صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کاربرد Conversion در گوگل ادز | گوگل چطور می‌داند کاربر به مشتری تبدیل شده است؟

کاربرد Conversion در گوگل ادز | گوگل چطور می‌داند کاربر به مشتری تبدیل شده است؟

مفهوم Conversion در گوگل ادز؛ پارامتر پر کاربرد برای سنجش موفقیت

تصور کنید که در گوگل ادز یک کمپین تبلیغات راه‌اندازی کرده‌اید و شاهد تبلیغات گوگل جذاب خود در صفحه نتایج گوگل هستید و همچنین نرخ کلیک بالایی نیز دریافت می‌کنید. اوضاع خوب به نظر می‌رسد؛ اما تا زمانی که راهکارهای پایش نرخ تبدیل تبلیغات گوگل را ندانید، موفقیت شما چندان روشن و ملموس نخواهد بود. در واقع باید بتوانید تعیین کنید که چه میزان از این تعداد بالای کلیک به فروش منجر شده است. به‌عبارت‌دیگر، باید بتوانید نرخ تبدیل را محاسبه کنید. در این مطلب به بررسی کاربرد Conversion در گوگل ادز می‌پردازیم.

منظور از تبدیل (Conversion) در گوگل ادز چیست؟

یک تعریف ساده از تبدیل یا Conversion در گوگل ادز عبارت از است تبدیل کاربر متقاضی محصول یا خدمت به خریدار. همچنین نسبت کاربرانی که خواسته موردنظر شما را انجام می‌دهند به کل تعداد کاربران بازدید‌کننده از وب‌سایت شما، نرخ تبدیل نام دارد.

امکان ردیابی نرخ تبدیل (conversion tracking) در گوگل ادز یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی این پنل است. این ویژگی می‌تواند به شما در تحلیل و بررسی رفتار کاربر پس از ورود به وب‌سایت، بسیار مفید واقع شود. از میان کاربردهای Conversion در گوگل ادز می‌توان به این مورد اشاره کرد که اطلاعات بسیار مفیدی از کمپین تبلیغاتی‌تان در اختیار خواهید داشت؛ همچون آن دسته از کلمات کلیدی که برای شما بهترین بازدهی را به همراه دارند، صفحات پربازدید وب‌سایت شما، کلماتی که به کلیک‌های بیهوده منجر می‌شوند و غیره.

افزایش درصد نرخ تبدیل به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله رفع ایرادات و بهینه‌‌سازی وب‌‌سایت، بهینه‌‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی، انتخاب کانال‌های تبلیغاتی که بیشترین بازدهی را نسبت به بودجه مصرفی دارند، قیمت منطقی محصولات و رقابتی بودن آن و غیره. باید توجه داشت که اهداف تبلیغات آنلاین و همچنین نوع تبدیل کاربر به مشتری باتوجه‌به ماهیت کسب‌وکار می‌‌تواند متفاوت باشد. برای نمونه، ممکن است هدف نهایی یک وب‌سایت فروش محصول، تکمیل یک فرم خاص، دانلود یک فایل یا حتی بازدید از یک صفحه خاص از آن وب‌سایت باشد. در هر مورد، نرخ تبدیل متفاوتی مورد انتظار خواهد بود. در ادامه مطلب به معنی و هدف  Conversion در هر یک از پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل ادز خواهیم پرداخت.

منظور از تبدیل (Conversion) در گوگل ادز چیست؟

تعریف و کاربرد Conversion در تبلیغات کلیکی گوگل ادز

تبلیغات کلیکی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی گوگل ادز به شمار می‌رود. برای شروع این کمپین تبلیغاتی، لازم است کلمات کلیدی خاصی را انتخاب کنید و از گوگل بخواهید که در قبال یک هزینه مشخص، در هنگام جستجوی کلمه کلیدی موردنظر شما، لینک سایت شما در صدر نتایج قرار بگیرد. شما مشخص می‌کنید زمانی که بازدیدکننده روی لینک شما کلیک می‌کند، هزینه تبلیغ به‌حساب گوگل واریز شود.

کاربرد Conversion در گوگل ادز در چنین شرایطی به فعالیتی گفته می‌شود که طی آن یک بازدیدکننده از طریق لینک تبلیغات شما در گوگل وارد وب‌سایتتان می‌شود و کاری که مدنظر شما است را انجام می‌دهد. حال نرخ تبدیل شما با افزایش تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد. در این حالت هر چه تعداد افرادی که روی لینک شما کلیک می‌کنند بیشتر باشد و فعالیت موردنظر شما را انجام دهند، Conversion نیز عدد بیشتری نشان خواهد داد.

تعریف و کاربرد Conversion در تبلیغات بنری و ویدئویی گوگل ادز

شما با استفاده از تبلیغات بنری گوگل می‌توانید تبلیغات خود را در بیش از 2 میلیون وبسایت، یوتیوب و نرم‌افزارهای همکار گوگل قرار دهید. در این حالت، معنا و کاربرد Conversion در گوگل ادز کمی متفاوت خواهد بود.

تعریف و کاربرد Conversion در تبلیغات بنری و ویدئویی گوگل ادز

به‌عنوان نمونه، شما در تبلیغات یوتیوب می‌توانید مشخص کنید زمانی یک Conversion در گوگل ادز محاسبه شود که بازدیدکننده قبل، در حین یا در پایان پخش یک ویدئو در یوتیوب، تبلیغ شما را به طور کامل یا تنها 30 ثانیه از آن را تماشا کند. همچنین می‌توانید تعیین کنید که کاربر در هنگام سرچ در یوتیوب روی کلیپ تبلیغاتی شما کلیک کند و زمان تعیین‌شده شما را صرف تماشای تبلیغ شما کند. در این صورت، Conversion در گوگل ادز زمانی تایید می‌شود که فعالیت مورد نظر شما انجام شود و بعد از آن است که هزینه تبلیغات خود را می‌پردازید.

تعریف و کاربرد Conversion در اپلیکیشن گوگل ادز

کاربرد Conversion در گوگل ادز برای تبلیغات اپلیکیشن گوگل به این صورت که اپلیکیشن شما توسط لینک تبلیغات گوگل نصب می‌شود. شما می‌توانید اپلیکیشن خود را در تعداد زیادی اپلیکیشن مرتبط تبلیغ و مشخص کنید تبدیل زمانی محاسبه شود که کاربر از طریق تبلیغ شما در گوگل وارد گوگل‌پلی شود و برنامه موردنظر شما را نصب کند.

گوگل ادز چگونه متوجه می‌شود که کاربر به مشتری نهایی تبدیل شده است؟

گوگل باید بداند ما انتظار داریم کاربر در سایت ما چه کاری انجام دهد. در واقع باید به گوگل بگوییم که چه چیزی برای ما Conversion به شمار می‌رود. این کار با اضافه‌کردن چند خط کد که اصطلاحاً تگ (Tag) نام دارند، انجام می‌شود. کافی است این کدها را به وب‌سایتتان اضافه کنید تا گوگل ادز بتواند نرخ تبدیل شما را پایش کند.

گوگل ادز چگونه متوجه می‌شود که کاربر به مشتری نهایی تبدیل شده است؟

برای نمونه، فرض کنیم قرار است اگر کاربری در وب‌سایت شما روی دکمه «ثبت نهایی سفارش» کلیک کرد، او را مشتری نهایی در نظر بگیرید. باتوجه‌به اینکه ممکن است در وب‌سایت شما دکمه‌های زیادی وجود داشته باشد، گوگل چگونه متوجه می‌شود که کاربر دقیقاً روی همین دکمه کلیک کرده است؟ در واقع کافی است تگی که گوگل ادز را به کد این دکمه اضافه کنید. بدین ترتیب با هر بار کلیک کاربر روی این دکمه، تگ شما فعال می‌شود و گوگل متوجه یک تبدیل می‌شود.

در حالت دیگر، فرض کنیم شما پس از خرید کاربر، در یک صفحه جداگانه از او تشکر می‌کنید. شما می‌توانید تگ گوگل را به کد این صفحه اضافه کنید تا هر وقت کاربری وارد این صفحه شد، گوگل متوجه شود که یک تبدیل انجام شده است. علاوه بر این، گوگل به شما نشان می‌دهد کاربری که از شما خرید کرده، از طریق کدام کلمه کلیدی به سایت شما راه پیدا کرده است.

گوگل ادز چگونه متوجه می‌شود کاربر به مشتری تبدیل شده است؟

با استفاده از خدمات ادستیتو نرخ تبدیل بالاتری در گوگل ادز داشته باشید

همان‌طور که گفته شد، منظور از Conversion در گوگل ادز، آن دسته از کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما از طریق تبلیغات گوگل اقدام به خرید می‌کنند. همچنین، نرخ تبدیل میزان موفقیت یک وب‌سایت، اپلیکیشن یا کانال تبلیغات آنلاین در رسیدن به اهداف تعیین‌شده توسط کاربر را نشان می‌دهد.

ادستیتو پارتنر رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم در کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود شاهد بالاترین نرخ تبدیل باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهبود نرخ تبدیل آگهی‌های خود در گوگل ادز لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

منظور از Conversion در گوگل ادز چیست؟

به بیان ساده، تبدیل یا Conversion در گوگل ادز عبارت از است تبدیل کاربر خواهان محصول یا خدمت به خریدار نهایی.

مهم‌ترین کاربرد Conversion در گوگل ادز چیست؟

باتوجه‌به اینکه نرخ تبدیل میزان موفقیت یک وب‌سایت در رسیدن به اهداف تعیین‌شده نشان می‌دهد، می‌تواند مشخص کند که برای بهبود تبدیل کاربر به مشتری، یک وب‌سایت به چه میزان بهینه‌‌سازی نیاز دارد.

گوگل چطور متوجه تبدیل‌شدن کاربر به مشتری می‌شود؟

این کار با اضافه‌کردن چند خط کد یا تگ انجام می‌شود. در صورت افزودن این کدها به وب‌سایتتان، گوگل ادز می‌تواند نرخ تبدیل را پایش کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید