صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟ (بخش اول)

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

این سؤال یکی از مهم‌ترین عبارت‌های کلیدی رایج است که روزانه در گوگل جستجو می‌شود و نشان می‌دهد که بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل سعی دارند در مورد تبلیغات گوگل اطلاعات کافی به دست آورند. این افراد چون مطمئن نیستند که چگونه می‌توانند از این ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند؛ بنابراین تلاش می‌کنند تا پاسخ سؤال اول این مقاله را به دست آورند. ما بر این باور هستیم که گوگل ads یک سیستم تبلیغاتی بسیار موفق در تبلیغات به ازای کلیک یا همان PPC است که می‌تواند هر نوع کسب و کاری را رونق بخشد. هزاران کسب‌وکار وجود دارند که زمان و هزینه آنها برای ایجاد تبلیغات به خوبی خرج شده است چرا که در زمان استفاده از گوگل ads باید این موضوع را باور کنیم که گوگل سرمایه مورد نظر را به ما باز می‌گرداند. در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چرا باید از گوگل ads برای تبلیغات خود استفاده کنیم.

 

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

ده دلیل برای استفاده از تبلیغات گوگل

اگر می‌پرسید که آیا تبلیغات گوگل ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر قطعاً این مقاله از ادستیتو می‌تواند کمک بزرگی برای رسیدن به پاسخ این سؤال باشد. در اینجا ۱۰ دلیل برای استفاده از تبلیغات گوگل آورده شده است که با هم هر یک از آنها را بررسی می‌کنیم.

۱. مقیاس‌پذیر بودن تبلیغات گوگل

یافتن منابع و سرنخ در مقیاس‌های مختلف یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی است که هر بازاریاب باید انجام دهد. به این معنی که برای به دست آوردن هر تعداد سرنخ نسبت به قبل باید تلاش خود را افزایش دهیم. به بیان ساده یعنی اگر می‌خواهیم از طریق تبلیغات فعلی تعداد سرنخ‌های خود را ۵ برابر کنیم باید تلاشمان را نیز نسبت به گذشته 5 برابر کنیم. خوبی تبلیغات گوگل این است که قیاس‌پذیر هستند و این یکی از هزاران دلیلی است که بعضی از کسب‌وکارها سالانه میلیون‌ها دلار را برای تبلیغات گوگل خود هزینه می‌کنند. برای اینکه راحت‌تر دلیل اولمان را شرح دهیم بیایید تصور کنیم که یک کمپین تبلیغاتی گوگل راه‌اندازی کرده‌ایم و می‌خواهیم نرخ سودآوری تبدیل خود را افزایش دهیم؛ بنابراین دلیلی وجود ندارد که خودسرانه هزینه‌های کمپین را محدود کنیم. به راحتی می‌توانیم بودجه  PPC خود را افزایش دهیم و بر این اساس تعداد سرنخ‌ها و سود خود را چندین برابر کنیم.

از این طریق به راحتی می‌توانیم تبلیغات گوگل را برای کسب‌وکارهایی که به سرنخ‌های زیاد نیاز دارند اما در مقابل آن زمان کمی برایشان باقی‌مانده است، به کار گیریم.

۲. قابل اندازه‌گیری بودن تبلیغات گوگل

تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجلات غیر قابل اندازه‌گیری هستند اما در مقایسه با آنها، بازاریابی آنلاین ویژگی اندازه‌گیری خاص خود را دارد. یکی از این کانال‌های قابل‌اندازه‌گیری در تبلیغات گوگل تبلیغات  PPC است.

به عنوان بازاریابان دیجیتال مارکتینگ می‌دانیم که اندازه‌گیری دقیق بسیار دشوار بوده چرا که همیشه نمی‌توانیم بدانیم چه اقداماتی منجر به افزایش یا کاهش رتبه ما شده است. در نگاه اول اینگونه به نظر می‌رسد که رسانه‌های اجتماعی نیز قابلیت اندازه‌گیری دشواری دارند. اما تبلیغات گوگل بسیار شفاف در عمل می‌کند و تعداد زیادی معیار در تبلیغات PPC  را ارائه می‌دهد که به راحتی می‌توانیم در یک سطح مشخص ببینیم که کدام بخش به خوبی کار می‌کند و کدام بخش خوب نیست. در یک کلام به راحتی و با سرعت می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا کمپین‌های ما ROI را جذب می‌کنند یا پس می‌زنند.

انعطاف‌پذیری تبلیغات گوگل

انعطاف‌پذیری تبلیغات گوگل

۳. انعطاف‌پذیری تبلیغات گوگل

گوگل ادز گزینه‌های زیادی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد تا بتوانند کمپین‌ها و تبلیغاتشان را مطابق با آنچه که نیاز خاص خود می‌دانند سفارشی‌سازی کند و اینگونه به مخاطبانی که مدنظر دارند دسترسی پیدا کنند یا آنها را مورد هدف خود قرار دهند. برای توضیح راحت‌تر این گزینه می‌توانیم یک مثال را در نظر بگیریم.

فرض کنیم که ما انواع تطابق کلمات کلیدی را مشخص کرده‌ایم. برای مثال می‌توانیم آگهی خودمان را فقط برای آن دسته از افرادی نمایش دهیم که کلمات کلیدی دقیقی را که ما مشخص کرده‌ایم را جستجو کنند. در واقع با جستجوی کلمه کلیدی منتخب ما ترافیک زیادی از طریق این عبارت از فیلترهای مشخص شده عبور می‌کند.

مورد دیگری که می‌توانیم در نظر بگیریم این است که از افزونه‌های تبلیغاتی برای نمایش تصاویر محصولات و یا از شماره تلفن برای ارتباط‌گیری سریع‌تر با مخاطب استفاده کنیم. حتی می‌توانیم یک آدرس ایمیل و یا چت را مستقیم از طریق SERP دریافت کنیم.

با تکیه بر انعطاف‌پذیربودن تبلیغات گوگل می‌توانیم مخاطبانمان را بر اساس مکان، زمان، زبان، مرورگر یا نوع دستگاه و موارد دیگر محدود کنیم. البته فراموش نکنید که بخش خوبی از ترافیک ممکن است کاملاً بی ارزش باشد. برای مثال اگر تنها به سرنخ‌های مستقر در تهران نیاز داریم ولی نیمی از ترافیک وب‌سایت ما از شهرهای جنوب می‌آید، به راحتی از طریق تبلیغات گوگل می‌توانیم تعیین کنیم که تبلیغات ما تنها برای کدام بخش‌ها نمایش داده شود.

علاوه بر این از طریق ویژگی انعطاف‌پذیری تبلیغات گوگل می‌توانیم به شبکه عظیمی از کاربران مانند یوتیوب و جی‌میل دسترسی داشته باشیم.

تبلیغات گوگل سریع‌تر از سئو

تبلیغات گوگل سریع‌تر از سئو

۴. تبلیغات گوگل سریع‌تر از سئو عمل می‌کند

اگر کسب‌وکار و وب‌سایت جدیدی داشته باشیم ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتایج سودآوری را به دست آوریم. قبلاً افراد تصور می‌کردند گوگل عمداً وب‌سایت‌های جدید را از نتایج فیلتر می‌کند. آنها تصور می‌کردند به احتمال زیاد مشکل در این است که رقابت شدید بوده و نیاز به زمان بیشتری دارند تا وب‌سایت خود را اثبات کنند و اعتبار و لینک به دست آورد.

گوگل ادز یک راه عالی برای کسب‌وکارهای جدید است. چرا که دیگر لازم نیست برای دیدن نتایج مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در حین کار روی سئوی سایت می‌توانیم منابعی را در کمپین تبلیغاتی خود قرار دهیم و بلافاصله شروع به دریافت سرنخ و کلیک کنیم. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنیم این است که راه خوبی برای آزمایش کلمات کلیدی است. به راحتی می‌توانیم کلمات کلیدی خود را آزمایش کنیم یا اصلاً ببینیم که مخاطب ارزش مورد نظر را از طریق جستجوی ارگانیک به ما می‌رساند یا خیر. به این ترتیب به راحتی می‌توانیم از تبلیغات گوگل، تبدیل‌های خوبی را به دست آوریم؛ بنابراین استفاده هم‌زمان از تبلیغات گوگل و سئو ارزش آن را دارد که خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب صرف کنیم.

البته به عنوان یک امتیاز اضافی اغلب می‌توانیم تبلیغات گوگل را ارزان‌تر شروع کنیم. گوگل اغلب بودجه PPC  رایگان را برای تبلیغ‌کنندگان جدید ارائه می‌دهد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید