صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کلیدواژه برای تبلیغات گوگل | برای انتخاب کلیدواژه مرتبط باید چه نکاتی را در نظر داشت؟

کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

انتخاب کلیدواژه برای تبلیغات گوگل؛ اولین گام برای موفقیت

کلیدواژه، کلیدواژه و باز هم کلیدواژه؛ پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب برای تبلیغات گوگل تعیین می‌کند که آیا سرنخ دریافت خواهید کرد و اینکه آیا کیفیت کلیدواژه‌ها به اندازه کافی خوب است تا برای شما بازگشت سرمایه و سودآوری به همراه داشته باشند یا اینکه فقط بودجه تبلیغاتی‌تان را هدر می‌دهید. با این حال، یافتن کلیدواژه صحیح برای تبلیغات گوگل کار ساده‌ای نیست و برای سودآوری هرچه بیشتر، باید موارد مختلفی را درنظر گرفت. در این مطلب قصد داریم به روش‌های انتخاب کلیدواژه برای تبلیغات گوگل و اهمیت آن بپردازیم.

انتخاب اصولی کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

انتخاب اصولی کلیدواژه برای تبلیغات گوگل چه اهمیتی دارد؟

برخی از کلیدواژه‌ها بهتر از دیگر کلیدواژه‌ها هستند. اما وجه تمایز کلیدواژه‌های خوب و بد چیست؟ یک کلیدواژه خوب، باید محبوب باشد؛ به این معنی که افراد زیادی هر ماه آن را جستجو کنند. به این پارامتر، حجم کلمه کلیدی گفته می‌شود و به همان اندازه که در تبلیغات گوگل اهمیت دارد، در سئو نیز مهم است. با این حال، بر خلاف سئو، این عامل در هنگام جستجوی کلمات کلیدی شما بیشترین اولویت را ندارد.

ابتدا اجازه بدهید یک مطلب را روشن کنیم. کلیدواژه‌ها کلمات یا عباراتی هستند که مردم برای جستجوی محصول شما، آنها را در موتور جستجو وارد می‌کنند. با این حال توجه به این نکته مهم است که کلمات کلیدی دقیقا مشابه عبارت‌های جستجو نیستند. در واقع، کلیدواژه‌ها کلمات یا عبارات دقیقی هستند که موتور جستجو آنها را با وب‌سایت شما مرتبط می‌کند. یک عبارت جستجو، دنباله‌ای از کلمات است که کاربران در نوار جستجو می‌نویسند تا محصولی را که برای آن به اطلاعات نیاز دارند، بیابند.

برای مثال، کاربر عبارت “چطور پشه‌ها را با دئودورانت مسموم کنم” را جستجو کند. در این مثال، کلیدواژه‌های زیادی مانند “دئودورانت”، “مسموم” و “پشه” وجود دارد. ساخت عبارت کلیدواژه شما کیفیت سرنخ را تعیین می‌کند. اگر عبارت «پشه سمی» را به عنوان عبارت کلیدی خود مدنظر داشته باشید، بازدیدکنندگانی خواهید داشت که بسیار مستعد خرید محصول شما هستند.

تفاوت میان کلیدواژه سئو و کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

تفاوت میان کلیدواژه سئو و کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

البته، در کمپین‌های کلیکی تبلیغات گوگل، نباید از کلیدواژه‌های مشابه در سئوی خود استفاده کنید. این دو نوع کلیدواژه اهداف کاملا متفاوتی دنبال می‌کنند. تفاوت اصلی بین کلیدواژه برای سئو و تبلیغات گوگل در نوع آنها است. برای بهینه‌سازی سئوی معمولی، باید به دنبال کلیدواژه‌ای کلیدی طولانی یا کوتاه با بار اطلاعاتی بالاتر بروید. از سوی دیگر، برای یک کمپین تبلیغات گوگل، به کلمات کلیدی خاص‌تر، دارای مکان و مهمتر از همه، کلیدواژه‌های تراکنشی نیاز دارید.

وقتی که بدانید چه نوع کلمات کلیدی را باید مورد توجه قرار دهید، زمان آن است که برای کمپین تبلیغات گوگل خود کلیدواژه مناسب را انتخاب کنید. کلیدواژه صحیح در کمپین تبلیغاتی گوگل، مطمئنا گردش پول به همراه خواهد داشت. کلمات کلیدی مناسب مشتریان مناسبی برای شما به ارمغان می‌آورند که نه تنها به دنبال اطلاعات بیشتر راجع به محصول شما هستند، بلکه آماده‌اند تا محصول شما را بخرند.

اولین قدم این است که خودتان را به جای مشتری بگذارید. به این فکر کنید که به‌عنوان مشتری، محصول‌تان را در گوگل چگونه جستجو می‌کنید. با خودتان صریح باشید. این روش به شما اطمینان می‌دهد که یک کلیدواژه کاملا مرتبط پیدا کنید.

کلیدواژه مرتبط؛ کلید طلایی کسب بازدهی بیشتر از تبلیغات گوگل

به خاطر داشته باشید که گوگل واقعا مرتبط بودن را دوست دارد و اگر بتوانید کلیدواژه‌های خود را تا حد ممکن نزدیک به محصول نگه دارید، گوگل به شما پاداش خواهد داد. در نتیجه، نسبت به ترافیک ارگانیک نرخ تبدیل بهتری خواهید داشت و برای هر یک دلاری که خرج می‌کنید، تقریبا دو دلار به دست خواهید آورد. به یاد داشته باشید که شما به دنبال تبدیل‌ها هستید و نه به دنبال سرنخ‌ها. اگر پنج سرنخ دارید و همه آنها به خرید ختم می‌شوند، بسیار بهتر از افزایش 500 سرنخ با صفر تبدیل است.

برای اینکه بتوانید به این هدف نهایی برسید، باید کلیدواژه‌های مشخص داشته باشید. با اینکه کلمات خیلی کلی ممکن است ترافیک زیادی به سمت شما هدایت کنند، اما فقط بخشی از قابلیت‌های کلمه کلیدی خوب و خاص را دارند که به خرید منجر می‌شوند.

از سوی دیگر، از کلمات کلیدی تکی خودداری کنید، زیرا پرهزینه و بسیار رقابتی هستند و افراد زیادی را به سوی شما جذب می‌کنند که شاید علاقه‌ای به محصول شما نداشته باشند. بهتر است به دنبال عبارت کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تر بروید که اگرچه اصطلاحا حجم کمتری دارند، اما همه افراد را به آنچه که ارائه می‌دهید، علاقه‌مند خواهند کرد.

انتخاب کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

نکات تکمیلی درباره انتخاب کلیدواژه برای تبلیغات گوگل

برای اطمینان از اینکه افراد مناسب را هدف قرار می‌دهید، همیشه از گزینه‌های جغرافیای مکان و زبان هم استفاده کنید. شما باید بتوانید محصول (یا خدمات) خود را به مکانی که در حال تبلیغ هستید ارسال کنید. در غیر این صورت، تلاش شما در تبلیغات گوگل کاملا بی‌معنی خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر عبارت کلیدی خود را با علامت نقل قول احاطه کنید، تنها افرادی که دقیقا عبارت را در یک جمله می‌نویسند، می‌توانند به صفحه فرود شما وارد شوند. به عنوان مثال، اگر شخصی بنویسد “چگونه آب پرتقال درست کنیم”، کمپین تبلیغات گوگل شما پیش روی او گشوده خواهد شد. در نهایت، اگر می‌خواهید مطابقت دقیقی داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارت کلیدی خود را در کروشه قرار دهید؛ به عنوان مثال [آب پرتقال].

بهتر است کلمات کلیدی منفی را حذف کنید. این کار خیلی ساده است؛ فقط کافی است یک علامت منفی در مقابل کلیدواژه خود بگذارید. این کار باعث می‌شود تبلیغ شما برای کاربری که آن کلیدواژه را جستجو می‌کند، نمایش داده نشود. به این ترتیب، می‌توانید از انواع بازدیدهای نامربوط که فقط هزینه شما را بالا می‌برند و به خرید هم منجر نمی‌شوند، دوری کنید.

بهتر است کلیدواژه شما بسیار خاص باشد. از سوی دیگر، اگر گروه‌های هدف مختلفی دارید، خوب است که برای همه آنها تبلیغات جداگانه‌ای در گوگل ایجاد کنید و آنها را با یک کلمه کلیدی بلند و مشخص هدف قرار دهید. این روش یکی از بهترین راه‌ها برای هدف قرار دادن همه مشتریان است.

انتخاب کلیدواژه صحیح برای تبلیغات گوگل

انتخاب کلیدواژه صحیح برای تبلیغات گوگل با استفاده از خدمات ادستیتو

تبلیغات گوگل برای مرتبط بودن کلیدواژه، ارزش زیادی قائل است. به یاد داشته باشید که کلیدواژه‌ها را در صفحه فرود خود قرار دهید و تمام خط مشی‌های گوگل را دنبال کنید. گوگل اصلا دوست ندارد شما موارد بیهوده‌ای به کاربران نشان بدهید. پس بهتر است به جای در افتادن با دستورالعمل‌های گوگل، از آنها پیروی کنید تا به سود مورد نظر خود برسید.

ادستیتو نماینده و پارتنر رسمی تبلیغات گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب مرتبط‌ترین کلیدواژه‌ها، بیشترین تبدیل را در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود در تبلیغات گوگل کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید