تبلیغاتی ازاین‌دست بیشتر ایجاد کنید و نرخ تبدیل هر یک از آن گروه‌های تبلیغاتی و تبلیغات خاص را به‌دقت بررسی کنید.

ناکارآمدی هزینه تبلیغات

بهینه‌سازی ضعیف کمپین و عدم موفقیت تبلیغات گوگل

تقریباً 50 تا 60 درصد کمپین‌ها بر اساس جغرافیا، جمعیت‌شناسی، کلمات کلیدی، محصولات و عملکرد دستگاه به خوبی بهینه نشده‌اند در کمپین‌های تجارت الکترونیک، اغلب متوجه می‌شویم که محصولات با عملکرد پایین بخش قابل توجهی از بودجه را مصرف می‌کنند. پیروی از قانون 80/20 و بهینه‌سازی کمپین‌ها به طور کامل می‌تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

عدم موفقیت تبلیغات گوگل با قیمت پیشنهادی نامعقول

همان‌طور که می‌دانید، باید برای هر یک از کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل یک بودجه روزانه تعیین کنید. اگر حداکثر پیشنهاد قیمت به‌ازای هر کلیک (CPC) که برای یک کلمه کلیدی خاص تعیین می‌کنید از بودجه کمپینی که در نظر گرفته‌اید بیشتر باشد، تبلیغات شما برای عباراتی که با آن کلمه کلیدی مطابقت دارند، نشان داده نخواهد شد. پس باید اطمینان پیدا کنید که حساب شما فاقد چنین تضادهایی بین بودجه کمپین و قیمت پیشنهادی برای کلمه کلیدی است.

در انتهای دیگر طیف، اگر قیمت پیشنهادی شما بسیار پایین باشد، ممکن است تبلیغات گوگل شما نمایش داده نشود. رتبه تبلیغ شما برای یک کمپین مشخص، به امتیاز کیفی شما برای کلمه کلیدی که در آن مناقصه ارائه می‌دهید و همچنین خود قیمت پیشنهادی بستگی دارد. اگر به بخش کلمات کلیدی حساب تبلیغات گوگل خود بروید، می‌توانید از شبیه‌سازهای پیشنهاد قیمت و با مقایسه مقادیر مختلف، برای تخمین تأثیر افزایش قیمت پیشنهادی استفاده کنید.

قیمت پیشنهادی شما معقول نیست

شناسایی دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل می‌تواند راه را هموار کند

تبلیغات گوگل می‌تواند سریع‌ترین و ساده‌ترین راه ممکن برای یک خرده‌فروش آنلاین به‌منظور بهبود درآمد و سود حاصل از فروش باشد. اما اگر حساب تبلیغات گوگل شما به‌درستی مدیریت نشود، سودآوری شما نیز به حداکثر نخواهید رسید. با شناسایی دلایل عدم موفقیت کمپین تبلیغات گوگل و بهینه‌سازی آنها، می‌توانید سودآوری خود را به بیشترین میزان ممکن برسانید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از به‌روزترین ابزارهای بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی، به شما کمک می‌کنیم تا از عدم موفقیت تبلیغ خود در گوگل جلوگیری کنید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل چه مواردی هستند؟

از میان مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت برخی تبلیغات گوگل می‌توان به درک ناکافی از سیستم، نامرتبط بودن صفحه فرود، کیفیت پایین متن آگهی، عدم هدف‌گیری جغرافیایی، ناتوانی در ردیابی و بهینه‌سازی عملکرد، ردیابی ناقص تبدیل، نرخ تبدیل پایین، ناکارآمدی هزینه تبلیغات، بهینه‌سازی ضعیف کمپین و بالا یا پایین‌بودن قیمت پیشنهادی اشاره کرد.

تبلیغات گوگل را بر اساس چه مواردی می‌توان بهینه‌سازی کرد تا درصد موفقیت افزایش پیدا کند؟

برخی از مهم‌ترین پارامترهای بهینه‌سازی برای جلوگیری از عدم موفقیت تبلیغات گوگل عبارت‌اند از: جغرافیا، جمعیت‌شناسی، کلمات کلیدی، محصولات و عملکرد دستگاه.

صفحه فرود نامرتبط چطور می‌تواند باعث عدم موفقیت تبلیغات گوگل شود؟

هنگامی که تبلیغ گوگل کاربران وب را به یک صفحه فرود نامربوط هدایت می‌کند، در ذهن آنها یک تصور منفی از شرکت شکل می‌گیرد و همین مسئله باعث کاهش امتیاز کیفی کمپین تبلیغات گوگل می‌شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید