صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ویژگی های جدید گوگل ادز | آپدیت‌های این پلتفرم برای سال جدید

ویژگی های جدید گوگل ادز | آپدیت‌های این پلتفرم برای سال جدید

ویژگی های جدید گوگل ادز و تأثیر آن‌ها در دیده‌شدن کسب‌وکارها

با پیشرفت فناوری و رشد روزافزون استفاده از اینترنت، تبلیغات گوگل به یکی از ابزارهای اصلی برای تعامل و ارتباط شرکت‌ها با مشتریان تبدیل شده است. در این میان، گوگل ادز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین، با ارائه ویژگی‌های جدید و نوآورانه، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در تبلیغات خود داشته باشند. این پلتفرم، هرساله تغییراتی را در بخش‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر، این تغییرات بیشتر شده و ویژگی‌های جذاب و قابل‌توجهی به گوگل ادز اضافه شده‌اند. در این مطلب، به معرفی و توضیح برخی از ویژگی‌های جدید گوگل ادز می‌پردازیم.

ویژگی های جدید گوگل ادز

افرادی که با گوگل آشنایی دارند، به‌خوبی می‌دانند که الگوریتم‌ها و ربات‌های این پلتفرم هرساله در حال پیشرفت و تغییر هستند. در حال حاضر، گوگل بزرگ‌ترین پلتفرم بازاریابی اینترنتی دنیا است و به میلیون‌ها کسب‌وکار در سراسر جهان کمک‌های بسیاری کرده است. این تبلیغات و گسترش کسب‌وکار به‌وسیله سرویس گوگل ادز انجام شده است. ویژگی‌های جدید گوگل ادز که به‌تازگی معرفی شده‌اند، توجه بسیاری از افراد را به این پلتفرم دوست‌داشتنی جلب کرده است. در ادامه، با تغییرات و ویژگی‌های جدید گوگل ادز که معرفی شده‌اند آشنا می‌شویم.

  • ویژگی اول؛ تبلیغات خرید هوشمند و گسترده

تبلیغات خرید هوشمند، ابزاری قدرتمند و سریع برای رشد کسب‌وکارها در فضای آنلاین و دیجیتال هستند. با ارتقای سرویس گوگل ادز، این تبلیغات می‌توانند در کمپین‌های Performance Max مؤثرتر باشند. ازآنجایی‌که تبلیغات سرچ ریسپانسیو گوگل به یک استاندارد و معیار مشخص برای تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز تبدیل شده‌اند، دیگر نمی‌توانید تبلیغات متنی گسترش‌یافته و دلخواه خود را به این پلتفرم ارائه دهید. تبلیغات ریسپانسیو گوگل جای تبلیغات متنی دلخواه را گرفته و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

تبلیغات ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا، یک تجربه خاص و پویا را برای جستجوگران یا مشتریان ایجاد می‌کنند. ازآنجایی‌که این مدل از تبلیغات، چندین عنوان تبلیغاتی متنی گسترده را همراه با توضیحات مرتبط به کاربران ارائه می‌دهند، می‌توانند به شکل مؤثرتری عمل کنند.

تبلیغات خرید هوشمند و گسترده

  • ویژگی دوم؛ تبلیغات صوتی برای یوتیوب

یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید گوگل ادز، تبلیغات صوتی برای پلتفرم یوتیوب است. این ویژگی، فرصت جدیدی را برای تبلیغ‌کنندگان و صاحبان کسب‌وکار  فراهم می‌کند تا بتوانند بدون ایجاد مزاحت برای کاربران یوتیوب، از طریق موسیقی و پادکست در تبلیغات گوگل، کسب‌وکار خود را ارتقا دهند. این کسب‌وکارها، تبلیغات خود را از طریق مجموعه موسیقی‌های لایک شده و صفحه‌های پادکست انتخابی در یوتیوب مورد هدف قرار می‌دهند.

  • ویژگی سوم؛ هدف‌گیری مخاطب به روش جدید

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید گوگل ادز، تغییر در هدف‌گیری مخاطبان برای ارائه تبلیغات است. در ابتدای سال 2023، گوگل ادز ویژگی مخاطبان مشابه خود را برای هدف‌یابی به تدریج حذف کرد. فایده اصلی این آپدیت این بود که استفاده از کمپین‌های مختلف می‌تواند ابزاری قدرمتند در دستیابی به مخاطبان خدف شما و بهینه‌سازی تبلیغات برای اهداف تجاری مختلف باشد.

  • لوگو و نام تجاری جدید برای اهداف گوگل

یکی از اصلی‌ترین اهداف گوگل، ارتقای تجربیات دیداری و بصری کاربران است. به همین دلیل، این پلتفرم تلاش می‌کند تا با آپدیت‌های پی‌درپی، تجربه‌های نوینی را برای کاربران رقم بزند. در تغییرات اخیر گوگل ادز مشاهده می‌شود که تغییرات طراحی خاصی در جستجوی گوگل و مخصوصاً گوگل ادز اعمال شده است. به این شکل که هنگام سرچ، نام‌های تجاری و لوگوی برند‌ها در نتایج جستجو برجسته شده و تشخیص آن‌ها برای کاربران و مشتریان بسیار آسان‌تر می‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا کسب‌وکارها بیشتر دیده شده و در گوگل به رسمیت شناخته شوند.

لوگو و نام تجاری جدید برای اهداف گوگل

  • کمپین‌های مناقصه هوشمند با تطابق گسترده

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید گوگل ادز که از اهمیت کم‌تری نسبت به باقی ویژگی‌ها برخوردار است، مناقصه هوشمند گوگل است. این ویژگی با فناوری یادگیری ماشینی و اتوماسیونی که دارد، رشد بسیار زیادی را به حساب‌ها ارائه می‌دهد. این سیستم اتوماسیون می‌تواند صدها سیگنال را کنترل کند که در مناقصه دستی عملاً غیرممکن است. این ویژگی از ترکیب دو کمپین به وجود آمده است که عبارت‌اند از:

  • Smart Bidding
  • Broad Match
  • کمپین‌های پرفورمنس مکس

کمپین‌های پرفورمنس مکس (Performance Max) یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب گوگل ادز هستند که تقریباً در تمامی پلتفرم‌های تحت‌نظر گوگل قابلیت فعال‌سازی دارند. یوتیوب، صفحات فروشگاهی، گوگل مپز، صفحه سرچ گوگل، جیمیل، صفحه اکستنشن‌ها و… برخی از این صفحات هستند. با استفاده از کمپین پرفورمنس مکس، تبلیغ‌کنندگان و صاحبان کسب‌وکار دیگر نیازی ندارند که تبلیغات متنی گوگل (تبلیغات تشکیل شده از عناوین و توضیحات) خود را از تبلیغات خلاقانه و متفاوت (تبلیغات تشکیل شده از تصاویر، ویدئوها، صداها و…) جدا کنند.

  • ویژگی‌های Voiceover و تبلیغات ویدئویی

می‌توان گفت که پیشگامانه‌ترین و جالب‌ترین ویژگی جدید گوگل ادز، امکان افزودن صدا به تبلیغات ویدئویی موجود در یوتیوب بدون نیاز به انجام ویرایش‌ها یا فعالیت‌های اضافه است. گوگل با ارائه مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها برای بخش تبلیغات ویدئویی پلتفرم گوگل ادز، حداکثر راحتی را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم کرد. در این ویژگی جدید گوگل ادز، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به مجموعه‌ای از هشت صدای مختلف برای صداگذاری روی تبلیغات خود دسترسی کامل داشته باشند.

ویژگی‌های Voiceover و تبلیغات ویدئویی

خدمات گوگل ادز را با پارتنر رسمی گوگل در ایران تجربه کنید

گوگل با تغییرات مداوم خود در پلتفرم‌های مختلف، سعی در بهینه‌سازی تجربه کاربران دارد. یکی از این تغییرات، اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به گوگل ادز بود. این ویژگی‌ها به تبلیغ‌کنندگان و صاحبان کسب‌وکار این اجازه را می‌دهند تا تبلیغات خود را به‌صورت گسترده‌تری انجام دهند. اگر شما هم به دنبال رشد کسب‌وکار خود با استفاده از ویژگی‌های جدید گوگل ادز هستید، می‌توانید با مجموعه ادستیتو در ارتباط باشید. ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل، تمامی خدمات مربوط به گوگل و مخصوصاً گوگل ادز را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به‌سرعت رشد دهید.

سؤالات متداول

آیا ویژگی های جدید گوگل ادز تأثیری در رشد کسب‌وکار دارند؟

بله؛ به‌روزرسانی‌های گوگل و اضافه‌شدن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به پلتفرم گوگل ادز، باعث می‌شود که تبلیغات به شکل گسترده‌تری در سطح اینترنت پخش شده و در نتیجه کسب‌وکارها رشد عظیمی کنند.

بهترین ویژگی جدید گوگل ادز چیست؟

نمی‌توان یک ویژگی را به‌عنوان بهترین ویژگی جدید گوگل ادز انتخاب کرد. اما نوآورانه‌ترین ویژگی‌های جدید این پلتفرم، ویژگی Voiceover برای تبلیغات ویدئویی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید