صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل | نگاهی به عوامل مؤثر بر هزینه و روش محاسبه

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل | نگاهی به عوامل مؤثر بر هزینه و روش محاسبه

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

گوگل ادز سرویس تبلیغاتی کمپانی گوگل است که اندکی بعد از شروع به کار گوگل در سال 2001 میلادی به آن اضافه شد. نقش گوگل ادز، سازمان‌دهی کردن تبلیغات برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و قرار دادن آن‌ها در تبلیغات موتور جستجو و شبکه گوگل است. شما بعد از اینکه حساب کاربری خود را در این پلتفرم ایجاد کنید، می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را استارت بزنید. در صورتی که شما هم در فکر ورود به تبلیغات گوگل ادز هستید، حتما برایتان این سوال پیش آمده است که هزینه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟ در این مطلب از سایت ادستیتو متوسط هزینه تبلیغات در گوگل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

باوجوداینکه عوامل متعددی در تعیین هزینه تبلیغات گوگل تأثیر دارند، اما اولین و مهم‌ترین فاکتور، خود کلمه کلیدی است. هزینه کلیک کلمات در صنایع مختلف، با هم تفاوت دارد. در نتیجه باتوجه‌به زمینه فعالیت شما، راه‌هایی وجود دارد که بتوان برآوردی از هزینه کلیک به دست آورد. یکی از راه‌های تخمین متوسط هزینه تبلیغات گوگل، استفاده از ابزار Keyword Planner است.

در ادامه نکات مرتبط با این ابزار را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • شما کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد می‌کنید، سپس پیشنهادهای دیگری مرتبط با کلمه کلیدی خود دریافت خواهید کرد
  • می‌توانید با اعمال تنظیماتی خاص، هزینه کلیک پیشنهادی در هر کشور (اعم از آمریکا، بریتانیا و غیره) را برآورد کنید
  • پیشنهاد می‌کنیم حتماً ستون suggested bid (هزینه کلیک پیشنهادی) را نیز بررسی کنید

عواملی که متوسط هزینه تبلیغات در گوگل را تعیین می‌کنند

درصورتی‌که بخواهید کسب‌وکار خود را در گوگل تبلیغ کنید و با استفاده از این روش آن را گسترش بدهید، قطعاً این پرسش برای شما ایجاد می‌شود که برای تبلیغات کلیکی، چه عواملی هزینه کلیک‌ها را تعیین می‌کنند و چه فاکتورهایی روی کاهش و یا افزایش آن تأثیر می‌گذارد؟ در ادامه این بخش عواملی را معرفی خواهیم کرد که باتوجه‌به آن‌ها متوسط هزینه تبلیغات در گوگل محاسبه می‌شود.

عواملی که متوسط هزینه تبلیغات در گوگل را تعیین می‌کنند

محاسبه متوسط هزینه تبلیغات در گوگل باتوجه‌به استراتژی انتخابی و هزینه کلیک تعیین شده

استراتژی انتخابی یکی از مهم‌ترین عواملی است که میزان هزینه کلیک تبلیغ شما را مشخص می‌کند. برای مثال اگر هزینه کلیک خود را بر روی 1 دلار تنظیم کرده و استراتژی آن را هم روی هزینه کلیک دستی بگذارید، بیشترین مقدار هزینه به ازای هر اکشن کاربر از حساب شما کم خواهد شد.

منطقه جغرافیایی چطور بر تعرفه تبلیغات در گوگل ادز تأثیر می‌گذارد؟

باتوجه‌به این مسئله که کشورها از لحاظ توسعه‌یافتگی سطح‌بندی می‌شوند، معمولاً هزینه ترافیک سرچ بیشتری را پرداخت می‌کنند. پایین‌ترین سطح هزینه کلیک مربوط به کشورهایی مثل پاکستان، هند و برزیل می‌شود و علت این موضوع هم اهمیت پایین این دسته از کشورها از دید تبلیغ‌کنندگان است. به همین خاطر بسیار مهم که در زمان فعال‌کردن کمپین، به معیار منطقه جغرافیایی تبلیغ و کشورهای هدف دقت ویژه داشته باشید. چرا که تأثیر بسزایی بر روی هزینه‌های کلیک شما خواهد داشت.

شبکه (Network)

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر بر متوسط هزینه تبلیغات در گوگل، شبکه یا Network است. بعضی از افراد تصور می‌کنند که برای نمایش تبلیغ از یک شبکه استفاده می‌کنند. درصورتی‌که معمولاً تبلیغات به دو روش Google search network و Google display network نمایش داده می‌شوند. Google search network نیز دقیقاً روشی است که تبلیغ شما با جستجو در گوگل به کاربر نمایش داده می‌شود.

در تبلیغات از نوع  display network گوگل خود مدیریت را بر عهده دارد. با این تفاوت که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به کمک وب‌سایت‌های دیگر، تبلیغتان خود را به طیف بیشتری از مخاطبان نشان دهند. در حقیقت مدیران وب‌سایت‌های بزرگ، به همکاری با گوگل پرداخته و در مقابل دریافت هزینه از گوگل، بنر تبلیغات کاربران را در سایت خود می‌گذارند. به‌طورکلی باید بگوییم هزینه‌ها در Search Network بیشتر از روش Display است.

شبکه (Network)

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل باتوجه‌به CTR

به هر میزان که تعداد کاربرانی که تبلیغ شما را مشاهده و روی آن کلیک می‌کنند، افزایش پیدا کند، نمره کیفیت تبلیغ شما افزایش داشته و به همین خاطر هزینه کلیک شما کاهش می‌یابد. در حقیقت افزایش این نسبت و نزدیک بودن آن به عدد 100 نشانگر اعتبار بالای تبلیغات شما از دیدگاه سرویس گوگل است.

 برای نمونه اگر 10 کاربرد کلیدواژه شما را سرچ کرده و از این بین تنها 5 نفر از آن‌ها روی تبلیغ شما کلیک کنند، نسبت CTR تبلیغ شما به ازای آن کلید واژه مربوطه 50 درصد خواهد بود. به منظور افزایش این نسبت به شما پیشنهاد می‌کنیم که متن تبلیغی را مورد استفاده قرار بدهید که کاربران را تشویق به کلیک بر روی تبلیغ شما کنند.

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل باتوجه‌به CTR

ادستیتو نماینده رسمی تبلیغات گوگل در ایران

متوسط هزینه تبلیغات در گوگل قابل‌پیش‌بینی یا تخمین دقیق نیست. برای تعیین هزینه تبلیغ گوگل باید ابتدا کلمات کلیدی موردنظر برای تبلیغ را انتخاب کرده و سپس مزایده گوگل اجرا شود. بعد از انجام این اقدامات شما می‌توانید با مبلغی اندک، به‌اصطلاح یک کمپین تست اجرا کنید تا به طور حدودی متوجه شوید که برای هر کلمه کلیدی، گوگل چه میزان هزینه از شما کسر می‌کند.

با تبلیغات گوگل همیشه در لحظه نیاز مشتری، جلوی چشم آن‌ها هستید و می‌توانید هزینه و زمان تبلیغات خود را بهتر مدیریت و بهینه‌سازی کنید. مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، پربازده‌ترین خدمات تبلیغات گوگل را در اختیار داشته و با ارائه راهکارهای خلاقانه و هوشمند، گامی بلند در توسعه کسب‌وکارها بر می‌دارد.

 

سؤالات متداول

منظور از نسبت کلیک به نمایش تبلیغ یا CTR چیست؟

درصورتی‌که ۱۰ کاربر کلیدواژه شما را سرچ کرده و تنها ۵ نفر از آن‌ها روی تبلیغ شما کلیک کنند‌، نسبت CTR تبلیغ شما به‌ازای آن کلیدواژه ۵۰٪ خواهد بود. جهت افزایش این نسبت، پیشنهاد می‌شود از متن تبلیغی استفاده کنید که کاربر را تشویق به کلیک روی تبلیغ شما کند.

برترین واحدهای ارزی برای تبلیغات گوگل ادز کدام موارد هستند؟

دلار، لیر و درهم سه گزینه پیشروی شما برای پرداخت گوگل ادز هستند. در این بعضی بر این باور هستند که لیر بهتر است چرا که ورودی‌های بیشتری را به ارمغان آورده و حواله‌های آن هم دردسترس‌تر است.

از چه راهکارهایی می‌توانیم برای کاهش هزینه تبلیغات در Google ADS استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی منفی، کلمات کلیدی دم بلند، تغییردادن استراتژی مزایده، تمرکز بر ارتقای امتیاز کیفی، مرتب‌سازی تبلیغات با سرچ کاربران و هدف‌گذاری جغرافیایی از جمله این موارد به شمار می‌روند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید