صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل | نگاهی به ترفندهای کسب‌وکارهای موفق

معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل | نگاهی به ترفندهای کسب‌وکارهای موفق

معرفی برند و شناسایی مخاطبان با گوگل ادز

بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگی که توانسته‌اند در مدت‌زمان کوتاهی در حوزه فعالیت خود به موفقیت برسند، برای تبلیغات از سرویس گوگل ادز استفاده می‌کنند. معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل از ترفندهای اصلی این کسب‌وکارها برای افزایش فروش محصولات و خدمات است. سرویس تبلیغاتی گوگل امکان هدف‌گیری دقیق مخاطبان و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی متنوع برای افزایش آگاهی از برند را برای کاربران خود فراهم کرده است.

تعداد زیادی از کسب‌وکارهای نوپا با استفاده از خدمات و امکانات این سرویس تبلیغاتی توانسته‌اند از رقبای بزرگ خود سبقت بگیرند. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با روش‌ صحیح معرفی برند و شناسایی مخاطبان در گوگل ادز آشنا کنیم.

معرفی برند به مخاطبان هدف با تبلیغات گوگل

شما برای معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل باید قبل از هر چیز با انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز آشنا شوید. گوگل ادز برای افزایش بازدهی تبلیغات امکان ایجاد کمپین‌های متنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده است. احتمالاً شما هم در هنگام جستجو در موتور گوگل با انواع این کمپین‌های تبلیغاتی آشنا شده‌اید. هر یک از این کمپین‌ها می‌توانند باعث معرفی برند شما به مخاطبان هدف شوند. البته برخی از کمپین‌ها در افزایش آگاهی از برند اثرگذاری بیشتری دارند.

مهم‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی گوگل برای معرفی برند به مخاطبان عبارت‌اند از:

  • تبلیغات سرچ یا جستجو
  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات Gmail

معرفی برند به مخاطبان هدف با تبلیغات گوگل

ایجاد آگاهی از برند با تبلیغات سرچ گوگل

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راهکارهای موجود برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند تبلیغات سرچ گوگل است. تمامی کسب‌وکارهایی که به دنبال معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل هستند، از این کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنند. با استفاده از این تبلیغات کلیکی، آگهی شما در صفحه اول نتایج جستجو برای مخاطبان هدف به نمایش در می‌آید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب نقش بسیار مهمی را در موفقیت این کمپین تبلیغاتی ایفا می‌کند.

نقش تبلیغات نمایشی گوگل در معرفی برند به مخاطبان

بسیاری از کسب‌وکارهایی که به دنبال معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل هستند، معمولاً تبلیغات خود را تنها به گزینه تبلیغات سرچ محدود می‌کنند. آن‌ها با این کار بخش بزرگی از مخاطبان هدف را از دست می‌دهند. کارشناسان و متخصصان گوگل ادز تبلیغات نمایشی را یکی از مؤثرترین کمپین‌های تبلیغاتی برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند می‌دانند.

تبلیغات نمایشی در واقع همان تبلیغاتی هستند که به‌صورت بنر و تبلیغات گرافیکی در سایر وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آیند. البته این سایت‌ها کنترلی بر تبلیغات نمایشی شما ندارند. گوگل باتوجه‌به عواملی مانند جامعه‌شناسی مخاطب، تنظیمات هدف‌گذاری و محتوای وب‌سایت، تبلیغ شما را در بهترین وبسایت نمایش می‌دهد. به این صورت شما می‌توانید برند خود را در کوتاه‌ترین زمان به مخاطبان هدف معرفی کنید.

چگونه مخاطبان را با تبلیغات گوگل هدف‌گیری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در گوگل ادز امکان استفاده از ابزارهای تحلیلی این سرویس تبلیغاتی برای بهینه‌سازی تبلیغات و هدف‌گیری مجدد است. کسب‌وکارهایی که به دنبال معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل هستند، برای بهبود عملکرد خود از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و کیورد پلنر استفاده می‌کنند.

این ابزارهای تحلیلی نه‌تنها عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی شما را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهند، بلکه می‌توانند به شناخت عمیق‌تر شما نسبت به مخاطبان هدف کمک کنند. شما می‌توانید با ابزارها و امکانات سرویس گوگل ادز به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید که عبارت‌اند از:

  • موقعیت جغرافیایی مخاطبان هدف
  • گروه سنی مخاطبان هدف
  • نوع دستگاهی که مخاطبان از آن برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند
  • ساعت‌هایی از روز که مخاطبان وقت خود را به جستجو در گوگل اختصاص می‌دهند
  • زبان مخاطبان هدف
  • انتخاب زبان تبلیغات باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی

چگونه مخاطبان را با تبلیغات گوگل هدف‌گیری کنیم؟

شناسایی مخاطبان و تنظیم زمان نمایش تبلیغات

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد گوگل ادز امکان زمان‌بندی تبلیغات است. استفاده هوشمندانه از این قابلیت می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر داشته باشد. کسب‌وکارهایی که بااهمیت معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل آشنا هستند، به‌خوبی از این قابلیت بهره می‌برند.

به‌عنوان‌مثال، اگر مجموعه شما در مشاوره تحصیلی و فروش پکیج‌های آموزشی فعالیت می‌کند، باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر مخاطبان هدف شما دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزان معمولاً از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر مشغول کلاس‌های درس هستند و نمی‌توانند به تبلیغات شما دسترسی داشته باشند. در نتیجه شما می‌توانید تبلیغات خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که پس از ساعت تعطیلی مدارس در گوگل به نمایش در آیند.

هدف‌گیری مخاطبان باتوجه‌به نوع دستگاه مورداستفاده

اگر شما نیز قصد معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل را دارید، باید بدانید که شما می‌توانید نمایش تبلیغات خود را بر اساس نوع دستگاه مخاطبان هدف محدود کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر مخاطبان هدف شما برای جستجو در گوگل بیشتر از موبایل خود استفاده می‌کنند، شما می‌توانید تبلیغات خود را تنها محدود به همین دستگاه‌ها کنید. به این صورت تبلیغات شما هدف‌مند شده و می‌توانید در هزینه تبلیغات گوگل ادز صرفه‌جویی کنید.

هدف‌گیری مخاطبان باتوجه‌به نوع دستگاه مورداستفاده

معرفی برند و هدف‌گیری مخاطبان با مجموعه ادستیتو

معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل از راهکارهای اصلی کسب‌وکارهای موفق برای افزایش فروش خدمات و محصولات به شمار می‌آیند. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی متنوع و هدف‌مند برای جذب مخاطبان بیشتر نیازمند آشنایی دقیق با طرز کار سرویس تبلیغاتی گوگل ادز است.

درصورتی‌که با روش صحیح راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی هدف‌مند در گوگل آشنایی ندارید، می‌توانید برای شناسایی مخاطبان هدف و معرفی کسب‌وکار خود به آن‌ها  از خدمات مجموعه ادستیتو استفاده کنید. ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل و مجری برتر تبلیغات گوگل در ایران در تمامی مراحل راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در کنار شما هستیم.

 

سؤالات متداول

  • آیا معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل امکان‌پذیر است؟

معرفی برند و شناسایی مخاطبان با تبلیغات گوگل یکی از اهداف اصلی تمامی کسب‌وکارهایی است که به سراغ ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز می‌روند.

  • راه‌اندازی کدام کمپین تبلیغاتی گوگل برای معرفی برند به مخاطبان مؤثرتر است؟

تمامی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل در ایجاد و افزایش آگاهی از برند نقش دارند، اما کارشناسان گوگل ادز باور دارند که تبلیغات نمایشی در زمینه معرفی برند مؤثرتر هستند.

  • آیا می‌توان تبلیغات گوگل را بر اساس گروه سنی و جنسیت تنظیم کرد؟

شما برای افزایش فروش محصولات خود و صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس سن و جنسیت مخاطبان هدف تنظیم کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید