صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کلمات کلیدی گوگل ادوردز | انتخاب هوشمندانه و بهره‌برداری مؤثر

کلمات کلیدی گوگل ادوردز | انتخاب هوشمندانه و بهره‌برداری مؤثر

انتخاب کلمات کلیدی؛ گامی مهم برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی

اگر با سازوکار سرویس تبلیغات گوگل آشنایی داشته باشید، می‌دانید که اساس کار گوگل ادوردز بر اساس کلمات کلیدی است. مشتریان برای پیداکردن تبلیغ شما راهی به‌غیراز جستجوکردن عبارت‌های کلیدی ندارند. در نتیجه انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز مهم‌ترین گام برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در این سرویس تبلیغاتی می‌باشد.

انتخاب کلمات کلیدی یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ایجاد تمایز میان کسب‌وکارهای موفق و ناموفق شود. شما پیش از اقدام به راه‌اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی باید مدتی را به جستجو درباره کلمات کلیدی پرکاربرد و انتخاب عبارت‌های مناسب اختصاص دهید. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با روش صحیح انتخاب عبارت‌های کلیدی در سرویس تبلیغات گوگل آشنا کنیم.

روش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای گوگل ادوردز

همان‌طور که اشاره کردیم، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز می‌تواند راه موفقیت کسب‌وکار شما را هموار کند. اما سؤالی که برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به وجود می‌آید، این است که چگونه می‌توان کلمات کلیدی گوگل ادوردز را به بهترین شکل ممکن انتخاب کرد؟ برای پیداکردن کلمات کلیدی معمولاً از مفهومی به نام تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی مفهومی ساده و کاربردی برای پی‌بردن به کلمات و عباراتی است که مشتریان بالقوه برای پیداکردن محصولات و خدمات موردنظر ما، آن‌ها را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند. بدون شک مهم‌ترین گام برای انتخاب عبارت‌های مناسب، تحقیق کلمات کلیدی است که باید پیش از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی به سراغ آن رفت. اما شاید این سؤال برای شما نیز به وجود آمده باشد که چگونه می‌توان درباره کلمات کلیدی تحقیق کرد؟

با پیشرفت تکنولوژی و محبوبیت روزافزون سرویس تبلیغاتی گوگل در میان صاحبان کسب‌وکارهای مختلف، ابزارهای متنوعی ایجاد شده‌اند که در انتخاب عبارت‌های کلیدی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند. در ادامه با برخی از کاربردی‌ترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی گوگل ادوردز آشنا می‌شویم.

کیورد پلنر؛ کاربردی‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی

کیورد پلنر اصلی‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است که در اختیار شما قرار دارد. ابزار Keyword Planner توسط شرکت گوگل و به‌صورت اختصاصی برای تحقیق کلمات کلیدی گوگل ادوردز طراحی شده است. این ابزار به شما نشان می‌دهد که عبارت‌های کلیدی موردنظر در طول ماه به طور متوسط چندمرتبه جستجو می‌شوند و میزان رقابت برای هر یک از این کلمات کلیدی چقدر است. کیورد پلنر حتی می‌تواند عبارت‌های کلیدی مشابه را به شما پیشنهاد کند.

شما برای استفاده از امکانات این ابزار تحقیق کلمات کلیدی باید در گوگل یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. درصورتی‌که با روش صحیح استفاده از کیورد پلنر آشنایی ندارید، می‌توانید از یک متخصص گوگل ادز کمک بگیرید.

کیورد پلنر؛ کاربردی‌ترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به کمک ابزار KWFinder

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی KWFinder نام دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی گوگل ادوردز مرتبط با کسب‌وکار خود را به‌سادگی پیدا کنید. KWFinder می‌تواند فهرستی از عبارت‌های کلیدی مرتبط و مشابه با عبارت کلیدی موردنظر را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهد و در انتخاب کلمات کلیدی مناسب به آن‌ها کمک کند.

شما برای استفاده از KWFinder به‌صورت رایگان با محدودیت مواجه هستید. بدون خرید حساب کاربری شما در طول هر روز تنها 2 مرتبه اجازه دارید که از امکانات این ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های ابزار KWFinder می‌توان به امکان نمایش میزان رقابت و تعداد جستجوی ماهیانه هر عبارت کلیدی اشاره کرد.

تحقیق کلمات کلیدی به کمک ابزار KWFinder

معیارهای اصلی انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز

پس از این که با ابزارهای مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی گوگل ادوردز آشنا شدید، نوبت به انتخاب کلمات کلیدی می‌رسد. اما چطور می‌توانیم کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکار خود را انتخاب کنیم؟ شما باتوجه‌به چند نکته ساده می‌توانید بهترین عبارت‌های کلیدی را برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید و به‌سرعت میزان ترافیک وب‌سایت و فروش خود را افزایش دهید. برای انتخاب کلمات کلیدی باید به معیارهای مختلفی توجه داشته باشید. توجه به هر یک از این معیارها نه‌تنها می‌تواند باعث افزایش نرخ کلیک شود، بلکه می‌تواند هزینه شما برای اجرای کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز را کاهش دهد.

مهم‌ترین معیارها برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز

  • هدف‌مند بودن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی موردنظر شما باید به‌صورت دقیق باهدف مشتریان بالقوه هم‌خوانی داشته باشد. هر چه عبارت کلیدی انتخاب‌شده به هدف کاربر از جستجو در گوگل نزدیک‌تر باشد، شانس شما برای افزایش ترافیک و کسب درآمد نیز بیشتر خواهد بود
  • میزان جستجوی کلمات کلیدی در طول ماه: شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی معرفی شدند، به میزان جستجوی عبارت کلیدی خود در طول یک ماه پی ببرید. این عامل می‌تواند در انتخاب عبارت کلیدی مناسب و هدفمندکردن آن به شما کمک کند
  • میزان رقابت موجود بر روی کلمات کلیدی: میزان رقابت موجود برای استفاده از یک عبارت کلیدی مشخص رابطه مستقیمی با مقدار هزینه‌های شما برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز دارد. در نتیجه در هنگام انتخاب کلمات کلیدی به میزان رقابت موجود بر سر عبارت موردنظر توجه کنید

معیارهای اصلی برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز

صفر تا صد تبلیغات در گوگل را به ادستیتو بسپارید

راه‌اندازی و مدیریت کمپین تبلیغاتی در سرویس تبلیغاتی گوگل فرایندی تخصصی و زمان‌بر است. صاحبان کسب‌وکارهای مختلف معمولاً به دلیل دغدغه‌های فراوان زمان کافی برای مدیریت تبلیغات در گوگل ادز را در اختیار ندارند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که راه‌اندازی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل را به یک مجموعه معتبر واگذار کنید.

مجموعه ادستیتو به‌عنوان برترین مجری تبلیغات گوگل در ایران شناخته می‌شود. شما می‌توانید صفر تا صد مراحل راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود مانند انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز و مدیریت حساب کاربری خود را به کارشناسان باتجربه ما بسپارید.

 

سؤالات متداول

کیورد پلنر در زمینه تحقیق کلمات کلیدی چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟

تعداد جستجوهای انجام‌شده در طول ماه، میزان رقابت، پیشنهاد عبارت‌های کلیدی مشابه و هزینه تقریبی استفاده از کلمات کلیدی موردنظر، از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که کیورد پلنر در اختیار ما قرار می‌دهد.

چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی کمپین تبلیغاتی خود را هدف‌مند کنیم؟

شما باید کلمات کلیدی را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با اهداف کسب‌وکار خود و هدف مشتریان بالقوه از جستجو در گوگل هم‌خوانی داشته باشد.

کلمات کلیدی گوگل ادوردز چه انواعی دارند؟

کلمات کلیدی گوگل ادز به چهار دسته اصلی تطبیق گسترده، تطبیق گسترده با کنترل‌گر، تطبیق عبارتی و تطبیق دقیق تقسیم می‌شوند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید