صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کمپین حداکثر عملکرد گوگل | تبلیغات خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید

کمپین حداکثر عملکرد گوگل | تبلیغات خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید

کمپین حداکثر عملکرد گوگل؛ برگ برنده شما برای هدف‌گیری مخاطب

گوگل پس از سال‌ها مطالعه رفتار کاربران، اکنون شکل جدیدی از تبلیغات در گوگل را معرفی کرده است. حتی سنتی‌ترین مدیر تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک نیز نمی‌تواند منکر قدرت کمپین حداکثر عملکرد گوگل شود. این کمپین تبلیغاتی در سال 2021 راه‌اندازی شد و در میان صاحبان آگهی هم با تحسین و هم با انتقاد روبرو شد. اما با وجود فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، این روزها نمی‌توان قدرت کمپین حداکثر عملکرد را نادیده گرفت. در این مطلب قصد داریم به بررسی کمپین حداکثر عملکرد گوگل بپردازیم.

منظور از کمپین حداکثر عملکرد گوگل چیست؟

شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی جهان را از سایرین متمایز می‌کند، کمپین حداکثر عملکرد گوگل است. سال‌ها جمع‌آوری داده‌ها در مورد رفتار مخاطبان به گوگل اجازه داده است تا کمپینی ایجاد کند که برای جست‌وجوهای فردی طراحی شده است. کمپین حداکثر عملکرد به‌جای قراردادن تبلیغات در پلتفرم‌های خاص – مانند نتایج جست‌وجو یا لیست محصولات –به صاحبان آگهی این امکان را می‌دهد تا همه انواع دارایی‌های خود را آپلود کنند و از طریق یک کمپین به همه آگهی‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

عوامل توانمند شدن کمپین حداکثر عملکرد گوگل چه مواردی هستند؟

پس از انتشار به حساب‌های محدود در طول مراحل آلفا (2020) و بتا (2021)، کمپین حداکثر عملکرد در سال 2022 برای جامعه گسترده‌تر گوگل ادز عرضه شد. گوگل در نظر داشت حداکثر عملکرد یک نوع کمپین همه‌جانبه باشد که بتواند نیازهای فزاینده صاحبان آگهی را برآورده کند و به نظر می‌رسد که در این کار موفق بوده است. در ادامه به شرح مهم‌ترین مواردی می‌پردازیم که این امکان را فراهم کرده‌اند.

عوامل توانمند شدن کمپین حداکثر عملکرد گوگل چه مواردی هستند؟

قابلیت‌های هدف‌گیری در کمپین حداکثر عملکرد گوگل

کلمات کلیدی، مخاطبان و فیدهای محصول سه عنصر کلیدی و ستون فقرات هدف‌گیری کمپین‌های گوگل ادز را تشکیل می‌دهند. اما وقتی صحبت از کمپین حداکثر عملکرد به میان می‌آید، هماهنگی میان این سه عنصر است که آن را از سایر کمپین‌ها متمایز می‌کند. همچنان که این کمپین تنظیمات اولیه‌ای را که باهدف بهترین تبدیل به آن می‌دهید به‌سرعت اعمال می‌کند، از همان روز اول که این تنظیمات را در نظر می‌گیرید، شاهد وضعیت بهتری خواهید بود.

سیگنال‌های مخاطب

می‌توانید از سیگنال‌های مخاطب استفاده کنید. بدین ترتیب به کمپین حداکثر عملکرد می‌گویید که می‌خواهید تبلیغات خود را به چه نوع کاربرانی نشان دهید. اما به یاد داشته باشید که به‌عنوان‌مثال آپلود لیست مشتریان خود به‌عنوان سیگنال مخاطب به این معنی نیست که تبلیغ شما برای آنها (حتی به دیگرانی مانند آنها) نشان داده می‌شود، بلکه صرفاً به‌عنوان نقطه پرشی برای هدف‌گیری گسترده‌تر عمل می‌کند.

کلمات کلیدی

کمپین حداکثر عملکرد گوگل به‌سرعت شروع به هدف قراردادن عباراتی می‌کند که شاید مستقیماً باهدف اولیه شما مرتبط نباشند. در واقع این عبارت بیشتر بر اساس مخاطبان هدف سفارشی، فید داده محصول و URL وب‌سایت هستند. با اینکه فقدان کلمات کلیدی منفی می‌تواند ناامیدکننده باشد، به‌احتمال زیاد همچنان فرصت‌هایی را به دست خواهید آورد که فکرشان را نکرده بودید! کمپین حداکثر عملکرد همچنین می‌تواند مخاطبان هدف سفارشی را که با کلمات کلیدی هدف می‌گیرید، تجزیه‌وتحلیل کند.

فید محصول

همیشه یک فید قوی از داده‌ها برای موفقیت در کمپین‌های خرید ضروری است. بدون فید محصول بهینه‌سازی‌شده، گوگل نمی‌داند محصولات شما را برای کدام عبارت نمایش دهد. با وارد کردن یک فید قوی، در اینجا نیز کمپین حداکثر عملکرد به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی به دست آورید که پیش‌تر حتی آنها را در نظر نگرفته بودید.

مدیریت پیشنهاد قیمت

کمپین حداکثر عملکرد برای تنظیم هزینه پرداخت به ازای کلیک (CPC) از پیشنهاد قیمت هوشمند استفاده می‌کند. این مسئله در واقع به این معنی است که شما به‌عنوان صاحب آگهی برای استراتژی‌های پیشنهاد قیمت دو گزینه پیش رو دارید:

  • تبدیل‌ها را با یک هدف CPA اختیاری به حداکثر برسانید
  • با یک هدف ROAS اختیاری، ارزش تبدیل را به حداکثر برسانید

مدیریت پیشنهاد قیمت

برای اینکه این عملکرد شما بهینه شود، حساب شما به مقدار قابل توجهی از داده‌های تاریخی نیاز دارد. بدین ترتیب گوگل می‌تواند از آنها برای تعیین اینکه چه چیزی درگذشته بهترین نتیجه را به همراه داشته است، استفاده کند. معمولاً کارشناسان توصیه می‌کنند حساب‌های جدیدتر داده‌های خود را از جست‌وجو یا خرید استاندارد جمع‌آوری کنند و تنها پس از ایجاد یک جریان ثابت از تبدیل، به کمپین حداکثر عملکرد گوگل روی بیاورند.

داده‌های پیچیده؛ اما مفید

گوگل حجم عظیمی از داده‌ها در مورد شکل رفتار آنلاین افراد را در اختیار دارد. پیشنهاد قیمت هوشمند بیش از 70 میلیون سیگنال را تقریبا در زمان واقعی (در واقع یک‌دهم ثانیه) تجزیه و تحلیل می‌کند. ولی ما هرگز نمی‌توانیم ببینیم که این نقاط داده چه هستند. به همین خاطر لازم است به این سیستم اعتماد داشته باشیم. صد نفر را در نظر بگیرید که عبارت دقیقا یکسانی را جست‌وجو می‌کنند. نه تنها هر فرد در بخش متفاوتی از سفر خرید خود قرار خواهد داشت، بلکه تاریخچه منحصربه‌فرد او نیز بر عواملی مانند سرعت تبدیل وی تاثیر خواهد گذاشت. این سیستم سعی خواهد کرد آن افرادی را که به احتمال زیاد در طول آن جست‌وجو تبدیل می‌شوند، پیدا کند.

جست‌وجوی پویا

گوگل اخیراً اعلام کرده است که می‌تواند کمپین‌های جست‌وجوی پویا را به کمپین حداکثر عملکرد ارتقا دهد. البته این قابلیت همیشه وجود داشته است، اما اکنون یک گزینه با یک کلیک در پیشرو دارید. باتوجه‌به اینکه «جست‌وجوی پویا» احتمالاً در آینده نزدیک در فاز جدیدی خود قرار خواهد گرفت و شکل کنونی آن منسوخ خواهد شد، اکنون زمان مناسبی برای آزمایش آن در کمپین حداکثر عملکرد است.

کنترل بهتر در کمپین حداکثر عملکرد گوگل

بسیاری از افراد بر این باور هستند که حداکثر عملکرد، یک کمپین معمولی «تنظیم کن و فراموشش کن» است. اما این‌طور نیست؛ شما قدرت کنترل دارید، اما کنترلی متفاوت از آن چیزی که با کمپین‌های دیگر تجربه داشته‌ایم. شما می‌توانید سیستم را طوری برنامه‌ریزی کنید که بسیاری از کارها حالت خودکار پیدا کنند. بدین ترتیب شما می‌توانید روی تصمیماتی تمرکز داشته باشید که ماشین‌ها امکان آن را ندارند.

کنترل بهتر در کمپین حداکثر عملکرد گوگل

ادستیتو؛ همراه شما برای بهره‌برداری از کمپین حداکثر عملکرد گوگل

شاید برای شما این پرسش به وجود بیاید که تا چه حد لازم است از کمپین حداکثر عملکرد استفاده کنید؟ به یاد داشته باشید: هدف شما این است که این ماشین را در جهت درست هدایت کنید و مطمئن شوید که از مسیر منحرف نمی‌شود. برای انجام این کار لازم است یاد بگیرید چگونه آن را رام کنید. در حین کار در پشت صحنه، به سایر مسایل از جمله اطمینان از تمیز و دقیق بودن داده‌ها، ادغام با CRM (برای تولید لید) و بهبود محتوای صفحه فرود نیز رسیدگی کنید.

ادستیتو نماینده و پارتنر رسمی گوگل ادز در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با ویژگی‌هایی همچون کمپین حداکثر عملکرد گوگل، سودآوری تبلیغات خود را در پلتفرم گوگل ادز تضمین کنید.

 

سؤالات متداول

منظور از کمپین حداکثر عملکرد گوگل چیست؟

کمپین حداکثر عملکرد به جای قرار دادن تبلیغات در پلتفرم‌های خاص – مانند نتایج جست‌وجو یا لیست محصولات –به صاحبان آگهی این امکان را می‌دهد تا همه انواع دارایی‌های خود را آپلود کنند و از طریق یک کمپین به همه آگهی‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

چه مواردی باعث توانمند شدن کمپین حداکثر عملکرد می‌شوند؟

قابلیت‌های هدف‌گیری، سیگنال‌های مخاطب، کلمات کلیدی، فید محصول، مدیریت پیشنهاد قیمت، جذب مشتری جدید و حذف برند و جست‌وجوی پویا از جمله مواردی هستند که باعث توانمند شدن کمپین حداکثر عملکرد می‌شوند.

چه مواردی حداکثر عملکرد را از سایر کمپین‌های تبلیغاتی گوگل متمایز می‌کنند؟

عوامل متمایزکننده حداکثر عملکرد از سایر کمپین‌های تبلیغاتی گوگل عبارت‌اند از: موجودی و هزینه تبلیغات، گزارش‌دهی، شفافیت و کنترل.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید