صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب | روش‌های دستیابی به مخاطبان بیشتر

مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب | روش‌های دستیابی به مخاطبان بیشتر

چرا کارشناسان اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب را توصیه می‌کنند؟

استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ کانال یوتیوب می‌تواند یک راه بسیار مؤثر برای افزایش بازدید و تبلیغ کانال باشد. در واقع گوگل نیز توصیه می‌کند کانال یوتیوب خود را به‌حساب گوگل ادز متصل کنید. شما می‌توانید برای ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی ویدئوهای خود، از این پلتفرم استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید بینندگان جدیدی جذب کرده و تعداد مشترکین کانال خود را افزایش دهید. همچنین، علاوه بر تبلیغات گوگل می‌توانید با استفاده از این پلتفرم انواع مختلفی از کمپین‌ها را برای تبلیغ ویدئوهای خود ایجاد کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب بپردازیم.

مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب چه مواردی هستند؟

یکی از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب این است که می‌توانید کنترل کنید تبلیغ شما کجا نمایش داده شود، چه کسی آن را ببیند و چه مدت اجرا شود. اگر شما یک یوتیوبر هستید، می‌توانید ویدئوهای خود را با گوگل ادز نیز تبلیغ کنید تا مشترکین بیشتری داشته باشید. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، می‌توانید برای به‌دست‌آوردن مشتریان بیشتر، گوگل ادز را به کانال یوتیوب متصل کنید.

علاوه بر اینها، می‌توانید معیارهای مهمی مانند بازدیدها، نرخ بازدید، کلیک‌ها، تعاملات، میانگین هزینه هر بازدید (CPV) و موارد دیگر را نیز در یوتیوب بررسی کنید. در همین حال، حساب‌های مرتبط گوگل ادز را می‌توان به‌صورت اختیاری با ویژگی‌های زیر ارائه کرد:

  • شتاب بخشیدن به رشد کانال
  • دسترسی به بینندگان و مشترکین بالقوه بیشتر
  • افزایش آگاهی درباره کانال

مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب چه مواردی هستند؟

نکات مهم برای بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب

همان‌طور که اشاره شد، استفاده از گوگل ادز برای تبلیغ کانال یوتیوبتان می‌تواند یک استراتژی کارآمد باشد. فقط تصور کنید که در هر ماه 2.56 میلیارد کاربر فعال یوتیوب وجود دارد. پس بهتر است ابتدا نکات مهمی را که می‌توانند در دستیابی به نتایج دلخواه شما مفید باشند، بررسی کنید. در ادامه به شرح نکات مهم برای بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب می‌پردازیم.

کانال یوتیوب رقبای خود را تحلیل کنید

هرچند که شما می‌توانید تبلیغات یوتیوب را از ابتدا شروع کنید، اما بهتر است اطلاعات کانال و رقبای خود را مطالعه کنید. چنین تحلیل‌هایی می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال، می‌تواند به تنظیم اهداف، برجسته‌کردن بخش‌های بیشتری از مخاطبان هدف، انتخاب قالب‌ها، موضوعات مناسب‌تر و موارد دیگر کمک کند. برای تحلیل کانال یوتیوب رقبا، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

  • مؤثرترین ویدئوها را انتخاب کنید. این کار را بر اساس زمان، مدت‌زمان مشاهده و غیره انجام دهید. اگر خوب ویدئوهای شما کارآمد باشند، یعنی به‌صورت طبیعی می‌توانند در هنگام استفاده از گوگل ادز نیز نتیجه‌بخش باشند
  • کلمات کلیدی که کاربران برای یافتن کانال یوتیوب شما استفاده می‌کنند را مطالعه کنید. این کار می‌تواند برای بهینه‌سازی عناوین ویدئو، توضیحات، برچسب‌ها و تنظیمات دیگر مفید واقع شود
  • تمام جزئیات مخاطبان را در نظر بگیرید؛ مثل سن، جنسیت، جغرافیا، درصد کسانی که بدون اشتراک ویدئوها را تماشا می‌کنند و غیره. این مسئله می‌تواند برای درک مخاطب هدف جهت سازماندهی درست تبلیغات نیز مفید باشد. همچنین لازم است به تجزیه‌وتحلیل رقبا بپردازید. هنگام تحلیل رقبا می‌توانید به نکات زیر توجه کرده و آنها را در نظر بگیرید:
    • موضوعات و قالب‌های موفق و ناموفق
    • آمار مربوط به بازدیدها / مشترکین / تعامل
    • تعداد ویدئوها و دفعات انتشار آنها
    • تکنیک‌ها و روش‌های ارتباط با مشترکین و بینندگان
    • درآمد تخمینی از برنامه شریک یوتیوب و ادغام تبلیغات مستقیم

چنین داده‌هایی به شما کمک می‌کنند نکات کلیدی را درک کنید. این نکات می‌توانند زمینه‌ساز ارتقای شما شوند. گفتنی است علاوه بر یوتیوب آنالیتیکس که با استفاده از آن می‌توانید کانال خود را تجزیه‌وتحلیل کنید، ابزارهای شخص ثالث مختلفی نیز وجود دارند که برای تحلیل رقبا مناسب هستند.

نکات مهم برای بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب

به مخاطب هدف فکر کنید

اگر می‌خواهید بودجه خود را هدر دهید، سعی کنید آگهی خود را به همه افراد نشان دهید! این نکته خیلی مهم است؛ حتی اگر تقریباً همه افراد نیز از محصول شما استفاده کنند. در واقع لازم است مخاطبان خود را به‌صورت هدفمند تقسیم‌بندی کنید. این کار با درنظرگرفتن اهداف، داده‌های تحلیلی و اطلاعات مربوط به محصول و مشتریان انجام می‌شود. منظور اصلی، تقسیم مخاطبان به چند گروه باتوجه‌به پارامترهای خاص و تهیه نسخه پیام تبلیغاتی برای هر گروه است. یوتیوب طیف گسترده‌ای از گزینه‌های هدف‌گیری را ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • جمعیت‌شناسی اجتماعی: جنسیت، سن، درآمد خانواده، وضعیت والدین و غیره
  • علایق و سلایق: ورزش و تناسب‌اندام، حوزه آموزش، خانه و باغ، و موارد دیگر (از جمله علاقه به کالاها و خدمات خاص). این موارد را می‌توان به‌عنوان‌مثال با تاریخچه پرس‌وجوهای جستجو تعیین کرد
  • بازاریابی مجدد: می‌توانید تبلیغات را به کسانی که قبلاً ویدئو را در کانال تماشا کرده‌اند یا روی تبلیغ ویدئویی کلیک کرده‌اند و همچنین به خریداران فعلی، بازدیدکنندگان وب‌سایت و کاربران برنامه تلفن همراه نشان دهید
  • محتوا: ویدئوها و کانال‌های یوتیوب، موضوعات و کلمات کلیدی خاص

استفاده از گوگل آنالیتیکس؛ از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب

برای جمع‌آوری داده‌های ارزشمند، ارزیابی عینی کمپین در حالت کلی و تصمیم‌گیری قابل بهتر، باید از ابزارهای تحلیلی بهره ببرید. برای این کار، توصیه می‌شود کد ردیابی تبدیل در گوگل ادز (Google Ads Conversion Tracking Code) را نصب و پیکربندی کنید. این ویژگی برای استفاده از استراتژی‌های بهینه‌سازی برای تبدیل‌ها (خریدها، سفارش‌ها) و درک میزان ترافیک از یوتیوب و اینکه کدام تبلیغات بهتر کار می‌کنند ضروری است. ردیابی تبدیل گوگل ادز ابزاری رایگان و درعین‌حال قدرتمند است که می‌تواند هم تبدیل‌های بین دستگاهی و هم از طریق مشاهده را ردیابی کند (زمانی که کاربر به نظر می‌رسد ویدئو را رد می‌کند؛ اما اقدام موردنظر را کامل می‌کند).

استفاده از گوگل آنالیتیکس؛ از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب

در ادامه، حساب‌های گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز خود را پیوند دهید. این کار به شما امکان می‌دهد که نه‌تنها تبدیل‌های یوتیوب، بلکه همه شاخص‌های بازاریابی دیگر را در زمینه تبلیغات خود (به‌عنوان‌مثال، زمان حضور در سایت و میزان مشاهده) را نیز ردیابی کنید. همچنین امکان واردکردن اهداف از آنالیتیکس به ادز نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر این، شما می‌توانید برای تبلیغ یوتیوب یک پیشخوان گوگل آنالیتیکس را به کانال یوتیوب متصل کنید. گفتنی است تمامی لینک‌های توضیحات ویدئویی که به سایت منتهی می‌شوند باید با برچسب‌های UTM ارائه شوند.

روش اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادز

اتصال کانال یوتیوب به‌حساب گوگل ادز بسیار آسان است و همان‌طور که اشاره شد، می‌تواند به رشد کانال شما و نهایتاً سودآوری‌تان کمک زیادی کند. برای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به سایت com بروید و به استودیوی یوتیوب خود وارد شوید
  • روی Settings کلیک کرده و Channel را انتخاب کنید
  • برگه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید
  • برای اتصال حساب گوگل ادز به قسمت پایین بروید و روی LINK ACCOUNT کلیک کنید

روش اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادز

ادستیتو همراه شما برای بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب

گوگل ادز یک پلتفرم آنلاین برای صاحبان آگهی است که توسط گوگل توسعه‌یافته است. این پلتفرم به شما کمک می‌کند به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید، فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید و همچنین میزان محبوبیت خود را در میان مصرف‌کنندگان بالا ببرید. همچنین اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادز نیز می‌تواند مزایای فراوانی برای شما به همراه داشته باشد.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در زمینه تبلیغات آنلاین در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب خود، از مزایای بی‌شمار آن استفاده کنید. همچنین برای بهبود کمپین‌های گوگل ادز خود می‌توانید با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب چه مواردی هستند؟

شتاب بخشیدن به رشد کانال، دسترسی به بینندگان و مشترکین بالقوه بیشتر و افزایش آگاهی درباره کانال از جمله مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب هستند.

برای بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

تحلیل کانال یوتیوب رقبا، درنظرگرفتن مخاطب هدف و استفاده از گوگل آنالیتیکس نکات مهمی هستند که پیش از بهره‌برداری از مزایای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب باید در نظر گرفت.

روش اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادز چگونه است؟

روش اتصال کانال یوتیوب به گوگل ادز به این صورت است: ورود به سایت youtube.com، کلیک روی Settings کلیک کرده انتخاب و Channel، انتخاب برگه تنظیمات پیشرفته و سپس کلیک روی LINK ACCOUNT.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید