صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها | تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارها چه سودی دارد؟

سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها | تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارها چه سودی دارد؟

سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها چیست؟

گوگل ادز به‌عنوان یک بستر ایمن و مقرون‌به‌صرفه برای رشد دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای مختلفی را در اختیار سایت‌ها و مدیران کمپین‌ها قرار می‌دهد. بستر تبلیغات گوگل با به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف بازاریابی، متناسب با نیاز کسب‌ و کارها و اهداف آن‌ها از نشر آگهی‌ها، در افزایش فروش محصولات مجموعه‌های مختلف نقش مهمی بر عهده دارد. بر همین اساس در این مطلب از ادستیتو به مسئله سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها می‌پردازیم.

مزایای استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل برای کسب و کارها

طیف متنوعی از ابزارهای تبلیغاتی در دسترس کاربران گوگل ادز قرار دارند که آن‌ها می‌توانند بر اساس استراتژی‌های تبلیغاتی و جامعه هدف مشتریان خود، برای فروش محصولات از آن‌ها استفاده کنند. بااین‌حال استفاده از این امکانات گام اول برای توسعه کسب و کار در فضای آنلاین و رشد بازاریابی دیجیتال است. در ادامه به سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها می‌پردازیم.

عملکرد سریع‌تر از SEO

مهم‌ترین سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها این است که سریع‌تر از سئو (SEO) کار می‌کند. هر دو نوع از این ابزارها استراتژی‌های بازاریابی موتورهای جستجو برای ایجاد ‌ترافیک و ردیابی نرخ تبدیل هستند. بااین‌حال یک کمپین بهینه‌سازی شده گوگل ادز می‌تواند برای کسب و کار‌ها سریع‌تر عمل کند تا رتبه اول جستجو را برای آن‌ها به دست آورد.

برخی از مهم‌ترین دلایل مؤثرتر بودن تبلیغات گوگل نسبت به سئو عبارت‌اند از:

  • امکان تمرکز بر روی چندین کلمه کلیدی به‌صورت هم‌زمان
  • فعال یا غیرفعال‌کردن کمپین در زمان دلخواه
  • قابل‌مشاهده بودن تبلیغات در بالای صفحه

البته این به آن معنا نیست که سئو را نادیده بگیرید؛ زیرا این ابزار مزایای طولانی‌مدت بیشتری دارند. در مقایسه با سئو سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها برای افزایش ترافیک و نرخ ردیابی مؤثرتر بیشتر است. همچنین گوگل ادز با برخورداری از شفافیت بیشتر به شما برای انتخاب تبلیغات باهدف معین کمک می‌کند.

عملکرد سریع‌تر از SEO

معرفی بهتر برند به مشتریان

تبلیغات گوگل علاوه بر افزایش ‌ترافیک، کلیک‌ها و تبدیل‌ها، روشی کارآمد برای شهرت برند شما به مشتریان است. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها تبلیغات گوگل به طور متوسط 6.6% بیشتر از سئو به رشد شهرت برند کمک می‌کند. توجه داشته باشید رتبه شما در سئو به تعداد جستجوهای نام تجاری و تغییرات آن بستگی دارد. بنابراین از طریق جست‌وجو و همچنین تبلیغات نمایشی، می‌توانید شهرت برند را افزایش دهید.

دسترسی به مشتریان بیشتر با استفاده از صندوق ورودی Gmail

یکی از پرکاربردترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. به همین دلیل سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها با استفاده از ابزارهای گوگل ادز، استفاده از تبلیغات جی‌میل است. با این امکان صاحبان کمپین‌ها می‌توانند از طریق صندوق ورودی جی‌میل مشتریان بیشتری را جذب کنند.

به‌طورکلی تبلیغات جی‌میل هم روی دسکتاپ و هم روی موبایل اجرا می‌شوند. ازآنجایی‌که این نوع از تبلیغات هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات جستجو دارند، کسب‌وکارهای نوپا و دارای بودجه کم، می‌توانند برای رشد حرفه خود از آن‌ها استفاده کنند.

ارتباط با بازدیدکنندگان وب‌سایت

بیشترین سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها، امکان ایجاد ارتباط مجدد با بازدیدکنندگان وب‌سایت است. به عبارت بهتر برخی مراجعه‌کنندگان فقط در سایت حضور دارند؛ اما هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهند. با استفاده از کمپین‌های Display Remarketing و RLSA می‌توانید خدمات خود را به آن‌ها یادآوری کنید و رشد جذب مشتریان خود را افزایش دهید.

ارزیابی عملکرد تبلیغاتی

اندازه‌گیری نتیجه تبلیغات سنتی مانند: تلویزیون، بیلبوردهای فضای باز، بروشورها و… بسیار دشوار است. همچنین آن‌ها شامل هزینه‌های بسیار بیشتری از تبلیغات گوگل می‌شوند. در این نوع تبلیغات، شما نمی‌توانید بودجه و هزینه‌های خود را کنترل کنید. بر همین اساس سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها در این است که با استفاده از امکانات موجود در آن می‌توانید به‌راحتی فرایند تبلیغاتی در کمپین را بررسی کنید و استراتژی‌های مؤثر را برای بهینه‌سازی کمپین‌ها مورداستفاده قرار دهید.

ارزیابی عملکرد تبلیغاتی

بر همین اساس تکنیک‌های ارزیابی عملکرد تبلیغاتی توسط گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • اطلاع از افرادی که بر روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند
  • اطلاع کامل از ترافیک وب‌سایت از گوگل ادز
  • اطلاع از تأثیر کلمات کلیدی که بیشتری ترافیک را ایجاد کرده‌اند
  • شناخت هزینه‌های تبلیغاتی برای به‌کارگیری بهترین استراتژی

از سوی دیگر با استفاده از امکانات تعبیه شده در گوگل، کسب و کارها می‌توانند عملکردهای تبلیغاتی خود را تجزیه‌وتحلیل کنند. سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها از طریق تجزیه‌وتحلیل آنجا مشخص می‌شود که با بررسی نقاط قوت و ضعف استراتژی‌ها می‌توان با اتخاذ بهترین تکنیک تبلیغاتی، نرخ تبدیل را افزایش داد.

برخی از امکانات در دسترس برای ارزیابی عملکرد کمپین‌ها عبارت‌اند از:

  • اطلاع از مدت‌زمان ماندن یک بازدیدکننده در صفحه وب‌سایت
  • اطلاع از تعداد صفحات بازدید شده
  • جزئیات درباره بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگان بازگشتی و…

استفاده از پلن‌های مختلف تبلیغاتی

بیشترین سود تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارها دسترسی کمپین‌ها به مدل‌های مختلف تبلیغاتی است. گوگل رسانه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند که نشر آگهی‌ها در این پلتفرم‌ها، امکان بازدید از محصولات کسب‌وکارهای آنلاین را افزایش می‌دهد.

بر همین اساس برخی از رسانه‌های تعبیه شده گوگل برای درج تبلیغات کسب و کارها عبارت‌اند از:

  • تبلیغات گوگل (Google Ads)
  • جی‌میل (Gmail)
  • نقشه‌ گوگل ((Google Maps
  • فروشگاه گوگل (Google Shopping)
  • یوتیوب (YouTube)
  • گوگل دیسکاوری (Google Discovery)

استفاده از پلن‌های مختلف تبلیغاتی

با ادستیتو سود تبلیغات گوگل برای کسب و کار خود را افزایش دهید

ادستیتو به‌عنوان نماینده رسمی گوگل و مرجعی معتبر در زمینه ارائه‌دهنده خدمات تبلیغات در گوگل، از برترین استراتژی‌ها برای رشد دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کند. مجموعه ما با بهره‌مندی از دانش بالای کارشناسان، متناسب با نوع کمپین‌ها و اهداف تبلیغات کسب و کار شما، به‌روزترین متدهای بازاریابی اینترنتی را به کار می‌گیرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با سود تبلیغات گوگل برای کسب و کارها از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

سؤالات متداول

سود تبلیغات گوگل برای رقابت بهتر کسب و کارها با رقبای خود چیست؟

سیستم تبلیغاتی گوگل ادز به کمپین‌ها کمک می‌کند تا از برترین استراتژی‌ها و فرصت‌ها برای تمایز با سایر رقبا استفاده کنند و رشد تبلیغات خود را افزایش دهند.

مزیت استفاده از تبلیغات گوگل برای کسب و کارها نسبت به سئو چیست؟

با استفاده از تبلیغات گوگل امکان تمرکز بر روی چندین کلمه کلیدی به‌صورت هم‌زمان، فعال یا غیرفعال‌کردن کمپین در زمان دلخواه و قابل‌مشاهده بودن تبلیغات در بالای صفحه برای کاربران وجود دارد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید