صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مدیریت Master Data | رکورد طلایی سازمان‌های دارای اطلاعات زیاد

مدیریت Master Data | رکورد طلایی سازمان‌های دارای اطلاعات زیاد

چگونه می‌توان از مدیریت Master Data در گوگل ادز استفاده کرد؟

مدیریت Master Data یا MDM در گوگل ادز فرایندی است که مجموعه‌ای یکنواخت از داده‌ها را در مورد مشتریان، محصولات، تأمین‌کنندگان و سایر نهادهای تجاری در سیستم‌های مختلف فناوری اطلاعات ایجاد می‌کند. در واقع MDM یکی از رشته‌های اصلی در فرایند کلی مدیریت داده‌ها است که به بهبود کیفیت داده‌های سازمان کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شناسه‌ها و سایر عناصر داده‌های کلیدی دقیق و سازگار هستند. از این داده‌ها می‌توان در راستای تبلیغات گوگل نیز استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی مدیریت Master Data بپردازیم.

منظور از مدیریت Master Data چیست؟

معمولاً از Master Data به‌عنوان یک رکورد طلایی از اطلاعات سازمان موردنظر یاد می‌شود. البته حوزه‌های مربوط به داده از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت هستند. به‌عنوان‌مثال، موارد رایج برای شرکت‌های تولیدی می‌توانند مشتریان، محصولات، تأمین‌کنندگان و همچنین مواد اولیه باشند. از سوی دیگر، بانک‌ها نیز ممکن است بر مشتریان، حساب‌ها و محصولات مالی خود تمرکز داشته باشند. همچنین بیماران، تجهیزات و ملزومات از جمله حوزه‌های داده قابل‌اجرا در مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشت و درمان هستند. علاوه بر این، Master Data برای بیمه‌گران می‌تواند شامل اعضا، محصولات و مطالبات آنها باشد.

کارکنان، مکان‌ها و دارایی‌ها نمونه‌هایی از حوزه‌های داده‌ای هستند که می‌توانند در صنایع به‌عنوان بخشی از ابتکارات مدیریت Master Data موردتوجه قرار بگیرند. البته باید به یاد داشته باشید که Master Data شامل تراکنش‌های پردازش‌شده در حوزه‌های مختلف داده‌ها نمی‌شود؛ بلکه به‌عنوان یک فایل اصلی از تاریخ‌ها، نام‌ها، آدرس‌ها، شناسه‌های مشتری، شماره اقلام، مشخصات محصول و سایر ویژگی‌هایی که در سیستم‌های پردازش تراکنش و برنامه‌های تحلیلی استفاده می‌شوند، عمل می‌کند.

در نتیجه، وقتی که Master Data در گوگل ادز به‌درستی مدیریت شود، از آن به‌عنوان یک منبع خاص یا یک نسخه واحد از حقیقت در مورد داده‌های یک سازمان و همچنین داده‌هایی از منابع خارجی در سیستم‌های شرکت وارد می‌شوند، یاد می‌شود.

منظور از مدیریت Master Data چیست؟

مدیریت Master Data چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

مدیریت Master Data یا MDM شامل ایجاد یک رکورد اصلی برای هر شخص، مکان یا شیء در یک کسب‌وکار است که از منابع داده‌های داخلی و خارجی گردآوری می‌شود. از این اطلاعات موارد تکراری حذف شده و به یک منبع ثابت، غنی و قابل‌اعتماد تبدیل شده است. این داده‌های اصلی پس از ایجاد، برای کسب‌وکار به‌عنوان یک پروفایل قابل‌اعتماد از داده‌های حیاتی عمل می‌کند که می‌تواند مدیریت شود و در سراسر کسب‌وکار نیز به اشتراک گذاشته شود.

با این عمل امکان گزارش‌دهی دقیق بهبود پیدا کرده، خطاهای مربوط به داده‌ها کاهش یابد، افزونگی حذف شود و کارمندان نیز بتوانند تصمیمات تجاری آگاهانه‌تری بگیرند. هنگامی که MDM به‌درستی انجام شود، می‌تواند اشتراک‌گذاری داده‌ها را بین سیستم‌های مختلف کسب‌وکار ساده‌سازی کرده و پردازش داده‌ها را در محیط‌های فناوری اطلاعات که دارای پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی متنوعی هستند، تسهیل کند. علاوه بر این، مدیریت مؤثر Master Data کمک می‌کند تا داده‌های مورداستفاده در هوش تجاری (BI) و برنامه‌های تحلیلی نیز قابل‌اعتمادتر شوند.

گفتنی است مدیریت Master Data حاصل رشد و تداوم روش‌های قبلی جداگانه‌ای است که بر روی یکپارچه‌سازی داده‌ها برای نهادهای خاص متمرکز شده بودند؛ به‌ویژه یکپارچه‌سازی داده‌های مشتری (CDI) و مدیریت اطلاعات محصول (PIM). در ادامه، مدیریت Master Data آنها را در یک دسته واحد با و تمرکز گسترده‌تر گرد هم آورد. البته CDI و PIM همچنان زیرمجموعه‌های فعالی به شمار می‌روند.

مزایای مدیریت Master Data

مدیریت Master Data با ارائه یک نقطه مرجع برای اطلاعات حیاتی کسب‌وکار، افزونگی‌های پرهزینه را حذف می‌کند. برای مثال، MDM می‌تواند اطمینان حاصل کند که وقتی اطلاعات تماس مشتری تغییر می‌کند، سازمان با استفاده از اطلاعات قدیمی، اقدام به فروش یا بازاریابی نخواهد کرد. سایر مزایای مدیریت Master Data عبارت‌اند از:

  • افزایش سازگاری داده‌ها هم برای استفاده‌های عملیاتی و هم برای استفاده‌های تحلیلی: مجموعه یکنواختی از داده‌های اصلی در مورد مشتریان و سایر نهادها می‌تواند به کاهش خطاهای عملیاتی و بهینه‌سازی فرایندهای تجاری کمک کند. به‌عنوان‌مثال، این کار با اطمینان از اینکه نمایندگان خدمات مشتری تمام داده‌های مربوط به مشتریان را مشاهده می‌کنند و بخش حمل‌ونقل آدرس‌های صحیح برای تحویل را دارد، انجام می‌شود. همچنین مدیریت Master Data می‌تواند دقت BI و برنامه‌های تحلیلی را نیز افزایش دهد و منجر به برنامه‌ریزی استراتژیک و تصمیم‌گیری تجاری بهتر شود
  • حاکمیت مؤثرتر داده‌ها: مدیریت Master Data همچنین با برنامه‌های حاکمیت داده که طی آن استانداردها، خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی برای استفاده از داده‌ها در سازمان‌ها ایجاد می‌شود، هماهنگ است. این مدیریت می‌تواند به بهبود معیارهای کیفیت داده که معمولاً برای نشان‌دادن ارزش تجاری تلاش‌های حاکمیت داده استفاده می‌شود کمک کند. از سوی دیگر، سیستم‌های MDM را می‌توان به‌گونه‌ای پیکربندی کرد که دیدگاه‌های مشترکی از داده‌های اصلی را به مباشران داده ارائه دهد. منظور از مباشران داده، کسانی است که وظیفه نظارت بر مجموعه‌داده‌ها و اطمینان از پایبندی کاربران نهایی به سیاست‌های حاکمیت داده را بر عهده دارند

مزایای مدیریت Master Data

سیستم Data Manager گوگل ادز چگونه می‌تواند تحول‌آفرین باشد؟

آیا Google Ads Data Manager می‌تواند قواعد بازی در چندین صنعت را تغییر دهد؟ البته که این‌طور است! شاید شما یک نمایندگی خودرو، یک مؤسسه مالی، یک کسب‌وکار خدمات خانگی، یک مطب دندانپزشکی، یک مرکز ارائه خدمات بهداشت و درمان یا یک شرکت B2B داشته باشید. در هر حالت، این ابزار قدرتمند می‌تواند تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما را به سطوح جدیدی ارتقا دهد. در ادامه به بررسی سیستم Data Manager گوگل ادز در بخش‌های مختلف می‌پردازیم.

خدمات مالی

یک مؤسسه مالی می‌تواند از Data Manager تبلیغ در گوگل برای تجزیه‌وتحلیل تعاملات کاربران خود با پیشنهادهای مختلف استفاده کند. با درک اینکه کدام خدمات بیشترین تعامل را به خود جلب می‌کنند، می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند ایجاد کرد و دسترسی به محبوب‌ترین محصولات مالی خود را بهبود بخشید.

کسب‌وکارهای خانگی

یک شرکت خدمات خانگی با استفاده از Data Manager تبلیغات در گوگل می‌تواند ارزیابی کند که بیشتر جست‌وجوها آنها از کجا می‌آیند و درباره چه خدماتی با سؤال پرسیده می‌شود. این اطلاعات می‌تواند به آن‌ها کمک کند تبلیغی درست کنند که سرویس‌های محبوب را جمع‌آوری کرده، آنها را از نظر جغرافیایی هدف قرار دهد و هزینه تبلیغات را در این فرایند بهینه‌سازی کند.

مطب‌های دندانپزشکی

کلینیک‌های دندان‌پزشکی می‌توانند از Data Manager گوگل ادز برای به‌دست‌آوردن اطلاعاتی راجع به خدماتی که بیماران بالقوه‌شان بیشتر به آن‌ها علاقه دارند، استفاده کنند. سپس می‌توانند به‌صورت استراتژیک برای تبلیغ خدمات مشابه یا محتوای آموزنده هزینه کرده تا در واقع به مخاطبان بیشتری دست یابند.

مراکز بهداشت

مراکز بهداشت و درمان با استفاده از Data Manager تبلیغات گوگل می‌توانند اطلاعاتی را بررسی کنند. این اطلاعات شامل این است که مخاطبان آنها به دنبال چه خدمات پزشکی یا چه اطلاعاتی هستند. آنها با استفاده از این بینش‌ها می‌توانند تبلیغات شخصی‌سازی‌شده‌ای ایجاد کنند. چنین تبلیغاتی به سؤالات رایج پاسخ می‌دهند و یا تمرکز خود را بر ارتقای محبوب‌ترین خدمات خود می‌گذارند.

شرکت‌های B2B

استفاده از Data Manager گوگل ادز به شرکت‌های B2B نیز کمک می‌کند. این ابزار به آنها امکان می‌دهد ردیابی کنند که کدام دسته از محصولات یا خدمات بیشترین علاقه را ایجاد می‌کنند. داده‌های گوگل ادز به آن‌ها کمک می‌کنند تا روندهای صنعت و علایق و سلایق مشتری را شناسایی کنند. بدین ترتیب آنها می‌توانند تبلیغات خود را برای پاسخ‌دهی بهتر و نرخ تبدیل بالاتر تنظیم کنند.

شرکت‌های B2B

مدیریت بهینه Master Data با استفاده از خدمات ادستیتو

مدیریت Master Data برای سازمان‌هایی با داده‌هایی که در سیستم‌های متعدد توزیع شده‌اند و در پی دستیابی به اطلاعات و مشتریان بیشتر هستند مفید است. از سوی دیگر، مدیریت Master Data به جلوگیری از تجارب ناهمگون مشتری نیز کمک می‌کند. با بهره‌گیری از این راهکار؛ شرکت‌ها اطمینان پیدا می‌کنند که داده‌هایی که به آنها اتکا دارند، همچنان قابل‌اعتماد و معتبر باقی می‌مانند.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدیریت و استفاده Master Data گوگل ادز، کمپین‌های تبلیغات گوگل را موفق راه‌اندازی کنید.

 

سؤالات متداول

منظور از مدیریت Master Data چیست؟

MDM یا مدیریت Master Data شامل ایجاد یک رکورد اصلی برای هر شخص، مکان یا شیء در یک کسب‌وکار است. از منابع داده‌های داخلی و خارجی گردآوری می‌شود.

استفاده از MDM چه مزایایی دارد؟

از میان مزایای استفاده از مدیریت Master Data می‌توان به حذف افزونگی‌های پرهزینه، افزایش سازگاری داده‌ها هم برای استفاده‌های عملیاتی و هم برای استفاده‌های تحلیلی اشاره کرد. همچنین، حاکمیت مؤثرتر داده‌ها نیز جز این مورد است.

چگونه می‌توان از Data Manager گوگل ادز استفاده کرد؟

شما به‌عنوان یک صاحب آگهی می‌توانید Data Manager گوگل ادز، برای تجزیه‌وتحلیل تعاملات کاربران خود با پیشنهادهای مختلف استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید