صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل | چه شرایطی دارد؟

محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل | چه شرایطی دارد؟

سرچ ترم در گوگل و ایجاد محدودیت برای گزارش‌های آن

در گوگل، به مجموعه‌ای از واژه‌ها که به دلیل ارتباط با کلیدواژه معرفی می‌شوند، سرچ ترم گفته می‌شود. سال 2020 بود که گوگل تصمیم گرفت تا محدودیت‌هایی را در گزارش سرچ ترم در نظر بگیرد. طبق اعلام این شرکت، محدودیت گزارش سرچ ترم ها در تبلیغات گوگل با هدف احترام به حریم شخصی کاربران اجرا شد. اما این باعث شد تا برای افرادی که جهت دریافت خدمات اقدام می‌کنند نیز محدودیت‌هایی ایجاد شود. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم امکان مشاهده کلیدواژه‌های مرتبط اشاره کرد. در این مطلب به صورت کامل این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

گزارش عبارات جستجو در گوگل

تفاوت بین یک عبارت جستجو و یک کلمه کلیدی چیست؟ عبارت جستجو کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات است که شخص هنگام جستجو در Google یا یکی از سایت‌های شبکه جستجوی ما وارد می‌کند. کلمه کلیدی کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات است که تبلیغ‌کنندگان Google Ads می‌توانند به یک گروه تبلیغاتی معین اضافه کنند تا تبلیغات شما مخاطب مناسبی را هدف قرار دهد.

یکی از امکانات کاربری گوگل ادز، گزارش عبارات جست‌وجو شده است. با کمک این قابلیت متوجه می‌شوید که تبلیغات شما در حین انجام جست‌وجوهای واقعی، در چه شرایط و موقعیتی قرار دارند. در این گزینه، قابلیتی به نام Insight وجود دارد که عبارات جستجویی را که تبلیغات شما در 56 روز گذشته نمایش داده شده است، تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را در قالب‌ها و مضامین فرعی گروه‌بندی می‌کند تا معیارهای کلیدی عملکرد را برای هر کدام در اختیار شما قرار دهد.

فواید استفاده از سرچ ترم گوگل ادز

سرچ ترم در مورد جستجوهایی که تبلیغات شما را فعال می‌کنند و نحوه عملکرد آن جستجوها، گزارشاتی را ارائه می‌دهد. همچنین این گزارش به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی را برای محتوای خلاقانه و صفحه فرود کشف کنید تا با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند، همسو شود.

فواید استفاده از سرچ ترم گوگل ادز

گزارش عبارات جست‌وجوی خود را مشاهده کنید

اگر می‌خواهید گزارش مربوط به عبارات جست‌وجوی خود را مشاهده کنید، لازم است که چند مرحله را به‌نوبت طی کنید که بسیار ساده هستند. توجه داشته باشید که باری این منظور، باید حتماً حساب فعال گوگل ادز داشته باشید.

مراحل مشاهده گزارش عبارات جست‌وجوی گوگل ادز شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وارد حساب کاربری گوگل ادز خود شوید
  • روی نماد Campaigns Campaigns، Insights and Reports، و سپس Search Terms کلیک کنید
  • در گزارش، داده‌هایی را در مورد عبارات جستجو می‌بینید که توسط تعداد قابل‌توجهی از مشتریان استفاده شده‌اند و باعث نمایش‌ها و کلیک‌ها شده‌اند

ایجاد محدودیت در گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل

گوگل تصمیم گرفته است آنچه را که در گزارش‌های عبارت جستجو را محدود کند و دلیل آن را حفظ حریم شخصی کاربران معرفی کرده است. این ممکن است باعث ازدست‌رفتن دید تبلیغ‌کنندگان گوگل ادز در برخی از سرچ‌های پولی خود شود. محدودیت سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل زمانی اتفاق می‌افتند که داده‌های «قابل‌توجه» برای راه‌اندازی آگهی Google، به‌ازای شرکت، وجود نداشته باشد. البته هنوز مشخص نشده است که قابل‌توجه چیست و چه داده‌ای فاقد اهمیت است!

قبلاً مشاهده عبارات جستجو با حتی 1 بار نمایش یا کلیک در گزارش عبارت جستجو مورد انتظار بود. گوگل ادعا می‌کند هدف از این تغییر در گزارش‌های عبارت جستجوی آن‌ها این است که تبلیغ‌کنندگان نتوانند از حداقل داده‌های پرس و جو برای شناسایی کاربران استفاده کنند یا به اطلاعات شناسایی شخصی که کاربران ممکن است در جستارهای جستجوی خود بگنجانند دسترسی داشته باشند. حفاظت از حریم خصوصی کاربر منطقی است، اما پنهان کردن داده‌ها از جستجوهای Google Ad پولی می‌تواند به عنوان ارائه نکردن اطلاعاتی تلقی شود.

ایجاد محدودیت در گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل

گوگل در حال حاضر داده‌های پرس‌وجو را در کنسول جست‌وجو محدود کرده است. با این تفاوت که تبلیغ‌کنندگان هر زمان که کاربر روی تبلیغی که توسط درخواست کاربر Google ایجاد شده است کلیک می‌کند، پرداخت انجام می‌شود. ازدست‌دادن این داده‌ها پیامدهای نامطلوبی برای تبلیغ‌کنندگان و برندها دارد. چرا که اگر خودشان نتوانند همه نتایج جستجو را ببینند، به طور کامل متوجه نمی‌شوند که برای چه چیزی هزینه می‌کنند.

مدیریت کلمات کلیدی گوگل ادز با ایجاد محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها

ایجاد محدود گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل در مدیریت کلیدواژه‌های منفی تأثیر می‌گذارد و این منجر به کنترل کمتر بر جست‌وجوهایی می‌شود که Google Ads را راه‌اندازی می‌کنند؛ بنابراین، دسترسی‌نداشتن به این داده‌ها به این معنی است که تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند تعیین کنند که آیا آن جستجوهایی که به اشتراک گذاشته نشده‌اند باید به فهرست‌های کلیدواژه منفی اضافه شوند تا کمپین‌هایشان کارآمدتر شوند.

تغییر شرایط و ایجاد محدودیت جست‌وجوی گوگل در سال 2011

گوگل درگذشته هم ایجاد محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها را انجام داده بود. حدود 10 سال قبل، زمانی که در سال 2011، با استناد به حفظ حریم خصوصی، دید به عبارات جستجوی ارگانیک را محدود کرد که ترافیک طبیعی و بدون پرداختی را به وب‌سایت‌ها هدایت می‌کرد. از آن زمان تاکنون، این اقدام گوگل صاحبان وب‌سایت‌ها را ناامید کرده است، به‌ویژه زمانی که Google هنوز داده‌ها را به تبلیغ‌کنندگان و نه به دیگران ارائه می‌دهد. زمانی که محدودیت یک دهه قبل برای جستارهای ارگانیک گوگل اتفاق افتاد، خرید کلیدواژه اهمیت پیدا کرد تا عبارات مورد نظر را با عبارت‌های جستجوی مرتبط مطابقت دهد.

تغییر شرایط و ایجاد محدودیت جست‌وجوی گوگل در سال 2011

گوگل ادز؛ سرویسی دائماً در حال محدودشدن است

چند سالی است که گوگل باهدف ایجاد حریم شخصی برای کاربران، محدودیت‌های مختلفی را اعمال می‌کند. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل اشاره کرد. بااین‌حال، انتظار می‌رود که در آینده شاهد ایجاد محدودیت‌های بیشتر نیز به این بهانه باشیم. با واگذار کردن تبلیغات گوگل خود به تیم ادستیتو ، پارتنر رسمی گوگل در ایران نگران محدودیت‌های ایجاد شده گوگل نباشید.

 

سؤالات متداول

آیا گوگل ادز سابقه محدودیت گزارش سرچ ترم را دارد؟

بله. این کار در سال 2011 نیز انجام شده بود.

آیا در آینده محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها برداشته خواهد شد؟

احتمال کمی برای بروز این اتفاق وجود دارد.

محدودیت گزارش سرچ ترم‌ها در تبلیغات گوگل با چه هدفی انجام شد؟

طبق اعلام گوگل، این کار باهدف احترام به حریم شخصی کاربران انجام شد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید