صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز | چگونه کلیدواژه مناسب را پیدا کنیم؟

مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز

مهم‌ترین مراحل انتخاب کلیدواژه مناسب برای ادوردز

کمپانی گوگل از طریق انجام تبلیغات برای برندها و کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از سیستم تبلیغاتی مشهور خود یعنی گوگل ادز نزدیک به چندین میلیارد دلار در سال درآمد دارد. در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های گسترده‌ در زمینه بازاریابی دیجیتال، برندهای مختلف برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود هزینه‌های فراوانی را انجام داده‌اند. اما برخی از صاحبان این کسب‌وکارها با مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز آشنایی ندارند و همین امر می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های آن‌ها شود. در این مطلب قصد داریم شما را با روش صحیح انتخاب کلیدواژه در ادوردز آشنا کنیم.

 انتخاب کلیدواژه تبلیغات گوگل

 انتخاب کلیدواژه با بررسی عبارت‌های جستجو‌شده توسط کاربران

یکی از مهم‌ترین مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادورزد، آشنایی با عبارت‌هایی است که مشتریان برای رسیدن به محصولات یا خدمات مورد نیاز خود آن‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند. برای این منظور بسیاری از کسب‌وکارها از ابزاری به نام Keyword Planner استفاده می‌کنند.

این ابزار نه تنها شما را با عبارت‌های جستجو‌شده توسط مشتریان آشنا می‌کند، بلکه حجم جستجوی کلمات کلیدی را برای شما به نمایش در می‌آورد. برای استفاده از این ابزار شما باید وارد منوی Tools گوگل ادز شوید و گزینه Keyword Planner را انتخاب کنید. سپس برای پیدا کردن کلیدواژه‌های جدید سه راه در پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • جستجو برای کلیدواژه‌های جدید به کمک یک عبارت، وبسایت یا کتگوری
  • دسترسی به حجم جستجوی کلمات کلیدی
  • فهرست‌های مختلف کلیدواژه‌ها

از آنجا که شما به دنبال انتخاب کلیدواژه‌های جدید مرتبط با موضوع مورد نظر خود هستید، باید از گزینه اول استفاده کنید. در این بخش شما می‌توانید با وارد کردن عبارت کلیدی مورد نظر خود و کلیک بر روی گزینه Get ideas به فهرستی از کلیدواژه‌های پرکاربرد دسترسی پیدا کنید. شما با استفاده از ستون بید (Bid) پیشنهادی می‌توانید کلیدواژه‌ای را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما سودآوری بیشتری باشد. هرچه بید پیشنهادی بالاتر باشد، درصد سودآور بودن عبارت کلیدی نیز بیشتر خواهد بود.

استفاده از نرم‌افزارهای تحقیق کلمات کلیدی

استفاده از نرم‌افزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزار Keyword Planner گوگل ادز تنها ابزار موجود برای انجام تحقیق کلمات کلیدی نیست. ابزارهای دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارند که در مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز از آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از این ابزارها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این ابزارها بهترین گزینه برای تحقیق درباره کلیدواژه‌های طولانی به شمار می‌روند.

همان‌طور که می‌دانید، به عبارت‌های کلیدی که طول آن‌ها از 4 کلمه بیشتر باشد، کلیدواژه‌های طولانی گفته می‌شود. کلیدواژه‌های طولانی مزایای فراوانی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه پایین‌تر در مقایسه با کلیدواژه‌های کوتاه اشاره کرد. به عنوان مثال، بید پیشنهادی برای عبارت کلیدی «خرید کفش مردانه چرم» بسیار کمتر از عبارت کلیدی «خرید کفش» است.

ابزار کاربردی Keywordtool.io برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات انجام شده در زمینه مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز نشان می‌دهند که گوگل ادز کلیدواژه‌های باارزش و مهمی را که در بخش Search Suggest به نمایش در می‌آیند، از چشم کاربران خود پنهان می‌کند. در نتیجه شما با استفاده از ابزارهایی مانند Keywordtool.io می‌توانید به بسیاری از کلیدواژه‌های اضافه و با بیدهای مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید.

این ابزار برای تحقیقات کلمات کلیدی از داده‌های منابع مختلفی استفاده می‌کند که عبارتند از:

  • گوگل
  • بینگ
  • یوتیوب
  • eBay
  • آمازون
  • اپ استور

نقش کلیدی نرم‌افزار Moz در ادورز

نقش کلیدی نرم‌افزار Moz در مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز

کمپانی Moz به عنوان یکی از پیشرو‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه طراحی و تولید نرم‌افزار، اقدام به ساخت و توسعه ابزاری به نام Keyword Explorer کرده است. حوزه اصلی فعالیت Moz در زمینه SEO است، اما اکنون شما می‌توانید با استفاده از ابزار Keyword Explorer عبارت مورد نظر خود را وارد کرده و فهرست کلیدواژه‌های پیشنهادی را مشاهده کنید. شما می‌توانید در هر روز دو مرتبه به صورت رایگان از این ابزار کاربردی استفاده کنید.

تحلیل کوئری اینتنت؛ گام سوم در انتخاب کلیدواژه گوگل ادز

نرخ تبدیل شما رابطه مستقیمی با کوئری اینتنت (Query Intent) یا همان هدف از کلمه جستجوشده دارد. کسب‌وکارهای مختلف برای انجام بازاریابی معمولا کوئری اینتنت را به سه شاخه مختلف تقسیم‌بندی می‌کنند که عبارتند از:

  • کوئری‌های تعاملی (Transactional)
  • کوئری‌های اطلاعاتی (Informational)
  • کوئری‌های نویگیشنال (Navigational)

معمولا برای بازاریابی کسب‌وکارهای نوپایی که ترافیک ارگانیگ بالایی ندارند، از کوئری نویگیشنال استفاده نمی‌شود. زیرا میزان آگاهی از برند این کسب‌وکارها بسیار پایین است. همچنین در بسیاری از موارد، کاربران به جای تایپ کردن آدرس وبسایت تنها نام برند یا عبارت مورد نظر خود را جستجو می‌کنند.

 

کوئری‌های تعاملی در واقع کلیدواژه‌های تبلیغاتی مانند «خرید کفش» یا «خرید بلیط هواپیما» هستند که برای استفاده از آن‌ها در گوگل ادز باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. زیرا زمانی که یک کاربر چنین عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند، به احتمال زیاد قصد خرید محصول یا خدمات مورد نظر را دارد. یکی از نکات مهم در مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز، محاسبه ارزش طول عمر مشتری یا همان CLV برای استفاده از کوئری‌های تعاملی است. ارزش طول عمر مشتری یکی از مهم‌ترین معیارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید که در واقع میانگین درآمد شما از هر مشتری را محاسبه می‌کند.

کوئری‌های اطلاعاتی به طور کلی در مقایسه با کوئری تعاملی از نرخ تبدیل پایین‌تری برخوردار هستند. در چنین مواردی کاربران هنوز تصمیم خود برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را نگرفته‌اند و قصد دارند اطلاعات خود را افزایش دهند.  کلیدواژهایی مانند «بهترین کفش مردانه» و «ایده‌های جدید برای طراحی دکوراسیون داخلی» از کوئری‌های اطلاعاتی به شمار می‌روند.

محدود کردن تعداد کلیدواژه‌ها در ادوردز

اضافه کردن کلیدواژه‌های متعدد می‌تواند باعث کاهش امتیاز کیفی و افزایش هزینه به ازای هر کلیک یا همان CPC شود. گوگل پیشنهاد می‌کند که برای هر گروه تبلیغاتی از 5 تا 10 کلیدواژه استفاده کنید. اما یکی از روش‌های کاربردی‌تر، استفاده از تاکتیک SKAG به معنای کلیدواژه یکتا به ازای هر گروه تبلیغاتی است. در این روش، کافی است برای هر کلمه کلیدی مورد نظر خود یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید. به این صورت شما می‌توانید نرخ کلیک تبلیغات خود را افزایش دهید.

خدمات ادستیتو برای انجام تبلیغات در گوگل

خدمات ادستیتو برای انجام تبلیغات در گوگل

مراحل انتخاب کلیدواژه برای ادوردز و راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق با بازدهی بالا، ممکن است به فرایندی سخت و زمان‌بر تبدیل شود. همچنین عدم آشنایی شما با روش صحیح انتخاب عبارت‌های کلیدی می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش نرخ کلیک تبلیغات شما شود. اگر قصد انجام تبلیغات در گوگل ادز را دارید، می‌توانید از خدمات متفاوت ادستیتو در این زمینه استفاده کنید. ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل در کشور ایران در تمامی مراحل راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در کنار شما خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید