صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز | نکات مهم برای هدف‌گیری دقیق‌تر

رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز | نکات مهم برای هدف‌گیری دقیق‌تر

آیا رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز امکان‌پذیر است؟

هنگامی که کسب‌وکار شما برای جستجوهای خاص و هدفمند دیده می‌شود، می‌توانید انتظار بازده بالایی داشته باشید. اما از سوی دیگر، بسیاری از کسب‌وکارها از گوگل ادز استفاده می‌کنند و ازآنجایی‌که این پلتفرم حالت پیشنهاد قیمت دارد، هرچه کسب‌وکارهای بیشتری روی آن تبلیغ کنند، گران‌تر می‌شود. خبر خوش آن است که نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانید بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل، به رقابت با دیگران بپردازید. در این مطلب قصد داریم به نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل اشاره کنیم.

نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز

یک تصور غلط اما رایج در مورداستفاده از تبلیغات گوگل این است که برای دست‌یافتن به نتایج مطلوب، باید مقدار زیادی پول خرج کنید. اما این تصور تا حد زیادی نادرست است. اولین گام برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌های تبلیغات گوگل این است که مطمئن شوید از توان خود فراتر نمی‌روید. به این معنا که بودجه خود را فقط برای مخاطبانی خرج کنید که بیشترین احتمال تبدیل را دارند. در ادامه به نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

استفاده از گزینه مکان‌یابی برای رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز

وقتی یک کمپین جدید تبلیغ در گوگل ادز google ads راه‌اندازی می‌کنید، مکان هدف تقریباً همیشه برای کشوری که در آن هستید، حالت پیش‌فرض قرار می‌گیرد. اما هر چند وقت یک‌بار نیز، به‌صورت پیش‌فرض روی «همه مکان‌ها» قرار می‌گیرد، به این معنی که در همه جای جهان. منطقی نیست برای افرادی تبلیغ کنید که نمی‌توانید به آنها خدمت‌رسانی کنید، یا برای شما سودآور نیستند.

گوگل ادز گزینه‌های هدف‌گیری موقعیت مکانی بسیار قابل تنظیمی ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای گنجاندن بهترین مکان‌ها برای خود و حذف مکان‌هایی که باعث اتلاف بودجه می‌شوند، استفاده کنید. علاوه بر این، حتماً تنظیمات هدف‌یابی پیشرفته خود را فقط روی گزینه «کسانی که در منطقه من هستند» (Those in my area) و نه گزینه «افراد علاقه‌مند به منطقه من» (Interested in my area) قرار دهید.

استفاده از گزینه مکان‌یابی برای رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز

کلمات کلیدی هدفمند پیشنهاد دهید

یکی دیگر از نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز، پیشنهاد قیمت برای کلمات کلیدی هدفمند است. اجازه بدهید مثالی بزنیم: فرض کنیم کسب‌وکار تلاش می‌کند به افراد کفش بفروشد. فضای فروش کفش بسیار شلوغ و رقابتی است، بنابراین بسیار مهم است که بدانید دقیقاً برای چه موردی تبلیغ می‌کنید و آن تبلیغ را به‌درستی انجام می‌دهید. فرض کنید شما یک فروشگاه کفش تخصصی هستید و فقط کفش‌های گلف زنانه را انتخاب کرده‌اید. در اینجا لیستی از کلمات کلیدی وجود دارد که هر یک از آنها از نظر فنی می‌تواند برای شما واجد شرایط باشد، اما نه آن‌قدر که خاص باشد:

  • کفش زنانه
  • کفش برای زنان
  • کفش
  • کفش گلف
  • کفش برای گلف

اما لیست زیر بسیار مناسب‌تر است. برای این موارد، ترافیک جستجو و کلیک‌هایی را از افرادی دریافت خواهید کرد که دقیقاً به دنبال چیزی هستند که شما می‌فروشید:

  • کفش گلف زنانه
  • کفش گلف زنانه آدیداس
  • کفش گلف زنانه نایکی
  • کفش گلف زنانه فوت‌جوی
  • کفش گلف زنانه اکو
  • کفش گلف برای خانم‌ها

این کلمات کلیدی خاص البته حجم جستجوی بسیار کمتری نسبت به فهرست گسترده‌تر بالا خواهند داشت، ولی ما علاقه‌مند به حجم بالای جستجو نیستیم؛ بلکه به بحث فروش توجه داریم. اگر بودجه محدودی دارید، فقط روی مواردی تمرکز کنید که واقعاً می‌فروشید و از کلمات کلیدی با حجم بالاتر که هزینه‌های شما را افزایش می‌دهند و احتمالاً ترافیک کمتری به همراه دارند، دوری کنید.

کلمات کلیدی هدفمند پیشنهاد دهید

برای رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز، فقط از گزینه مطابقت دقیق استفاده کنید

یکی دیگر از نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغ گوگل ادز این است که بهتر است تلاش کنید هنگامی که درخواست‌های کاربر را مطابقت می‌دهید، تاحدامکان آنها را خاص نگه دارید. توصیه می‌شود که در کمپین‌های خود فقط روی گزینه‌های Phrase و Exact match keywords تمرکز کنید.

علی‌رغم بسیاری از ادعاهای گوگل در مورد کارآمدی تطابق گسترده (broad match)، اما پرس‌وجوهای باکیفیت بالاتر و مطابقت بهتر، حاصل از استفاده از انواع تطابق محدودتر هستند. این کار به شما کمک می‌کند پوشش خود را در جستجوهای باکیفیت پایین‌تر توسط کاربران بی‌صلاحیت محدود کنید. به‌عبارت‌دیگر، گزینه تطابق گسترده تبلیغات در گوگل می‌تواند باعث هدررفتن بودجه شما شود.

برای رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز، از همه افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید

فرض کنید برای عبارت CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کسب‌وکار کوچک، یک جستجوی سریع انجام دهیم. از لحاظ متن، تقریباً همه تبلیغات یکسان به نظر می‌رسند. اما یکی از آنها نمایان‌تر است و توجه شما را بیشتر به خود جلب می‌کند.

این تبلیغ monday.com است که افزونه تصویر دارد. افزونه تصویر به تبلیغ monday.com کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شود. البته این بدان معنا نیست که شرکت‌های دیگر از افزونه تصویر استفاده نمی‌کنند، بلکه به این معنی است که به هر دلیلی، در این جستجو monday.com از مزیت جلب‌توجه برخوردار است. به همین دلیل، توصیه می‌شود از استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده کنید. به عنوان مثال: همیشه از هر یک از افزونه‌های تبلیغاتی زیر که برای شما مناسب هستند، استفاده کنید:

  • افزونه لینک سایت
  • افزونه Callout
  • افزونه اسنیپت ساختاریافته
  • افزونه تصویر
  • افزونه تماس
  • افزونه لید
  • افزونه مکان
  • افزونه Affiliate
  • افزونه قیمت
  • افزونه App
  • افزونه Promotion

وقتی در رابط گوگل ادز هستید، روی Ads در سمت چپ ناوبری و سپس Ad Extensions کلیک کنید. هنگامی که در آن صفحه قرار گرفتید، روی دکمه آبی کلیک کنید تا هر یک از انواع افزونه‌های فهرست شده را اضافه کنید. با داشتن هر چه بیشتر برنامه‌های افزودنی، بهترین فرصت را به خود می‌دهید تا توجه کاربر را به SERP جلب کنید و از رقبا متمایز شوید.

برای رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز، از همه افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید

رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز با خدمات ادستیتو

زمانی که می‌خواهید در تبلیغات گوگل در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، به‌ویژه زمانی که با برندهای بزرگ در رقابت هستید، مهم است که مطمئن شوید از رقبا متمایز می‌شوید. با رعایت نکات رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه‌تری راه‌اندازی کنید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بدون نیاز به افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز خود، شاهد بهترین نتایج از کمپین‌های خود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با همکاران ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا برای به‌دست‌آوردن نتایج مطلوب تبلیغ در گوگل باید هزینه زیادی پرداخت کرد؟

خیر، یک تصور غلط در مورداستفاده از تبلیغات در گوگل این است که برای دست‌یافتن به نتایج مطلوب، باید مقدار زیادی پول خرج کنید؛ اما این‌طور نیست.

روش‌های رقابت بدون افزایش بودجه در تبلیغات گوگل ادز چه مواردی هستند؟

از میان روش‌های رقابت بدون افزایش بودجه در گوگل ادز می‌توان به استفاده از گزینه مکان‌یابی، کلمات کلیدی هدفمند، گزینه مطابقت دقیق و همچنین استفاده از همه افزونه‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

برای رقابت بدون افزایش بودجه، آیا استفاده از broad match توصیه می‌شود؟

خیر. علی‌رغم بسیاری از ادعاهای گوگل در مورد کارآمدی تطابق گسترده (broad match)، اما پرس‌وجوهای باکیفیت بالاتر و مطابقت بهتر، حاصل از استفاده از انواع تطابق محدودتر هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید