صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

نکات کلیدی تبلیغات گوگل | 18 نکته که باید بدانید

نکات کلیدی تبلیغات گوگل | 18 نکته که باید بدانید

پیروزی در رقابت تنگاتنگ کسب‌وکارها با نکات کلیدی تبلیغات گوگل

آیا می‌خواهید برای کسب‌وکار خود به مخاطبان آنلاین دسترسی داشته باشید؟ گوگل به‌عنوان پرطرف‌دارترین موتور جستجو در دنیا، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای شروع تبلیغات گوگل است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های گوگل، هدف قراردادن افرادی است که در حال حاضر به دنبال نوع محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید. به‌این‌ترتیب مخاطبان هدف شما دیگر با تبلیغات نامرتبط مواجه نمی‌شوند. این یعنی تبلیغات تنها به دست مخاطب هدف می‌رسند. در این مطلب از ادستیتو شما را با نکات کلیدی تبلیغات گوگل آشنا می‌کنیم.

تمامی نکات کلیدی که باید در خصوص تبلیغات گوگل بدانید

یکی از ننکات کلیدی تبلیغات گوگل ، نمره کیفی یا Quality Score است. از اصلی‌ترین نقاط تبلیغات در گوگل نمره کیفی است و نمره کیفی گوگل ادز نمایانگر نرخ ارتباط و کیفیت تبلیغ شما است. به کمک همین پارامتر هم هزینه به‌ازای هر کلیک یا CPC تعیین می‌شود.

دومین نکته مهم اهمیت شبکه جستجو است. در واقع شما باید قبل از اینکه تبلیغ خود را آغاز کنید از خود بپرسید که هدف شما از تبلیغ چیست و کدام افراد به آن نیاز دارند؟ سپس باید استراتژی‌های تبلیغاتی خود را از زاویه دید یک مخاطب و مشتری احتمالی بررسی کنید. در واقع باید به این سؤالات پاسخ دهید که آیا تبلیغ شما به‌اندازه کافی گویا و کمک‌کننده است؟ آیا کاربرانی که از Google و یا Bing برای یافتن پاسخ سؤالاتشان استفاده می‌کنند، به دنبال آنچه که شما ارائه می‌دهید نیز هستند؟

تمامی نکات کلیدی که باید در خصوص تبلیغات گوگل بدانید

همان‌طور که در جریان هستید به کمک خدمات و ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، انجام بسیاری از امور ساده‌تر می‌شود. اما نباید فراموش کنید که هراندازه که گوگل هوشمند هم باشد، باز هم نمی‌تواند همه چیز را به نفع شما تمام کند. یکی از سریع‌ترین روش‌ها به‌منظور راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل استفاده از حساب Ads Express است. این حساب کاربری نیز شبیه به روش‌های قیمت‌گذاری هوشمند و اتوماتیک گوگل به طور خودکار تنظیمات حسابتان را انجام می‌دهد. همین امر باعث می‌شود که شما کنترل مستقیمی روی چگونگی هدف‌گیری، تعیین بودجه و کلمات کلیدی نداشته باشید.

اختصاص‌دادن بودجه طبق عملکرد، درک مخاطب و استفاده از لوکیشن

درصورتی‌که مدیریت چند کمپین را بر عهده دارید باید اطمینان حاصل کنید که بودجه خود را بیشتر صرف کدام کمپین‌هایی کنید که عملکرد بهتری دارند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا اهداف تجاری خود را محقق کرده و بودجه به‌مراتب کمتری را برای دسترسی که به کمپین‌هایی که آزمایش می‌کنید، اختصاص بدهید. نکته بعدی درک نیاز مخاطب است.

در واقع درک مخاطب یکی از نکات کلیدی در تبلیغات گوگل است و به این منظور شما باید وقت بگذارید و برای جامعه هدف خود یک تبلیغ مناسب طراحی کنید. یکی دیگر از نکات کلیدی تبلیغات گوگل استفاده از لوکیشن است. باهدف مکان‌یابی بهینه و همین‌طور ارتقای عملکرد کمپین باید از گزینه‌های موقعیت مکانی پیشرفته برای ایجاد کمپین استفاده کنید.

این گزینه‌های مکان‌یابی دو مورد زیر را در بر می‌گیرند:

  • مکانی که مشتریان احتمالاً و یا به طور منظم در آن قرار دارند
  • اماکنی که مشتریان نسبت به آن‌ها واکنش مثبتی از خود نشان داده‌اند

اختصاص‌دادن بودجه طبق عملکرد، درک مخاطب و استفاده از لوکیشن

محدودکردن نمایش تبلیغات، بهینه‌سازی و ساده‌سازی از نکات کلیدی تبلیغات گوگل هستند

یکی از نکات کلیدی برای تبلیغات گوگل زیاد در معرض دید نبودن است. شما می‌توانید تعداد دفعاتی که تبلیغات شما برای همان مخاطبان ظاهر می‌شوند را محدود کنید. چرا که با تکرار تبلیغ برای مشتریان بالقوه این احتمال می‌رود که آن‌ها را خسته کنید.

مورد بعدی انجام تنظیمات مشاهده (Observation Setting) است. تنظیم مشاهده بر کاربرانی که تبلیغات شما را می‌بینند یا اینکه تبلیغات کجا ظاهر می‌شود تأثیری ندارد. اما به شما این فرصت را می‌دهد که عملکرد تبلیغات را برای مکان‌ها، موضوعات یا مخاطبان انتخابی خود در زمان اجرای کمپین نظارت کنید.

یکی دیگر از نکات تبلیغاتی گوگل ساده‌کردن کمپین‌های تبلیغاتی است. تلاش کنید که در صورت امکان کمپین‌های مشابه را ترکیب کنید تا کمپین‌های کمتری برای مدیریت، نظارت و تخصیص بهینه بودجه وجود داشته باشد؛ به‌این‌ترتیب کار شما به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد.

اهمیت به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف، ردیابی نرخ تبدیل و اهمیت متن تبلیغاتی

شما باید در خصوص انواع کمپین‌های تبلیغاتی اطلاعات به دست بیاورید تا بتوانید به سراغ مواردی بروید که با اهداف مارکتینگ شما همخوانی دارند. اما اگر برای دستیابی به این اهداف، نیازمند استفاده از همه استراتژی‌ها هستید باید حتماً از آن‌ها استفاده کنید.

مسئله بعدی ردیابی‌کردن نرخ تبدیل است. شما می‌توانید به شکل دسترسی نرخ تبدیل را محاسبه و از داده‌های خود برای ارتقای کیفی کار خود استفاده کنید. به این منظور می‌توانید از Google Analytics و Google Ads استفاده کنید. از دیگر نکات کلیدی برای داشتن تبلیغات موفق در سرویس گوگل، متن تبلیغ یا Ad Copy است. متن انتخابی شما باید با کلمات کلیدی که قبلاً در نظر گرفته‌اید، ارتباط بسیاری داشته باشد.

اهمیت به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف، ردیابی نرخ تبدیل و اهمیت متن تبلیغاتی

صفحه فرود، انتخاب‌کردن کلمه کلیدی و Ad Extensions از نکات کلیدی تبلیغات گوگل هستند

در ابتدای مطلب به شما گفتیم که نمره کیفی تأثیر بسیاری بالایی در موفقیت‌ کمپین تبلیغاتی و از نکات کلیدی تبلیغات گوگل است. یکی از فاکتورهایی که باعث ارتقای این امتیاز می‌شود، طراحی‌کردن باکیفیت صفحه فرود است. مورد بعدی انتخاب کلمات کلیدی است.

به این منظور می‌توانید از کلمات کلیدی منفی، Keyword Matching Types و کلمات کلیدی سه تا چهار کلمه‌ای استفاده کنید. درصورتی‌که می‌خواهید اطلاعات اصلی را بدون احتیاج به کلیک روی تبلیغ در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید باید از ابزار اد اکستنشن استفاده کنید. به کمک این ابزار جانبی می‌توانید اطلاعاتی مثل شماره تماس، نوع خدمات و کالا را در اختیار مشتریان احتمالی خود بگذارید و آن‌ها را در جریان قرار بدهید.

وجود محتوای ارزشمند، افزونه‌های کمپین‌های تبلیغاتی و بازنگری و اصلاح تبلیغات

استفاده از یک محتوای ارزشمند از جمله نکات کلیدی برای تبلیغات گوگل است. به‌طورکلی محتوای ارزشمند هم در زمینه تبلیغات و هم در سایت یا صفحه مقصد اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند به کاربران اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد. به‌این‌ترتیب نیز کاربران تمایل بسیاری بیشتری برای بازدیدکردن از سایت شما پیدا می‌کنند. مورد افزونه‌های کمپین‌های تبلیغاتی جذاب است.

افزونه‌های تبلیغاتی تبلیغ شما را جذاب‌تر کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در خصوص برند خود نشان بدهید. نکته بعدی ارزیابی مجدد و اصلاح تبلیغات است. پس از مدتی با استفاده از نرم‌افزارهای آمارگیری مثل گوگل آنالیز باید ببینید تا چه حد به فروش خود کمک کرده‌اید، کلمات نامربوط را حذف کنید و به ساختارهای بالا دوباره بپردازید.

وجود محتوای ارزشمند، افزونه‌های کمپین‌های تبلیغاتی و بازنگری و اصلاح تبلیغات

با ادستیتو در کمترین زمان ممکن، رتبه اول گوگل باشید!

تبلیغات گوگل به‌عنوان یکی از قوی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در جهان اینترنت، امکانات بی‌نظیری برای جذب مخاطبان هدف را برای شما فراهم می‌کند. با رعایت نکات مهمی که در این مطلب معرفی شد، می‌توانید از این ابزار قدرتمند به بهترین شکل استفاده کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل، بستری مناسب برای استفاده از سرویس تبلیغاتی آنلاین مثل تبلیغات گوگل را برای شما فراهم کرده است. کارشناسان ادستیتو همیشه بر این تلاش بوده‌اند که بهترین عملکرد را طبق آخرین تغییرات پلتفرم گوگل، در راستای هرچه بهتر اجرای تبلیغات شما داشته باشند، تا شما عزیزان بتوانید با بهترین قیمت و کمترین کارمزد، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کرده و بیشترین بازدهی از تبلیغات خود به دست بیاورید.

 

سؤالات متداول

نرخ هر کلیک از تبلیغات گوگل ادز بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

نوع کلمه کلیدی انتخابی، تعداد رقبا و نمره کیفی سایت از جمله عوامل مؤثر در تعیین هزینه کلیک هستند.

آیا کلیک‌های تکراری هزینه‌ای از ما کسر می‌کند؟

طبق قوانین گوگل ادز، درصورتی‌که یک کاربر در طول یک روز بیش‌تر از یک‌بار از تبلیغ شما بازدید کند هزینه‌ای از میزان اعتبار شما کسر نمی‌شود.

مزایای آشنایی با نکات کلیدی تبلیغات گوگل کدام موارد هستند؟

افزایش آگاهی در خصوص برند، ریسپانسیو بودن تبلیغات، بازخورد سریع‌تر در مقایسه با سئو، مدیریت بودجه به بهترین شکل ممکن و بازگشت هزینه تبلیغات از جمله این موارد هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید