صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

محدودیت هزینه تبلیغات گوگل | مدیریت بهتر هزینه‌ها با این ترفندها و روش‌ها

محدودیت هزینه تبلیغات گوگل | مدیریت بهتر هزینه‌ها با این ترفندها و روش‌ها

آیا امکان تعیین محدودیت هزینه برای تبلیغات گوگل وجود دارد؟

مدیریت هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد و شرکت‌هایی است که از خدمات گوگل ادز برای تبلیغ برند، خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. برای مدیریت بهتر هزینه‌ها راهکارهای مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد محدودیت هزینه تبلیغات گوگل در هر شبانه‌روز یا به طور ماهانه و نیز راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. در این مطلب از ادستیتو به این موارد می‌پردازیم.

محدودیت ماهانه هزینه تبلیغات گوگل

گوگل برای پلتفرم تبلیغاتی خود مدل محدودکردن هزینه ماهانه را نیز معرفی کرده است. در این روش، برندها می‌توانند برای حساب خود یک محدوده هزینه تعیین کنند. این روش به‌ویژه مناسب شرکت‌هایی است که کمپین های متعددی را راه‌اندازی کرده‌اند و تعیین بودجه ماهانه برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد. این همچنین اولین‌بار است که امکان مدیریت بودجه در سطح حساب برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد شده است. در این روش، مسئله بودجه روزانه کنار می‌رود و فقط بودجه ماهانه مدنظر قرار می‌گیرد.

محاسبات گوگل برای تنظیمات محدودیت ماهانه هزینه تبلیغات

با وجود اولویت محدوده بودجه ماهانه بر محدودیت بودجه روزانه، برای روش محدودیت ماهانه نیز ابتدا باید محدوده بودجه روزانه را تعیین کنید. زیرا این مسئله به گوگل برای محاسبه و برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند. مسئله اساسی این است که وقتی اولویت بر بودجه ماهانه باشد، گوگل بر اساس نیازهای هر روز، تنظیمات را ایجاد می‌کند. این یعنی اگر بودجه روزانه را 20 دلار در نظر گرفته باشیم، ممکن است در یک روز، هزینه‌ها 24 دلار و در روز دیگر، 16 دلار شوند تا در پایان ماه به مبلغ میانگین 600 دلار برسیم. در ضمن اگر به‌دلایلی مانند رقابت، هزینه پیشنهادات بیشتر شود می‌توانید از محدودیت تعیین شده ماهانه نیز عبور کنید که مقداری هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

محاسبات گوگل برای تنظیمات محدودیت ماهانه هزینه تبلیغات

مقایسه محدودیت روزانه و ماهانه هزینه تبلیغات گوگل

مدل تعیین محدودیت روزانه همان مدل قدیمی و رایج تعیین هزینه‌ها است. مزیت این روش در این است که ما با نحوه عملکرد و مدیریت آن از قبل آشنایی داریم. از سوی دیگر در این روش شما محدودیت کمتری دارید و شما آسان‌تر می‌توانید تغییرات محدودیت بودجه را اعمال کنید. البته در هر دو روش این امکان برای شما وجود دارد که در هر زمانی، مقادیر محدودیت را تغییر دهید.

یکی از تفاوت‌های اساسی این دو روش در این است که تنظیم محدودیت بودجه روزانه در سطح کمپین انجام می‌شود؛ اما امکان تعیین و تنظیم محدودیت بودجه ماهانه در سطح حساب وجود دارد. از طرف دیگر در روش بودجه روزانه، گوگل، تسلط بیشتری بر هزینه‌های شما دارد؛ اما در روش بودجه ماهانه برای شرکت‌هایی که چندین کمپین را راه‌اندازی کرده‌اند، تسلط شما بر مدیریت هزینه‌های کمپین‌های مختلف به طور مجزا بیشتر می‌شود.

هدف‌گیری زمانی برای افزایش تأثیر کمپین‌ها

در کنار تعیین محدودیت هزینه تبلیغات گوگل شما حتماً باید زمان مناسب برای نمایش تبلیغات را نیز تعیین و انتخاب کنید. زیرا تنها در این صورت است که صرف هزینه برای شما مؤثر واقع می‌شود و می‌توانید به اهداف مورد کمپین برسید.

هدف‌گذاری زمانی روشی است که در آن شما یک‌زمان مشخص در شبانه‌روز را برای نمایش تبلیغات به کاربران در نظر می‌گیرید. این زمان باید زمانی باشد که شما معتقد هستید، جامعه مخاطبان هدف شما بیشترین دسترسی را به اینترنت دارند و معمولاً در این زمان در حال جستجوی کلیدواژه موردنظر خود در صفحه سرچ گوگل هستند.

توجه داشته باشید که اگر شما از تنظیمات زمانی استفاده نکنید، به‌صورت پیش‌فرض، تبلیغات شما در تمام طول روز برای کاربران گوگل نمایش داده می‌شوند. این یعنی تعداد کلیک‌‎های نامرتبط افرادی که جزو جامعه مخاطبان هدف شما نیستند بیشتر می‌شود.

هدف‌گیری زمانی برای افزایش تأثیر کمپین‌ها

چگونه هدف‌گذاری زمانی را برای تبلیغات گوگل انجام دهیم؟

در کنار تعیین محدودیت ماهانه یا روزانه هزینه تبلیغات گوگل، این امکان برای شما وجود دارد که یک بازه زمانی در روز را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید زمان مشخصی از شبانه‌روز و همچنین روزهای مشخصی از هفته را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید روزهای زوج از ساعت ده صبح تا 1 بعد از ظهر و از ساعت 5 عصر تا 9 شب را انتخاب کنید. یک روش دیگر این است که شما ساعات اداری را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید تا همکاران شما بتوانند پاسخگوی تماس‌های تلفنی در شرکت باشند و دیگر نیازی به دورکاری آن‌ها در ساعات غیر اداری نباشد.

در ادامه با برخی از مزایای این روش آشنا می‌شویم:

  • استراتژی هدف‌گذاری زمانی تعداد کلیک‌های مرتبط را بیشتر می‌کند
  • تبلیغات شما به تعداد بیشتری از جامعه مخاطبان هدف کسب‌وکار شما نمایش داده می‌شود
  • استراتژی هدف‌گذاری زمانی در درازمدت باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌شود
  • بازگشت سرمایه در این روش سرعت بیشتری دارد و منجر به مواردی مانند افزایش فروش می‌شود

چگونه بهترین زمان را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنیم؟

تعیین زمان مناسب برای تبلیغات، پیش از هر چیز شما باید پرسونای مخاطب کسب‌وکار خود را بشناسید. این یعنی باید ویژگی‌هایی مانند بازه سنی، جنسیت (مثلاً بر اساس درصد)، دیوایس‌های مورداستفاده، علایق، سلایق، رفتارهای خرید، زمان‌های آنلاین بودن و… را تعیین کنید.

از طرف دیگر باید به شرایط و زمان مناسب برای پاسخگویی به موارد مراجعه دقت کنید. برای مثال اگر از چت‌بات‌ها استفاده می‌کنید، مشکلی از این نظر نخواهید داشت؛ اما اگر این نیاز وجود دارد که با پاسخگویی آنلاین توسط کارمندان شرکت انجام شود، زمان ارائه خدمات مناسب توسط کارمندان برای مشاوره، رسیدگی، پاسخگویی و… را نیز در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید روزهایی در هفته یا برخی مناسبت‌ها را انتخاب کنید که می‌دانید میزان تقاضا برای خدمات و محصولات شما افزایش می‌یابد.

چگونه بهترین زمان را برای نمایش تبلیغات انتخاب کنیم؟

موفقیت در تبلیغات گوگل با تعیین محدودیت هزینه تبلیغات

تعیین محدودیت هزینه تبلیغات گوگل یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت این هزینه‌ها است. برای این کار، دو روش تعیین محدودیت روزانه و ماهانه وجود دارند که هر کدام مزایای خود را دارند. همچنین شما می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند هدف‌گذاری زمانی و حتی جغرافیایی برای مدیریت بهتر هزینه‌ها و افزایش تأثیر تبلیغات و نرخ کلیک مرتبط استفاده کنید. اگر در این زمینه‌ها تجربه بالایی ندارید، ما در مجموعه ادستیتو بهترین تنظیمات را برای کمپین شما در نظر می‌گیریم. همکاران ما در این مجموعه دارای تسلط بالایی در تنظیمات انواع کمپین‌ها متناسب با بودجه و نیازهای کسب‌وکار شما هستند.

 

سؤالات متداول

تعیین محدودیت هزینه تبلیغات گوگل با چه روش‌هایی ممکن است؟

امکان تعیین محدودیت بودجه به دو روش ماهانه و روزانه وجود دارد.

در روش محدودیت هزینه ماهانه، محدودیت روزانه هم باید مشخص شود؟

بله گوگل از تعیین محدودیت روزانه برای برنامه‌ریزی عملکرد ماهانه استفاده می‌کند؛ اما معیار را محدودیت ماهانه قرار می‌دهد.

برای هدف‌گذاری زمانی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

هدف‌گذاری زمانی نیازمند آشنایی بالایی نسبت به جامعه مخاطبان هدف دارد. برای مثال شما باید بدانید این افراد عموماً در چه ساعاتی از شبانه‌روز و چه روزهایی از هفته، بیشترین میزان استفاده از صفحه سرچ گوگل را دارند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید