صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کارشناس گوگل ادز چه مهارت‌هایی دارد | چطور به او دسترسی داشته باشیم؟

کارشناس گوگل ادز چه مهارت‌هایی دارد | چطور به او دسترسی داشته باشیم؟

کارشناس گوگل ادز ؛ یک ماهیگیر باحوصله

اگر بخواهم یک تصویر ساده از کارشناس گوگل ادز در ذهن داشته باشیم، می‌توانیم این فرد را به یک ماهیگیر تشبیه کنیم. در اقیانوس بی‌کران اینترنت، انواع کانال‌های ترافیکی برای ورود به سایت وجود دارند. در این میان، کارشناس گوگل ادز همچون یک ماهیگیر ماهر باید بداند که در کدام قسمت اقیانوس تورش را بیندازد.

او همچنین باید بداند که از چه طعمه‌ای (تبلیغات گوگل) استفاده کند، تا نظر مشتریان و کاربران جلب شود. از سوی دیگر، کارشناس گوگل ادز باید متوجه باشد که بر چه اساسی و چگونه تمام تلاشش را بکند تا در مدت‌زمانی مشخص، صید خوبی نصیبش بشود. در این مطلب قصد داریم به بررسی فعالیت‌های یک کارشناس گوگل ادز بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

کارشناس گوگل ادز چه کاری انجام می‌دهد؟

تمام کسب‌وکارها می‌توانند افرادی را به طور دائمی یا قراردادی با عنوان کارشناس گوگل ادز استخدام کنند. ولی اگر کسب‌وکارهای نوپا دانش کافی برای این نوع تبلیغات نداشته باشند، بهتر است این کار را برون‌سپاری کنند و از خدمات یک کارشناس گوگل ادز بهره‌مند شوند.

 

کارشناس گوگل ادز چه کاری انجام می‌دهد؟

کارشناس گوگل ادز با استفاده از تبلیغات درست، آنها را در زمان و مکان مناسب به کاربران نمایش می‌دهد. بدین ترتیب، کاربران به‌سوی کسب‌وکار موردنظر جذب می‌شوند و مشتریان احتمالی نیز به مشتریان دائمی تبدیل خواهند شد. چهار وظیفه عمده یک کارشناس گوگل ادز در ادامه شرح داده می‌شوند:

1. تدوین استراتژی برای کمپین‌های گوگل ادز بر اساس هدف

قبل از این‌که کمپین ساخته شود، باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود. کارشناس گوگل ادز برای تدوین استراتژی جلساتی با مدیر تیم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی شرکت و حتی به‌صورت مستقیم با صاحب کسب‌وکار برگزار می‌کند. بدین ترتیب، که او بتواند درک بهتری از اهداف و نیازهای کسب‌وکار پیدا کند. در طی این جلسات و پس از معرفی اهداف، کارشناس گوگل ادز استراتژی کمپین را تدوین می‌کند.

منظور از استراتژی، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در کمپین گوگل‌ادز اعمال می‌شوند. بنابراین باید هدف‌ها را مشخص کرد: فروش ۵۰ محصول از طریق تبلیغات گوگل، ۲۰۰۰ عدد ثبت‌نام خبرنامه در هفته یا دانلود اپلیکیشن و حتی افزایش ترافیک ورودی به سایت تا ۳۰۰۰ تا در ماه. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر استراتژی، زمان بهینه‌سازی و مدیریت متفاوتی هم می‌طلبد.

2. راه‌اندازی کارزار یا کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

قبل از اینکه به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی بپردازیم، لازم است با یک اصطلاح آشنا شویم. معمولاً بازاریابان دیجیتال، به‌جای اینکه بگویند راه‌اندازی کمپین، می‌گویند ران (Run) کردن کمپین. حالا به بررسی فعالیت‌های انجام‌شده در مرحله راه‌اندازی کمپین یا همان ران کمپین می‌پردازیم. پس از این که برای تبلیغات گوگل ادز بودجه و زمان نمایش تعیین شد، نوبت به ران کمپین می‌رسد.

البته راه‌اندازی کمپین، فقط با چند کلیک ساده کامل نمی‌شود و باید قبل از انجام این کار، یک تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط مهم برای تبلیغات کلیکی مرتبط با کسب‌و‌کار انجام شود. فرایند تحقیق کلمات کلیدی کاری دقیق است و به‌دقت و حوصله زیادی نیاز دارد. چون قرار است از این کلمات بعداً در ساخت گروه‌های تبلیغاتی و متن تبلیغ استفاده شود؛ پس کارشناسان گوگل ادز باید متناسب باهدف کمپین، نوع آن را هم مشخص کنند.

ساده‌ترین و معمول‌ترین راه برای طی‌کردن این فرایند، کمپین جست‌وجو یا Search است. یعنی همان موردی که در هنگام جست‌وجوی کلمات در گوگل، آن‌ها را می‌بینیم. از میان سایر کمپین‌های گوگل ادز، می‌توان به کمپین‌های Display، Video، Apps و Remarketing اشاره کرد که کارشناس گوگل ادز باید با آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشد.

3. مدیریت و بهینه‌سازی کمپین در گوگل ادز

پس از راه‌اندازی یا اصطلاحاً ران شدن کمپین تبلیغاتی، روزهای اول و دوم صرف مدیریت کمپین می‌شود. به‌مرور، این زمان کمتر می‌شود؛ برای مثال، دو بار در هفته یا به طور ماهیانه. لازم به ذکر است که این مسئله به زمان و حساسیت‌های خاص هر کمپینی نیز بستگی دارد.

کارشناس گوگل ادز باید بر اساس اطلاعات روزانه کمپین، دست به بهینه‌سازی بزند. به‌عنوان‌مثال، این شخص کلمات کلیدی نامرتبط که باعث نمایش تبلیغ می‌شوند را حذف می‌کند یا زمان نمایش آنها را تغییر می‌دهد. بخش بهینه‌سازی کمپین، از مهم‌ترین کارهایی است که باید به شکل مداوم و بادقت زیاد انجام بشود. این کار هم به پایین آوردن هزینه‌ها کمک می‌کند و هم باعث نمایش بیشتر تبلیغات می‌شود.

مدیریت و بهینه‌سازی کمپین در گوگل ادز

 

4. ارسال گزارش‌های عملکرد کمپین

گوگل ادز قابلیت تهیه و ارسال گزارش‌های عملکردی در زمان‌های مدنظر را دارد. از سوی دیگر، کارشناس گوگل ادز باید این گزارش‌ها را برای شما بفرستد و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر بکند. در واقع ارسال گزارش‌ها به‌تنهایی کافی نیست و تحلیل گزارش‌ها نیز به همین اندازه مهم است. به همین خاطر زمانی که به کارشناس گوگل ادز می‌گویید برایتان گزارش بفرستد، باید از او بخواهید که تحلیل و نتیجه‌گیری خود را نیز به شما اعلام کند.

وظایف کارشناس گوگل ادز در یک نگاه

تا اینجا با بیشتر وظایف یک کارشناس گوگل ادز آشنا شدیم و دیدیم که مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. اگر بخواهیم وظایف و فعالیت‌های کارشناس گوگل ادز را به‌صورت کامل و موردبه‌مورد بگوییم، این لیست می‌تواند به شما کمک کند:

  • تحقیق کلمات کلیدی رقبا در گوگل ادز برای پیداکردن فرصت‌های تبلیغاتی
  • تحقیق عبارات و کلمات کلیدی بر اساس گزارش‌های سئو. همچنین استفاده از آن‌ها برای ساخت لیست انواع کلمات کلیدی long-tail و negative
  • ساخت کمپین گوگل ادز و نوشتن تبلیغات بر اساس انواع کمپین‌های گوگل ادز
  • آزمایش انواع تبلیغات بر اساس A/B تست و نوشتن متن‌های تبلیغاتی مختلف برای گرفتن نتیجه بهتر
  • مدیریت بودجه تبلیغات گوگل ادز و Bid
  • تسلط کامل بر مفاهیم Remarketing و فروش
  • ارائه گزارش‌های مستمر درباره وضعیت کمپین‌های گوگل‌ادز
  • داشتن ارتباط با سایر بخش‌های تیم دیجیتال مارکتینگ مانند بخش فنی
  • آشنایی نسبی با اصول ساخت صفحات فرود و طراحی بنرهای تبلیغاتی
  • داشتن یک درک کامل از بهینه‌سازی کمپین‌ها بر اساس گزارش‌ها
  • امکان تحلیل و مقایسه گزارش‌ها در بازه‌های زمانی مختلف
  • آشنایی به گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، Google Data Studio و سایر ابزارهای تحلیلی
  • گذراندن دوره‌های تخصصی گوگل ادز در Skillshop

کارشناسان گوگل ادز شاغل در آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، زمان خیلی بیشتری صرف بررسی کمپین‌ها می‌کنند. از سوی دیگر، آزادکاران یا فریلنسرهای گوگل ادز به‌صورت ساعتی دستمزد می‌گیرند. این افراد بیشتر برای شرکت‌هایی که فقط می‌خواهند یک کمپین تبلیغات گوگل ادز داشته باشند، مناسب هستند.

 

وظایف کارشناس گوگل ادز در یک نگاه

استفاده از خدمات کارشناسان حرفه‌ای گوگل ادز مجموعه ادستیتو

همان‌طور که گفته شد، کارشناسان گوگل‌ادز مسئولیت مدیریت کمپین‌های گوگل ادز مشتریان را برعهده دارند. بررسی کسب‌وکار و وب‌سایت مشتری، پیشنهاد کلیدواژه‌های مرتبط، ایجاد کمپین و اعمال تنظیمات مناسب، بهینه‌سازی همه‌جانبه و تهیه گزارش‌های دوره‌ای از وظایف کارشناس گوگل ادز هستند.

ادستیتو به‌عنوان شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران، به هر یک از مشتریان خود یک کارشناس گوگل ادز اختصاص می‌دهد. کارشناسان گوگل‌ادز ما به طور مستمر با شما در ارتباط هستند تا کمپین تبلیغاتی شما بهترین نتایج را در پی داشته باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید