صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

روش استفاده از افزونه فرم لید | گزینه‌ای مناسب برای ارتباط بیشتر با کاربران

روش استفاده از افزونه فرم لید | گزینه‌ای مناسب برای ارتباط بیشتر با کاربران

روش استفاده از افزونه فرم لید چگونه است؟

صاحبان کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند که مشخص‌کردن یک استراتژی قدرتمند برای تولید سرنخ یا لید و تبدیل آنها به مشتری، اهمیت بسیار زیادی دارد. بااین‌حال، تولید سرنخ‌های باکیفیت کار ساده‌ای نیست و می‌تواند یکی از چالش‌های عمده برای کسب‌وکارها به‌ویژه در نمایشگرهای کوچک همچون گوشی تلفن همراه باشد. تبلیغات در گوگل در سال‌های اخیر گزینه‌ای با نام افزونه فرم لید در اختیار صاحبان آگهی قرار داده است تا بتوانند در گوشی‌های تلفن همراه نیز تبلیغ خود را به‌خوبی در مقابل چشم کاربران قرار دهند و بتوانند با آنها به تعامل بپردازند. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش استفاده از افزونه فرم لید بپردازیم.

دلایل استفاده از افزونه فرم لید

از این واقعیت نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که تبلیغات در تلفن همراه می‌تواند سخت باشد! نمایشگرهای گوشی‌ها کوچک هستند، اینترنت کند هستند و مشتریان نیز شاید وقت زیادی صرف تبلیغات نکنند. همه این عوامل در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک حقیقت ناخوشایند را شکل دهند: نرخ تبدیل در تلفن همراه کمتر از کامپیوترهای دسکتاپ است.

افزونه فرم لید در زیر آگهی جستجوی شما در گوشی‌های تلفن همراه و تبلت نشان داده می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا اطلاعات تماس خود را مستقیماً از طریق آگهی شما در همان صفحه جست‌وجو و بدون نیاز به بازدید از صفحه فرود شما ارائه دهد. این راهکار، در واقع جایگزین نیاز کاربر برای بازدید از سایت شما با استفاده از گوشی می‌شود. اگر کاربر به‌حساب گوگل خود وارد شود، به فرمی که توسط گوگل میزبانی شده است دسترسی پیدا می‌کند که از قبل با جزئیات تماس خود پر شده است و می‌تواند بلافاصله با یک کلیک تبدیل یا اصطلاحاً convert شود.

افزونه‌های فرم لید گوگل در صفحه نتایج جست‌وجوی گوشی تلفن همراه به‌خوبی دیده می‌شوند و باعث می‌شوند تبلیغات شما به‌خوبی به چشم بیایند. این نکته کمک می‌کند تا کاربران سریع‌تر و آسان‌تر تبدیل شوند! مانند سایر افزونه‌های گوگل ادز، شما تنها زمانی برای افزونه فرم لید گوگل هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر روی آن کلیک کند. باید توجه داشته باشید تضمین نمی‌شود که افزونه فرم لید شما همیشه نمایش داده شود. در واقع این افزونه به‌احتمال زیاد در موقعیت‌های برتر به نمایش در می‌آید.

دلایل استفاده از افزونه فرم لید

روش دسترسی و استفاده از افزونه فرم لید

ایجاد افزونه فرم لید کاری بسیار ساده است. ابتدا باید وارد کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز شوید و Leads را به‌عنوان هدف و Search را به‌عنوان نوع کمپین خودتنظیم کنید. از آنجا، به برگه «تبلیغات و برنامه‌های افزودنی» یا Ads and Extensions در سمت چپ رفته و سپس، روی برگه افزونه‌ها یا Extensions در نوار بالایی کلیک کنید. اگر حساب شما به این نسخه بتا دسترسی دارد، با کلیک روی «+» آبی‌رنگ، این منوی کشویی را با پیشنهاد «افزودن فرم سرنخ» یا Lead form extension ذکر شده در اختیار شما قرار می‌دهد. از اینجا، چند مرحله مختلف برای ایجاد آگهی وجود دارد.

ایجاد افزونه فرم لید

برای ایجاد افزونه فرم لید، ابتدا از شما خواسته می‌شود مشخص کنید که این افزونه چگونه در زیر آگهی شما نشان داده شود. شما باید یک فراخوان به عمل یا Call-to-Action را انتخاب کنید و یک پیام کوتاه بنویسید تا در کنار فرمت فرم سرنخ شما ظاهر شود. جهت فراخوان برای اقدام، می‌توانید یکی از این هشت مورد را انتخاب کنید:

  • دریافت قیمت
  • اقدام فوری
  • ثبت‌نام
  • تماس با ما
  • ایجاد اشتراک
  • دانلودکردن
  • رزروکردن
  • دریافت پیشنهاد ویژه

متن برنامه افزودنی نیز به‌عنوان یک پیام کوتاه 30 کاراکتری در زیر فراخوان برای اقدام شما با افزونه فرم لید شما در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود. باید در متن خود یک پیشنهاد قانع‌کننده ارائه دهید تا دعوت به اقدام شما تکمیل شود!

ایجاد افزونه فرم لید

روش استفاده از گزینه‌های مربوط به ایجاد فرم لید

در مرحله بعد، فرم لید را ایجاد می‌کنید و کاربران پس از کلیک روی افزونه، می‌توانند این فرم را مشاهده کنند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید چه اطلاعاتی را از طریق این فرم از جستجوگران جمع‌آوری کنید. گزینه‌هایی که در این مرحله وجود دارند، عبارتند از:

  • نام تجاری (30 کاراکتر): این نام در بالای فرم ظاهر خواهد شد
  • عنوان (30 کاراکتر): بلافاصله در زیر نام کسب‌وکار، عنوان خود را درج کنید تا به عنوان دعوت به اقدام اولیه در فرم استفاده شود
  • توضیحات (200 کاراکتر): این قسمت محتوای فرم شما را تشکیل می‌دهد. زمینه و جزئیات بیشتر پیشنهاد خود را به کاربران در این بخش ارائه دهید
  • پرسش‌ها: شما می‌توانید حداکثر ده فیلد را در فرم خود انتخاب کنید تا پر شود و اطلاعات تماس و اطلاعات کاری را بخواهید. این امکان وجود دارد که فرم از قبل و توسط گوگل پر شده باشد. بدین ترتیب فرم آماده ارسال خواهد بود
  • صفحه خط‌مشی حریم خصوصی: همچنین باید پیوندی به خط‌مشی رازداری حریم خصوصی شرکت خود ارائه دهید که با سیاست‌های گوگل نیز همخوانی داشته باشد
  • تصویر پس‌زمینه (اختیاری): علاوه بر این، می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه را برای نمایش در پشت فرم اصلی قرار دهید. ابعاد توصیه‌شده برای تصویر شما 628 x 1200 است که با نسبت تصویر 1.91:1 مطابقت دارد

روش ایجاد پیام ارسال فرم

پس از تکمیل افزونه فرم لید گوگل، باید پیام مربوط به ارسال فرم را نیز ایجاد کنید. این همان پیامی است که کاربران پس از ارسال اطلاعات تماس خود از سوی شما مشاهده خواهند کرد. ابتدا باید یک عنوان 30 کاراکتری در نظر بگیرید که در بالای پیام ارسالی ظاهر می‌شود. این پیام حتی می‌تواند یک «با سپاس از شما» یا «فرم ارسال شد!» باشد.

همچنین باید یک توضیحات 200 کاراکتری نیز اضافه کنید که محتوای این صفحه را تشکیل می‌دهد. حتما از سرنخ‌های جدیدتان تشکر کنید و در آنها انتظارات مناسبی پدید بیاورید. اگر یک فراخوان برای عمل نیز اضافه می‌کنید، حتما از کاربران بخواهید به سایت شما سر بزنند. در پایان نیز می‌توانید به عنوان یک گزینه اختیاری، یک لینک بگذارید تا کاربران از سایت شما بازدید یا فایلی را دانلود کنند.

برخی از محدودیت‌های افزونه فرم لید

با اینکه افزونه فرم لید یک گزینه جدید و عالی است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال، این افزونه تنها در کمپین‌های جستجو نشان داده می‌شود. همچنین افزونه فرم لید فقط در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت قابل‌مشاهده است. علاوه بر این، نمی‌توانید افزونه فرم لید را در سطح حساب یا سطح گروه آگهی ایجاد کنید. به‌عبارت‌دیگر، هر افزونه فرم لید فقط در سطح کمپین قابل‌اعمال است. از سوی دیگر، برخی از صنایع حساس مانند مراقبت‌های بهداشتی نمی‌توانند اطلاعات شخصی را با استفاده از افزونه فرم لید جمع‌آوری کنند.

برخی از محدودیت‌های افزونه فرم لید

جذب و تبدیل حداکثری کاربران با استفاده از افزونه فرم لید

افزونه‌های فرم لید راهکاری انقلابی به صاحبان آگهی ارائه می‌دهند تا کاربران موبایل بیشتری را تبدیل کنند. توصیه می‌شود که حتماً این افزونه را به حساب‌های گوگل ادز خود اضافه کنید تا از این افزونه تبلیغات تلفن همراه حداکثر استفاده را ببرید.

ادستیتو نماینده و شریک رسمی گوگل در بخش تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از تازه‌ترین به‌روزرسانی‌های گوگل ادز از جمله افزونه فرم لید به شما کمک می‌کنیم تا در کمپین‌های تبلیغاتی خود نظر کاربران هرچه بیشتری را به‌سوی آگهی خود جلب کنید.

 

 

سؤالات متداول

منظور از افزونه فرم لید چیست؟

افزونه فرم لید در زیر آگهی جستجوی در گوشی‌های تلفن همراه و تبلت نشان داده می‌شود و از کاربر می‌خواهد تا اطلاعات تماس خود را مستقیماً در همان صفحه و بدون نیاز به رفتن به صفحه فرود ارائه دهد.

فراخوان به عمل در افزونه فرم لید چه گزینه‌هایی دارد؟

فراخوان به عمل در افزونه فرم لید دارای هشت گزینه است که عبارتند از: دریافت قیمت، اقدام فوری، ثبت‌نام، تماس با ما، ایجاد اشتراک، دانلودکردن، رزروکردن و دریافت پیشنهاد ویژه.

افزونه فرم لید چه محدودیت‌هایی دارد؟

از میان محدودیت‌های افزونه فرم لید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: این افزونه تنها در کمپین‌های جستجو نشان داده می‌شود، فقط در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت قابل‌مشاهده است و همچنین برخی از صنایع حساس مانند مراقبت‌های بهداشتی نمی‌توانند اطلاعات شخصی را با استفاده از این افزونه جمع‌آوری کنند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید