صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

سرویس ارسال انبوه ایمیل | سرویسی که همچنان مزایای خاص خود را دارد

سرویس ارسال انبوه ایمیل | سرویسی که همچنان مزایای خاص خود را دارد

سرویس ارسال انبوه ایمیل؛ روشی مؤثر برای افزایش فروش و جذب مشتری

ارسال ایمیل انبوه به کاربران در سراسر دنیا، روشی رایج در بین کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای آنلاین به‌منظور برقراری ارتباطی مؤثر با مخاطبان و جذب مشتریان جدید است. جالب است بدانید که این استراتژی دیجیتال مارکتینگ تنها برای تبلیغات گوگل انجام نمی‌شود. چرا که ممکن است درصد بالایی از کاربران منتظر اطلاع‌رسانی رویدادی از سمت شما و مجموعه‌تان باشند. در ضمن این روش نیاز به سرمایه کمی دارد و نرخ بازگشت سرمایه آن از دیگر روش‌ها به‌مراتب بالاتر است. در این مطلب از سایت ادستیتو قصد داریم سرویس ارسال انبوه ایمیل و مزایای آن را به شما معرفی کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

سرویس ارسال انبوه ایمیل چیست؟

فرستادن ایمیل گروهی برای مخاطبان هدف یکی از روش‌های مؤثر برای بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است. این کار را نمی‌توانید به شکل دستی انجام دهید. چرا که فرض کنید بیشتر از ده‌هزار مخاطب دارید و ایمیل آن‌ها را نیز دریافت کرده‌اید. درصورتی‌که بخواهید به شکل دستی به‌تمامی آ‌ن‌ها ایمیل بفرستید باید بیشتر از چند روز زمان بگذارید. همین دلایل باعث شده‌اند تا سرویس‌هایی موسوم به ارسال‌کننده ایمیل انبوه تبلیغاتی ایجاد شوند. شما با استفاده از این سازوکار می‌توانید یک محتوا، رویداد، تبلیغات یا اطلاع‌رسانی را صرفاً با یک کلیک به هزاران کاربر در سراسر دنیا ارسال کنید.

سرویس ارسال انبوه ایمیل چیست؟

ارسال ایمیل انبوه چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

به‌طورکلی bulk email marketing مزایای بی‌شماری برای کسب‌وکارها دارد. البته در این زمینه باید توجه داشته باشید که حد ایمیل انبوه تبلیغاتی با هرزنامه بسیار نزدیک بوده و شما نباید برای کاربران ایمیل اسپم ارسال کنید. چرا که روزانه کاربران با صدها ایمیل اسپم مواجه می‌شوند و درصورتی‌که شما هم جزوی از این ارسال‌کنندگان باشید متن پیام شما توسط کاربران خوانده نمی‌شود. از طرفی دست شما برای ایده‌پردازی در خصوص محتوای ایمیل‌های ارسالی نیز کاملاً باز است. در ادامه این بخش ضمن تشریح این ایده‌ها، مزایای استفاده از سرویس ارسال انبوه ایمیل را به شما معرفی می‌کنیم.

شما می‌توانید از این ایده‌های ارسال ایمیل یا پیامک انبوه الهام بگیرید:

  • ارسال‌کردن فاکتورهای خریدوفروش
  • خبرنامه و اطلاع‌رسانی در خصوص کسب‌وکارهای مختلف
  • ارسال پیامی مبنی بر تغییر رمز عبور
  • معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان جامعه هدف
  • نظرسنجی در ارتباط باکیفیت خدمات و محصولات یک کسب‌وکار
  • رسید پرداخت الکترونیکی
  • جشنواره‌ها و تخفیفات فروش

ایمیل مارکتینگ انتخاب نیمی از کسب‌و‌کارها

یکی از مسائل مهمی که باعث می‌شود ایمیل مارکتینگ به انتخاب بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شود این است که بیش از 50 درصد از کاربران معمولا ایمیل‌های خود را می‌خوانند. البته لازم به ذکر است که این رقم در ارسال پیامک انبوه بالاتر است اما مزیت شاخص ایمیل در این است که شما می‌توانید انواع محتوا مثل تصاویر را برای کاربران ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ انتخاب نیمی از کسب‌و‌کارها

می‌توانید کاربران را برای ارسال ایمیل به شکل هدفمند دسته‌بندی کنید

نوبت به معرفی یکی دیگر از مزایای سرویس ارسال انبوه ایمیل می‌رسد. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید به‌سادگی مخاطبان خود را دسته‌بندی کرده و ایمیل خود را به طور کاملاً هدفمند ارسال کنید. البته باید بگوییم که این دسته‌بندی را باید شخصاً انجام دهید که در این زمینه ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانند کمک فراوانی به شما بکنند.

ایمیل مارکتینگ و صرفه‌جویی در زمان و هزینه

برتری ارسال ایمیل گروهی نسبت به سایر روش‌ها را می‌توان در موردی مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه بررسی کرد. به‌طورکلی فرستادن ایمیل‌های تبلیغاتی هزینه کمی در مقایسه با دیگر روش‌های سنتی دارد. چرا که شما احتیاجی به استخدام تعداد زیادی نیروی فنی برای انجام این نوع تبلیغات ندارید و تنها لازم است که یک زیرساخت مناسب برای ارسال ایمیل انبوه داشته باشید.

با سرویس ارسال انبوه ایمیل می‌توانید رفتار مشتریان را به‌سادگی تحلیل کنید

بازاریابی ایمیلی این ظرفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید رفتار مشتریان خود را آنالیز کرده و باتوجه‌به آن حرکت کنید. به کمک بعضی از نرم‌افزارهای ارسال ایمیل شما می‌توانید بررسی کنید که چند نفر از مخاطبان، ایمیل شما را دیده‌اند و یا اینکه چه تعدادی از مردم بر روی لینک‌های موجود در ایمیل شما کلیک کرده‌اند.

نکات مهمی که برای ارسال ایمیل انبوه باید به آن‌ها توجه داشته باشید

در استفاده از سرویس ارسال ایمیل انبوه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. برای نمونه باید به این مسئله دقت داشته باشید که سرویس مورداستفاده شما محدودیتی دارد یا خیر. چرا که شما با سرویس‌های مطرحی مانند جیمیل و یاهو نمی‌توانید بیشتر از 5000 ایمیل در روز ارسال کنید.

از دیگر نکات مهمی که باید در خصوص استفاده از ایمیل مارکتینگ بدانید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچ‌گاه فایل‌های تصویری متعددی را به ایمیل خود اضافه نکنید. انجام این کار می‌تواند سرعت ارسال شما را به طرز چشمگیری کاهش بدهد. چرا که به طور معمول حجم توصیه شده توسط متخصصان برای ایمیل تا 300 کیلوبایت است
  • گاهی اوقات باید لیست مشتریان و کاربران خود را آپدیت کنید
  • سعی کنید که آدرس فرستنده را ثابت نگه دارید. انجام این کار می‌تواند اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش داده و برند شما را در ذهن آن‌ها ماندگار کند
  • محتوایی که برای سرویس ارسال انبوه ایمیل انتخاب می‌کنید باید به طور کامل بهینه شده باشد. درنظرگرفتن هدف، استراتژی و پرسونای مخاطبان می‌تواند بسیار در این زمینه مؤثر واقع شود

نکات مهمی که برای ارسال ایمیل انبوه باید به آن‌ها توجه داشته باشید

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ توسط ادستیتو

به‌منظور ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی شما احتیاجی به خرید سخت‌افزار قدرتمند و پرداخت هزینه‌های هنگفت ندارید. می‌توانید فقط با خرید یک سرویس‌هاست ایمیل، به ارسال ایمیل به کاربران هدف بپردازید و بازدهی تبلیغات برند خود را افزایش دهید. مجموعه ادستیتو پارتنر رسمی کمپانی گوگل در ایران است. شما می‌توانید از انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ مجموعه ادستیتو مانند مشاوره بازاریابی، تولید محتوای اختصاصی و همین‌طور سناریونویسی و ساخت انیمیشن برای رشد کسب‌وکار خود در فضای مجازی بهره‌مند شوید.

 

سؤالات متداول

برای جلوگیری از اسپم شدن پیام‌های ارسالی چه اقداماتی را می‌توان انجام داد؟

ایمیل را نباید با فرمتی بنویسید که شبیه به ایمیل‌های اسپم شده باشد. همچنین باید به کاربران حق انتخاب بدهید که ایمیل شما را دریافت کنند یا خیر. همچنین می‌توانید از سرویس میزبانی که سیستم ضداسپم دارد، کمک بگیرید.

سرویس ارسال ایمیل انبوه MailerLite چه خصوصیاتی دارد؟

سرویس ارسال ایمیل انبوه MailerLite روشی رایگان برای بلاگرها و کسب‌وکارهای کوچکی است که در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود قرار دارند. شما با نسخه رایگان این برنامه می‌توانید هر ماه به هزار مخاطب به‌صورت نامحدود پیام ارسال کنید.

‌هاست ایمیل ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدیریت هم‌زمان چند آدرس، امنیت و مقابله با اسپم، سازگار بودن با دیگر سرویس‌ها و ارسال ایمیل تبلیغاتی به شکل انبوه از جمله این موارد هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید