صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اسرار مهم به دست آوردن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل

اسرار مهم به دست آوردن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل: روشی کارآمد برای کسب سرنخ های بیشتر

تبلیغات گوگل می‌تواند برای تبلیغ کسب‌وکار، کمک به فروش محصولات یا خدمات، افزایش آگاهی و بالاتر بردن ترافیک وب‌سایت مفید باشد. این تبلیغات یک روش کاملا موثر برای ایجاد سرنخ های بیشتر برای کسب‌وکار به شمار می‌روند. تبلیغات کلیکی گوگل به صورت آنلاین مدیریت می‌شوند، بنابراین می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را در هر زمانی راه‌اندازی و سپس در متن آگهی، تنظیمات و بودجه آن تغییراتی ایجاد کنید. البته این کار هزینه‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل باید مطمئن شوید از کمپین جست‌وجوی خود بیشترین بهره را می‌برید. در این مطلب با اسرار به دست آوردن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل به‌صورت کامل آشنا می‌شویم.

عبارت‌های کلیدی منفی، رویکرد مثبت در گوگل ادز

در مورد عبارت‌های کلیدی منفی، رویکرد مثبت داشته باشید

مهم‌ترین مساله این است که باید مطمئن شوید پول‌تان را با کلیک‌های جستجوی نامربوط هدر نمی‌دهید. با بررسی عبارت‌های کلیدی جستجو، می‌توانید عباراتی پیدا کنید که اگرچه تبلیغات شما را پیش روی بیننده قرار داده‌اند، اما شما مایل نیستید در میان این نتایج جستجو ظاهر شوید.

برای مثال، فرض کنید شما یک ارائه‌دهنده خدمات نظافتی تجاری هستید و به دنبال بستن قراردادهایی با ساختمان‌های اداری بزرگ و مواردی از این دست می‌باشید. با این حساب، حتما نمی‌خواهید در عبارات جستجو مثل «تمیز کردن خانگی»، «محصولات تمیز کردن» یا «نکات تمیز کردن» و غیره پدیدار شوید.

پس از شناسایی عبارات نامربوط، می‌توانید آنها را به فهرست کلمات کلیدی منفی خود اضافه کنید تا وقتی که فردی آنها را در گوگل می‌نویسد، تبلیغات شما به وی نشان داده نشود. خیلی خوب است که عادت کنید به بررسی گزارش عبارت جستجوی خود بپردازید. برای این کار، می‌توانید از داده‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات را فقط برای مرتبط‌ترین عبارت‌ها نمایش می‌دهید. یک یادآوری در اینجا لازم است و آن اینکه «کلمات کلیدی» و «عبارات جستجو» دو مقوله متفاوت هستند:

  • کلمه کلیدی، عبارتی است که از گوگل می‌خواهید آن را هدف قرار دهد
  • عبارت جستجو همان چیزی است که جستجوگران تایپ می‌کنند تا تبلیغ شما به آنها نمایش داده شود

پیشنهاد قیمت خود را به صورت دستی مدیریت کنید

تنظیمات پیش‌فرض گوگل به این شکل است که پیشنهاد قیمت در کمپین شما را به صورت خودکار نشان دهد. اگرچه این کار ممکن است جذاب باشد و شما مایل باشید به گوگل اجازه دهید همه این کارها را اجرا کند و خودتان روی چیزهای دیگر تمرکز داشته باشید، اما تغییر این تنظیمات به حالت دستی برای کسب سرنخ های بیشتر از طریق کلیک، بسیار سودمندتر خواهد بود.

وقتی کمپین تبلیغات کلیکی شما در حالت خودکار قرار می‌گیرد، در واقع به گوگل اجازه می‌دهید با هر قیمتی که خودش مناسب می‌داند، به مشتری پیشنهاد دهد. این کار را بر اساس درک گوگل از اینکه چه موردی بیشترین کلیک و نرخ تبدیل را برای بودجه شما می‌تواند به همراه داشته باشد، انجام می‌دهد.

اما شما کسب و کار خود را بهتر از هر الگوریتمی می‌شناسید. با در دست گرفتن سکان هدایت، می‌توانید برای تبدیل سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل کنترل بهتری داشته باشید. فقط باید مطمئن شوید که به مرور مواردی مانند جمعیت‌شناسی، مکان، زمان و دستگاه مورد استفاده کاربران را مدنظر قرار می‌دهید. اگر مطمئن نیستید پیشنهاد خودکار شما چه تنظیماتی دارد، می‌توانید با کلیک کردن روی تنظیمات در ستون سمت چپ و انتخاب بخش پیشنهاد قیمت، از آن آگاه شوید.

پیشنهاد قیمت در گوگل ادز

عدم استفاده زیاد از کلمات کلیدی

نکته مهم دیگر برای گرفتن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل، این است که از کلمات خیلی زیاد استفاده نکنید. به عبارت دیگر، اگر گروه‌های تبلیغاتی شما طیف وسیعی از کلمات کلیدی داشته باشند، تبلیغات‌تان کمتر با عبارات ورودی جستجوگران مرتبط خواهد بود. بیایید دوباره به مثال بالا برگردیم و فرض کنیم که کلمات کلیدی زیر را در گروه تبلیغاتی «خدمات تمیز کردن» گنجانده‌اید:

  • نظافت صنعتی
  • نظافت دفتر
  • نظافت مراکز خرده‌فروشی
  • نظافت مراکز تفریحی
  • نظافت مدرسه و دانشگاه

در لیست بالا عبارات بسیار متفاوتی وجود دارند، بنابراین خطر هدر رفتن بودجه از طریق نشان دادن نتایج به افراد نامرتبط در زمان نامناسب را به همراه دارند. با جدا کردن هر یک از عبارات در گروه‌های تبلیغاتی، می‌توانید بلافاصله شروع به ایجاد تبلیغات مرتبط‌تر و جذاب‌تر کنید. به علاوه، می‌توانید هر یک از مشتریان بالقوه خود را به مناسب‌ترین صفحه فرود (لندینگ پیچ) هدایت کنید.

سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل: از هوم‌پیج به‌عنوان صفحه فرود استفاده نکنید

آیا می‌خواهید تبلیغات شما به بهترین شکل ممکن به افراد مناسب نشان داده شوند؟ در اینصورت صفحه فرودی که برای تبلیغ خود تنظیم کرده‌اید، باید پس از کلیک کاربر بر روی نتیجه جستجو، تجربه‌ای مرتبط را ارائه دهد. در واقع هوم‌پیج معمولا بسیار ساده و کلی است. توجه به این نکته بسیار مهم است که تفاوت بین سرنخ‌هایی که از صفحه شما بیرون می‌روند و سرنخ‌هایی که علاقه بیشتری به صفحه شما نشان می‌دهند، هدفمند بودن و مرتبط بودن صفحه‌ای است که به آن هدایت می‌شوند.

بیایید دوستان خود در شرکت نظافتی بالا را همراهی کنیم. آنها تبلیغی برای مشتریان صنعتی طراحی کرده‌اند؛ بنابراین باید مشتریان را به صفحه‌ای هدایت کنند که نشان دهد می‌توانند مکان‌های صنعتی را برق بیاندازند. پس نشان دادن هوم‌پیج به عنوان صفحه فرود که در آن استخرها، مدارس و دفاتر نمایش داده می‌شوند، را نشان می‌دهد، کاری اشتباه است.

سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل

یک چک لیست ساده وجود دارد که هنگام ایجاد یک صفحه فرود برای تبلیغات گوگل، باید آن را به خاطر بسپارید:

  • آیا با عبارت جستجوی آگهی شما ارتباط دارد؟
  • آیا روی یک اقدام واحد برای مشتریان بالقوه تمرکز دارد؟
  • آیا طراحی آن ساده است؟
  • آیا خواندن آن آسان است؟

صفحه فرود نباید کاربر را دچار حواس‌پرتی کند؛ بلکه باید یک مسیر واضح در پیش روی آنها قرار دهد تا بتوانند آن را به سادگی دنبال کنند. این مساله به نوبه خود می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. بنابراین به قوانین پایبند باشید تا مراجعه هرچه بیشتر افراد به صفحات‌تان، بر سر زبان‌ها بیفتید.

راز مهم گرفتن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل: مرتبط باشید!

آیا می‌خواهید راز واقعی به دست آوردن سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل را بدانید؟ گوگل عاشق مرتبط بودن است. گاهی اوقات، سادگی بهترین استراتژی است. گوگل بر اساس مناسب بودن کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود شما، به کیفیت کمپین‌تان امتیاز می‌دهد.

به این واقعیت خوب فکر کنید: اگر یک مشتری بالقوه چیزی خیلی متفاوت از آنچه که جستجو کرده است را در تبلیغ شما تجربه کند، خیلی زود از صفحه شما خارج می‌شود. این سوالات را از خود بپرسید تا مطمئن شوید که تبلیغ شما مرتبط با جستجوی کاربران است:

  • آیا کلمات کلیدی که من استفاده کرده‌ام مربوط به شخصی است که به دنبال خرید محصول/خدمت من است؟
  • آیا کلمات کلیدی در آگهی من گنجانده شده است؟
  • آیا صفحه فرود من واقعا به سوال کاربر پاسخ می‌دهد؟

پرداختن به این نکات و مرتبط نگه داشتن عبارات به شما کمک می‌کنند تا هزینه به ازای هر کلیک را کاهش دهید و امتیاز کیفیت خود را نیز بالا نگه دارید. بدین ترتیب نرخ کلیک بالاتری دریافت می‌کنید و تمام نرخ‌های تبدیل مهم را بهبود خواهید بخشید.

تبلیغات گوگل با استفاده از خدمات ادستیتو

سرنخ های بیشتر با تبلیغات گوگل با استفاده از خدمات ادستیتو

اگر به درستی از تبلیغات گوگل استفاده کنید، این سرویس می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد. شما می‌توانید با هدف‌گذاری مناسب، متمرکز باقی بمانید و بر اساس هر مرحله از سفر خرید مشتریان‌تان، کمپین‌های تبلیغاتی پیاده‌سازی کنید.

مجموعه ادستیتو از مجریان خدمات تبلیغات گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا متوجه شوید که چه روشی برای تبلیغ کسب‌وکار شما می‌تواند موثرتر عمل کند. ادستیتو همچنین یک تیم اختصاصی دارد که به شما کمک می‌کنند تا سرنخ های خود را افزایش داده و با بالاتر بردن میزان فروش، درآمد کسب‌وکارتان را ارتقا دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید