صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

پیشنهادات قیمت در گوگل ادز | متدولوژی و روش‌های قیمت‌گذاری گوگل ادز

پیشنهادات قیمت در گوگل ادز | متدولوژی و روش‌های قیمت‌گذاری گوگل ادز

متدولوژی تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز

Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین پولی و یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که برای تبلیغات آنلاین توسط گوگل در سراسر اینترنت ارائه می‌شود. با استفاده از گوگل ادز، کسب‌وکارها و افراد می‌توانند تبلیغات گوگل خود را در محیط‌های مختلف از جمله در فضاهایی که گوگل آن‌ها را اداره می‌کند، مثل جستجوی گوگل، یوتیوب و برخی دیگر از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در اینترنت به نمایش می‌گذارد. اما سؤال مهم این است که متدولوژی تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز به چه صورتی است؟

برای موفقیت در تبلیغات با گوگل ادز، مهم‌ترین مسئله تنظیم و مدیریت پیشنهادات قیمت است. در این مقاله، به متدولوژی تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم در تبلیغات آنلاین بازدهی بیشتری داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد پیشنهادات قیمت در گوگل ادز

برای متوجه‌شدن بهتر متدولوژی تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز، اولین گام این است که سیستم عملکرد این ابزار را درک کنید. گوگل ادز بر اساس سیستم مزایده عمل می‌کند. این به این معناست که کاربران برای نمایش تبلیغات خود میزانی را پیشنهاد می‌دهند که آماده‌اند برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت کنند.

در واقع، هنگامی که کاربری کلمهٔ کلیدی موردنظر خود را در گوگل جستجو می‌کند و تبلیغ‌های مرتبط نمایش داده می‌شود، گوگل یک مزایده برگزار می‌کند تا تصمیم‌گیری کند کدام تبلیغ باید در اولویت قرار گیرد و در چه موقعیت‌هایی نمایش داده شود.

در ادامه توضیح کامل‌تر به این صورت است که پیشنهاد شما به‌عنوان هزینهٔ پر کلیک (CPC) شناخته می‌شود و می‌تواند بر اساس اهداف مختلف تبلیغاتی شما متفاوت باشد. برای مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک وب‌سایت است، ممکن است بخواهید بیشتر برای کلیک‌ها پرداخت کنید. اما اگر هدف شما تبدیل کردن بازدیدکنندگان وبسایت به مشتریان است، ممکن است ترجیح دهید برای کلیک‌هایی که به مشتری تبدیل می‌شوند بیشتر پرداخت کنید.

عملکرد پیشنهادات قیمت در گوگل ادز 

تبلیغات گوگل چیست؟

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت می‌کنند. این نتایج حتی می‌تواند یک تبلیغ پولی را شامل باشد که آن کلمه کلیدی را مورد هدف خود قرار دهد.

تبلیغات گوگل چگونه کار می‌کند؟

پیشنهادات قیمت در گوگل ادز Google Ads تحت یک مدل پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) عمل می‌کند. معنی این عمل این است که بازاریابان کلمه کلیدی خاصی را در گوگل مورد هدف خود قرار می‌دهند و همچنین برای کلمه کلیدی پیشنهادهایی می‌دهند.

پیشنهادهایی که ارائه می‌کنید «حداکثر پیشنهادها» هستند و یا حداکثری که مایلید برای یک آگهی بپردازید. از طرف دیگر، می‌توانید حداکثر بودجه روزانه را برای تبلیغ خود تعیین کنید. شما هیچ‌وقت بیش‌تر از یک مبلغ مشخصی را برای تبلیغ موردنظرتان در روز خرج نمی‌کنید و این موضوع کمک می‌کند تا شما درک بهتری نسبت به میزان بودجه‌ای که باید برای کمپین تبلیغات دیجیتال هزینه کنید، را داشته باشید. بازاریابان پیشنهاداتی دارند که باهم آنها را بررسی می‌کنیم. این پیشنهادات شامل:

  • هزینه به‌ازای هر کلیک (CPC). زمانی که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند چقدر می‌پردازید.
  • هزینه در هر میلیون (CPM). چه مقداری به‌ازای هر 1000 ویو یا نمایش تبلیغات انجام شده پرداخت شود.
  • هزینه به‌ازای تعامل (CPE). زمانی که یک کاربر اقدام خاصی را روی تبلیغ شما انجام می‌دهد (ثبت‌نام در یک لیست، تماشای یک ویدئو و…) چقدر می‌پردازید.

در ادامه گوگل بعد از دریافت مبلغ پیشنهادی  آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تبلیغ شما را به نام امتیاز کیفیت جفت می‌کند.

امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست؟

امتیاز کیفیت در گوگل ادز تخمینی است که شامل کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات ورودی است. اگر تبلیغات باکیفیت بالاتری باشند می‌توانند منجر به  قیمت‌هایی پایین‌تر شوند و موقعیت‌های تبلیغاتی بهتری داشته باشند.

امتیاز بین اعداد 1 تا 10 است که امتیاز 10 بهترین امتیاز است. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، رتبه بهتری کسب خواهید کرد و کمتر باید برای تبدیل هزینه کنید. امتیاز کیفیت به همراه مبلغ پیشنهادی شما می‌تواند رتبه تبلیغ برای شما ایجاد کند. وقتی‌که کاربر تبلیغ را مشاهده می‌کند و کلیکی روی آن انجام می‌دهد، بازاریاب هزینه کمی برای آن کلیک می‌پردازد (بنابراین پرداخت به‌ازای کلیک).

امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست؟ 

تعیین پیشنهادات قیمت در گوگل ادز

هنگام تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز، باید چندین عامل را در نظر بگیرید. از جمله این موارد شامل:

  • بودجه تبلیغاتی: این نکته مهمی است که چقدر از بودجه خود را به تبلیغات اختصاص داده‌اید. مدار بودجه می‌تواند تصمیمات شما درباره مقدار پیشنهادات قیمت را تحت‌تأثیر قرار دهد.
  • میزان رقابت در بازار: مورد بعدی میزان رقابت است، در بازارهایی که رقابت بیشتری وجود دارد، باید برای نمایش تبلیغات خود بیشتر پرداخت کنید.
  • هدف تبلیغاتی: همان‌طور که قبلاً اشاره شد، اهداف تبلیغاتی شما می‌توانند تصمیمات شما درباره میزان پیشنهاد قیمت را تحت‌تأثیر قرار دهند.

ابزارهای گوگل ادز برای تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز

گوگل ادز چندین ابزار را برای کمک به تنظیم پیشنهادات قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید برای باخبر شدن از قیمت‌ها از این ابزارها استفاده کنید که شامل:

  • ابزار تخمین پیشنهادات کلمات کلیدی: این ابزار به شما ایده‌ای را درباره هزینهٔ مورد نیاز برای رسیدن به نتایج جستجوی برتر بر اساس کلمات کلیدی موردنظر شما می‌دهد.
  • ابزار پیش‌بینی حجم ترافیک: این ابزار به شما نشان می‌دهد که چقدر ترافیک می‌توانید بر اساس پیشنهادات قیمت فعلی خود به دست آورید.
  • سیستم تنظیم پیشنهادات خودکار: گوگل ادز یک سیستم تنظیم پیشنهادات خودکار دارد که بر اساس اهداف تبلیغاتی شما پیشنهادات قیمت در گوگل ادز را تنظیم می‌کند و به شما می‌دهد.

مناقصه خودکار در تبلیغات گوگل چیست؟

مناقصه خودکار روشی است که در آن قیمت‌ها به طور خودکار بر اساس اهداف کمپین شما و احتمال کلیک یا تبدیل تنظیم می‌شوند. به طور خلاصه، برخلاف مناقصه دستی، شما مجبور نیستید برای گروه‌های تبلیغاتی پیشنهاد بدهید.

برای بازاریابانی که کمپین‌های تبلیغاتی با هزاران کلمه کلیدی دارند، مدیریت دستی پیشنهادات برای هر یک می‌تواند خسته‌کننده باشد. اینجاست که گوگل یک گزینه مناقصه خودکار برای درک داده‌های گذشته شما و بهینه‌سازی پیشنهادات شما برای کلمات کلیدی بر اساس آن ارائه می‌دهد.

مناقصه هوشمند در تبلیغات گوگل چیست؟

Smart Biddin یکی دیگر از استراتژی‌های مناقصه تبلیغات Google (زیرمجموعه‌ای از مناقصه خودکار) است که در یادگیری ماشینی اجرا می‌شود و هدف شما از کمپین، تبدیل‌ها است. اگر می‌خواهید کاربران در صفحه‌ای که از آگهی به آن هدایت می‌کنید، اقدام خاصی انجام دهند و ردیابی تبدیل را تنظیم کرده باشند، روش پیشنهادات قیمت در گوگل ادز برای شما کاملاً مناسب است.

اکثر گزینه‌های مناقصه هوشمند شبیه به مناقصه خودکار هستند. اما یک نوع جالب از مناقصه هوشمند وجود دارد – افزایش هزینه به‌ازای هر کلیک (ECPC). در این روش، می‌توانید با پیشنهاد CPC دستی ترکیب کنید تا به طور خودکار قیمت‌های دستی خود را برای حداکثر تبدیل تنظیم کنید.

مناقصه هوشمند در تبلیغات گوگل چیست؟

تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز همراه با ادستیتو

متدولوژی تنظیم پیشنهادات قیمت در گوگل ادز یک فرایند پیچیده است، اما تیم ادستیتو با تسلط کامل می‌تواند این کار را انجام دهد. این فرایند به درک عمیق از اهداف تبلیغاتی شما، بودجه تبلیغاتی و میزان رقابت در بازار نیاز دارد.

با استفاده از ابزارهایی که گوگل ادز در اختیار شما قرار داده است، می‌توانید پیشنهادات قیمت خود را به طور مؤثر تنظیم کنید. بااین‌حال، همیشه به یاد داشته باشید که باید به‌صورت مداوم عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی و تنظیم کنید تا از بالاترین بازدهی ممکن برخوردار شوید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید