صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز | چگونه هزینه‌های تبلیغات کمپین خود را مدیریت کنیم؟

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز | چگونه هزینه‌های تبلیغات کمپین خود را مدیریت کنیم؟

اطلاع از نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز؛ راهکار سازماندهی مالی مارکتینگ

گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به دلیل بازدهی بالا و افزایش بازگشت سرمایه کمپین‌ها، محبوبیت بالایی در بین کسب‌وکارهای اینترنتی دارد. این پلتفرم تبلیغاتی با تأثیر مستقیم بر شهرت برند، افزایش بازدید سایت، معرفی محصولات، جذب سرمایه و سودآوری فروش، از روش‌های مختلفی برای تعیین هزینه تبلیغات کمک می‌گیرد. اطلاع از نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز ضمن تعیین استراتژی مناسب برای تبلیغات گوگل در مدیریت بهتر هزینه‌های تبلیغات مارکتینگ نیز نقش دارد. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت ادستیتو به عوامل مؤثر بر این هزینه‌ها و راهکارهای محاسبه آن‌ها می‌پردازیم.

عملکرد سیستم بودجه گذاری گوگل ادز برای کمپین‌ها

شیوه عملکرد بودجه گذاری گوگل ادز برای تبلیغات کمپین‌ها عامل مهمی است که کسب‌وکارهای اینترنتی باید پیش از شناخت نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز با آن آشنا باشند. گوگل ادز عملکردی مزایده‌ای دارد؛ به این معنا که با جست‌وجوی کلمه کلیدی توسط کاربر مزایده گوگل شروع شده و بنا بر رتبه تبلیغات، هزینه هر تعداد کلیک (CPC) و مکان تبلیغ مشخص می‌شوند. همچنین اساس سنجش رتبه تبلیغ امتیاز کیفی (Quality Score) و بالاترین میزان پیشنهاد برای کلمه کلیدی است. به عبارت بهتر با افزایش محبوبیت کلمه کلیدی، هزینه تبلیغات نیز بالاتر می‌رود.

عوامل مؤثر بر تعیین هزینه تبلیغات گوگل

سیستم جامع و هدفمند گوگل ادز برای سازماندهی هزینه‌ها و نظارت بر آن‌ها، از پروتکل‌های خاصی استفاده می‌کند. باتوجه‌به امکان ایجاد تبلیغات در نتایج جست‌وجوهای گوگل، اپلیکیشن‌های مرتبط با گوگل ادز، تبلیغات در سایت‌ها و یوتیوب و استراتژی‌های دیگر نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز متفاوت است. بر همین اساس برای تعیین هزینه تبلیغات گوگل ادز عوامل مختلفی دخالت دارند.

این عوامل عبارت‌اند از:

  • نرخ تبلیغات برای کلمات کلیدی در دیوایس‌های مختلف
  • نرخ نسبت کلیک کاربران به نمایش تبلیغات (CTR)
  • جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل (Avg Ad Position)
  • به‌کارگیری کلمات کلیدی در متن تبلیغات گوگل
  • رتبه Quality Score بر مبنای هر عبارت کلیدی
  • تناسب بین کلمات کلیدی با محتوای سایت
  • رقابت و تقاضا بر روی عبارات کلیدی
  • زمان‌بندی تبلیغات در گوگل
  • راهکارهای قیمت‌گذاری
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • حوزه فعالیت کمپین
  • افزایش سرعت سایت
  • به‌کارگیری متاتگ‌ها
  • نوع کمپین تبلیغاتی
  • نرخ تبدیل

عوامل مؤثر بر تعیین هزینه تبلیغات گوگل

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز چگونه است؟

برای تبلیغات در گوگل هزینه ثابت و مشخصی وجود ندارد و بر اساس معیارهای متفاوت این هزینه‌ها تعیین می‌شوند. صاحبان کسب‌وکارها بر اساس استراتژی تبلیغاتی و نوع کمپین خود هزینه‌های متفاوتی را به گوگل ادز برای تبلیغ مارکت خود می‌پردازند. بااین‌حال راهکارهای متفاوتی برای دستیابی به این هزینه‌ها در دسترس کاربران هستند که در ادامه برای آشنایی با نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • نحوه تخمین هزینه‌های گوگل ادز برای تبلیغات در یوتیوب

میزان هزینه‌های لازم برای تبلیغات ویدئویی گوگل ادز در یوتیوب بر مبنای هر بار مشاهده (cpv) یا هر هزار بار نمایش (cpm) تعیین می‌شوند. شما برای مشاهده تبلیغات در یوتیوب باید یک سنت به پلتفرم گوگل ادز پرداخت کنید. البته محدودکردن هدف‌گذاری‌های تبلیغاتی، هزینه‌ها در این زمینه را افزایش می‌دهد.

 

نحوه تخمین هزینه‌های گوگل ادز برای تبلیغات در یوتیوب

  • میزان هزینه لازم برای تبلیغات در گوگل ادز

نصب اپلیکیشن از طریق گوگل ادز بهترین راهکار تبلیغاتی برای کسب‌وکارهایی است که قصد افزایش نصب اپلیکیشن‌های خود را دارند. هزینه تبلیغات در اپلیکیشن گوگل ادز بر مبنای کلیک بر روی هر تبلیغ تعیین می‌شود. در واقع بدون توجه به نصب اپلیکیشن کسب‌وکار شما، گوگل ادز با هر بار کلیک بر روی آن هزینه لازم را از شما دریافت می‌کند.

  • نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز برای تبلیغات Display

کمپین تبلیغات نمایشی یا دیسپلی در گوگل ادز یک استراتژی مناسب برای تبلیغات بنری و نمایشی برای اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها است. نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز برای این نوع از تبلیغات توسط صاحبان کسب‌وکار و به‌ازای هر کلیک تعیین می‌شود. هزینه لازم برای تبلیغات دیسپلی گوگل ادز معمولاً حدود یک سنت است. البته شهرت کسب‌وکار و فعالیت سایت‌های معتبر نیز در تعیین این هزینه تأثیر به‌ سزایی دارند.

  • دستیابی به میزان هزینه لازم برای تبلیغات در نتایج جست‌وجوی گوگل

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز در نتایج جست‌وجوی گوگل به‌صورت مزایده‌ای است. کلمات کلیدی در این نوع تبلیغات نقشی مهمی را بر عهده دارند. شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار متناسب با حیطه کاری خود، در کمپین تبلیغ سرچ گوگل میزان هزینه‌های تبلیغات برای گوگل ادز را مشخص می‌کنید. معمولاً کلمات کلیدی مهم‌تر هزینه‌های بیشتری را برای تبلیغات شامل می‌شوند.

  • گوگل کیورد پلنر؛ راهکاری کاربردی برای تخمین هزینه تبلیغات گوگل‌ ادز‌

گوگل کیورد پلنر ابزاری کاربردی است که در کنار دیگر راهکارها می‌توان از آن برای محاسبه هزینه تبلیغات گوگل ادز استفاده کرد. برای بهره‌مندی از مزایای این ابزار باید با ورود به اکانت گوگل ادز، از طریق گزینه Tools به قسمت Keyword planner بروید. با کلیک بر روی Discover new keywords  و تعیین کلمه کلیدی موردنظر می‌توان هزینه لازم برای تبلیغات گوگل را به دست آورد.

گوگل کیورد پلنر؛ راهکاری کاربردی برای تخمین هزینه تبلیغات گوگل‌ ادز‌

مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ در مجموعه ادستیتو

عدم ارتباط مستقیم با سرویس تبلیغاتی گوگل به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، بازده تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار در ایران را کاهش داده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها از خدمات مجموعه‌های پارتنر رسمی گوگل استفاده می‌کنند.

ادستیتو به‌عنوان پارتنر و نماینده رسمی گوگل در ایران، بستری مناسب برای بهره‌مندی از مزایای سرویس تبلیغاتی گوگل است. کارشناسان مجموعه ما با تسلط کامل به استراتژی‌های تبلیغاتی، متناسب با اهداف کمپین کسب‌وکار شما برترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین شیوه‌های تبلیغات را به کار می‌گیرند. شما می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌های گوگل ادز فرایند کامل تبلیغات، محاسبه هزینه‌ها و افزایش بازده فروش کمپین‌های خود را به مجموعه ما بسپارید.

 

سؤالات متداول

آیا سئو بر نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز تأثیرگذار است؟

خیر. قسمت نتایج ارگانیک گوگل با بخش تبلیغات گوگل کاملاً متفاوت است و ارتباطی با میزان هزینه لازم برای هزینه گوگل ادز ندارد.

چه عواملی بر تعیین هزینه تبلیغات گوگل تأثیر دارند؟

نرخ نسبت کلیک کاربران به نمایش تبلیغات، رتبه Quality Score بر مبنای هر عبارت کلیدی، راهکارهای قیمت‌گذاری، ریسپانسیو بودن سایت، نوع کمپین تبلیغاتی، نرخ تبدیل و… در این زمینه تأثیر دارند.

شیوه قیمت‌گذاری هزینه گوگل ادز چگونه است؟

تبلیغات در یوتیوب، اپلیکیشن گوگل ادز، تبلیغات نمایشی، تبلیغات در نتایج جست‌وجو و ابزار کیورد پلنر از مهم‌ترین ابزارها برای قیمت‌گذاری در این بستر تبلیغاتی هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید