صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز | آیا می‌دانید منظور از کلمه کلیدی منفی چیست؟

کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز | آیا می‌دانید منظور از کلمه کلیدی منفی چیست؟

چرا باید با کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز آشنا شوید؟

گوگل ادز تضمین می‌کند که وقتی مشتری ایده‌آل شما به دنبال راه‌حلی برای مشکل خودش است و نشان داد که «قصد خرید» دارد، کسب‌وکار شما در بالای صفحه اول گوگل و پیش چشمان او ظاهر خواهد شد. در واقع آرزوی هر کسب‌وکاری است که در بالای نتایج جست‌وجوی گوگل قرار بگیرد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از تبلیغات گوگل است. اما شاید برخی از کسب‌وکارها در این زمینه تجربه چندانی نداشته باشند. در این مطلب قصد داریم به معرفی کاربردی‌ترین اصلاحات در گوگل ادز بپردازیم.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل

کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، میزبان گروه‌های تبلیغاتی شما هستند. این گروه‌ها مکان‌یابی، برنامه زمانی تبلیغات، بودجه و تنظیمات مشابهی دارند. از کمپین‌ها معمولاً برای سازماندهی دسته‌های مختلف محصولات و خدمات استفاده می‌شود. گوگل به شما اجازه می‌دهد تا از بین پنج نوع کمپین که در زیر توضیح داده شده‌اند، یکی را انتخاب کنید. این موارد از جمله کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز به شمار می‌روند:

  • کمپین جست‌وجو: تبلیغات متنی به شکل سنتی که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند
  • کمپین نمایش یا دیسپلی: تبلیغاتی که تصاویری را در صفحات وب مختلف در شبکه دیسپلی گوگل نمایش می‌دهند
  • کمپین خرید یا شاپینگ: برای خرده‌فروشانی که به تبلیغ موجودی آنلاین و محلی خود می‌پردازند. گوگل از طریق Google Merchant Center به فروشگاه تجارت الکترونیک شما متصل می‌شود
  • کمپین ویدئویی: ویدئوهای 6 تا 15 ثانیه‌ای که در صفحات یوتیوب ظاهر می‌شوند
  • کمپین برنامه یا اپ: این کمپین به شما امکان می‌دهد برنامه خود را در بخش‌های مختلف گوگل تبلیغ کنید

تبدیل یا کانورژن؛ یکی از کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز

کانورژن یا تبدیل در گوگل ادز زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر پس از کلیک روی یکی از تبلیغات شما، اقدام خاصی انجام دهد. با اینکه که اقداماتی همچون بازدید از صفحه و گردش در صفحه را می‌توان به‌عنوان تبدیل به‌حساب آورد، اما این موارد «تبدیل‌های خرد» به شمار می‌روند و نمی‌توانند نشان‌دهنده موفقیت واقعی حساب شما باشند. در عوض، بهتر است روی «تبدیل‌های کلان» تمرکز کنید که اقدامات ملموس‌تری مانند خرید محصول، بارگیری سند یا پر کردن فرم سرنخ (لید) را می‌سنجند. ایجاد نرخ تبدیل می‌تواند کار مشکلی باشد، بنابراین قبل از پرداختن به آن، تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید.

تبدیل یا کانورژن؛ یکی از کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز

کاربردی‌ترین اصطلاحات درباره کلمات کلیدی در گوگل ادز

کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل، کلمات یا عباراتی هستند که برای مطابقت‌دادن تبلیغات شما با عباراتی که کاربران جست‌وجو می‌کنند، انتخاب می‌شوند. به‌نوعی می‌توان گفت که کلمات کلیدی بنیان گوگل ادز را تشکیل می‌دهند. این کلمات به چهار نوع زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • مطابقت گسترده (Broad match): کلمه کلیدی شما با کلمه کلیدی دقیق مدنظر شما، حالت‌های مختلف و نزدیک به آن و همچنین موضوعات مرتبط مطابقت دارد. این نوع تطابق باید بااحتیاط مورداستفاده قرار گیرد و به‌دقت نظارت شود تا اطمینان حاصل گردد که بودجه شما صرف جست‌وجوهایی نمی‌شود که به کسب‌و‌کار شما بی‌ربط هستند
  • مطابقت دقیق (Exact match): کلمه کلیدی شما فقط با جست‌وجوهایی که دقیقاً با کلمه کلیدی یا عبارت شما یا انواع بسیار نزدیک آن مطابقت دارد، تعیین می‌شود
  • مطابقت عبارت (Phrase match): در این حالت با اینکه کلمه کلیدی شما جست‌وجوها را دقیقاً با ترتیب یکسان کلمات مطابقت می‌دهد، اما می‌تواند شامل کلمات قبل یا بعد از آن نیز باشد. این موارد همچنین شامل جست‌وجوهایی می‌شوند که در آن «هدف و منظور» نیز یکسان است. برای مثال، جست‌وجوی «کلاس‌های آشپزی در نزدیکی من» برای «دوره‌های آشپزی در نزدیکی من» نیز کاربرد خواهد داشت؛ چرا که هدف پشت آن کلمات یکسان است

کاربردی‌ترین اصطلاحات درباره کلمات کلیدی در گوگل ادز

استراتژی‌های پیشنهاد قیمت

هر تبلیغ فرایندی به نام مزایده تبلیغاتی را طی می‌کند. در این فرایند تصمیم گرفته می‌شود که کدام تبلیغات در صفحه جست‌وجوی گوگل نمایش داده شوند و تبلیغات بر اساس AdRank به چه ترتیبی ظاهر شوند. استراتژی‌های زیادی در گوگل ادز برای پیشنهاد قیمت وجود دارند؛ هم دستی و هم خودکار. انتخاب استراتژی پیشنهاد قیمت که متناسب با اهداف و کسب‌وکار شما باشد، برای موفقیت کمپین تبلیغاتی گوگل شما بسیار مهم است. اما همه این استراتژی‌ها را می‌توان بر اساس اهداف موردنظر در پنج دسته دسته‌بندی کرد:

  • متمرکز بر تبدیل: زمانی که می‌خواهید مشتریان یک اقدام خاص و قابل‌سنجش در سایت شما انجام دهند
  • افزایش ترافیک وب‌سایت: زمانی که می‌خواهید ترافیک بیشتری برای سایت خود داشته باشید
  • آگاهی از برند: هنگامی که می‌خواهید آگاهی کاربران را افزایش دهید و تاحدامکان در مقابل چشمان کاربران بیشتری قرار بگیرید. در چنین حالتی کلیک و تبدیل اولویت بعدی هستند.
  • استراتژی‌های تعامل [ویدئو]: زمانی که می‌خواهید بازدیدها یا تعاملات با تبلیغات ویدئویی خود را افزایش دهید
  • آگاهی از محصول [ویدئو]: زمانی که می‌خواهید آگاهی کاربران را با تبلیغات ویدئویی افزایش دهید

واژگان کلیدی منفی؛ یکی دیگر از کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز

واژگان کلیدی منفی دقیقاً مانند کلمات کلیدی عادی عمل می‌کنند؛ اما یک تفاوت وجود دارد. شما با انتخاب کلمه کلیدی، می‌خواهید آگهی‌تان هم‌زمان با جست‌وجوی آنها به کاربر نمایش داده شود. اما با انتخاب کلمات کلیدی منفی، نمی‌خواهید تبلیغتان با جست‌وجوی آنها به کاربر نمایش داده شود.

واژگان کلیدی منفی؛ یکی دیگر از کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز

با اینکه که برخی از اصطلاحات کلی را می‌توانید بلافاصله در نظر بگیرید، اما کلمات کلیدی منفی واقعی معمولاً باگذشت زمان خود را نشان می‌دهند. در واقع شما عبارات جست‌وجو را که آگهی‌تان به‌ازای آنها نمایش داده می‌شود، نظارت می‌کنید و بر اساس آن تنظیمات را انجام می‌دهید. برخی از واژه‌های کلیدی منفی رایج مواردی همچون «رایگان»، «ارزان»، نام رقیب و پنج کلمه کلیدی «چه کسی»، «چه»، «کجا»، «چه زمانی»، و «چرا» هستند. این موارد معمولاً نشان‌دهنده جست‌وجوی اطلاعات هستند و نه یک جست‌وجو باهدف خرید. با اینکه کلمات کلیدی منفی از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت هستند، اما بهتر است توجه داشته باشید اصطلاحاتی که به آنها اشاره شد معمولاً برای تبدیل مناسب نیستند.

امتیاز کیفیت در گوگل ادز

گوگل برای «رتبه‌بندی» تبلیغات شما در موتور جست‌وجو از معیاری موسوم به امتیاز کیفی استفاده می‌کند. بدین ترتیب هرچه رتبه شما بالاتر باشد، جایگاه تبلیغتان نیز بالاتر خواهد بود. درعین‌حال، امتیاز کیفیت پایین منجر به نمایش کمتر و شانس کمتر برای به‌دست‌آوردن کانورژن خواهد شد. این نکته بسیار مهم است! اگر امتیاز کیفیت شما بهتر از رقبا باشد، تبلیغ شما می‌توان بالاتر از آگهی‌دهندگان دیگر قرار بگیرد؛ حتی کسانی که نسبت به شما پول بیشتری به گوگل ادز پرداخت می‌کند! امتیاز کیفی بر اساس چندین عامل تعیین می‌شود. با اینکه گوگل افشا نمی‌کند هر یک از عوامل چقدر بر امتیاز کیفی تأثیر می‌گذارد، اما تأیید شده است که نرخ کلیک مهم‌ترین آنها است.

امتیاز کیفیت در گوگل ادز

کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز به شما در مدیریت بودجه تبلیغات کمک می‌کنند

در این مطلب با کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز آشنا شدیم. اگر تصمیم گرفته‌اید از بستر گوگل که می‌تواند سود بالقوه‌ای برای شما داشته باشد بهره ببرید؛ اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، بهتر است ابتدا مروری بر این اصطلاحات و تعاریف آنها داشته باشید. ادستیتو پارتنر و نماینده رسمی گوگل در حوزه تبلیغات در ایران است. اگر به‌تازگی با مزایای گوگل ادز آشنا شده‌اید و می‌خواهید در این پلتفرم آگهی خود را ثبت کنید، ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با کاربردی‌ترین اصطلاحات آن آشنا شوید. ادستیتو همچنین به شما کمک می‌کند تا بیشترین بهره را از تبلیغات خود در گوگل ببرید.

 

سؤالات متداول

چرا لازم است با کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز آشنا شویم؟

گوگل ادز یک حوزه بسیار وسیع است که اصطلاحات خاص خود را دارد. برای کسب موفقیت در این زمینه لازم است با مهم‌ترین اصطلاحات آن آشنا شویم.

کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز چه مواردی هستند؟

انواع کمپین، تبدیل یا کانورژن، کلمات کلیدی، استراتژی‌های پیشنهاد قیمت و کلمات کلیدی منفی از جمله کاربردی‌ترین اصطلاحات در گوگل ادز به شمار می‌روند.

اصطلاحاتی که درباره کلمه کلیدی به کار می‌روند، چه مواردی هستند؟

اصطلاحات مورداستفاده برای کلمات کلیدی در گوگل ادز عبارت‌اند از: مطابقت گسترده، مطابقت دقیق و مطابقت عبارت.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید