صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز | راهی برای سنجش میزان موفقیت

پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز | راهی برای سنجش میزان موفقیت

چرا پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز اهمیت دارد؟

امروزه تبلیغات در گوگل حرف اول را میزند، تجارت الکترونیک در خط مقدم خرید مصرفی قرار دارد و ردیابی سفر مشتری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به لطف گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای دیجیتال، پیگیری سفر مشتری دیگر یک معضل نیست. اما اگر هم در فروشگاه و هم به‌صورت آنلاین محصول بفروشید چطور؟ شما شاهد فروش هستید، اما هیچ راهی برای نسبت‌دادن آن به یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات خاص وجود ندارد. در اینجا است که پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز می‌تواند مفید واقع شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش‌های پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز بپردازیم.

منظور از کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چیست؟

کانورژن های آفلاین اقداماتی هستند که مصرف‌کنندگان خارج از وب‌سایت شما انجام می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، ثبت‌نام برای دریافت یک پیشنهاد آزمایشی از طریق تبلیغ پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) یا خرید در فروشگاه با استفاده از کد تخفیف تبلیغاتی گوگل.

هدف از پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز، شناسایی تمام نقاط تماسی است که مشتریان برای تکمیل یک خرید از آنها استفاده می‌کنند. در واقع بازاریابان با پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز به شناسایی فروش، اشتراک‌های کاربری و سایر اقداماتی که خارج از وب‌سایت رخ می‌دهند، می‌پردازند. چند نمونه از فعالیت‌های قابل‌پیگیری عبارت‌اند از:

  • ثبت‌نام در یک دوره
  • شروع یک طرح پولی پس از دوره آزمایشی
  • خریدهای تلفنی

در واقع می‌توان گفت که پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز باعث ازبین‌رفتن شکاف‌های داده و حدس و گمان می‌شود. بدین ترتیب شما دقیقاً می‌دانید که کدام فرایندهای تبدیل به‌صورت آنلاین شروع می‌شوند و به صورت آفلاین به پایان می‌رسند. همچنین می‌دانید که کدام کمپین‌ها ارزش تلاش و صرف هزینه تبلیغاتی را دارند.

مزایای پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چیست؟

با پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز، می‌توانید حرکت مشتریان در قیف فروش خود را نظارت کنید. این مسئله به شما امکان می‌دهد سفر مشتری را بهبود بخشید و حتی آن را شخصی‌سازی کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر خریدارانی را مشاهده می‌کنید که از کدهای تخفیف ایمیل شما برای خرید در فروشگاه استفاده می‌کنند، پس این استراتژی ارزش حفظ‌کردن را دارد. استفاده از داده‌های کانورژن های آفلاین می‌تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و به طور بالقوه فروش شما را افزایش دهد.

مزایای پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چیست؟

علاوه بر این، تحلیل رویدادهای کانورژن آفلاین می‌تواند به شناسایی کلمات کلیدی و معیارهای هدف‌گیری که بهترین عملکرد را دارند نیز کمک کند. به‌عنوان‌مثال، مناطق جغرافیایی، روزهای هفته و همین‌طور زمان‌هایی از روز که بیشترین تعامل را دارند، شناسایی می‌شوند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید بهترین زمان برای ارتباط با گروه‌های خاصی از مشتریان را تعیین کنید.

بهترین روش‌ها برای پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز

ریسک‌پذیری بخشی از کار هر بازاریاب است؛ چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که استراتژی‌ها موفق عمل کنند. تغییرات عمده در حساب گوگل ادز، الگوریتم‌ها را به مرحله یادگیری می‌فرستد و با یادگیری مجدد، یک نوسان ایجاد می‌شود. تا بدین جا با پیگیری کانورژن های آفلاین آشنا شدیم و دیدیم که بهتر است در کمپین‌های تبلیغاتی از آن استفاده کنیم. در ادامه مطلب به شرح بهترین شیوه‌ها برای پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز می‌پردازیم.

برای کانورژن های خود یک مقدار در نظر بگیرد

به حداکثر رساندن پتانسیل پیگیری کانورژن های آفلاین مستلزم تخصیص یک مقدار عددی به هر اقدام است. اگر نمی‌توانید از مقدار واقعی و پویای حاصل از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود استفاده کنید، گوگل ماشین‌حسابی دارد که می‌تواند به تخمین‌ها کمک کند. برای استفاده از این الگوریتم‌ها حتماً لازم نیست مقادیر دقیق باشند. مقادیر اختصاص‌داده‌شده به یادگیری ماشینی می‌گویند که ارزش هر کانورژن چقدر است؛ بنابراین، سیستم می‌تواند براین‌اساس با استراتژی‌های مناقصه مبتنی بر مقدار عددی، پیشنهاد دهد. حتی اگر برای بازگشت هدف در هزینه تبلیغات (tROAS) یا به حداکثر رساندن مقدار کانورژن آماده نیستید، تنظیم این مقادیر از همان ابتدا امکان راه‌اندازی آسان را در هر زمانی که آمادگی دارید، فراهم می‌کند.

برای کانورژن های خود یک مقدار در نظر بگیرد

بهینه‌سازی را برای تمام مراحل قیف در نظر بگیرید

هنگامی که تمام مراحل قیف بازاریابی شما با مقادیر مربوطه را به گوگل ادز وارد کردید، بهینه‌سازی کمپین‌ها را برای تمام مراحل قیف شروع کنید. استفاده از این تاکتیک داده‌های کانورژن بیشتری برای کمپین‌های شما ایجاد می‌کند و به مرحله یادگیری سرعت می‌بخشد. یک بازاریاب ریسک‌پذیر ممکن است بهینه‌سازی حساب را به یکباره تغییر دهد. برخی از بازاریاب‌ها ترجیح می‌دهند برای هرگونه تغییر عمده در مناقصه یک آزمایش تنظیم کنند تا نوسانات حساب کاهش یابد. آزمایش‌ها باید حداقل دو هفته قبل از تعیین برنده اجرا شوند، اما اگر بودجه شما کم است یا تأخیر تبدیل طولانی باشد، این زمان ممکن است بیشتر طول بکشد. افزایش در تبدیل اصلی می‌تواند به‌عنوان معیار کلیدی موفقیت این آزمایش در نظر گرفته شود.

برای کمترین میزان کانورژن ممکن بهینه‌سازی کنید

هنگامی که رویکرد تمام قیف موفقیت‌آمیز بود، می‌توانید بهینه‌سازی را هر بار برای یک رویداد کانورژن شروع کنید. با هر کمپین، رفتار منحصربه‌فردی داشته باشید و کمپین‌هایی را که آماده حرکت به سمت پایین قیف هستند، تنظیم کنید. برای کاهش نوسانات عملکرد، یک آزمایش ترتیب ببینید که تا پایین‌ترین نقطه ممکن در قیف بهینه‌سازی شود. این کار باتوجه‌به نیاز گوگل به داشتن حداقل ۱۵ کانورژن در ۳۰ روز گذشته پیشنهاد می‌شود. ایجاد ستون‌های سفارشی در رابط گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را به‌راحتی مرتب کنید. همچنین لازم است هر کمپین را به طور مستقل تجزیه‌وتحلیل کنید.

برای کمترین میزان کانورژن ممکن بهینه‌سازی کنید

به نتایج پایین‌تر قیف نیز توجه داشته باشید

باگذشت زمان و جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانید به اعمال محدودیت‌ها و بهینه‌سازی نقاط پایین‌تر در قیف ادامه دهید. هر استراتژی پیشنهادی را می‌توان در کنار این تاکتیک آزمایش کرد. اما بسیار مهم است آزمایشی که ایجاد می‌کنید هر بار فقط یک متغیر را تغییر دهد.

مناقصه مبتنی بر مقدار عددی را آزمایش کنید

پس از بهینه‌سازی نقاط تبدیل در قسمت‌هایی پایین‌تر قیف، بازی خود را با حداکثرکردن مقدار عددی کانورژن یا استراتژی‌های پیشنهاد قیمت افزایش دهید. این استراتژی‌های قیمت‌گذاری هوشمند، قیمت‌ها را به طور خودکار تنظیم می‌کنند تا ارزش یک تبدیل احتمالی را زمانی در هنگام جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربر پیش‌بینی کند. این استراتژی‌های پیشنهادی می‌توانند و باید آزمایش شوند.

مناقصه مبتنی بر مقدار عددی را آزمایش کنید

ادستیتو؛ همراه شما در پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز

نظارت بر ترافیک وب‌سایت، تعامل و خرید اقدامات نیستند. اگر برای تبلیغات PPC فعالیت دارید، تماس‌های فروش را رزرو می‌کنید و در یک مکان فیزیکی کالا یا خدمات می‌فروشید، استفاده از پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. با دردست‌داشتن این داده‌ها، می‌توانید به طور مداوم کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید و نشان دهید که افزایش بودجه شما دلیل محکمی دارد.

ادستیتو نماینده و شریک رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از متخصصان کارآزموده در زمینه بازاریابی و به‌روزترین تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنیم تا به‌سادگی به پیگیری کانورژن های آفلاین خود در گوگل ادز بپردازید.

 

سؤالات متداول

پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چیست؟

منظور از پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز ابزاری است که بازاریابان با استفاده از آن به شناسایی سرنخ‌هایی که در حالت غیر آنلاین تبدیل شده‌اند، می‌پردازند.

پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

از میان مهم‌ترین مزایای پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز می‌توان به امکان نظارت حرکت مشتریان در قیف فروش اشاره کرد.

بهترین شیوه‌ها برای پیگیری کانورژن های آفلاین در گوگل ادز چه مواردی هستند؟

درنظرگرفتن یک مقدار عددی برای کانورژن‌ها، بهینه‌سازی برای تمام مراحل قیف، سپس بهینه‌سازی برای کمترین میزان کانورژن ممکن، توجه به نتایج پایین‌تر قیف و آزمایش مناقصه مبتنی بر مقدار عددی از بهترین شیوه‌ها برای پیگیری کانورژن‌های آفلاین در گوگل ادز به شمار می‌روند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید