صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

چگونه از تبلیغات گوگل بهینه استفاده کنیم | بهترین روش‌های بهسازی تبلیغ گوگل

خدمات دور زدن تحریم تبلیغات گوگل

ترفندهای کاربردی برای استفاده بهینه از تبلیغات گوگل

گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا تبلیغاتتان را به افرادی نشان دهید که به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر شما در گوگل هستند. این ابزار تبلیغ را به‌طور مستقیم در معرض دید این کاربران قرار می‌دهد. اما با بهسازی گوگل ادز، می‌توانید تبلیغات موثرتری داشته باشید. گوگل ادز در جذب مشتری کاملا موثر عمل می‌کند؛ چرا که در هر ثانیه نزدیک به دو میلیون کاربر از سرویس جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. حال تصور کنید به این کاربران که در پی یافتن نتایج مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظرشان هستند، تبلیغات متناسب نیز نشان داده شود. در این صورت آمار بازدید سایت شما به‌شدت بالا می‌رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین روش های بهسازی تبلیغ گوگل بپردازیم.

منظور از بهسازی تبلیغات گوگل چیست؟

برای این که از تبلیغات گوگل خود بهترین نتیجه ممکن را بگیرید، باید به بهسازی آن بپردازید. به این ترتیب می‌توانید شاهد نتیجه تبلیغات خود باشید و در صورت لزوم تبلیغ خود را بازنگری کنید. یکی از روش‌های بهینه‌سازی تبلیغات گوگل، تمرکز روی کلمات کلیدی هدف است، به طوری که بتوانید ترافیک قابل توجهی را به سمت سایت خود روانه کنید.

از سوی دیگر، این امکان هم وجود دارد که کلمات کلیدی با بار منفی یا کلماتی که عملکرد خوبی ندارند را شناسایی کنید. پس از اینکه کلمات کلیدی منفی را شناسایی کردید، می‌توانید آنها را حذف کنید. این کار باعث می‌شود بودجه شما برای کلماتی که ارزش ندارند و با کسب‌وکار شما جور در نمی‌آیند، هدر نرود؛ ضمن اینکه امتیاز و رتبه کیفی شما در گوگل هم بالاتر خواهد رفت.

چرا بهتر است تبلیغات گوگل خود را بهینه‌سازی کنیم؟

چرا بهتر است تبلیغات گوگل خود را بهینه‌سازی کنیم؟

بارزترین علت بهینه‌سازی تبلیغات گوگل، بازگشت بهتر نرخ سرمایه است. در واقع شما با استفاده از سرویس تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل، می‌توانید آگهی‌تان را به کاربرانی که کلمه کلیدی شما را وارد می‌کنند، نشان دهید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که نرخ کلیک روی هر کلمه کلیدی در کمپین تبلیغات گوگل متفاوت است. به همین خاطر برای هر کلمه کلیدی متفاوتی پرداخته می‌شود. در ادامه به سایر علل بهسازی تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

افزایش امتیاز کیفیت در گوگل

یکی از عوامل موثر در قیمت کلمات کلیدی، امتیاز شما در کیفیت تبلیغات گوگل است. به عبارت دیگر، هر چه که امتیاز بیشتری داشته باشید، هزینه‌ای که برای تبلیغ کلمات کلیدی می‌پردازید، به مراتب کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر امتیاز کیفیت شما در بهینه‌سازی تبلیغات گوگل بالا باشد، جایگاه بالاتری در جستجوهای گوگل خواهید داشت. این امتیاز، عددی بین 1 تا 10 است و گزینه‌های مختلفی در آن دخیل هستند؛ از جمله نرخ کلیک، کیفیت سئوی صفحات فرود، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، استفاده از متن تبلیغاتی مناسب و غیره.

دیده شدن آگهی توسط مشتریان واقعی

دیده شدن آگهی توسط مشتریان واقعی

یکی دیگر از دلایل بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل، دیده شدن آگهی توسط مشتریان واقعی است. نیازی به توضیح نیست که اگر شما از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده کنید یا متن آگهی‌تان با محتوای وب‌سایت همخوانی نداشته باشد، به مشتریان واقعی دست پیدا نخواهید کرد.

مرتبط بودن کلمات کلیدی با آگهی اهمیت بسیار زیادی دارد. فرض کنید در آگهی خود از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید که منظورتان را خیلی کلی بیان می‌کنند. بدین ترتیب این امکان وجود دارد که آگهی شما را کاربرانی ببینند که تمایلی به استفاده از خدمات کسب‌وکار شما نداشته باشند.

بهینه‌سازی صفحات فرود متناسب با آگهی گوگل

ممکن است بتوانید موفق شوید با گذاشتن یک آگهی خوب و جذاب در صفحه اول گوگل، کاربران را به سایت خود هدایت کنید. در این مرحله نکته‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که کاربران در صفحه فرود باقی بمانند. به همین دلیل لازم است صفحه فرود نیز بهسازی شده باشد تا آگهی شما منجر به فروش کالا یا خدمات به مشتری شود.

روش‌های بهینه‌سازی تبلیغات گوگل

حال که با ضرورت بهینه‌سازی تبلیغات گوگل آشنا شدیم، در ادامه خواهیم دید که با چه روش‌هایی می‌توانیم این بهینه‌سازی را انجام دهیم. لازم به ذکر است که روش‌های متعددی برای بهسازی تبلیغات گوگل وجود دارد که به ذکر مهمترین آنها اکتفا می‌کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی در حالت‌های متفاوت

استفاده از کلمات کلیدی در حالت‌های متفاوت

برای داشتن یک تبلیغ موفق در صفحه نتایج گوگل، بهتر است برای متن آگهی خود از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که آگهی شما توسط کاربران هرچه بیشتری دیده خواهد شد.

یکی از روش‌های انجام این کار این است که آن کلمات کلیدی که بیشترین آمار ورود به وب‌سایت‌تان دارند را به عنوان پیش‌فرض قرار دهید. توجه داشته باشید که قرار دادن کلمه کلیدی به این شکل ممکن است باعث بالاتر رفتن مصرف ترافیک شما در سرویس گوگل ادز بشود.

حذف کلمات کلیدی منفی یا ناخواسته

استفاده از قابلیت حذف کلمات کلیدی منفی یکی از روش‌های موثر بهینه‌سازی تبلیغات گوگل است که در عین بازدهی بالا، بسیار کم‌هزینه است. منظور از کلمات کلیدی منفی یا ناخواسته، کلماتی است نباید که در هنگام جستجو به کاربر نشان داده شوند. در واقع اگر این کلمات کلیدی به کاربر نمایش داده شود، این امکان وجود دارد که نرخ کلیک و آمار ورود به وب‌سایت‌تان کاهش پیدا کند.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

یکی دیگر از روش‌های بهسازی تبلیغات گوگل، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا چندبخشی است. در صورت استفاده از کلمات کلیدی کوتاه، تعداد کلمات کلیدی شما افزایش می‌یابد که منجر به افزایش هزینه‌ تبلیغات شما در گوگل ادز می‌شود.

استفاده از هر کلمه کلیدی برای یک صفحه از سایت

اختصاص دادن کلمه کلیدی خاص برای هر صفحه، یکی از کارآمدترین روش‌های بهسازی تبلیغات گوگل است. وقتی برای هر صفحه از وب‌سایت‌تان، یک کلمه کلیدی خاص درنظر می‌گیرید، در کنار کاهش هزینه تبلیغ، کاربران نیز در هنگام ورود به صفحه شما با مشکل روبرو نخواهند شد. در هنگام دسته‌بندی کلمات کلیدی، می‌توانید انتخاب کنید که کدام مطلب در وب‌سایت شما به کاربران نشان داده شود.

سازگاری صفحات فرود با گوشی موبایل

سازگاری صفحات فرود با گوشی موبایل

امروزه افراد بسیار زیادی از گوشی خود برای جستجو در گوگل استفاده می‌کنند؛ پس سازگار کردن صفحه‌های فرود با گوشی موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که کاربران از طریق تبلیغات گوگل به صفحه شما هدایت شوند ولی این صفحه با نمایشگر گوشی‌شان سازگاری نداشته باشد، خیلی زود سردرگم می‌شوند و از سایت خارج می‌شوند. بد نیست بدانید که با خروج کاربران از سایت شما، امتیاز کیفیت شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بهینه‌سازی تبلیغات گوگل؛ کلید طلایی بازدهی بیشتر

بهینه‌سازی کمپین تبلیغات در گوگل ادز می‌تواند در افزایش امتیاز کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش شما بسیار موثر باشد. پس اگر تا به حال در فکر بهسازی تبلیغات گوگل خود نبوده‌اید، بهتر است هر چه زودتر این کار را شروع کنید.

ادستیتو پارتنر رسمی گوگل در ایران برای کمپین‌های تبلیغاتی است. این شرکت به شما کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی تبلیغات گوگل خود، قیمت به ازای هر کلیک را کاهش دهید، صفحات وب‌سایت شما دارای سئوی بهینه باشند و از کلمات کلیدی کاملا مرتبط استفاده کنید. همگی این خدمات منجر به افزایش فروش شما خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر، سری وب‌سایت این مجموعه بزنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید