صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

لید در دیجیتال مارکتینگ

لید در دیجیتال مارکتینگ

قطعاً با استراتژی دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارید؛ اما می‌دانید که این استراتژی برای کامل شدن باید چیزی فراتر از تبلیغات در اینترنت باشد؟ این استراتژی شامل همراهی مشتریان شما در تمامی طول مسیر است؛ یعنی دقیقاً از لحظه‌ای که با شما آشنا می‌شوند تا زمانی که از محصولات و یا خدمات شما استفاده می‌کنند و بهتر از آن، این رابطه حتی پس از خرید آنها از شما نیز ادامه پیدا می‌کند.

این مقاله تعریف جامعی از لید در دیجیتال مارکتینگ و راه‌های اضافه کردن آن به گوگل ادز شما را بیان می‌کند؛ بنابراین می‌خوانیم لید چیست، چگونه لید را شناسایی کنیم و مهم‌تر از آن دلایلی که آن را افزایش می‌دهند بررسی خواهیم کرد.

لید چیست؟

در فضای دیجیتال برای هر کسب و کاری افرادی وجود دارند که به دنبال پاسخ می‌گردند. این افراد جستجوهایی را از طریق مختلف مانند جستجو در گوگل انجام می‌دهند و اگر پاسخ آن در وب‌سایت شما باشد، سایت شما در نتایج جستجوی آن‌ها ظاهر خواهد شد. به این ترتیب تعداد بازدید کننده‌های جدید از وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

لید چیست؟

لید چیست؟

 

این موضوع برای افرادی که در شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند نیز صدق می‌کند. برای مثال این افراد زمانی که پست و یا استوری شما را در اینستاگرام می‌بینند و این پیام دارای یک لینک به وب‌سایت شما است باعث می‌شود که به صورت خودکار به عنوان بازدید کننده جدید به بازدید کننده‌های قبلی شما افزوده شوند.

قطعاً هدف ما از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و یا شبکه وب این است که تعدادی از بازدید کنندگانی که از سایت و یا پیج ما دیدن می‌کنند را به یک لید ماندگار تبدیل کنیم. برای این کار باید همه راه‌هایی که آنها می‌توانند با ما ارتباط برقرار کنند را در اختیارشان قرار دهیم. این راه‌های ارتباطی می‌توانند شماره تماس و ایمیل باشند. اما مهم‌تر از همه این است که برای تولید لید استراتژی جذب و تبدیل قوی داشته باشیم.

چگونه به لید برسیم؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال مارکتینگ تنها با داشتن محتوای با کیفیت در مورد محصول و یا خدماتی است که ما ارائه می‌دهیم. تمامی افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند برای رفع یک نیاز به سراغ آن می‌آیند. در اینجاست که داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق به آنها کمک می‌کند تا بیشتر درباره ما بدانند و با روش‌هایی که می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا خواسته‌شان با خرید خدمات و محصول ما پاسخ داده شود.

به عبارت دیگر با ارائه تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز مشتریان است در فرایند خرید آنها را همراهی می‌کنیم. با این کار دید بهتری از برند ما به دست می‌آورند و در پایان به عنوان یک مشتری محصول ما را خریداری می‌کنند. مواردی هستند که تصمیم بگیرند خریدی را انجام ندهند پس باید بدانیم که این افراد مشتری مناسب ما نیستند.

هر مشتری باید چندین مرحله از مرحله صفر خریدار را طی کند تا با برند ما آشنا شود. در مرحله اول آنها فقط یک بازدید کننده کنجکاو هستند اما هرچه بیشتر به پیشنهادهای ما علاقمند شوند (اینجای کار مهارت ما در تولید محتوا را می‌طلبد) وضعیت آنها به یک مشتری تغییر می‌کند.

در واقع لید به مشتری می‌گوییم که تمامی این مراحل را پشت سر گذاشته، ما را به خوبی می‌شناسد، محصول یا خدماتی که به دنبال آن بوده را در سایت ما پیدا کرده و از طریقی اقدام به تماس کرده است.

چگونه لید مورد نظر خود را جذب کنیم؟

امروزه هر شرکتی به دنبال این است که مشتریان بالقوه خود را جذب کند. این بستگی به ما دارد که لید خود را چگونه تعریف می‌کنیم و چه پارامترهایی را برای برای شناسایی آنها در نظر گرفته‌ایم؛ بنابراین نیاز است از یک متد مخصوص برای پیاده سازی استفاده کنیم و این وظیفه بر عهده بخش CRM و تولید محتوا خواهد بود.

جذب لید

جذب لید

 استفاده از افزونه لید در گوگل ادز

افزونه‌های فرم لید در گوگل ادز تبلیغاتی هستند که برای کمک به کسب و کارها طراحی شده‌اند تا مستقیماً از صفحه نتایج جستجوی تلفن همراه، لیدها به سایت ما هدایت شوند. داده‌های مربوط به این لیدها در زمانی که آنها جستجوی خود را مرتبط با محصول و یا خدمات ما انجام می‌دهند، جمع آوری می‌شوند. نکته مهم این است که این افزونه‌ها برای انواع کسب و کارها کاربرد دارد.

برای مثال اگر شرکت شما به صورت بیزینس‌های B2B فعالیت می‌کند می‌تواند این افزونه‌ها را برای اطلاع رسانی در خبرنامه و یا وبینارها در مورد استفاده قرار دهد. یا بر فرض مثال کسب و کارهایی که در زمینه املاک هستند می‌توانند درخواست‌های اجاره و یا استخدام‌های خود را ارائه دهند.

 افزونه‌های لید گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

فرم‌های تولید لید در گوگل جذب مشتریان بالقوه جدید با انتشار یک محتوای ساده اما جذاب است. زمانی که کاربر روی تبلیغ ما کلیک می‌کند باید به یک راه ارتباطی که قبلاً برای گوگل طراحی شده دسترسی پیدا کند. و این ارتباط باید به ساده‌ترین صورت ممکن انجام شود. برای مثال اگر شما در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کنید می‌توانید با قرار دادن لینک آن لباس در سایت، در استوری خود، مشتری را به صفحه‌ای که می‌تواند آن لباس را خریداری کند، راهنمایی کنید.

 مزایای استفاده از افزونه‌های لید گوگل ادز چیست؟

مزایای زیادی برای کسب‌وکارهایی که از افزونه‌های گوگل ادز در تبلیغات خود استفاده می‌کنند وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

۱ -فرم‌های تولید لید در گوگل ادز از پیش طراحی شدند و به راحتی می‌توانیم اطلاعات تماس خود را برای کاربران سریع‌تر و آسان‌تر ارسال کنیم.

۲- این فرم‌ها عملکرد بسیار بالایی دارند و برای سیستم تلفن همراه بهینه شده‌اند و نیازی نیست که ما تیمی را برای مداخله‌های فنی و اضافی روی آنها استخدام کنیم.

3-ویژگی دیگر فرم‌های تولید لید در گوگل ادز این است که به راحتی قابل سفارشی سازی هستند و می‌توانیم با اهداف کسب و کار خودمان آنها را مطابقت دهیم.

4-قابلیت ادغام آنها با CRM یا ایمیل نیز وجود دارد که به محض ثبت نام، با لید جدید تماس بگیریم.

5- افزونه‌های لید گوگل ادز با آنچه که مخاطب در گوگل جستجو می‌کند کاملاً مرتبط هستند.

مزایای استفاده از افزونه‌های لید گوگل ادز

حرف آخر

تمامی موارد گفته شده نیاز به یک آموزش کلی دارند و ما سعی می‌کنیم در مقالات دیگر ادستیتو حتماً آن را قرار دهیم. با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد کسب و کارها می‌توانند با داشتن یک استراتژی قوی و همچنین افزونه لید گوگل ادز به لید بیشتری دست پیدا کنند و با این کار هزینه‌های کسب و کار خود را بدون از دست رفتن کیفیت کار، بهینه کنند. مهم‌ترین نکته این است که بتوانند تحلیل عمیق‌تری را برای ردیابی تبدیل‌های واقعی پیاده‌سازی کنند. برای اطلاع از نحوه استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید با ادستیتو در تماس باشید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید