صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز | متخصصان چه می‌گویند؟

راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز | متخصصان چه می‌گویند؟

جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز با استفاده از بهترین راهکارها

شاپینگ گوگل ادز به‌سرعت به ابزاری قدرتمند برای خریداران و خرده‌فروشان تبدیل شده است. همه‌گیر بودن آن به‌عنوان موتور جستجو و سهولت استفاده، آن را به یکی از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین راه‌های مقایسه محصولات به‌صورت آنلاین کرده است. راهکارهای زیادی برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز شاپینگ و جذب مشتریان وجود دارند که می‌توانند عملکرد شما را به روشی بسیار مناسب بهبود ببخشند. در این مطلب قصد داریم به معرفی راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز بپردازیم.

درج ویژگی‌ها در فید داده‌های محصول

قابلیت دید جستجوی شما ارتباط نزدیکی با تراکم اطلاعات مربوط به لیست‌های شاپینگ شما دارد. ویژگی‌های محصول، از رنگ‌گرفته تا مواد تشکیل‌دهنده، هنگام ارسال فید داده‌ها به گوگل ادز باید درج شوند. فیلترسازی از سوی مشتریان بر اساس ویژگی‌هایی انجام می‌شود که به دنبال آنها هستند. بدون درج این ویژگی‌ها، محصول شما گم می‌شود. اگر ویژگی‌های محصول شما با گزینه‌های فیلتر کانال مطابقت نداشته باشد، آنها در نتایج ظاهر نخواهند شد.

بنابراین، اطمینان باتوجه‌به روش تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز، مهم است که این تمایزها را به‌درستی درک کنید. یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، رنگ است. تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، معیارهای محدودتری برای فیلتر دارد. به‌عنوان‌مثال، اگرچه می‌توانید در وب‌سایتتان بگویید که رنگ پیراهن شما آبی متمایل به سبز است و این کار می‌تواند به جلب‌توجه مشتریان کمک کند، اما برای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز و به حداکثر رساندن دید جستجو، بهتر است رنگ این پیراهن «آبی» درج شود.

تحقیق کلمات کلیدی؛ از راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز

بهینه‌سازی محتوا برای درج کلمات کلیدی به همان اندازه که در بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت مؤثر است، برای تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز نیز اهمیت دارد. این کار می‌تواند نقش‌برجسته‌ای برای PPC و سئو بازی کند. هنگامی که کلمات کلیدی را برای مخاطبان خود هدف قرار داده‌اید، باید به طور مرتب گروه‌های تبلیغاتی و کمپین‌هایی را که تنظیم کرده‌اید نظارت کنید. بدین ترتیب مطمئن می‌شوید که کلمات کلیدی شما کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند. با اینکه جداسازی کلمات کلیدی با عملکرد پایین و آزمودن کلمات کلیدی جدید وقت‌گیر است؛ اما برای حفظ جایگاه برترتان بسیار ضروری است.

تحقیق کلمات کلیدی؛ از راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز

زمانی را که برای تحقیق کلمات کلیدی صرف کرده‌اید، باید شامل اصطلاحات جستجو، برندها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف باشد. این موارد به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از اصطلاحات مرتبط، محتوای محصول خود را بهینه کنید. مرتبط بودن نقش مهمی در قابلیت دید و کانورژن بازی می‌کند.

بهینه‌سازی عنوان و تصویر؛ از دیگر راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز

ضمن این که اطمینان حاصل می‌کنید محصولات شما کلمات کلیدی مرتبطی در توضیحات خود دارند، باید دست به بهینه‌سازی عناوین و تصاویر خود نیز بزنید. این دو مورد، بیشترین تأثیر را در کانورژن بازی می‌کنند. پس حتماً روی آنها وقت بگذارید.

تصویر مناسب می‌تواند علاقه مشتری را به خود جلب کند. به همین خاطر صرفاً برای اولین تصویر انرژی نگذارید. امتحان‌کردن زاویه‌های مختلف و تغییرات گوناگون از لحاظ رنگ در فید داده‌های محصول می‌تواند یکی از راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز باشد. گوگل نیز می‌تواند تغییرات را به طور مستقل در جستجوهای خاص رنگ نمایش دهد. از تصاویر بیشترین وضوح ممکن استفاده کنید؛ امکان استفاده از تصاویری تا 16 مگابایت نیز در شاپینگ در گوگل ادز وجود دارد.

خریداران آنلاین فرصتی برای لمس، امتحان‌کردن یا دیدن محصول شما از نزدیک ندارند. ازاین‌رو، استفاده از تصاویر باکیفیت بالا و متنوع برای به حداکثر رساندن تبدیل‌ها و کمک به مشتریان برای احساس امنیت و اعتمادبه‌نفس در خریدشان بسیار مهم است.

عنوان آگهی نیز به‌اندازه تصویر مهم است. لازم است عنوان واضح، قابل خواندن و توصیفی باشد. اما درعین‌حال باید از مرتبط‌ترین کلمات کلیدی نیز در آنها استفاده کنید. شما می‌توانید در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز حداکثر تا 150 کاراکتر درج کنید. اما تنها 70 کاراکتر نمایش داده می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که 70 کاراکتر اول به تنهایی خوانا هستند.

بهینه‌سازی عنوان و تصویر؛ از دیگر راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز

بهینه‌سازی قیمت پیشنهادی با کلمات کلیدی منفی در تبلیغات شاپینگ

پس از ارسال بهترین داده‌ها به تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز، زمان آن رسیده است که هدف‌گیری و هزینه کمپین خود را مدیریت کنید. یکی از بهترین راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز و جلوگیری از صرف هزینه اضافی، استفاده از کلمات کلیدی منفی است. این کلمات را می‌توان در سطح کمپین و سطح گروه تبلیغات اضافه کرد. در واقع به‌جای انتخاب اصطلاحاتی که می‌خواهید تبلیغات برای آنها ظاهر شود، اصطلاحاتی را انتخاب می‌کنید که در صورت جستجوی آنها، آگهی شما ظاهر نخواهد شد.

نکته مهم این است که بتوانید بر اساس کلمات کلیدی با حجم بالا، خریدهای تبلیغاتی گسترده‌ای انجام دهید و درعین‌حال از نمایش تبلیغات خود برای جستجوی خاص که به نظر شما برای محصول مناسب نیستند، جلوگیری می‌کند. این راهکار، احتمال افزایش کلیک‌های پایین را کاهش می‌دهد و باعث افزایش دید جستجوی مرتبط می‌شود. این کار همچنین کاهش هزینه‌های کلی تبلیغات و به حداکثر رساندن کانورژن را به همراه خواهد داشت.

اجرای کمپین‌های جداگانه برای محصولات برند و غیر برند در تبلیغات شاپینگ

متخصصان حوزه تبلیغات آنلاین، اجرای کمپین‌های جداگانه برای محصولات برند و غیر برند را یکی از راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز می‌دانند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای اولویت‌بندی ترافیکی که با محصولات شما آشنا است و احتمالاً منجر به کانورژن می‌شود، یک کمپین برند مستقل ایجاد کنید. حتماً نام برند را به‌عنوان یک کلمه کلیدی منفی به سایر کمپین‌های شاپینگ که هم‌زمان اجرا می‌کنید، بیفزایید. بدین ترتیب نمایش داده‌های برند فقط برای جستجوهای کمپین برند شما نمایان خواهند شد. برای یک کمپین که مصرف‌کننده را هدف‌گیری می‌کند، این دو مرحله را دنبال کنید:

  • ایجاد یک کمپین تکراری به نام «خرید – غیر برند» با اولویت «بالا». سپس در صورت لزوم، تمامی اصطلاحات مربوط به این برند را به‌عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید
  • در ادامه، برای کمپین اصلی اولویت را روی «متوسط» تنظیم کنید نام آن را به «شاپینگ – برند» تغییر دهید. اکنون تمام کلمات کلیدی که با کلمات کلیدی منفی مربوط به کمپین با اولویت بالا مطابقت دارند، در اینجا به سر می‌برند. هم‌زمان با پیداکردن اصطلاحات جدید برند، آنها را به کمپین خرید غیر برند اضافه کنید

اجرای کمپین‌های جداگانه برای محصولات برند و غیر برند در تبلیغات شاپینگ

اجرای راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز با خدمات ادستیتو

تمام محتوای محصول شما در کلمات کلیدی انعکاس پیدا کند. محتوای محصول باید شامل کلمات کلیدی و عباراتی باشد که به رفتارهای خریدار ارتباط دارند. هنگامی که مشتریان محصولات را جستجو می‌کنند، بدون فکرکردن در مورد آن، می‌خواهند از کلمات کلیدی شما استفاده کنند. هرچه بیشتر به شرایط جستجوی مشتریان توجه داشته باشید، محصول شما در نتایج شاپینگ در گوگل ادز بیشتر نمایش داده می‌شود.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در حوزه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها بتوانید بهترین راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز را پیاده‌سازی کنید.

 

سؤالات متداول

گوگل شاپینگ با تبلیغات گوگل ادز از چه لحاظی متفاوت است؟

برای گوگل ادز پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی است، درحالی‌که در گوگل شاپینگ قیمت پیشنهادی برای محصول است.

راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز چه مواردی هستند؟

از میان مهم‌ترین راهکارهای جذب مشتریان با تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز می‌توان به درج ویژگی‌ها در فید داده‌های محصول، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی عنوان و تصویر، بهینه‌سازی قیمت پیشنهادی با کلمات کلیدی منفی و اجرای کمپین‌های جداگانه برای محصولات برند و غیر برند اشاره کرد.

کمپین‌های جداگانه برای محصولات برند و غیر برند به چه صورتی اجرا می‌شوند؟

در مرحله اول، یک کمپین تکراری به نام «خرید – غیر برند» با اولویت «بالا» ایجاد می‌شود. سپس در صورت لزوم، تمامی اصطلاحات مربوط به این برند را به‌عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه خواهند شد. در مرحله دوم، برای کمپین اصلی اولویت روی «متوسط» تنظیم و نام آن به «شاپینگ – برند» تغییر داده می‌شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید