صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

فیلترینگ گوگل ادز | آیا این سرویس تبلیغاتی محبوب فیلتر شده است؟

فیلترینگ گوگل ادز | آیا این سرویس تبلیغاتی محبوب فیلتر شده است؟

فیلترینگ گوگل ادز ؛ کابوس آگهی‌دهندگان

گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است. کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی خود به مشتریان از گوگل ادز استفاده کنند. اگرچه ساخت پنل در گوگل ادز برای ایرانی‌ها تحریم بوده است، اما امکان استفاده از سرویس تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد. گوگل برای هدایت لینک‌های تبلیغاتی سرویس گوگل ادز سیاست جدیدی در پیش گرفته است. این لینک‌های تبلیغاتی وبسایتی هدایت می‌شوند که سال‌ها پیش در ایران فیلتر شده بود. بدین ترتیب، کسب‌وکارهای ایرانی به دردسر افتاده‌اند. در این مطلب قصد داریم به فیلترینگ گوگل ادز بپردازیم.

گوگل ادز؛ یک فرصت بی‌نظیر برای بازاریابی اینترنتی

با استفاده از سرویس گوگل ادز، در صورت جستجوی کلماتی در گوگل، تبلیغات شرکت‌ها در صفحه اول نتایج به مخاطبین نمایش داده می‌شود. وقتی که کاربر کلیدواژه مرتبط با زمینه فعالیت کسب‌وکار صاحب آگهی را در گوگل جست‌وجو می‌کند، سایت تبلیغ‌کننده با برچسب Ad نمایش داده می‌شود. وبسایت موردنظر معمولاً در ابتدای نتایج جستجو نشان داده می‌شود. البته به‌ازای هر کلیک کاربر، صاحب آگهی باید مبلغی به گوگل پرداخت کند.

آیا گوگل ادز در ایران فیلتر است؟

سال گذشته سرویس گوگل ادز در ایران مختل شد. بدین ترتیب، کسب‌وکارها پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، با دردسر جدیدی روبرو شدند. در برخی آی‌اس‌پی‌ها به‌هیچ‌عنوان تبلیغات گوگل نمایش داده نمی‌شدند. در برخی دیگر نیز با وجود نمایش تبلیغ، امکان ورود به سایت وجود نداشت؛ به این معنی که کاربر با کلیک روی لینک تبلیغ، وارد سایت مقصد نمی‌شد. این مسئله به درآمد و بازاریابی کسب‌وکارها آسیب وارد کرد. همچنین مشاغل متعددی نسبت به پرداخت هزینه تبلیغات بدون بازده نگران بودند.

فیلترینگ یا اختلال؟

مشکل پیش‌آمده برای سرویس گوگل ادز در سال گذشته، اختلال بود یا فیلتر؟ بنا بر نظر کارشناسان حوزه گوگل ادز، همه لینک‌های گوگل ادز با همه آی‌پی‌ها برای تِرَک شدن به لینک googleadservices.com هدایت می‌شوند.

 

فیلترینگ یا اختلال؟

البته این لینک نه به‌تازگی، بلکه چندین سال است که فیلتر شده است. قبلاً، 90 درصد از لینک‌های گوگل ادز به دامنه اصلی گوگل برده می‌شدند. ده درصد باقیمانده نیز به دامنه googleadservices هدایت می‌شدند و به همین علت، این تعداد اندک به چشم صاحبان آگهی نمی‌آمد. اما اکنون با این تغییر و فیلتر تارنمای یادشده، تبلیغات در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند، اما کاربران نمی‌توانند پس از کلیک به سایت موردنظر منتقل شوند. از همین رو نرخ کلیک کاهش‌یافته است.

اگر به درگاه خدمات الکترونیک کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مراجعه و درخواست رفع فیلتر این سایت را ثبت می‌کردید، با پیامی روبرو می‌شدید مبنی بر اینکه درخواست رفع فیلتر سه بار در کارگروه تعیین مصادیق مطرح شده و با این درخواست مخالفت به‌عمل‌آمده است. به همین علت، امکان ثبت مجدد درخواست رفع فیلتر را نداشتید.

اما در همین زمینه یک سؤال مهم پیش می‌آمد: باتوجه‌به سیستم درآمدزایی گوگل از هر کلیک روی لینک آیا کسب‌وکارها همچنان می‌بایست برای این تبلیغات ناموفق، هزینه‌ای پرداخت کنند؟ کارشناسان گوگل ادز بر این باور هستند باتوجه‌به این که پس از کلیک کاربر، تقاضا به سرور نمی‌رسد، پس پولی هم از حساب تبلیغ دهنده کسر نمی‌شود. در واقع اصلاً کلیکی شمرده نمی‌شود.

یک راهکار برای حل این مسئله، می‌توانست درج شماره‌تلفن موبایل یا خط ثابت یا آدرس رسانه‌های اجتماعی، آدرس فیزیکی در متای گوگل باشد. بدین ترتیب کسب‌وکارها می‌توانستند تا حدودی این مشکل را رفع کنند. اما به‌طورکلی مشکلی که پیش‌آمده بود، به حجم تبلیغات و بازدهی‌ها لطمه جدی وارد می‌کرد.

رفع مشکل فیلترینگ گوگل ادز در ایران

بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد که اختلال سرویس گوگل ادز مدتی است که رفع شده است. بدین ترتیب، کاربران پس از کلیک روی لینک تبلیغ، وارد سایت موردنظر می‌شوند. البته هنوز مشخص نیست آیا این تغییرات از سوی گوگل انجام شده و یا فیلترینگ گوگل ادز در ایران رفع شده است. به همین خاطر، کارشناسان این حوزه گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این باره دارند.

رفع مشکل فیلترینگ گوگل ادز در ایران

تنها دوراه برای رفع مشکل گوگل ادز متصور بود. نخست رفع فیلترینگ گوگل ادز از سوی ایران و دوم اینکه گوگل، تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگرداند. به نظر می‌رسید که این مشکل رفع شده است. البته مشخص نبود که آیا شدت فیلترینگ از سوی ایران کاهش‌یافته و یا اینکه گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگردانده بود.

فیلترینگ گوگل ادز در آن‌سوی آب‌ها

شادی صاحبان آگهی موقتی بود! در واقع اتفاقی که افتاد، این بود که باتوجه‌به تحریم‌های اینترنتی، گوگل ارائه سرویس گوگل ادز به ایران را تحریم کرد. البته همان‌طور که اشاره شد، بودجه‌ای که صاحبان آگهی برای تبلیغات در گوگل اختصاص می‌دهند، محفوظ باقی می‌ماند.

در واقع چون به‌ازای هر کلیک کاربر از این بودجه کسر می‌شود، ترافیک کاربران داخل ایران که می‌بایست از سمت صفحه اول گوگل به وب‌سایت دسترسی پیدا کنند، کاهش می‌یابد و بودجه همچنان باقی می‌ماند. این بودجه تابع زمان نیست و صرفاً با کلیک کاربران کسر می‌شود. البته باتوجه‌به اینکه این روزها بسیاری از کاربران روی گوشی تلفن همراه خود از فیلترشکن استفاده می‌کنند، این مشکل تا حدی قابل‌رفع است.

ما ایرانی‌ها، استاد حل خلاقانه مشکلات هستیم! یک راه مؤثر برای مقابله با تحریم‌های اینترنتی، استفاده از خدمات وب‌سایت shecan.ir است. در واقع با تنظیم دی‌ان‌اس روی دی‌ان‌اس‌های ارائه‌شده توسط این وب‌سایت، می‌توان به وب‌سایت‌هایی که از آن‌سوی آب‌ها تحریم شده‌اند (از جمله ads.google.com)، دسترسی پیدا کرد.

فیلترینگ گوگل ادز در آن‌سوی آب‌ها

ادستیتو در رفع فیلترینگ گوگل ادز به شما کمک می‌کند

همان‌طور که می‌دانیم، شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام که به‌عنوان کانال‌های تبلیغاتی نیز عمل می‌کنند در حال حاضر فیلتر هستند. کارگروه فیلترینگ برای پشتیبانی از کسب‌وکارها، این فیلتر قدیمی را برداشت تا فشار واردشده به مشاغل بیشتر نشود. اما گوگل تحریم‌های اینترنتی را علیه ایران اعمال کرده است و تنها راه مقابله با آنها، استفاده از راهکارهای گفته‌شده است.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از ابزارهایی همچون سئو، کیفیت محتوای خود را بالا نگه دارید. همچنین درصورتی‌که برای معرفی کسب‌وکار خود مایل هستید از سرویس گوگل ادز استفاده کنید، کارشناسان ادستیتو می‌توانند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنند تا آگهی شما در جست‌وجوی کاربران نمایش داده شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید